ескорт 1.6 16 90коня/ харчи като зил 18/100.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 11 фев 2006, 15:10
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
ескорт 1.6 16 90коня/ харчи като зил 18/100.
Харчи като зил
18ска на 100 братлета стопиме тая баракуда,СВЕЩИ НОВИ < КАБЕЛИ НОВИ<МАСЛО 5/30 синтетика, бензин 98Н слагам,добавки, ЦЕНТРОВКА ДИАГНОСТИКА>>>>ААА ФОРД КОЛА ЛИ Е
ТОВА МИ Е 1ВИЯ ФОРД НО МАЙ СХТЕ БЪДЕ И ПОСЛЕДЕН


- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега незнам дали ще те успокоя но и моята харчи 18 градско
Двигателя ми е абсолютно същия като твоя. Взех я преди 2 месеца и оттогава съм сменил: свещи, въздушен филтър, масло 5W30 синтетика. Освен това ходих на диагностика на двигателя и компютъра подал като грешка ECT sensor (един температурен датчик). Сменихме го. После се оказа че и термостата не работи и колата не може да загрее, парното едва духа топло. Смениха го и него но с някакво менте за 17лв. Тръгвам аз от сервиза и за 2-3км стрелката загря до средата както си трябва и след това падна в началото на нормалната зона. Викам си супер - начи бачка. На следващия ден обаче колата пак не загрява, пак няма парно. Явно термостата е отворил и така си е останал.
Днеска нали си нямам работа и се зачетох в Haynes-ите. И гледам на тоя сензор дето ми го смениха при различните температури какво съпротивление трябва да дава. Взех стария дето го махнаха и уж не работел и го закачих към мултицета. Нагрях го на печката и следих как пада съпротивлението. Ми то както си го пише по книгата си показва. Явно и стария си е работел.
Утре ще отида и ще си поръчам един истински термостат MotorCraft по каталог точно за моя двигател и ще видим дали ще се оправи разхода.

Днеска нали си нямам работа и се зачетох в Haynes-ите. И гледам на тоя сензор дето ми го смениха при различните температури какво съпротивление трябва да дава. Взех стария дето го махнаха и уж не работел и го закачих към мултицета. Нагрях го на печката и следих как пада съпротивлението. Ми то както си го пише по книгата си показва. Явно и стария си е работел.
Утре ще отида и ще си поръчам един истински термостат MotorCraft по каталог точно за моя двигател и ще видим дали ще се оправи разхода.
- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи,най-вероятно това е причината,или е термостат или е температурния датчик,който предполагам,както при Мондеотата се намира от дясната страна на двигателя.Поради това че не подава вярна информация за температурата на двигателя,и сместа която се подава също не е каквато трябва,съответно гълта като студен двигател.Аз лично сменях такъв наскоро и мога да кажа че има известно подобрение в харчлъка,това в комбинация с нови свещи.
- tisho.74
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
- Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Дай малко повече инфо за проблема, загрява ли колата до нормална температура, на COSSY въпроса...
А по принцип причини бол, като почнеш от Маф, Ламбда, температурен датчик...
Почни с Мафа, почисти го, че е най- лесно, в много случаи се зацапва (и при мен беше така, ама вчера го почистих, явно беше от 150-те километра със спортния филтър
, който най- сетне вчера беше сменен със стандартния). Някъде имаше тема за това почистване, не знам къде е точно, ама пусни търсачката...
Ламбдата се сменя само в МНООООГО краен случай
По датчиците може и някой кабел да е прекъснат, особено при "НОВИЯ ВНОС"
Не пренебрегвай и температурния датчик на компа, както човека с най- многото тирета във форума е писал.
Абе, най- добре диагностика при някой, който знае какво прави, ако във форума не успеем да ти помогнем.
А по принцип причини бол, като почнеш от Маф, Ламбда, температурен датчик...
Почни с Мафа, почисти го, че е най- лесно, в много случаи се зацапва (и при мен беше така, ама вчера го почистих, явно беше от 150-те километра със спортния филтър

Ламбдата се сменя само в МНООООГО краен случай

По датчиците може и някой кабел да е прекъснат, особено при "НОВИЯ ВНОС"
Не пренебрегвай и температурния датчик на компа, както човека с най- многото тирета във форума е писал.
Абе, най- добре диагностика при някой, който знае какво прави, ако във форума не успеем да ти помогнем.
Търся си форд
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Днес ходих до Мото-Пфое и си купих термостат МоторКрафт за 36лв. По VIN-a го гледаха в тяхната си там програма. Имаха го даже в наличност. Взех си термостата и с мръсна газ се изнесох. Два пъти за една и съща смяна пари няма да им давам. Отидох в едно малко сервизче дето работи братовчеда на един мой приятел. А той пък майстора нали си взе компютър от нас и се познаваме долу горе. Та той ми смени за 10мин термостата без да вдига колата на подемник и да разглобява половината двигател (както направиха в Мото-Пфое). Питам го аз колко ще струва, а той вика за една смяна на термостат и пари ли да ти вземам, бягай вика и си карай работата
Покарах 3-4км и стрелката се вдигна до средата. Утре ще заредя пак догоре и ще засека колко гори.
Някой питаше дали върви добре колата като харчи толкова много. За мен върви добре, ама аз от 1,1 минах на 1,6. Вчера я давах на един познат дето има Алфа 1,6 ама май над 100 коня и според него мойта не вървяла добре за 90 коня.
Друг проблем който забелязах. Малко като загрее колата и на празен ход оборотите отвреме на време падат до към 500 и пак се вдигат до 900. Иначе не гасне колата но се усещат вибрациите от мотора и все едно ще угасне. Някой знае ли това пък защо го прави и дали има връзка с разхода.
Мерси предварително
То явно "майсторите" не им се чете и занимава с такива "сложни" двигатели като моя и се надявам сам с ваша помощ да си я оправя.

Някой питаше дали върви добре колата като харчи толкова много. За мен върви добре, ама аз от 1,1 минах на 1,6. Вчера я давах на един познат дето има Алфа 1,6 ама май над 100 коня и според него мойта не вървяла добре за 90 коня.
Друг проблем който забелязах. Малко като загрее колата и на празен ход оборотите отвреме на време падат до към 500 и пак се вдигат до 900. Иначе не гасне колата но се усещат вибрациите от мотора и все едно ще угасне. Някой знае ли това пък защо го прави и дали има връзка с разхода.
Мерси предварително

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4784
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
DigiPro написа:
Друг проблем който забелязах. Малко като загрее колата и на празен ход оборотите отвреме на време падат до към 500 и пак се вдигат до 900. Иначе не гасне колата но се усещат вибрациите от мотора и все едно ще угасне. Някой знае ли това пък защо го прави и дали има връзка с разхода.
Мерси предварителноТо явно "майсторите" не им се чете и занимава с такива "сложни" двигатели като моя и се надявам сам с ваша помощ да си я оправя.
имаш проблем или с кабелите или със свещите - поне при мен беше така откакто ги смених нямам проблем
друго което може да ти прави проблема е прецакана гарнитура на капака на клапаните и ако маслото е стигнало до електрода на свещите се получава прекъсване на подавания ток и оборотите падат щото не работи някой от цилиндрите
времето е като парите-никога не стига
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Свещите ги смених преди месец с МоторКрафт точно за Зетек двигател. Кабелите незнам кога са сменяни но изглеждат добре и те също са МоторКрафт. Гарнитурата на клапаните явно е сменяна малко преди да я купя, защото като я взех в багажника имаше оставена стара гарнитура. Свещите малко след като ги сменяха бях покарал с новите и ги гледаха че са добре. Ако работи на 3 цилиндъра няма ли да го прави и в движение и да се губи мощност ? Щото в движение не прави проблеми.pepy1 написа:имаш проблем или с кабелите или със свещите - поне при мен беше така откакто ги смених нямам проблем
друго което може да ти прави проблема е прецакана гарнитура на капака на клапаните и ако маслото е стигнало до електрода на свещите се получава прекъсване на подавания ток и оборотите падат щото не работи някой от цилиндрите
- tisho.74
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
- Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това падане на оборотите от време на време е точно в моментите, когато се включва вентилатора на радиатора ти, и освен това го има само на празен ход. Явно пусковия ток на този вентилатор е много голям и има един кратък момент, в който компютъра се оказва малко инертен докато успее да компенсира пада на напрежението в точно този момент. При мен е точно така и аз доста се чудих и маех докато разбера за какво иде реч. А ти досега не си го усещал, защото колата не ти е загрявала достатъчно, вентилатора се включва някъде около средата на NORMAL-а.
Дано съм бил полезен.
Дано съм бил полезен.
Търся си форд
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мноооого голям разход! Моята на газ гори по-малко 7.2/11 извън/софийско.....
Сменяли ли сте горивен филтър?
Слагали ли сте добавка за абсорбиране на вода (ако евентуално има в резервоара)?
Проверили ли сте за заминал катализатор (раздробява се и запушва)?
На диагностика замервали ли са искрата (възможен проблем в бубината-слаба искра)?
Добре е да се замери и провери CPS-датчика (с осцилоскоп) - възможно е да не подава точно инфо за ГМТ (макар, че ако е така трябва да имате проблем от време на време със запалването)
На диагностиката казаха ли ви състояние на инжектори - нормално ли отварят и за колко време?
Добре е да си проверите и всички вакуумни маркучета на инжекциона.
Това се сещам.....
Преди години имах подобен проблем с голф 3 с 1.3 двигател - гореше 20/100. Оказа се заминал кат, запушил всички гърнета....
Сменяли ли сте горивен филтър?
Слагали ли сте добавка за абсорбиране на вода (ако евентуално има в резервоара)?
Проверили ли сте за заминал катализатор (раздробява се и запушва)?
На диагностика замервали ли са искрата (възможен проблем в бубината-слаба искра)?
Добре е да се замери и провери CPS-датчика (с осцилоскоп) - възможно е да не подава точно инфо за ГМТ (макар, че ако е така трябва да имате проблем от време на време със запалването)
На диагностиката казаха ли ви състояние на инжектори - нормално ли отварят и за колко време?
Добре е да си проверите и всички вакуумни маркучета на инжекциона.
Това се сещам.....
Преди години имах подобен проблем с голф 3 с 1.3 двигател - гореше 20/100. Оказа се заминал кат, запушил всички гърнета....
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Къде ги правят тия неща да заведя моята ? Във Варна я карах на едни момчета-нищо не откриха, гледаха мафа-пръскаха го (то и аз го бях пръскал), свещите-никакъв нагар, ламбдата-била като нова, въздушния и горивния са нови... гърнетата казаха, че са добре...kEFi написа:....
Колата върви прилично, не прекъсва, пали сравнително добре в тези ниски температури, въпреки, че не я карам всеки ден


п.п. Вече нямаме катализатор, само резонаторно, май е с по-малък диаметър, ма чак да вдигне толкоз разхода...

-
- потребител
- Мнения: 675
- Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
- Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Подобен на твоя проблем само, че по-сериозен в смисъл че колата гаснеше и не го правеше от време на време имах и аз. решиха ми го за 2 минути в един сервиз. В оби линии процедурата беше следната: Свалиха пласмасовия въдрухопровод който влиза в инжекциона и там почистиха със спрей и салфетка тръбата и вътре незнам как се казва тротъл или нещо подобно.DigiPro написа:
Друг проблем който забелязах. Малко като загрее колата и на празен ход оборотите отвреме на време падат до към 500 и пак се вдигат до 900. Иначе не гасне колата но се усещат вибрациите от мотора и все едно ще угасне. Някой знае ли това пък защо го прави и дали има връзка с разхода.
Мерси предварителноТо явно "майсторите" не им се чете и занимава с такива "сложни" двигатели като моя и се надявам сам с ваша помощ да си я оправя.
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Форда който карах преди има подобен проблем. Орион, 91г., 1,4 ОНС. На свободен ход, след кото е загрял и смукачът е върнал, след като включа някакъв консуматор на ток (фарове, вентилатор) оборотите падат леко, но достатъчно за да започне двигателя да се тресе. Но не чак толкова че да угасне. Не разбирам много от тия работи, но мисля че може да има връзка с качеството на тока, който идва от генератора.DigiPro написа:Друг проблем който забелязах. Малко като загрее колата и на празен ход оборотите отвреме на време падат до към 500 и пак се вдигат до 900. Иначе не гасне колата но се усещат вибрациите от мотора и все едно ще угасне. Някой знае ли това пък защо го прави и дали има връзка с разхода.
Освен това забелязах че се тресе предимно при каране из града, на къси разстояния. След каране на дълъг път тресенето не се усещаше.
Не съм полагал големи усилия да оправям колата. Свикнах и я карах така. Не мисля че е това е влияло на разхода.
Не мога да преценя дали проблемът ти е същия, но ми напомня за моя.
Успех!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това става и при леко загряла кола (таман излязла от студената зона) и не се чува да включва вентилатора.tisho.74 написа:Това падане на оборотите от време на време е точно в моментите, когато се включва вентилатора на радиатора ти, и освен това го има само на празен ход. Явно пусковия ток на този вентилатор е много голям и има един кратък момент, в който компютъра се оказва малко инертен докато успее да компенсира пада на напрежението в точно този момент. При мен е точно така и аз доста се чудих и маех докато разбера за какво иде реч. А ти досега не си го усещал, защото колата не ти е загрявала достатъчно, вентилатора се включва някъде около средата на NORMAL-а.
Дано съм бил полезен.
Горивен не съм сменял, ще го сменя, но той какво общо има с разхода? Разбирам ако е затлачен да не и достига гориво и да не върви. За водата в резервоара не съм слагал добавка ама съм изгорил няколко резервоара бензин. Слагах добавка за почистване на инжекциона на STP някаква за 12лв. За катализатора един приятел каза че от ауспуха му миришело на сяра и сигурно не действа вече. В тази връзка да спомена, че сменях средно гърне щото беше пробито старото. За диагностиката - в Мото-Пфое на четене на грешки от ЕКУ-то само ECT sensor дало като грешка и е сменен (стария после се оказа че работи като си го мерихkEFi написа:Сменяли ли сте горивен филтър?
Слагали ли сте добавка за абсорбиране на вода (ако евентуално има в резервоара)?
Проверили ли сте за заминал катализатор (раздробява се и запушва)?
На диагностика замервали ли са искрата (възможен проблем в бубината-слаба искра)?
Добре е да се замери и провери CPS-датчика (с осцилоскоп) - възможно е да не подава точно инфо за ГМТ (макар, че ако е така трябва да имате проблем от време на време със запалването)
На диагностиката казаха ли ви състояние на инжектори - нормално ли отварят и за колко време?
Добре е да си проверите и всички вакуумни маркучета на инжекциона.

MAF-a e почистенT punchev написа:Много е важен MAF сензора,почистете си го!!!
Друго което ме подсети pepy1 да почистя клапана за празния ход със WD40. През почивните дни ще го направя.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...Защо не пробвате (ако е възможно) да сложите друга бубина от приятел примерно и да видите по-добре или по-зле. След всичко, което сте описали просто единственото, което вече се сещам за високия разход - авариен режим на компа поради някой отказал датчик (тези диагностици май обикновено само четат грешките, но не тестват датчиците и другите параметри, освен ако изрично не им се каже
) или нещо с автоматичния смукач 


- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейте пак. Нали смених термостата а и времето се позатопли, та при последното засичане се получи 14/100 (с 4 литра надолу).
Днес отидох при един гаражен майстор, който има супер модерен стенд (струвал над 3000лв.) Закачихме колата със специален адаптер за Форд който върви към стенда. Избрахме в програмата моя мотор и пуснахме режим четене на грешки. Първо излезе код 111 (всичко ОК), след това празен ред и накрая код 10 (с неясно формулирано значение). Според майстора това било най-вероятно за датчика на коляновия вал и го изкарвало понеже колата е само на контакт и коляновия вал не се върти.
После закачи кабелите към ламбда сондата и пусна графиките. Ми тя графиката се забила съвсем надолу и едва мърда. Разкачи той конектора на сондата, напръска го с контактен спрей и пак пусна графиката. Този път вече почна да отчита и графиката имаше по голям размах, но все пак беше под линията на нормалното. Явно сондата си заминава вече. Все пак майстора каза че дори и така би трябвало поне малко да ми падне разхода. Иначе ми каза цени за нова- NGK с 4 кабела - 127лв.
Каза че имал и газ анализатор и ми предложи и на него да я тества колата, но то нали стана ясно че проблема е в сондата и му казах че няма нужда.
За цялата диагностика ми взе 15лв. като каза че ако при него си сменя сондата ще ми вземе само 5лв за смяна.
Та такива ми ти работи.....Мото Пфое незнам какви стендове имат и какво тестват ама от тяхната диагностика не само че не се оправи проблема ами и се набутах 34лв за ECT сензор.
П.С. Колегите от Търново и региона ако имат проблеми да ми се обадят и ще ги заведа при този майстор. Той обаче работи само вечер и събота и неделя, понеже си има и друга нормална работа, а това го прави между другото.
Днес отидох при един гаражен майстор, който има супер модерен стенд (струвал над 3000лв.) Закачихме колата със специален адаптер за Форд който върви към стенда. Избрахме в програмата моя мотор и пуснахме режим четене на грешки. Първо излезе код 111 (всичко ОК), след това празен ред и накрая код 10 (с неясно формулирано значение). Според майстора това било най-вероятно за датчика на коляновия вал и го изкарвало понеже колата е само на контакт и коляновия вал не се върти.
После закачи кабелите към ламбда сондата и пусна графиките. Ми тя графиката се забила съвсем надолу и едва мърда. Разкачи той конектора на сондата, напръска го с контактен спрей и пак пусна графиката. Този път вече почна да отчита и графиката имаше по голям размах, но все пак беше под линията на нормалното. Явно сондата си заминава вече. Все пак майстора каза че дори и така би трябвало поне малко да ми падне разхода. Иначе ми каза цени за нова- NGK с 4 кабела - 127лв.
Каза че имал и газ анализатор и ми предложи и на него да я тества колата, но то нали стана ясно че проблема е в сондата и му казах че няма нужда.
За цялата диагностика ми взе 15лв. като каза че ако при него си сменя сондата ще ми вземе само 5лв за смяна.
Та такива ми ти работи.....Мото Пфое незнам какви стендове имат и какво тестват ама от тяхната диагностика не само че не се оправи проблема ами и се набутах 34лв за ECT сензор.
П.С. Колегите от Търново и региона ако имат проблеми да ми се обадят и ще ги заведа при този майстор. Той обаче работи само вечер и събота и неделя, понеже си има и друга нормална работа, а това го прави между другото.
-
- потребител
- Мнения: 427
- Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Според мен,проблемът,както и на теб,така и на другите(разход на гориво),е много вероятно да е в следствие на неработещ датчик,но ле това е лошото,лошо е докато откриеш сервиз кадето да ти направят точна диагностика,иначе триабва да се деиства на принципа на гадаенето,и последователно сменяне на различни детаили по двигателя,което съвсем не е рентабилно.Като разбереш от какво е било,дано разбереш по скоро,споделяи. Усех!
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 28 фев 2006, 22:36
- Модел на автомобила: Eskort 92
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ескорт 1.6 16 90коня/ харчи като зил 18/100.
vqtar написа:Харчи като зил18ска на 100 братлета стопиме тая баракуда,СВЕЩИ НОВИ < КАБЕЛИ НОВИ<МАСЛО 5/30 синтетика, бензин 98Н слагам,добавки, ЦЕНТРОВКА ДИАГНОСТИКА>>>>ААА ФОРД КОЛА ЛИ Е
ТОВА МИ Е 1ВИЯ ФОРД НО МАЙ СХТЕ БЪДЕ И ПОСЛЕДЕН
Аз пак мислих че мойта гори много моя е с 1.6 ЕФИ двигател ми дава разход в града 12-16литра 95H


При спортно каране

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта