Центровка на газ за Escort1.8 16V 92г.

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
Goshko
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
Местоположение: София
Status: Извън линия

Центровка на газ за Escort1.8 16V 92г.

Мнение от Goshko » 16 фев 2006, 14:05

Привет колеги. Кажете къде мога отида за да ми направят свестна центровка на газовата. Ходих на 2 различни сервиза за центровка, но без особен резултат. Свещите са нови Бош, проблем в кабелите и тоците нямам, въздушния филтър и той е нов. От втория сервиз (срещу басейна спартак - бул. Арсеналски) ми казаха, че за моя автомобил никой не може да ми направи центровка, така че да върви колата като на бензин, щот не можело да се променя ъгъла на запалване. Добре де, казвам, центровайте ми я колкото можете, да се махне "дупката" в ускорение около 2500 об/мин. Въртяха настройваха, какво правиха и сега тая "дупка" ми е на 3000об/мин. Е поне я отпушиха на високи обороти и над 3000об/мин вдигам към 150-160. Обаче, не си е работа да караш над 3000об/мин постоянно. На бензин колата е съвсем друга - никакви забележки. Споделете, ако някой има същия автомобил, и е доволен от работата на газ къде да ида. Изпрителя е Lovato, според майсторите е добре - не трябва да му се сменят мембрани или клапанчета, обаче явно не му разбират.
Благодаря предварително.

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 16 фев 2006, 14:28

Преди няколко месеца карах на баща ми Пежо-то на Горубляне.
Майстора ми го препоръча приятел и останах много доволен.
Мога да ти обясня как да стигнеш до там само, адрес не знам.
Намира се на самия пазар на автомобили - като се движиш от Метро минаваш отдолу под моста и продължаваш на право само - от дясно има отбивка, преди която се вижда ресторантче а навътре в отбивката има автомивка - след автомивката на 100м в дясно е сервиза.

pakumba
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 26 апр 2005, 20:32
Модел на автомобила: fiat croma 2.0 i.e
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Мнение от pakumba » 16 фев 2006, 15:44

освен да си я регулираш сам :roll:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на газ за Escort1.8 16V 92г.

Мнение от kEFi » 16 фев 2006, 16:20

Goshko написа:...................
Управлението на двигателя ти е електронно и наистина не може да се центрова, а и не е нужно. Прави се само настройка (най вече или за нисък разход или за "бягане") на газанализатор. Самата настройка на подаваното гориво зависи от това какво искаш и на основа показанията на анализатора (бедна/богата примерно) на празен ход, средни и високи (>+3000) обороти. За да не ти върви в средните е възможно да ти се подава по-малко газ и т.н....
Ако пък нямаш монтиран емулатор ламбда сонда или ламбда контрол...още по-лошо - няма настройване. Компа чете показанията, като си мисли че си на бензин и реагира така, както му е записано в паметта....ама бензина е доста по-различен от газта и става една....

Потребителски аватар
Goshko
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Goshko » 16 фев 2006, 19:07

Мдаааа, нямам емулатор ламбда сонда.
И въпреки това, ако е възможно да се направи "бегачка" съм съгласен на едно средно положение между икономия и ряз. И преди всичко искам да махна заглъхването (запъване) при дадени обороти. Пък колко точно ще върви майната му...

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 16 фев 2006, 19:17

И как смяташ, че ще стане? Компа пуска искра с предварение за бензин и в зависимост от оборотите....а в оборотите при сигнал за примерно богата смес - компа ти затваря малко въздуха (при работа на газ-все едно дърпаш юздите на магаре) и ти отваря дросела (пък той е изолиран, пак като си на газ). По алгоритъм всичко трябва да е ОК, ама не! Почва едно въздух/гориво/въздух/гориво/предварение/гориво.....и авариен режим (10 градуса)....и що не върви?

Потребителски аватар
Goshko
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Goshko » 16 фев 2006, 20:19

Добреее, явно няма да стане....
Какво правим? Много обичам да ми се обясни като на дате идиот защо не работи :lol:
А как да проработи?
С тази емулация на ламбда сонда явно нещата стоят по-различно. Къде да ми сложат такваз? Колко пари? Предишния газаджия ми каза че трябвал газов инжекцион - ама по разбираеми причини не ща :) Ако с тоз емулатор нещата стват сносни съм ОК. И пак ако може обяснение защо ще стане :)

offtopic:Този емулатор какво ще пее на ПЦ-то, че то да определи колко да отвори въздух, кога да даде искра и т.н? Матрицата със стойности си е все една и съща. Защо например не боднат постоянно напрежение от ЛС и ПЦ-то да застане на една стойност и после да настроят газовото? (или не разсъждавам коректно)

pakumba
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 26 апр 2005, 20:32
Модел на автомобила: fiat croma 2.0 i.e
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Мнение от pakumba » 17 фев 2006, 08:01

колега, в тунинг.бг форума някой продава инжекцион скоро за 350 кинта. възможно е нещо да се е объркал, че е инжекционна уредбата, понеже цената ми се вижда ниска, но опитай може д анабараш далавера.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 17 фев 2006, 09:01

Goshko написа:..........
Правилно схващаш! Емулатора подава константна стойност, която за компа означава предварение еди колко си, което пък е близко до оптималното за газ (зависи от качеството на емулатора и дали е изчислен за твоя модел) и останалото е настройки по желание - за икономично каране или за градско или за пълна мощност :wink: . Поставя се на пътя на сигнала от ламбдата към компа. При работа на газ се подава зададената константа, а на бензин сигнала от ламбдата минава директно. А най-оптималната работа се постига със ламбда контрол (не говоря за газов инжекцион). Това е динамично управление дебита на газта според реалните показания на ламбдата чрез допълнителния модул с инструкциите за газ и посредством клапан м/у изпарителя и инжекциона, управляван от модула.....

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 17 фев 2006, 09:29

Добре де, сега като чета тука и почвам да се замислям...

Значи аз съм с нормална газова и единственото допълнително нещо, което ми е монтирано е емулатор на дюзите. Колата си върви много добре /да чукна на дърво/, не прави проблеми има си ряз, верно че над 3000 оборота все едно се включва турбо, но и до тези обороти колата си върви перфектно. Разлика между газ/бензин почти няма, разхода също е нормален, не влиза в авариен режим и няма гърмежи /от това най ме беше страх/.

А при колегата проблем - почвам да си мисля, че може да е от настройки или скапан изпарител.

PS - ти чистил ли си си конденза от изпарителя?! Чувал съм, че като се напълни почва да прави мизерии подобни на тези, които описваш...

:twisted:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 17 фев 2006, 10:42

Brock написа:...Значи аз съм с нормална газова и единственото допълнително нещо, което ми е монтирано е емулатор на дюзите...
На коя линия ти е монтиран този емулатор?

На моята кола, откакто и е сложено газовото (на втория ден след покупката) вече почти 4 години нищо, ама нищо не е пипано....а оня ден дори ми даде 7.2/100 газ при 100-120км/ч междуградско *00143*

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 17 фев 2006, 10:57

kEFi написа: На коя линия ти е монтиран този емулатор?
E ти ме разби с този въпрос - нищо не разбрах :oops: на кое му викаш "линия"?!

:twisted:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 17 фев 2006, 15:34

Brock написа:... на кое му викаш "линия"?!...
:D Имам предвид на кой кабел е закачен в смисъл от кой датчик/превключвател/система...идва сигнала, съответно къде отива...

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 17 фев 2006, 15:42

Значи емулатора на ДЮЗИТЕ взима сигнал от автоматичния ключ за превклячване на газ/бензин. Емулатора прекъсва бензиновите дюзи /инжектори/ и подава сигнал на компа, че дюзите са си наред и че работят нормално.
Доколкото знам изключването на инжекторите става с някакво закъснение от милисекунди, за да може да достигне газ до ДВГ-то, с цел да не остане в момента на превключване без гориво.

:twisted:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 17 фев 2006, 15:49

Brock написа:............
10х! Все си мислех, че може да е на кабела на ламбдата, ама не. Той и Nikjama е така, или май беше? При него се усещаше най-силно разлика във вървенето, особено в топло време...

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 17 фев 2006, 15:54

*00118*
Аз нямам никави проблеми и оплаквания към бу-то - просто по-горе споделих мисли и разсъждения

:twisted:

Потребителски аватар
Goshko
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Goshko » 18 фев 2006, 09:52

Благодаря на всички за отговорите. Ще питам при следващото посещение при газаджия за този ламбда емулатор. При мен дюзите се изключват при работа на газ, но явно това не е достатъчно. Иначе изпарителя е чистен от мръсотиите (посредством едно винтче в долната му част)

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта