Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от sake » 01 юли 2009, 20:51

Здравейте! Мисля, че това ще е най-подходящото място да се оплача и в същото време да потърся съвет. Надявам се да ми помогнете. Благодаря ви предварително. Та ... проблема с моят автомобил (Ford Escort RS 2000 - 150 к.с. 16v 2000 кубика, производство 1996г.) възникна просто светкавично. До вчера всичко беше наред и днес вече всичко се беше прецакало. Започна колата да губи мощност. Бях сменял преди една година едната от бубините за високо напрежение. Днес ми казаха от сервиза, че проблема е в кабелите, които свързват въпросните бубини. Казаха ми кои да сменя (само 2 от тях). Отидох в Мото Пфое - купих си 4 свещи, купих си и единия кабел, но проблема възникна тогава, когато на компютъра им не излезе вторият кабел за моят автомобил. Свериха всичко с малкия ми талон и се оказа, че въпросният кабел (по-долу съм положил снимки) вече не се произвежда! След тази ужасна новина не зная какво да правя. Зная колко рядко се срещат подобни модификации на Escort и съм просто отчаян. Моля, дайте ми съвет какво да правя. Казаха ми, че такъв кабел се прави само и единствено за RS 2000. :(:

Моля за: да ми кажете евентуално откъде бих могъл да си го намеря и как точно се казва кабела. Просто да зная как бих могъл да го въведа в интернет и да потърся правилно. По моите методи нищо не получават като резултат. Благодаря ви още веднъж.

Схема, която ми принтираха от Мото Пфое за въпросният кабел:
Изображение


Това е въпросният проблемен кабел:
Изображение


Единият край на този кабел (2 снимки):
Изображение

Изображение


Вторият край (то си е цял сноп)(2 снимки):
Изображение

Изображение


Снимка на целият двигател (2 снимки):
Изображение

Изображение


Снимка заедно с червения капак за да си го представите (взета от интернет):
Изображение

:roll:

Това е всичко

:roll:

Видях, че форума няма автоматична настройка да смалява снимките. Ако и при вас не се виждат снимките, моля, вижте ги на адрес: http://img244.imageshack.us/gal.php?g=image0001cwh.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от HACKO » 02 юли 2009, 13:13

Като гледам това е обикновен кабел за ниско напрежение и честота, така че спокойно може да се снажда, запоява, изолира със изолирбанд или термошлаух. С две думи подлежи на ремонт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от sake » 02 юли 2009, 17:02

HACKO написа:Като гледам това е обикновен кабел за ниско напрежение и честота, така че спокойно може да се снажда, запоява, изолира със изолирбанд или термошлаух. С две думи подлежи на ремонт.
:D Народната мъдрост е номер 1 :)

Това е много добра новина! Утре намерих един майстор да види кабела, защото днес цял ден обикалям и не мога да намеря откъде да си го купя. Посетих още един специализиран магазин на Форд и там нямаха нищо.

Очаквам нови предложения и съвети. Лек ден на всички.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от Edinuser » 02 юли 2009, 17:57

Един съвет:
когато оправяте кабели които са близо до корпуса на двигателя (както е в случая) предвид това че нагряването е голямо - препоръчвам ви да използва термосвиваем шлаух за оголените/запоявани места и силиконов, за общият сноп. Предвид високата температура там.
В тази ситуация не слагайте PVC-лента - от температурата тя омеква и се отлепя и може да стане късо съединение.

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от sake » 02 юли 2009, 21:11

Edinuser написа:Един съвет:
когато оправяте кабели които са близо до корпуса на двигателя (както е в случая) предвид това че нагряването е голямо - препоръчвам ви да използва термосвиваем шлаух за оголените/запоявани места и силиконов, за общият сноп. Предвид високата температура там.
В тази ситуация не слагайте PVC-лента - от температурата тя омеква и се отлепя и може да стане късо съединение.
Благодаря ти много за съвета. Надявам се утре този майстор да успее да го оправи. До скоро.

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от sake » 03 юли 2009, 20:34

Каза ми, че нищо не може да направи и не разбира от такива неща. Каза ми, че ако намеря кабела може да ми го смени :) Какво да правя?

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от Атанас » 03 юли 2009, 20:58

Смени майстора. Има достатъчно хора, които биха вложили мисъл и биха ти взели парите. Този, при който си ходил явно не е от тях.
Успех!

п.п.
още нещо, провери какъв е кабелът на 2л моторът, който се монтира на Мондео. Не вярва да е много различен

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от debug » 03 юли 2009, 22:36

Различен е - там бобината е една с "нормални" високоволтови кабели. Не знам за майсторите, но не виждам проблем както каза НАСКО да се оправи. Конекторите се разглобяват (иска малко мисъл и тънка отверка), буксите се вадят заедно с жиците. После си подменяш направо жиците (най-вероятно е изпечена и опадала изолацията им) и си сглобяваш отново конекторите, като отвън си слагаш подходяща изолация. Вместо да обикаляш по магазините - 99% точно този кабел няма да го намериш - отиди при някой телевизионен техник и ще ти го оправи за половин-един час.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от sake » 03 юли 2009, 22:56

Вижте приятели. За съжаление нямам право на втори опит. Ако въпросният майстор не успее да го направи този кабел оставам без кола. Щом автомобилен майстор не се захваща значи работата е сериозна или майстора е много калпав, но странното е, че ми го препоръчаха от един магазин за Ford (не е Moto Phoe). Дайте ми някоя препоръка ... някой от Варна при когото да отида и поне да не бъда съвсем непознат. От някакъв контакт се нуждая може би в момента. Благодаря ви. Лека петъчна вечер на всички.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от debug » 03 юли 2009, 23:19

Аз бих ти го оправил за час-два и за една газирана вода примерно - не е някаква философия, просто е пипкава работа. А като чуя за "майстор" и настръхвам... Сам съм си променил една част от окабеляването на колата (ел. огледала с подгряване, комфорт-модул, пръскалки с подгряване, допълнително осветление в краката и жабката, и разни други). Всичко работи без проблем и следва оригиналните схеми. На майстор отидох за алармата - при това е сериозен човек, преподавател в техническия - и пак трябваше да си дооправям след него връзките. Пак казвам - не е сложно, всеки, който може да проследи една жица, трябва да може да ти го оправи. Като се вадят и подменят една по една жиците няма как да ги объркаш като позиции по конекторите, плюс това има схеми в ТИС-а.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от sake » 04 юли 2009, 10:08

Готов съм да тръгна за Пловдив :) Ами аз затова казвам, че чакам някой да ми препоръча някого, защото в противен случай рискувам много. Не мога да отида при първия и да му кажа за проблема си, а най-очаквания отговор ще бъде според мен: "Не се притеснявай, мога да оправя всичко за отрицателно време". Нали знаем що за майстори има по нашите географски ширини :)

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от sake » 12 авг 2009, 18:44

Здравейте отново. Имах възможността да посетя магазина на Ford в Берлин и ми казаха, че е от изключително голяма важност да знам номера на кабела, а аз такъв не виждам. Техникът предположи, че номерът е: 96Ag9H589BA, TNR: 1023111, но каза, че не е сигурен. Молбата ми е ако някой има същия Ford Escort да погледне само какъв е номерът на неговия кабел за да мога да си го закупя оттук. Благодаря ви предварително.

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от sake » 03 ное 2009, 20:01

Имам добри новини:

Изображение

Днес отрязахме проблемната част от този кабел.

Това е остатъка от него:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Трябва да купя още това:

1. Кабел номер 3:

Изображение

Още днес си го запазих да ми го доставят защото имало само 2 такива кабела в България :lol:

2.Трябва да сменя втората бобина

3.Трябва да почистя дюзите защото такива като моите не се произвеждат вече. Можете ли да ми кажете къде могат да бъдат почистени? P.S. В Moto Phoe не предлагат подобна услуга.

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от sake » 18 авг 2012, 12:01

Здравейте,


Бихте ли ми казали от картинката, заградената част в червено за какво точно служи?

Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Сериозен проблем с единия кабел свързващ едната от бубините

Мнение от DTM » 18 авг 2012, 12:50

Преход от тръба-маркуч-тръба, които снажда тръбата която идва от мотора и тази която заминава към купето. Маркуча играе роля на мека връзка, която да обира вибрациите и преместванията на двигателя. Ако я няма, ще е къса тръбите.
Изглежда като от климатичната инсталация, а ако нямаш от хидравликата. Не можах добре да видя в купето ли влиза или просто слиза надолу към рейката.

Заключена

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 33 госта