Искра, TopLa или Vesna?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 22 фев 2006, 18:49

Съгласен съм с "Луки": Ако батерията се е търкаляла няколко месеца по складове, без да е била зареждана - съвсем няма да е с параметрите на нова (дори и да е най-скъпа марка) :!:

Затова трябва да се купува от магазин в който разбират какво продават (магазин за акумулатори :D ) ...

Ако аз продавах батерии, преди да дам гаранция бих проверил ЗАДЪЛЖИТЕЛНО зареждането, иначе гаранция Франция ...

НЕ препоръчвам на никого да си купува акумулатор от бензиностанции (където работят случайни хора и им е все едно какво продават Фафли или ...). Най-вероятно скъпите батерии застояват най-много и съответно ако не се поддържат ...

Потребителски аватар
tisho.74
потребител
потребител
Мнения: 158
Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tisho.74 » 24 фев 2006, 06:46

Mondeo18, ако знаеш колко си прав за бензиностанциите =D>: , преди две години купих за служебната вектра Bosch Silver- сух, без капачки на клетките, абе акумулатор за 200 кинта, от OMV Дървеница. Изкара точно две години при перфектна електрическа система и предимно извънградско каране- съотношението "километри извънградско/километри градско" е над 100/9!!! И тази зима веднага след Нова година сдаде багажа.

Така че смело подкрепям колегата, НЕ купувайте акумулатори от бензиностанции, Метро, и разни други БАКАЛИИ!!!!!!!!!
Търся си форд

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 24 фев 2006, 09:21

Някои батерии като ACDelco се продават опаковани в найлон (от производителя) - ако опаковката е цяла - значи никога не са зареждани!

Ако можете да видите някъде датата на производство на батерията - това е някакъв ориентир!

Говоря само за капсуловани (необслужваеми) акумулатори!

Никога не съм купувал обслужваем, ама като си чета постовете - то май по-добре да е от старите (сух/обслужваем)- да го заредят пред мен :idea: :lol:

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 24 фев 2006, 18:59

Че аз в края на декември си купх от Метро акумулатор на Старт-Добрич, без обслужване и с почишен стартерен ток, беше запечатан и произведен месец и половина по-рано. Има 25 месеца гаранция и мисля, че няма да имам проблеми с него

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 24 фев 2006, 19:24

ако караш редовно никакъв проблем

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4786
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 24 фев 2006, 21:53

Mondeo18TDI96 написа:Съгласен съм с "Луки": Ако батерията се е търкаляла няколко месеца по складове, без да е била зареждана - съвсем няма да е с параметрите на нова (дори и да е най-скъпа марка) :!:

Затова трябва да се купува от магазин в който разбират какво продават (магазин за акумулатори :D ) ...

Ако аз продавах батерии, преди да дам гаранция бих проверил ЗАДЪЛЖИТЕЛНО зареждането, иначе гаранция Франция ...

НЕ препоръчвам на никого да си купува акумулатор от бензиностанции (където работят случайни хора и им е все едно какво продават Фафли или ...). Най-вероятно скъпите батерии застояват най-много и съответно ако не се поддържат ...
ако купуваш акомулатор от магазин или бензиностанция гаранцията му ще е в сила само при условие че е монтиран от оторизиран за целта сервиз така че според мен не е важно от къде ще го купиш а кой ще ти го монтира дали ще ти премери отечки има ли няма ли как зарежда дали презарежда и др. такива ако всичко е нормално по ел. инсталацията на колата няма да има проблеми даже за по сигурно вече на гаранционната карта пишат номера на колата и големината на ДВТ-то
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 24 фев 2006, 22:15

хора какво ненормално можеш да имаш в ел. инсталацията та нали преди това също си имал акумолатор номера че ако го купиш от спец магазин там обикноведно продавача е майстор иги подържат в добро съсгояние а след 1г.ако си направиш и един цикъл батерийката ще ти се отблагодари и ще работи за теб по дълго

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 24 фев 2006, 22:18

Живота на необслужваемите/капсуловани акумулатори започва от деня на производството им . Единственото ДОБРО съхранение е ако се зарежда ПОНЕ веднъж месечно (а не да стои на 20градуса Ц, 50% флажност, тъмно, хладно, ... в някой склад/кашон :D )

НЕ бих си купил ОПАКОВАН акумулатор ако е бил произведен преди повече от 3-4 месеца каквато и марка да е!

Ако не е зареждан >6 мес. е за боклука дори и да е НАЙ марков

От опита ми с капсуловани батерии (за 10г имам над 1000 произведени устройства използващи 12V/1.2Ah за аварийно захр.) мога да кажа:
- няма значение кой е производителя (UASA, SUNLITE, ... всичко е Чина или Таван :D ). цените им са 6лв...40лв за ЕДНАКВО качество!
- ако никога не е разреждан напълно - ще изкара >10г
- зарядния ток трябва да е малък (зареждане за 12-24ч). Големия заряден ток съкращава живота (<2ч зареждане)
- най-добро U на постоянен подзаряд 14.4...14.7V, при макс заряден то 5-10% от капацитета (1.2Аh => 60-120mA)
Автомобилните акумулатори не са нищо по различно - (освен размера :D ) , само режима им е "малко" по тежък

Преди 4г. бях купил едно кашонче с 10 бр. Sunlite и го бях забутал в един шкаф. След 7-8 месеца го намерих и ги изхвърлих, въпреки че бяха КАТО НОВИ - каквито си и бяха :D (устройствата с заредена батерия изкарват ~24ч, а с тия 5-10мин!)

Моето мондео беше с оригиналния си Моторкрафт (96.май), смених го преди 2 месеца, защото изкарваше само 5-6ч на къси (миналата зима ги бях забравил : :D ), така че рано или късно трябваше да го сменя. Като се има в предвид че ще изкара 7-10г - със сигурност ще надживее колата!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4786
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 24 фев 2006, 22:35

Луки написа:хора какво ненормално можеш да имаш в ел. инсталацията ......
сестра ми преди около4 г. си купи нов Бош необслужваем акомулатор и преди 2 мес. взе да не пали. проблема в ел системата беше че алтернатора зарежда 17 волта и акомулатора се беше спукал
е тва е ненормалното на ел. инсталацията
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 25 фев 2006, 00:35

Човек когато си гледаредовно под капака ще види
1 накрайнишите клеасват
2 електролита бързо се испарява от клетките
3 появява се специфична миризма на киселина
а когато те мързи си купуваш волтмер има едни такива диодни мушкаш в запалката и гледаш
Последна промяна от Луки на 25 фев 2006, 20:01, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 25 фев 2006, 00:37

е това е нормално

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gorskiq » 09 мар 2007, 13:50

Аз карах 2 години с черен Монбат и свърши отраз. Майстора каза, че има скъсан мост и между клемите нямаше никакво напрежение. Повече Монбат не бих си купил. От 6м. съм с Topla, с оченце, Ca-Ca 58 ah/530A - 95лв. и съм доволен.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 09 мар 2007, 20:49

Аз съм с някакъв грамаден дизелов акумолатор 3К.. дето сиерата една седмица върти без да запали и тогава ми падат токовете ...чичо ми го купи нов за неговото митсубиши Колт 1.9 дизел ,но го удари и го продаде без акумулатора.. Иии от 1 година нечовешко ползване. работи все още.. предвид това ,че колата се счупи да върти на стартер заради ремонтите.. Много съм доволен! зареждал съм го много пъти.. ама какво да напрвая ,че мотора не беше в ред...

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gorskiq » 16 мар 2007, 10:48

Днес както си карах Жигулата се наложи да спра и да я угася, след което като реших да я запаля отново - няма никой, отраз тока свърши. А до сутринта всичко беше ок. Акумулатора е Монбат - зелен с високия стартов ток, на 4 години и половина и 46 000 км. Та както в описания по-горе случай с другата ми кола - Мондеото, и този акумулатор МОНБАТ се оказа с прекъснат мост и ме остави на пътя. никога повече не бих си купил МОНБАТ, пък ако ще и пеш да вървя.
Годините му не са малко, но поне да беше свършил малко по малко, а не така отведнъж, а жигулата я карам всеки ден.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта