Проблем с FORD ESCORT 1,8 D - модел 1991 г.
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Проблем с FORD ESCORT 1,8 D - модел 1991 г.
Здравейте колеги,
От два дни имам сериозен проблем.
Карам форда от 4 години. До сега съм нямал никакви сериозни проблеми. И в най-големите студове палеше. Преди два дни както си карах изгасна. Нафта има. Акумулатора върти но немога да го запаля. Пробвах всичко каквото знам но уви.
Моля, кажете от къде да започна или добър и приемлив ценово сервиз.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.
От два дни имам сериозен проблем.
Карам форда от 4 години. До сега съм нямал никакви сериозни проблеми. И в най-големите студове палеше. Преди два дни както си карах изгасна. Нафта има. Акумулатора върти но немога да го запаля. Пробвах всичко каквото знам но уви.
Моля, кажете от къде да започна или добър и приемлив ценово сервиз.
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.
- apock
- потребител
- Мнения: 374
- Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
- Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Може и да е въздух наистина, но....на кума ми на Orion-a му е замръзвала нафтата в движение. 1л. бензин+15-20 литра хубава нафта+ток от друг акумулатор за да запали. От тогава сипва бензин, но аз не съм голям привърженик на това.
Ако не е било толкова студено...има хора които разбират и по-добре те да споделят.
Ако не е било толкова студено...има хора които разбират и по-добре те да споделят.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
след като е загаснала в движение ми се струва че най-вероятния проблем е подаването на нафтата:
- засмукала е въздух (но ако си я мъчил доста време да запали би трябвало и да е излязъл !?), помпата ти може и да има възможност за обезвъздушаване !?
- ел.клапана за нафтата, ако имаш имобилайзер - алармата също го управлява и може ако се е скапала (алармата) да не го включва, или самия клапан да се е скапал и да не пуска нафта (провери му и жиците). Това ми се вижда доста вероятно!
- горивния филтър (ама чак да е затлачен !?), обикновенно на него (отдолу) има пробка за източване на водата -може да я развиеш да видиш какво ще източиш (в прозрачна чашка)
- проверил ли си за теч на нафта (по тръбопроводите) ...
- горивната помпа (не дай боже)
то май друго не остана
Предполагам че, си проверил дали има нещо в резервоара (не разчиташ само на таблото)
- засмукала е въздух (но ако си я мъчил доста време да запали би трябвало и да е излязъл !?), помпата ти може и да има възможност за обезвъздушаване !?
- ел.клапана за нафтата, ако имаш имобилайзер - алармата също го управлява и може ако се е скапала (алармата) да не го включва, или самия клапан да се е скапал и да не пуска нафта (провери му и жиците). Това ми се вижда доста вероятно!
- горивния филтър (ама чак да е затлачен !?), обикновенно на него (отдолу) има пробка за източване на водата -може да я развиеш да видиш какво ще източиш (в прозрачна чашка)
- проверил ли си за теч на нафта (по тръбопроводите) ...
- горивната помпа (не дай боже)
то май друго не остана

Предполагам че, си проверил дали има нещо в резервоара (не разчиташ само на таблото)

-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Благодаря за съветите
Колеги благодаря,
Ще пробвам. Ако не стане
пак щте питам.

Ще пробвам. Ако не стане

-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
- Модел на автомобила: Mondeo TD
- Status: Извън линия
най-вероятно ти е изгорял стоп-клапана на помпата.Пробва се лесно- включваш на контакт, отваряш капака намираш ГНПомпата, оглеждаш я добре, към нея трябва, да има най-много 3 жици- една от тях захранва въпросния клапан който когато не е под напрежение прекъсва притока на гориво към помпата. Както е на контакт прекъсваш кабела към клапана - трябва да цъка като реле. На мен ми е горял на магистралата
и то когато бързах много
- хубаво че се сетих
да отвия клапана да извадя котвата съвсем, че иначе няма палене.... А без котва няма гасене
освен на 1-ва със съединител и спирачка едновремено






-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
ЛАГОДАРНОСТ
Благодаря на всички колеги които споделиха своя опит.
Научих неща които не съм знаел.
А сега за повредата:
Открих я, ама ме е срам да кажа какво беше.
Скъсан ремък на помпата.
Колко пъти гледах под капака а той си беше на мястото - като нов. След като проверих всичко дето ми казахте, реших да сваля капака
и като го пипнах разбрах че е скъсан.
Благодаря още един път за съветите.
Научих неща които не съм знаел.
А сега за повредата:
Открих я, ама ме е срам да кажа какво беше.
Скъсан ремък на помпата.
Колко пъти гледах под капака а той си беше на мястото - като нов. След като проверих всичко дето ми казахте, реших да сваля капака
и като го пипнах разбрах че е скъсан.
Благодаря още един път за съветите.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Това с ремъка и аз не го рабрах
При 1.6Д ремъка задвижваше водната помпа и генератора и няма никакво отношение към запалването (тока идва от батерията) - и да го няма ако ел.клапата пуска нафта и стартера върти - ще запали!
Друг е въпроса дали трябва да палиш двигател със скъсан ремък
Затова ми се струва че е направено при скъсания ремък да се блокира запалването:
Когато ремъка е наред и коляновия вал се върти (от стартера или работещ двигател) - на изхода на генератора винаги има напрежение (> 0V), така че единственната (най-вероятна) причина да няма U е : скъсан ремък, а последствиетo е едно: прегряване на двигателя (няма водна помпа)
Така че, ако няма U на генератора - ел.клапата за нафтата се затваря. Това е елементарна защита (само едно реле последователно на веригата на клапата - управлявано от U-то на генератора). Това означава че в момента в който генератора спре и двигателя ще загасне (дори и в движение) . За съжаление при моя 1.6Д/87 нямаше такава защита (късал съм ремък и знам - колата си върви
- за съжаление
), може пък от форд да са помислили по въпроса 

При 1.6Д ремъка задвижваше водната помпа и генератора и няма никакво отношение към запалването (тока идва от батерията) - и да го няма ако ел.клапата пуска нафта и стартера върти - ще запали!
Друг е въпроса дали трябва да палиш двигател със скъсан ремък

Затова ми се струва че е направено при скъсания ремък да се блокира запалването:
Когато ремъка е наред и коляновия вал се върти (от стартера или работещ двигател) - на изхода на генератора винаги има напрежение (> 0V), така че единственната (най-вероятна) причина да няма U е : скъсан ремък, а последствиетo е едно: прегряване на двигателя (няма водна помпа)
Така че, ако няма U на генератора - ел.клапата за нафтата се затваря. Това е елементарна защита (само едно реле последователно на веригата на клапата - управлявано от U-то на генератора). Това означава че в момента в който генератора спре и двигателя ще загасне (дори и в движение) . За съжаление при моя 1.6Д/87 нямаше такава защита (късал съм ремък и знам - колата си върви



-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
За ремъка
Здравейте колеги,
Ами аз имам два ремъка.
Единият е агренажния, а зад него е другия - за помпата.
Казаха ми, че съм имал късмет, защото е можело след като се скъса ремъка за помпата да скъса и другия, от което следва натрушени бутала, клапани, глава и т.н.
Но то и сега не беше малко - за да се сложи ремъка за помпата се сваля агренажния а той бе на 40 000 км. айде смяна и на него, смяна на ролки, обтегачи, центровка - цял ден и една заплата.
Ама вече сме в движение.
Ами аз имам два ремъка.
Единият е агренажния, а зад него е другия - за помпата.
Казаха ми, че съм имал късмет, защото е можело след като се скъса ремъка за помпата да скъса и другия, от което следва натрушени бутала, клапани, глава и т.н.
Но то и сега не беше малко - за да се сложи ремъка за помпата се сваля агренажния а той бе на 40 000 км. айде смяна и на него, смяна на ролки, обтегачи, центровка - цял ден и една заплата.
Ама вече сме в движение.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта