Пореден проблем с датчици и перки и т.н. за температура

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
milflover
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 май 2009, 15:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V, 1996г.
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Пореден проблем с датчици и перки и т.н. за температура

Мнение от milflover » 25 юли 2009, 17:49

Проблемът ми е следният, моля ако някой може, да предложи решение: за два километра стрелката за температурата се качва почти до червеното, до буквата А и Л, а като пипна казанчето за антифриза, то не е горещо, съвсем леко топло. В същото време не се пуска перката на радиатора, въпреки показателя за температура на таблото, и не се пуска и като пусна клматика също, той но си духа доволно студено. Та интересува ме, според вас това на датчика на темп. за таблото ли се дължи, или нешо друго. Ако стрелката е на червеното, охладителната течност трябва ли да ври, или поне казанчето да е горещо, защото в моя случай, както казах, е леко топло въпреки показанията на стрелката. Благодаря предварително
Последна промяна от milflover на 06 авг 2009, 01:40, променено общо 1 път.
Да би мирно седяло, не би Валери видяло :)

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: Пореден проблем с датчици и перки и т.н. за температура

Мнение от pifivo1 » 25 юли 2009, 18:49

Според мен причините са две:
или заседащ термостат или показващият уред губи маса.Това е за което се сещам и не държа да съм абсолютно прав.
За масата май имаше някаква тема.

Потребителски аватар
milflover
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 май 2009, 15:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V, 1996г.
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Пореден проблем с датчици и перки и т.н. за температура

Мнение от milflover » 26 юли 2009, 18:51

Ами аз термостата на тръбата за радиатора скоро го сменях, не вярвам да е от това-същия дето включва перката, ама не знам
Да би мирно седяло, не би Валери видяло :)

pldatanasbg
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 30 сеп 2007, 13:38
Модел на автомобила: Escort 1,6 Zetec
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Пореден проблем с датчици и перки и т.н. за температура

Мнение от pldatanasbg » 30 юли 2009, 22:41

Колега под въздуховода, който влиза в кутията на филтъра има букса, от там е изгоряла е от температурата 100 %

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Пореден проблем с датчици и перки и т.н. за температура

Мнение от momo76 » 31 юли 2009, 08:18

Не е от лоса маса на датчика със сигурност - при лоша маса няма да показва нищо или ще показва по малко.
Провери след като загрее дали е горещ маркуча от термостата към радиатора - би трябвало да е много горещ там минава антифриз на 90градуса, ако не е горещ проблема ти е в термостата - това че е нов нищо не значи, ментета и "майстори" колкото искаш. Ако термостата не отваря радиатора не се стопля и не тръгва вентилатора. Ако е блокирал затворен трябва доста бързо да вдига температура.
От друга страна трябва винаги когато пуснеш климатика да се пуска и вентилатора, а при теб не тръгва. Явно и там има някакъв проблем. Провери си съпротивлението за бавната скорост на вентилатора, намира се някъде около него. Имаше някога тема по въпроса.
И при двата форда дето карам Ескорт и Мондео перката се включва някъде между A и L.

pldatanasbg написа:Колега под въздуховода, който влиза в кутията на филтъра има букса, от там е изгоряла е от температурата 100 %
Колега ти каква връзка видя между датчика за температура на входящия въздух и загряването на двигателя?

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Пореден проблем с датчици и перки и т.н. за температура

Мнение от by_cec » 31 юли 2009, 09:54

momo76 написа: Колега ти каква връзка видя между датчика за температура на входящия въздух и загряването на двигателя?

Явно има предвид термодатчика на термостата.

Потребителски аватар
meltin
потребител
потребител
Мнения: 194
Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пореден проблем с датчици и перки и т.н. за температура

Мнение от meltin » 02 авг 2009, 03:19

Аз до скоро си мислех че е проблем че перката ми се включва в началото на L :-)
Сега ще съм една идея по-спокоен като знам че и при другите колеги е така.

Иначе самия вентилатор има 2 букси които и 2-те нагарят доста лесно едната е на самия вентилатор другате е около филтъра, както ти го е описал колегата, проблема е от старост нерадост :-(
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
milflover
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 10 май 2009, 15:21
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V, 1996г.
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Пореден проблем с датчици и перки и т.н. за температура

Мнение от milflover » 06 авг 2009, 01:31

Колеги, благодаря за мненията, проблемът е бил в "новия тетмостат", който включва перката чак на червеното, и то на по-бавната скорост...Така че смених термостата, а еладжията оправи перката да се завърта с пускането на климата...та така
Да би мирно седяло, не би Валери видяло :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта