Скъсан ангренажен ремък
-
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 18 мар 2006, 14:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V '94
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Скъсан ангренажен ремък
Здравейте, колеги.
На връщане от морето скъсах ангренажен ремък. Движех се с около 150 км/ч. Автомобилът е Мондео, бензин/газ, 1,8, 16 клапана, '94-та година.
Според мои приятели ремонтът ще струва между 500 и 800 лв. Моля за вашето мнение относно стойността на ремонта и частите, за да си направя сметка дали си струва въобще да правя ремонт или да продавам/разкоствам колата.
На връщане от морето скъсах ангренажен ремък. Движех се с около 150 км/ч. Автомобилът е Мондео, бензин/газ, 1,8, 16 клапана, '94-та година.
Според мои приятели ремонтът ще струва между 500 и 800 лв. Моля за вашето мнение относно стойността на ремонта и частите, за да си направя сметка дали си струва въобще да правя ремонт или да продавам/разкоствам колата.
- sangals
- Потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
- Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006 - Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Исках да взема 2.0 Мондео,но ми препоръчаха 1.8(бензин)-понеже при късане на ремък не се срещали буталата с клапаните!?Не съм сигурен,дано не се изложих!Ти колега сигурен ли си!?
-
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 18 мар 2006, 14:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V '94
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Ремъкът е скъсан със сигурност. Относно това дали ще се налага шлафайне на глава, нови клапани и т.н., вероятността е 99%, но просто не съм я карал на майстор, за да отваря и да провери какво е състоянието.
- alfista
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
- Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Не я е отварял още,махнахме само капака на клапаните,валовете са в положение всички клапани затворени което ни дава малко надежда ,че може да му се е разминало на колегата.Искаме да пробваме като сложим новия ремък да ли има компресия и тогава ще го отваря.Молбата ми е някой ако си е сменял ремака сам,да подскаже какви са тънкостите при смяната,да ли може да стане и без спец инструмента който го дават в ръководството.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Разбира се че може и без специалният инструмент!
Просто се убедете, че всички белези са на място (на разпределителните валове поставете метална шина, винкел или доходящ метален обект) и поставяйте ремъка. Но според мен ще има криви клапани (най-малко) и без ремонт няма да ти се размине. Ако е малкият дявол (само няколко криви клапана) ще се разминеш с около 200-300 лв. за нови клапани, пасване на клапаните, нови гарнитури и труд. Но ако има и пробито бутало/бутала (много слабо вероятно, но все пак вероятно) ремонта ще набъбне до по-сериозна сума от порядъка на 800+ лв.
Според мен си заслужава да се сменят кривите клапани, останалите здрави да се препаснат и да се сглобява. При по-големи поражения, направо търси двигател от морга или автомобил на части - монтираш и караш
Поздрави!
Просто се убедете, че всички белези са на място (на разпределителните валове поставете метална шина, винкел или доходящ метален обект) и поставяйте ремъка. Но според мен ще има криви клапани (най-малко) и без ремонт няма да ти се размине. Ако е малкият дявол (само няколко криви клапана) ще се разминеш с около 200-300 лв. за нови клапани, пасване на клапаните, нови гарнитури и труд. Но ако има и пробито бутало/бутала (много слабо вероятно, но все пак вероятно) ремонта ще набъбне до по-сериозна сума от порядъка на 800+ лв.
Според мен си заслужава да се сменят кривите клапани, останалите здрави да се препаснат и да се сглобява. При по-големи поражения, направо търси двигател от морга или автомобил на части - монтираш и караш

Поздрави!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- alfista
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
- Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Днес тръгнахме да слагаме ангр. ремък,но не успяхме да махнем долната кора.Неможахме да отвием шайбата на кол.вал,къде и как се хваща контра на кол.вал и с нормална или обратна резба е болта
.

-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Болта е с нормална резба.
Контра се хваща малко трудно, единия начин е да откачиш стартера и да законтриш зъбното колело, което той върти като напъхаш отверка в зъбците му и я държиш докато другия отвива. (терсене е).
Чувал съм (но само съм чувал), че може да се законтри и като колата е на скорост и единия човек държи спирачката здраво натисната.
Най-добрия начин е с подходящ инструмент де - хубаво "камъче", дълъг удължител (че да излезе извън калника чак) и лост с дълго рамо - така става на 100%, но рядко някой има чак такъв инструмент.
Успех колега, кажи после по кой начин си го отвил, че тоя болт винаги прави проблеми.
Контра се хваща малко трудно, единия начин е да откачиш стартера и да законтриш зъбното колело, което той върти като напъхаш отверка в зъбците му и я държиш докато другия отвива. (терсене е).
Чувал съм (но само съм чувал), че може да се законтри и като колата е на скорост и единия човек държи спирачката здраво натисната.
Най-добрия начин е с подходящ инструмент де - хубаво "камъче", дълъг удължител (че да излезе извън калника чак) и лост с дълго рамо - така става на 100%, но рядко някой има чак такъв инструмент.
Успех колега, кажи после по кой начин си го отвил, че тоя болт винаги прави проблеми.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Ако не е автоматик или безстепенна кутия,"контра" се дава с включване на първа скорост и дърпане на ръчната.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- alfista
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
- Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
orlinm написа:Болта е с нормална резба.
Контра се хваща малко трудно, единия начин е да откачиш стартера и да законтриш зъбното колело, което той върти като напъхаш отверка в зъбците му и я държиш докато другия отвива. (терсене е).
Чувал съм (но само съм чувал), че може да се законтри и като колата е на скорост и единия човек държи спирачката здраво натисната.
Най-добрия начин е с подходящ инструмент де - хубаво "камъче", дълъг удължител (че да излезе извън калника чак) и лост с дълго рамо - така става на 100%, но рядко някой има чак такъв инструмент.
Успех колега, кажи после по кой начин си го отвил, че тоя болт винаги прави проблеми.
Това за стартера и аз си го помислих,след като огледах от всякъде и не видиях да има отвор през който да се стигне до маховика.
За съжаление нямах никакви подходящи инстументи да развия болта на шайбата,пробвах с ключ но е доста неудобно и утре ще взема гедоре да се пробваме.
Колега, пробвахме на 5 скорост и на спирачка,но ми се струва ,че е доста стегнат болта и съединителя ще превърти.S_C написа:Ако не е автоматик или безстепенна кутия,"контра" се дава с включване на първа скорост и дърпане на ръчната.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Да превърти съединителя...Е това е технически невъзможно.Няма как.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Искал е да каже че боксува предполагам.Не на 5-а на 1-ва колега.Има и друг начин- лягаш под колата да ти е удобно един здрав ключ и някой якичък да държи гайката на коляновия вал,друг само лекичко цъка на стартера,възможно на-бързото цъкане-само така отвъртях на един пасатор този болт.
Човека който го направи е отвъртял не 1 или 2 такива-стартер до сега не е преебал или да е изронил зъби на маховик примерно
Човека който го направи е отвъртял не 1 или 2 такива-стартер до сега не е преебал или да е изронил зъби на маховик примерно

Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
За да се отвият ролките на коляновият вал най - добре е да се зацепи маховика. Като легнеш под колата точно между мотора и кутията от долната част има планка хваната с 3 болта, болтовете сочат към кутията. Развърташ, махаш планката и маховика се показва, зацепваш с щанга, голяма отверка или нещо друго здраво и си готов.
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- alfista
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
- Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Сменихме ремъка,но главата е за сваляне 

-
- потребител
- Мнения: 145
- Регистриран: 15 сеп 2007, 22:32
- Модел на автомобила: Мondeo 2.0TDCi 02г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Колега намери или си купи си "ударна отвертка" доказан инструмент. Ще ти трябва и за в бъдеще. Знам че се продават в Бриколаж. Успех с ремонта.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
alfista написа:Сменихме ремъка,но главата е за сваляне

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Е хубава работа,не се ли сетихте да отвие капака на клапаните-10 болта да са най-много и щяхте да видите как са клапаните,повдигачи кобилици и всичките му там джаджи.Сега вече сте го свалили предполагам.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- alfista
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
- Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Ръчната не е задължителна,мондеото е с предно предаванеS_C написа:Ако не е автоматик или безстепенна кутия,"контра" се дава с включване на първа скорост и дърпане на ръчната.

S_C написа:Да превърти съединителя...Е това е технически невъзможно.Няма как.
Технически съединителя е възможно да превърти(да приплъзне) примерно ако е за 180 Нм а болта е стегнат с 200 Н.м,за справка маи на Берлингото дизел се стяга с 240Н.м

noface написа:Искал е да каже че боксува предполагам.Не на 5-а на 1-ва колега.Има и друг начин- лягаш под колата да ти е удобно един здрав ключ и някой якичък да държи гайката на коляновия вал,друг само лекичко цъка на стартера,възможно на-бързото цъкане-само така отвъртях на един пасатор този болт.
Човека който го направи е отвъртял не 1 или 2 такива-стартер до сега не е преебал или да е изронил зъби на маховик примерно
На 5 скорост се отвива защото е най-директна,на първа ще трябва да направиш 3,ХХ оборота празен ход за да почнеш да отиваш


Според теб как сме го зацепили ,без да махнем капака на клапанитеnoface написа:Е хубава работа,не се ли сетихте да отвие капака на клапаните-10 болта да са най-много и щяхте да видите как са клапаните,повдигачи кобилици и всичките му там джаджи.Сега вече сте го свалили предполагам.


Не се заяждам просто малко светлина по въпроса

- alfista
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 11 авг 2009, 19:22
- Модел на автомобила: Lancia Delta HPE 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Скъсан ангренажен ремък
Ами до никъде,тръгнахме да сваляме главата,но още не сме.Колегата търси глава,ако някои продава да пише.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта