вечният проблем колектори

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Berilii » 05 мар 2009, 00:06

NightRider написа:Добре, отказвам се. Безнадежден случай си. Темата е за съвсем друго, няма да споря повече.
Сега се позагледах по внимателно в сайта, който си посочил. И това което си цитирал. Та накратко Deceleration: RPM > 1500 = O , RPM < 1500 = 15:1 : RPM / ECT / TPS / VSS
означава натискане на спирачката когато си на скорост без разделяне на съединителя, но това не е точно принудителен празен ход. И накрая позадълбах леко в сайта и ето ти материал за четене, в който точно се описва функцията на VSS. стр.33. http://www.fordfuelinjection.com/files/Ford_EECIV.ppt. Прочети това цялото като документ и ако ти е малко ще ти изпратя и още. Ако имаш път към София пиши ще ти направя и лична демонстрация по наклон специално за теб, а после може да изпием и по бира.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Berilii » 05 мар 2009, 00:11

pitbulche написа:От името на всички, които с интерес следят темата, ще помоля колегата Berilii, ако може да посочи източника на неговите знания!
И ние сме хора, и ние искаме да научим нещо! Покажи някой сайт или поне снимай някоя страница от твоите учебници. Все пак това е форум, нека споделим своя опит. _friends_
Аз също съм на мнение, че горивото се спира при 1500 об „принудителен празен ход“, но това го прочетох в друга теме в същия форум.

P.S.: Дано модераторите не заключат темата, защото много се отклонихме, а е доста интересен спорът!
След около две седмици трябва да ходя до Хасково, а видях че си от Димитровград, така че нищо не ми пречи да ти се обадя и да ти прехвърля малко схеми и документация на флаш памет, мога да ти демонстрирам в реално време точно как и при какви обороти се включва принудителен празен ход.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от NightRider » 05 мар 2009, 09:01

От документа и страницата която си посочил единствено става ясно, че VSS се използва за: Identify deceleration. Deceleration не означава натискане на спирачка. Разбирам защо си толкова труден за убеждаване. Сигурно си хвърлил доста усилия за да направиш този модул, а аз се опитвам да ти обясня, че е било безсмислено. Вярвам ти, че при теб при спускане показва някакъв разход, при мен също е така (при настройката на газовия инжекцион се виждат таймингите на инжекторите) но това не означава, че така трябва да бъде. От тогава си мисля, че не ми работи VSS понеже и на място и в движение по инерция пак ми поддържа 900 оборота. Когато го вързах да го меря не отчетох никакви импулси.

Ако може модераторите вместо да заключват темата да преместят спора в друга тема.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Berilii » 05 мар 2009, 10:18

Deceleration не означава принудителен празен ход, а режим на спиране на автомобила на включена скорост със спирачка. При принудителният празен ход не се ползва спирачка. Ето това е разликата между двете. И си мисля, че спора трябваше да започне с обяснението точно на това, но не се сетих по-рано.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Berilii » 05 мар 2009, 10:26

NightRider написа:От тогава си мисля, че не ми работи VSS понеже и на място и в движение по инерция пак ми поддържа 900 оборота.
За съжаление твоето мондео е от преди 95 година(разбира се ако е това от аватара), и при теб километража показва километрите с жило. Докато при мен след 95 година, километража е електонен със стрелка и именно неговите показания се изчисляват на база VSS сигнал. Виждал съм мондеота след 95, на които не им работи VSS и съответно индикацията е много зле. На едното дори му показваше почти удвоена на реалната скорост. След смяна на VSS всичко си идва на мястото. Затова мисля, че моят работи, а освен това най-лесно се проверява с осцилоскоп.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Berilii » 05 мар 2009, 10:44

Бях обещал снимка на диагностичният модул.
Прикачени файлове
IMG_0465.jpg

Потребителски аватар
pitbulche
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от pitbulche » 05 мар 2009, 11:57

IDENTIFY
[ai'dentifai]
1. идентифицирам (with), установявам самоличността на, познавам (лице, изгубен предмет и пр.)
to IDENTIFY oneself удостоверявам самоличността си
2. отъждествявам (се)
3. refl солидаризирам се (with)
4. разг. забелязвам, откривам, определям

DECELERATION
[di,selə'reiʃn]
n намаляване на скоростта, намалена скорост

Аз си го превеждам „започвам да убивам скоростта“ или „принудителен празен ход“ по нашему.
Ако използваш спирачка щеше да присъства думата „brake или braking“.

BRAKE
[breik]
I. n спирачка
to apply/put on the BRAKEs удрям спирачките (и прен.)
II. v слагам спирачки на, спирам, забавям (и прен.)
Berilii написа:След около две седмици трябва да ходя до Хасково, а видях че си от Димитровград, така че нищо не ми пречи да ти се обадя и да ти прехвърля малко схеми и документация на флаш памет...
Нямам нищо против, дано да не съм на работа. Прати ЛС един ден преди да тръгнеш и GSM, ще ти звънна ако съм свободен.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от NightRider » 05 мар 2009, 12:26

Berilii написа:
NightRider написа:От тогава си мисля, че не ми работи VSS понеже и на място и в движение по инерция пак ми поддържа 900 оборота.
За съжаление твоето мондео е от преди 95 година(разбира се ако е това от аватара), и при теб километража показва километрите с жило. Докато при мен след 95 година, километража е електонен със стрелка и именно неговите показания се изчисляват на база VSS сигнал. Виждал съм мондеота след 95, на които не им работи VSS и съответно индикацията е много зле. На едното дори му показваше почти удвоена на реалната скорост. След смяна на VSS всичко си идва на мястото. Затова мисля, че моят работи, а освен това най-лесно се проверява с осцилоскоп.
Тук съм съгласен, не обърнах внимание, че твоята е по-нова.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от Berilii » 05 мар 2009, 12:58

Принудителен празен ход на английски е: forced idling.

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от jvspasov » 24 мар 2009, 13:35

Наистина интересна тема - обаче защо има спор ( и двамата сте прави за себе си )- и то за нещо което наистина си го пише по документациите как е - та моите впечатления на кола без газ и без интервенции за газ... Спускане (каране) по инерция - независимо на коя предавка но не и на свободна - над 2000 оборота - моментен разход по трип компютар - 0 л/100 км - до 2000 оборота 3-4 л/100 км колата осезаемо и видимо намалява скоростта си предполагам причина вероятно спиране... на свободна 0.9-1.1 л/100 км - кой прав кой крив - това е което ми показват датчиците...
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

Потребителски аватар
viktorjak
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от viktorjak » 05 апр 2009, 11:41

Deceleration."Намаляване на скоростта".
The vehicle is moving and you lift your foot off the accelerator."Автомобила се движи и вие вдигате крака си от педала на газта". EEC turns the injectors completely off when RPM is over 1500 and the engine is over 140�F. Injectors begin under operating 1500RPM or if you hit the skinny pedal."ЕЕС прекъсва работата на инжекторите , когато оборотите на двигателя са над 1500 и температурата на двигателя е над 140 градуса по Фаренхайд(60 градуса по Целзий) , инжекторите започват работа под 1500 оборота или когато натиснете педала на газта. " По нататък ства ясно защо колата все пак не огасва , защото смуче бензинови пари през отдушника на резервоара."canister purge is opened to burn off fuel vapors from the gas tank". В линка с таблицата за , която спорите има друг линк в който подробно е описан предмета на настоящият спор.И за да бъда обективен никъде не се говори за натискане на спирачката.
http://fordfuelinjection.com/index.php?p=64" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
pitbulche
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от pitbulche » 05 апр 2009, 18:34

Много добре!!! :D
Аз се съгласих, дано и другите да те разберат!

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от NightRider » 06 апр 2009, 11:14

Това означава ли, че съм прав по всички въпроси? :lol:

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от jvspasov » 07 апр 2009, 13:46

Не съвсем - _friends_
" Please don't write us My Grandma's 1990 Taurus SHO does this instead, are you stupid, e-mails just yet. Not all EEC's are programmed the same, the following is typical logic for typical engines. Some actual numbers and dividing lines could be different for some models."
При мен подаването на гориво е спряно до/над 2000 RPM под 2000 моментен разход 1-2 л/100 км ......

>:D<:
Последна промяна от jvspasov на 08 апр 2009, 12:33, променено общо 1 път.
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вечният проблем колектори

Мнение от NightRider » 08 апр 2009, 07:58

Добреее признавам, че има изключения. _friends_

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта