Високи обороти - Фиеста `94 1.3 бензин?
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Високи обороти - Фиеста `94 1.3 бензин?
Имам Фиеста 1994г.-1.3 бензин имам проблем с датчика където е на скоростната кутия под жилото за скороста.Държи ми високи обороти като я пусна на свободен ход.Ходих на майстор и те ми го изключиха той е на една букса.И оборотите се оправиха ,само дето падат по бавно около 10-15сек след като изключа от скорост.Пробвах от автоморгите три такива датчика отначало се оправя работата ,но като изключа двигателя и после като запаля пак става същият проблем.Явно този датчик прави този проблем ,но може ли и трите да са прецакани като моя старият.Може ли и още др.нещо да прави проблем освен този датчик.Да добавя ,че съм и с газова и климатик.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Аз мога да те посъветвам да направиш две неща:
1. Не ходи никога повече при тези майстори, които са ти казали, че задържането на високи обороти е от датчика на ск. кутия.
2. Пусни търсачката на форума и ще видиш колко много теми, отговори и решения на проблемите с високи обороти на Фиестите има.
1. Не ходи никога повече при тези майстори, които са ти казали, че задържането на високи обороти е от датчика на ск. кутия.
2. Пусни търсачката на форума и ще видиш колко много теми, отговори и решения на проблемите с високи обороти на Фиестите има.

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
търсих ,рових се нещо по конкретно ще може ли да кажете по въпроса.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
В движение ти подържа оборти на празен ход към 1200 и като спреш падат на 900!
Ако е така всичко е нормално!!!
Ако е така всичко е нормално!!!
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Как ще е нормално на колкото оброта съм карал и като пусна от скорост на толкова седят .Даже и 1200 оборота не са нормални.Аз я имам от 4г. тази кола и си бяха добре оборотите .Не може да държи такива обороти на свободен ход.Отначало и гореше мнго ,но накрая се намери проблема .Не знам точно как се казваше датчик ли или потенциометър където седи под въздушният филтър на моноинж.Тази джаджа контролира колко бензин да се подава.Сега ми гори в града 10л газ,а извън града 7л и с климатик качва един литър.Простопроблема е с оборотите.Както съм написъл този датчик дето е на скоростната кутия съм го изключил и падат оборотите след 10-15с. но падат .Явно има и нещо друго защото съм пробвал 3 такива датчика и положението е същото .Затова питам някой ако знае или се сблъсквал с този проблем.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Странно, но този същия проблем се появи и при мен от няколко дни, карам примерно с 60-70 км/ч. при 2000-2500 оборота, натискам съединителя за смяна на скорост и оборотите сами скачат даже до 4000, сякаш натискам газта, ако леко я барна се връщат нормално до празния ход. На место не го прави както и да форсирам и отпускам, значи не е жило, не е байпасен клапан, не е датчик за дроселовата клапа, не зависи и от това дали климатика е пуснат или не.
Това става само когато премине някаква скоростна граница (да кажем 60 км/ч), явно датчика за скорост си работи, защото когато карам по инерция държи обороти около 1100, малко преди спиране ги смъква на 900. Според мен не се задейства системата за принудителен празен ход, това е проблема. Когато ЕКУ-то усанови от датчика за скорост, че скоростта е висока, но датчика за положението на дроселовата клапа я отчита затворена, то ЕКУ-то следва да даде команда за спиране на горивонагнетателната помпа (ГНП), ето това не става. Ако за момент се даде малко газ, тази логика се разпада и системата преминава на празен ход.
Според мен трябва да се проследят конекторите от ЕКУ-то към управлението на ГНП, релето, да се напръскат тези конектори с контактен спрей, както и тези на датчика за положението на дроселовата клапа.
Но сега ми щукна нещо друго, трябва обаче да пробвам доколко ще се форсира така, ако се форсира и след малко се нормализира, то напълно вероятно е да е системата за улавяне на парите от резервоара, при тези горещини става интензивно изпарение на бензина, парите се улавят и задържат от активния въглен в абсорбатора, в зависимост от натоварването на двигателя клапана отваря и тези пари се засмукват като завишават драстично оборотите. Това обяснява и защо този проблем го нямах зимата и се проявява само като е много горещо забелязах.
Но си разсъждавам, може и да има логика в това, определено това не е повреда а сътояние на двигателя.
Това става само когато премине някаква скоростна граница (да кажем 60 км/ч), явно датчика за скорост си работи, защото когато карам по инерция държи обороти около 1100, малко преди спиране ги смъква на 900. Според мен не се задейства системата за принудителен празен ход, това е проблема. Когато ЕКУ-то усанови от датчика за скорост, че скоростта е висока, но датчика за положението на дроселовата клапа я отчита затворена, то ЕКУ-то следва да даде команда за спиране на горивонагнетателната помпа (ГНП), ето това не става. Ако за момент се даде малко газ, тази логика се разпада и системата преминава на празен ход.
Според мен трябва да се проследят конекторите от ЕКУ-то към управлението на ГНП, релето, да се напръскат тези конектори с контактен спрей, както и тези на датчика за положението на дроселовата клапа.
Но сега ми щукна нещо друго, трябва обаче да пробвам доколко ще се форсира така, ако се форсира и след малко се нормализира, то напълно вероятно е да е системата за улавяне на парите от резервоара, при тези горещини става интензивно изпарение на бензина, парите се улавят и задържат от активния въглен в абсорбатора, в зависимост от натоварването на двигателя клапана отваря и тези пари се засмукват като завишават драстично оборотите. Това обяснява и защо този проблем го нямах зимата и се проявява само като е много горещо забелязах.
Но си разсъждавам, може и да има логика в това, определено това не е повреда а сътояние на двигателя.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Аз отдавна минах през този проблем... ама същичкия.tankovbg написа:...
Клапана за празен ход и най-вече TPS-а са най-вероятната причина.
За клапана знаеш - меглиото, а TPS-а е капсулован. Аз като го свалих го пръсках здраво отвсякъде с WD40 и вече година оборотите са ОК.
Не съм съгласен, че е състояние на двигателя. Наистина през лятото проблема е по-изразен, но щом се е появил ще го имаш и зимата.tankovbg написа:...
Но си разсъждавам, може и да има логика в това, определено това не е повреда а сътояние на двигателя.

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Клапана за празен ход си работи перфектно, чистил съм го. За TPS-а може и да си прав, да лъже ЕКУ-то, и него съм чистил с контактен спрей но не съм го разглобявал, колкото е влязло толкова, пак ще пръскам. Не съм привърженик на идеята този TPS да се чисти с WD40, това си е потенциометър и не трябва да се омаслява вътре. Само Contact Cleaner.
Но това не ми пречи да пробвам и тази система за отработка на парите от резервоара, просто да откача тръбичката от клапана и да я запуша да не смуче от там.
Защото проблема ми не е винаги а на моменти, като карам доста и на първия светофар като изключа от скорост става. Или ако карам на скорост но без газ, в принудителен празен ход, след изключване от скорост. При това положение TPS-а е на затворена дроселова клапа, клапана за празен ход отваря и ако в този момент се включи системата за отработка на парите, то двигателя ще се форсира, защото става обогатяване на сместа над тази която подават инжекторите на празен ход, това са калорични пари които двигателя ги кльопа с удоволствие. И ако това не се счита за вярно, как да си обясним форсирането на двигателя в режим на принудителен празен ход, откъде гориво ако ГНП е спряна ? Във форума четох мнения че колата в режим на принудителен празен ходи си върви доста все едно се подава газ.
Абе с проби се стига до истината.
Но това не ми пречи да пробвам и тази система за отработка на парите от резервоара, просто да откача тръбичката от клапана и да я запуша да не смуче от там.
Защото проблема ми не е винаги а на моменти, като карам доста и на първия светофар като изключа от скорост става. Или ако карам на скорост но без газ, в принудителен празен ход, след изключване от скорост. При това положение TPS-а е на затворена дроселова клапа, клапана за празен ход отваря и ако в този момент се включи системата за отработка на парите, то двигателя ще се форсира, защото става обогатяване на сместа над тази която подават инжекторите на празен ход, това са калорични пари които двигателя ги кльопа с удоволствие. И ако това не се счита за вярно, как да си обясним форсирането на двигателя в режим на принудителен празен ход, откъде гориво ако ГНП е спряна ? Във форума четох мнения че колата в режим на принудителен празен ходи си върви доста все едно се подава газ.
Абе с проби се стига до истината.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Клапана за празен ход и най-вече TPS-а са най-вероятната причина.
За клапана знаеш - меглиото, а TPS-а е капсулован.
Къде се намират тези джаджи ако можеш да ми кажеш.Итози датчик където питам за него как се казва .Където е на скоростната кутия.
За клапана знаеш - меглиото, а TPS-а е капсулован.
Къде се намират тези джаджи ако можеш да ми кажеш.Итози датчик където питам за него как се казва .Където е на скоростната кутия.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Колега, извинявай че в твоята тема, малко се отплеснахме и говорим за Zetec мотора. Твоя е съвсем друг. Аз се надявах някой колега с моноинжекция да ти каже къде точно са тези неща, за да не те заблудя нещо.losiat написа:Клапана за празен ход и най-вече TPS-а са най-вероятната причина.
За клапана знаеш - меглиото, а TPS-а е капсулован.
Къде се намират тези джаджи ако можеш да ми кажеш.Итози датчик където питам за него как се казва .Където е на скоростната кутия.
Значи TPS-а трябва да точно до дроселовата клапа, където отива жилото за газта.
Този клапан, за който говорим при теб мисля, че се казва стъпково моторче.
Пак ти казвам, пускай търсачката. Фиести, Ескорти, всичко що е моноинжекция ще ти даде информация.

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Значи закачих я на компютър и нищо не показа.Казаха ми че не е от електронната част, да търся по механичната.Стъпковото моторче първо и после дроселовата клапа може би бил проблема.Стъпковото моторче от 1.1 и дроселовата клапа еднакви ли са с 1.3 двигателя.1994г. е колата 1.3 бензин имам и газ. С веригата .
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Как си отстраних проблема
Ето как си отстраних проблема с високите обороти. Аз също се съмнявах в клапана за празен ход, извадих го, нямаше замърсявания, движеше се нормално назад напред, независимо от това го напръсках със спрей за почистване на дроселови клапи и клапани за празен ход (имам такъв). Напръсках и дроселовата клапа, проверих дали се връща нормално и дали няма процеп при затворено положение, всичко беше наред, но при запалване на двигателя и проба в движение проблема не се отстрани. Тогава извадих минусовата клема на акумулатора след това плюсовата, почистих ги, сложих ги и пробвах, проблема изчезна яко дим, двигателя си държи перфектни обороти.
Изводът:
1. Шашнато ЕКУ - с откачане на захранването се е ресетнало.
2. Замърсени клеми на акумулатора, при такова положение зарядния ток респективно напрежението на бордовата мрежа не е в нормите, с напълно изгладени пулсации, известно е че акумулатора е своеобразен капацитивен филтър (кондензатор), ако клемите са замърсени тези окиси представляват съпротивление и не филтрират в достатъчно степен променливата съставна на напрежението. По този начин се шашва ЕКУ-то, особено от индуктивните датчици, където се смесват импулсите с пулсациите на напрежението.
Та преди да търсите каквото и да е направете това, ако не помогне тогава вече се търси действителната причина.
Изводът:
1. Шашнато ЕКУ - с откачане на захранването се е ресетнало.
2. Замърсени клеми на акумулатора, при такова положение зарядния ток респективно напрежението на бордовата мрежа не е в нормите, с напълно изгладени пулсации, известно е че акумулатора е своеобразен капацитивен филтър (кондензатор), ако клемите са замърсени тези окиси представляват съпротивление и не филтрират в достатъчно степен променливата съставна на напрежението. По този начин се шашва ЕКУ-то, особено от индуктивните датчици, където се смесват импулсите с пулсациите на напрежението.
Та преди да търсите каквото и да е направете това, ако не помогне тогава вече се търси действителната причина.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Мерси за отговора ще пробвам и това нещо .Междувременно онеден смених и стъпковият мотор не е и от него ,отново същото положение.Сега ще отида да пробвам и това и после дроселовата клапа остана вече.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Не се оправи и от това нещо останаха малко възможности .Може ли да е от компютъра.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Колега, понеже пишеш че си с газово, това всичко на газ ли само става или и на бензин ?
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
и на бензин и на газ го прави
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Такааа, значи при положение че като смениш датчика за скорост VSS се оправя и после пак започва да държи високи обороти е странно, може би трябва да проследиш веригата на този дачик до ЕКУ-то, може да има замърсени куплунзи, или студена спойка някъде.
Все пак ти пробва ли като разкачиш минусовата клема от акумулатора и плюсовата и ги дай на късо известно време, целта е да се ресетне ЕКУ-то напълно, защото ако само се разкачат, по захранващата верига на ЕКУ-то има кондензатори, които поддържат известно време напрежение.
Не е зле да ти замерят напрежението на акумулатора без да е стартиран двигателя и когато е стартиран. Акумулатора ти да не е стар ?
Все пак ти пробва ли като разкачиш минусовата клема от акумулатора и плюсовата и ги дай на късо известно време, целта е да се ресетне ЕКУ-то напълно, защото ако само се разкачат, по захранващата верига на ЕКУ-то има кондензатори, които поддържат известно време напрежение.
Не е зле да ти замерят напрежението на акумулатора без да е стартиран двигателя и когато е стартиран. Акумулатора ти да не е стар ?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Провери всички вакумни маркучи и ще установиш че някой е скъсан или напукан, като го оправиш и проблема ще се оправи. Най-често проблема идва от вакума който управлява клапата за топъл/студен въздух, излиза от всмукателния колектор, минава през кутията на филтъра и отива във клапата. Самия маркуч е пластмасов (като сламка) със гумени накрайници. Та проблема е именно във тези накрайници (много трудно се намират), при кутията на филтъра са под прав ъгъл и се пукат във сгъвката.losiat написа:Не се оправи и от това нещо останаха малко възможности .Може ли да е от компютъра.
П.П. Стига със този "компютър" това е последното нещо което може да се повреди.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Ще проверя пак основно всички маркучи и клемите отново ще и откача и ще видим.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 27 юни 2009, 16:51
- Модел на автомобила: FORD Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите
Проверих всички маркучи няма напукано никъде.Клемите извадих допирах ефект никакъв.Имам и климатик данеби от него да е .р.Работи си нормално духа студено ,но не знам дали е колкото трябва.Остана дроселовата клапа .Това е в общи линии.Иначе си карам с изключен датчик където е на скорстната кутия .Падат оборотите по бавно ,но поне падат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост