Центровка на газ за Escort1.8 16V 92г.
- Goshko
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Центровка на газ за Escort1.8 16V 92г.
Привет колеги. Кажете къде мога отида за да ми направят свестна центровка на газовата. Ходих на 2 различни сервиза за центровка, но без особен резултат. Свещите са нови Бош, проблем в кабелите и тоците нямам, въздушния филтър и той е нов. От втория сервиз (срещу басейна спартак - бул. Арсеналски) ми казаха, че за моя автомобил никой не може да ми направи центровка, така че да върви колата като на бензин, щот не можело да се променя ъгъла на запалване. Добре де, казвам, центровайте ми я колкото можете, да се махне "дупката" в ускорение около 2500 об/мин. Въртяха настройваха, какво правиха и сега тая "дупка" ми е на 3000об/мин. Е поне я отпушиха на високи обороти и над 3000об/мин вдигам към 150-160. Обаче, не си е работа да караш над 3000об/мин постоянно. На бензин колата е съвсем друга - никакви забележки. Споделете, ако някой има същия автомобил, и е доволен от работата на газ къде да ида. Изпрителя е Lovato, според майсторите е добре - не трябва да му се сменят мембрани или клапанчета, обаче явно не му разбират.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
- apock
- потребител
- Мнения: 374
- Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
- Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Преди няколко месеца карах на баща ми Пежо-то на Горубляне.
Майстора ми го препоръча приятел и останах много доволен.
Мога да ти обясня как да стигнеш до там само, адрес не знам.
Намира се на самия пазар на автомобили - като се движиш от Метро минаваш отдолу под моста и продължаваш на право само - от дясно има отбивка, преди която се вижда ресторантче а навътре в отбивката има автомивка - след автомивката на 100м в дясно е сервиза.
Майстора ми го препоръча приятел и останах много доволен.
Мога да ти обясня как да стигнеш до там само, адрес не знам.
Намира се на самия пазар на автомобили - като се движиш от Метро минаваш отдолу под моста и продължаваш на право само - от дясно има отбивка, преди която се вижда ресторантче а навътре в отбивката има автомивка - след автомивката на 100м в дясно е сервиза.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Центровка на газ за Escort1.8 16V 92г.
Управлението на двигателя ти е електронно и наистина не може да се центрова, а и не е нужно. Прави се само настройка (най вече или за нисък разход или за "бягане") на газанализатор. Самата настройка на подаваното гориво зависи от това какво искаш и на основа показанията на анализатора (бедна/богата примерно) на празен ход, средни и високи (>+3000) обороти. За да не ти върви в средните е възможно да ти се подава по-малко газ и т.н....Goshko написа:...................
Ако пък нямаш монтиран емулатор ламбда сонда или ламбда контрол...още по-лошо - няма настройване. Компа чете показанията, като си мисли че си на бензин и реагира така, както му е записано в паметта....ама бензина е доста по-различен от газта и става една....
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И как смяташ, че ще стане? Компа пуска искра с предварение за бензин и в зависимост от оборотите....а в оборотите при сигнал за примерно богата смес - компа ти затваря малко въздуха (при работа на газ-все едно дърпаш юздите на магаре) и ти отваря дросела (пък той е изолиран, пак като си на газ). По алгоритъм всичко трябва да е ОК, ама не! Почва едно въздух/гориво/въздух/гориво/предварение/гориво.....и авариен режим (10 градуса)....и що не върви?
- Goshko
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Добреее, явно няма да стане....
Какво правим? Много обичам да ми се обясни като на дате идиот защо не работи :lol:
А как да проработи?
С тази емулация на ламбда сонда явно нещата стоят по-различно. Къде да ми сложат такваз? Колко пари? Предишния газаджия ми каза че трябвал газов инжекцион - ама по разбираеми причини не ща :) Ако с тоз емулатор нещата стват сносни съм ОК. И пак ако може обяснение защо ще стане :)
offtopic:Този емулатор какво ще пее на ПЦ-то, че то да определи колко да отвори въздух, кога да даде искра и т.н? Матрицата със стойности си е все една и съща. Защо например не боднат постоянно напрежение от ЛС и ПЦ-то да застане на една стойност и после да настроят газовото? (или не разсъждавам коректно)
Какво правим? Много обичам да ми се обясни като на дате идиот защо не работи :lol:
А как да проработи?
С тази емулация на ламбда сонда явно нещата стоят по-различно. Къде да ми сложат такваз? Колко пари? Предишния газаджия ми каза че трябвал газов инжекцион - ама по разбираеми причини не ща :) Ако с тоз емулатор нещата стват сносни съм ОК. И пак ако може обяснение защо ще стане :)
offtopic:Този емулатор какво ще пее на ПЦ-то, че то да определи колко да отвори въздух, кога да даде искра и т.н? Матрицата със стойности си е все една и съща. Защо например не боднат постоянно напрежение от ЛС и ПЦ-то да застане на една стойност и после да настроят газовото? (или не разсъждавам коректно)
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Правилно схващаш! Емулатора подава константна стойност, която за компа означава предварение еди колко си, което пък е близко до оптималното за газ (зависи от качеството на емулатора и дали е изчислен за твоя модел) и останалото е настройки по желание - за икономично каране или за градско или за пълна мощностGoshko написа:..........

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Добре де, сега като чета тука и почвам да се замислям...
Значи аз съм с нормална газова и единственото допълнително нещо, което ми е монтирано е емулатор на дюзите. Колата си върви много добре /да чукна на дърво/, не прави проблеми има си ряз, верно че над 3000 оборота все едно се включва турбо, но и до тези обороти колата си върви перфектно. Разлика между газ/бензин почти няма, разхода също е нормален, не влиза в авариен режим и няма гърмежи /от това най ме беше страх/.
А при колегата проблем - почвам да си мисля, че може да е от настройки или скапан изпарител.
PS - ти чистил ли си си конденза от изпарителя?! Чувал съм, че като се напълни почва да прави мизерии подобни на тези, които описваш...

Значи аз съм с нормална газова и единственото допълнително нещо, което ми е монтирано е емулатор на дюзите. Колата си върви много добре /да чукна на дърво/, не прави проблеми има си ряз, верно че над 3000 оборота все едно се включва турбо, но и до тези обороти колата си върви перфектно. Разлика между газ/бензин почти няма, разхода също е нормален, не влиза в авариен режим и няма гърмежи /от това най ме беше страх/.
А при колегата проблем - почвам да си мисля, че може да е от настройки или скапан изпарител.
PS - ти чистил ли си си конденза от изпарителя?! Чувал съм, че като се напълни почва да прави мизерии подобни на тези, които описваш...

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
На коя линия ти е монтиран този емулатор?Brock написа:...Значи аз съм с нормална газова и единственото допълнително нещо, което ми е монтирано е емулатор на дюзите...
На моята кола, откакто и е сложено газовото (на втория ден след покупката) вече почти 4 години нищо, ама нищо не е пипано....а оня ден дори ми даде 7.2/100 газ при 100-120км/ч междуградско

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи емулатора на ДЮЗИТЕ взима сигнал от автоматичния ключ за превклячване на газ/бензин. Емулатора прекъсва бензиновите дюзи /инжектори/ и подава сигнал на компа, че дюзите са си наред и че работят нормално.
Доколкото знам изключването на инжекторите става с някакво закъснение от милисекунди, за да може да достигне газ до ДВГ-то, с цел да не остане в момента на превключване без гориво.

Доколкото знам изключването на инжекторите става с някакво закъснение от милисекунди, за да може да достигне газ до ДВГ-то, с цел да не остане в момента на превключване без гориво.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта