Гори масло

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
mashadar
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 май 2008, 23:32
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 CVH 1982г.
Status: Извън линия

Гори масло

Мнение от mashadar » 17 апр 2009, 10:03

Статистиката сочи 1 литър на 1000км. Какво ли не провах, за да намаля разхода на масло - различни добавки, както и нещо като керосин направо в цилиндрите слагах. Смених и гумички на клапаните. Резултат никакъв. Сегменти ли да сменям, какво ли? Моля, дайте ми съвет :)

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от noface » 17 апр 2009, 10:20

Предполагам говориш за ескорта които ти е в профила?? Ако е така кажи и масло къкво си слагал защото жената ми сготви боба и съм го закъсал *00935* *00930* За такътв двигател само минерално 15W40,другите са тънки и ги хапва доста.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от dimotaxi » 17 апр 2009, 10:45

Колегата е прав само 15W40,минерално по-гъстичко е едеално за този двигател! >:D<:
Ти мерил ли си компресия,ако не си, премери я за да знаеш със сигурност дали е от сегментите така само ще гадаем..... :-/:
Успех и пиши какво си направил...... _friends_

mashadar
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 май 2008, 23:32
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 CVH 1982г.
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от mashadar » 17 апр 2009, 18:18

Да, за ескорта от профила говоря. Мерил съм компресия - нормална е. Маслото да не ви казвам какво е - боб чорба както казва колегата :D Ще му сменя маслото с това, което казвате и ще видим. Да направя ли промивка на двигателя, че толкова боклуци са сипвани...? Знаете ли горе-долу колко струва маслото?

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от peshaka » 17 апр 2009, 19:09

каквото и да правиш без ремонт няма да се оправи, при мен за 3500 км е изгорило 0.5 литра но пак е дразнещо и ако не я ожена скоро ще я правя

решенито за да ти гори по малко е да я караш по-леко и маслото разбирасе само 15в40 минерално
Изображение
Изображение

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от Nikola Iordanov » 17 апр 2009, 20:33

А свещите бързо ли образуват нагар? Ако бързо се натрупва нагар на някоя със сигорност на този цилиндар имаш счупени сегменти.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от HACKO » 18 апр 2009, 00:09

mashadar написа:Да, за ескорта от профила говоря. Мерил съм компресия - нормална е. Маслото да не ви казвам какво е - боб чорба както казва колегата :D Ще му сменя маслото с това, което казвате и ще видим. Да направя ли промивка на двигателя, че толкова боклуци са сипвани...? Знаете ли горе-долу колко струва маслото?
Този мотор е конструктивно предразположен към износване на водачите на клапаните и тогава гумичките не помагат. Имам такъв мотор след основен ремонт продължава да си гори, компресия и мощност си има, даже го разглобих на 5000км да проверя сегментите (щях да правя рекламация), накрая при поредната смяна на гумички установих, че заради луфта във водачите на клапаните когато кобилицата натисне клапана той се премества навън и между стеблото и новата гумичка се отваря процеп, през който маслото минава. След това започнах да го карам със Червен Шел (щото беше най-евтин) доливах, сменях от време на време маслен филтър и така още 40000 докато жената направи колата на скрап.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

mashadar
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 май 2008, 23:32
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 CVH 1982г.
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от mashadar » 18 апр 2009, 20:40

НАСКО написа:Този мотор е конструктивно предразположен към износване на водачите на клапаните и тогава гумичките не помагат. Имам такъв мотор след основен ремонт продължава да си гори, компресия и мощност си има, даже го разглобих на 5000км да проверя сегментите (щях да правя рекламация), накрая при поредната смяна на гумички установих, че заради луфта във водачите на клапаните когато кобилицата натисне клапана той се премества навън и между стеблото и новата гумичка се отваря процеп, през който маслото минава. След това започнах да го карам със Червен Шел (щото беше най-евтин) доливах, сменях от време на време маслен филтър и така още 40000 докато жената направи колата на скрап.
Благодаря за ценната информация. Най-вероятно ще направя като теб. Ще карам докато издържи. А все пак може ли да се предотврати това износване на водачите?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от HACKO » 18 апр 2009, 21:42

Няма как, разположени са под ъгъл спрямо вертикалната ос на мотора и при натискане стеблото се притиска във водача. Водачите могат да се сменят, ама е "панаир" и не се нагърбих.
Предполагам по годината и кубатурата, че става въпрос за CVH.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

mashadar
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 11 май 2008, 23:32
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 CVH 1982г.
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от mashadar » 14 ное 2009, 11:57

Колеги, кажете защо се получи така? Сложих масло 15W40 blue force gas от Петрол и започна да гори два пъти повече отколкото с по-рядко масло. Още от преди като махна капачката на маслото при работещ двигател духа здраво пушек. От щеката също. Като форсирам спира да духа. Направи ми и впечатление, че след като сложих маслото + добавка на щеката за масло имаше нещо като майонеза. Гарнитурата е сменяна скоро и в антифриза няма мазни петна. От какво може да е?

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от bateto_toshko » 14 ное 2009, 20:59

mashadar написа:Колеги, кажете защо се получи така? Сложих масло 15W40 blue force gas от Петрол и започна да гори два пъти повече отколкото с по-рядко масло. Още от преди като махна капачката на маслото при работещ двигател духа здраво пушек. От щеката също. Като форсирам спира да духа. Направи ми и впечатление, че след като сложих маслото + добавка на щеката за масло имаше нещо като майонеза. Гарнитурата е сменяна скоро и в антифриза няма мазни петна. От какво може да е?
каква добавка? :roll:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

motorsport
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 ное 2009, 17:37
Модел на автомобила: ford escort 1,8/16v motorsport
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от motorsport » 14 ное 2009, 23:32

другата ми кола е москвич 21412 , на около 800 000км.карам го с масло TITAN super syn 5w30 .с него масло минава 45 000км.и за този пробег изгаря 1л.масло а както знаете заводски тои няма такива екстри като гумички на клапаните. така че много зависи и с какво масло го караш

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от resistor » 16 ное 2009, 10:49

Колеги да съживя и аз тази лоша тема свързана с най-кофтия проблем - горене на масло
Значи ще ви опиша какъв проблем имам с фиестата ако може да ме посъветвате как да диагностицирам най-добре.
Колата я имам от 1.5 години - минала е 22хил км при мен. Като я купих при обслужването и сложих масло Дивинол 10w-40 от което за 10000км долях към 2 литра. След това от форума бях научил, че за Зетек двигатели се слага само 5w-30 та сложих Валволин Дурабленд 5-30, но с него разхода скочи над 4литра за 10хил. Затова наскоро като го сменях реших да се върна към 10-40 и купих наливно фордско масло от Мото Пфое обаче направо се къса да го гори! - минал съм няма и 2000км и от 5те литра които купих всичко съм налял и в момента щеката е на минимум. По спецификация дават че капацитета на картер + филтър е 4 литра тоест ако сметнем че тия 4 литра са на деление м/у мин и макс а обема м/у тях е 1литър значи за 2хил ми е изгорила над 1.5 литра масло тоест за 10хил ще глътне 7-8 литра доливане!!! Очаквах 10-40 да го гори по-малко отколкото 5-30 но стана точно обратното. Иначе колата е добре като мощност даже вчера се прибирах с 4 човека и много багаж и по баирите на магистрала тракия при тунелите си вървеше перфектно на 5та със 120. Като цяло върви много добре. Веднъж пак по магистралата ми се наложи екстремно изпреварване и с около 120 ръгнах 4та и газ до долу - тогава ми се стори че на фона на колата зад мен пропушваше леко но говорим за обороти над 5000. Все си мисля, че за да го гори толкова много отзад трябва да дими яко. Самия двигател е сух. Сам си сменях маслото и го огледах. Мазни единствено леко от гарнитурата на капак на главата но не е нещо обезпокояващо. В казанчето на антифриза или по капачката на маслото няма следи от характерната боза която се образува от заминала гарнитура на глава и мешана вода с масло.
С проверка на компресия ше се уловят ли износени сегменти?
Възможно ли е заради гумички на клапани да е този разход?

ПП.Да добавя - тъй като не очаквах такъв зверски разход на масло при първата ми контролна проверка нивото беше доста под минимума - едвам закачаше щеката и се учудих че не беше светнала лампата. Дали не е и някакъв проблем с налягането? Примерно маслото да е с много високо налягане и затова да го продухва
Изображение

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от peshaka » 17 ное 2009, 08:33

Като казваш ,че колата върви добре, как го определяш , имаш ли за сравнение друга фиеста чиатава със същия мотор ?
Замери си компресия,но според мен ще се цепи мотора това е огромен разход,особенно за току що сменено масло,поне в началото първите 1-2 000 км би трябвало да го гори по-малко.При мен на стария мотор който си буташе яко масло по 300-400мл на 1000 км ама след смяна първите 1 000 км не го пипаше почти :wink: . Форсирай я на място и след това като слезеш и има един специфичен мириз на изгоряло масло е ясна работата :wink:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от resistor » 17 ное 2009, 16:30

Ами друга фиеста със същия мотор нямам но имам астра 1,6 75 коня която гори около 4л масло на 10хил и като цяло е много по-зле от фиестата като ускорение... при изкачване ако е натоварена, изобщо самата работа на двигателя е тегава и т.н. И двете коли са по 75 коня само че фиестата е 1.25 16V а астрата 1.6 8V.
Изображение

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от Edinuser » 17 ное 2009, 18:16

Провери си компресията ако е добре значи не е от сегментите, особено щом двигателя работи добре.В крайна сметка без да провериш поне компресията нищо няма да стане ясно.
За мен вероятно е от гумичките :)

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от resistor » 18 ное 2009, 09:34

Това ще направя колеги като за начало :) Вчера накарах приятелката ми да форсира колата а аз се клечих отзад да мириша. Нито пуши нито смърди на масло. Мирише си на изгорен бензин.
Изображение

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от bateto_toshko » 18 ное 2009, 14:49

странно ,тука из форума някъде четох че, при заминали гумички някъде около 5000 оборота би трябвало да припушва поне малко.При мен е така.При един приятел с един стар ескорт също като при тебе не пушеше дори на макс обороти и накрая се оказаха маслени сегменти , но не ти го пожелавам :| ...гледал ли си скоро отдолу за течове? :roll:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
ми6ката89
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 20 фев 2010, 20:23
Модел на автомобила: ford escort cabrio
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от ми6ката89 » 22 фев 2010, 13:08

Хах колеги от всичко прочетено до тук по темата установих май , че разход от 1 - 2 литра за 10 000 километра е в границите на нормалното! И като прочетох техническото ръководство за обслужване на форд ПАДНАХ!!!!!! *00124* *00124* *00124* *00124* ТАМ ПИШЕ ЧЕ АКО РАЗХОДА НА МАСЛО Е НАД 1.5 ЛИТРА ЗА 1000 !!!!! КИЛОМЕТРА ПРОБЕГ ВЕ4Е Е ПРИТЕСНИТЕЛНО!!!!!!!!!! *00124* *00124* *00124* та представете си ,че и аз също като вас се притеснявах за моето фордче щот ми харчи само 1 литър за 3000 километра и си викам до 10 000 има още много *00124* ама се оказа че е напълно нормално.

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Гори масло

Мнение от led_zep » 22 фев 2010, 22:31

На моята фиеста пък и смених маслото преди 4000км. със 10W30 и го изгоря почти цялото. :idea: Сега съм със 15W40 и засега нямам проблеми.
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта