Въпрос за чип тунинг
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Въпрос за чип тунинг
Здравейте! Извинявам се, ако темата е дискутирана и преди, но се поразрових и не открих нищо което да отговори на въпросите ми и затова пускам нов пост. Намерих един сайт който предлага чип тунинг - http://digitaltuning.bg/ В него има много интересни "въпроси и отговори" примерно:
Защо оригинално не се предлага от производителя?
Отговор
В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя:
-класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);
-значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство;
-съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели;
Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на чипа (EPROM-а). По-мощната и по-скъпа версия на определен автомобил обикновенно излиза на пазара 1-2 години след първоначалната премиера на същия модел. Това често пъти привлича вниманието на клиентите, които вече са закупили предишния модел и биха желали да го заменят и доплатят за новата версия.
Ето защо, като правило в почти всички случаи, действителните, оптимални характеристики на двигателя не се въвеждат от автомобило-производителите. Това е наша задача!
Какво се постига с чип тунинга?
Отговор
Преди всичко оптимална ефективност на двигателя при всякакви режими на работа, което се изразява в:
- увеличаване на мощността, еластичността и максималната скорост на автомобила;
- увеличаване на въртящия момент, което се постига при по-ниски обороти в минута;
- намаляване на консумацията на гориво, вследствие на постигнатите по-високи стойности на въртящия момент на двигателя.
Интересува ме в тези неща има ли нещо вярно или са просто празни приказки за зарибяване на клиенти. Мен най-вече ме притеснява дали когато се сложи чип тунинг няма да се скъси живота на коляновия вал и като цяло на двигателя.
Иначе за моя форд срещу 700лв ще ми вдигнат мощността с 12к.с.
Защо оригинално не се предлага от производителя?
Отговор
В процеса на разработка производителите взимат под внимание много фактори относно управляващата програма на двигателя:
-класифициране на определен автомобил в по-нисък клас, т.е. влизане под акцизната граница ( например за България тази граница е 163 к.с.);
-значително по-ниски стойности на вредните емисии в изгорелите газове, отколкото действащите в момента норми на ЕС, с цел дългосрочно производство;
-съкращаване на разходите за разработка на нови двигатели;
Почти всички производители предлагат механично идентични или почти идентични двигатели с различна мощност, което се постига чрез модификация на чипа (EPROM-а). По-мощната и по-скъпа версия на определен автомобил обикновенно излиза на пазара 1-2 години след първоначалната премиера на същия модел. Това често пъти привлича вниманието на клиентите, които вече са закупили предишния модел и биха желали да го заменят и доплатят за новата версия.
Ето защо, като правило в почти всички случаи, действителните, оптимални характеристики на двигателя не се въвеждат от автомобило-производителите. Това е наша задача!
Какво се постига с чип тунинга?
Отговор
Преди всичко оптимална ефективност на двигателя при всякакви режими на работа, което се изразява в:
- увеличаване на мощността, еластичността и максималната скорост на автомобила;
- увеличаване на въртящия момент, което се постига при по-ниски обороти в минута;
- намаляване на консумацията на гориво, вследствие на постигнатите по-високи стойности на въртящия момент на двигателя.
Интересува ме в тези неща има ли нещо вярно или са просто празни приказки за зарибяване на клиенти. Мен най-вече ме притеснява дали когато се сложи чип тунинг няма да се скъси живота на коляновия вал и като цяло на двигателя.
Иначе за моя форд срещу 700лв ще ми вдигнат мощността с 12к.с.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
не си заслужава бе пич,700лв са 1/4 от стоиността на колата(поне на моята),а само с 12к.с.
Аз съм чувал че фабрично се слага няква щуротия на компа,която да ограничава тези критични обороти,форсиране,макс скорост,и т.н.
За да издържат двигателите над 200 000км производителя се застрахова точно с това ограничение.А ако го няма предстаряш ли си как ще изглежда на конкурентния пазар:Примерно:Фолксвагенови двигатели издържат 50 000км и стават за ремонт,но нямат ограничител на критични обороти.
Е как мислиш ако си изправен пред такъв казус какво ще си купиш:Форд с ограничител,издържащ 200000 км без ремонт или Фолксваген с 12кс повече,неограничен,издържащ 50 000км.???????
Аз съм чувал че фабрично се слага няква щуротия на компа,която да ограничава тези критични обороти,форсиране,макс скорост,и т.н.
За да издържат двигателите над 200 000км производителя се застрахова точно с това ограничение.А ако го няма предстаряш ли си как ще изглежда на конкурентния пазар:Примерно:Фолксвагенови двигатели издържат 50 000км и стават за ремонт,но нямат ограничител на критични обороти.
Е как мислиш ако си изправен пред такъв казус какво ще си купиш:Форд с ограничител,издържащ 200000 км без ремонт или Фолксваген с 12кс повече,неограничен,издържащ 50 000км.???????
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
не подценявай бартбурга.Ако знаеш баща ми какъв вартбург има..... ако те хвана на старт до 3-та ще дишаш двутактови изпарения.Но....все пак е 55к.с и включиш ли на 3та ще ме изядеш.Няколко пъти съм се състезавал с него и нее за подценяване.
А баща ми взе 50 кинта веднъж на едни младежи дето му се репчиха на сняг обаче....дълга история.
А баща ми взе 50 кинта веднъж на едни младежи дето му се репчиха на сняг обаче....дълга история.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост