Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Всичко започна така:

Това се случи вечерта на Великден... За щастие аз се отървах замо с натъртвания и дълбоко опечален от смъртта на големия котарак.
Цялата история я има -> тук
Беше решено да се вземе пак такъв но забавянето не беше малко, знаете как е със застрахователите... Трябваше да изясня и как ще се "оправя" с акциза.
И така един ден ровейки в мобилето попаднах на:



Вярно че пишеше мотор капут, ама видимо купето отвън и вътре беше ОК. Веднага хванах телефона и за мой късмет приятелят ми с автовоз беше в момента в Германия. На другият ден от мястото ХИКС с негова помощ направихме телефонен оглед на колата. Както винаги в немските обяви не лъжеха. Колата се оказа без удари, добра от вътре, с 2 много добри и 2 перфектни гуми, с оригиналните джанти (не надраскани), с оригиналното радио Ford 6000 RDS, даже не и бяха задигнали крика и резервната гума. От вън единственият проблем беше драснат заден ляв калник (само за боя). Палеше, но с шум от двигателя. След кратък пазърлък цената падна на 1600 евро и аз се оказах щастлив собственик на Ford Cougar с неработещ двигател. Естествено хубавите неща стават бавно, така че колата пристигна в България чак след три седмици.
Първият преглед на колата в България показа превъртял един биелен лагер, а той се сменя през картера без да се сваля двигателя. Уви радостта беше кратка, поради съмнения за каране с лошо или несменяне на масло отворихме едната глава и се оказа че и луфта м/у буталата и блока е голям... Очерта се основен ремонт. За "щастие обаче имах още един мотор
, но поради челният удар едната глава беше повредена. Последно остана старият двигател с предната глава от новият. Това автоматично реши проблема с акциза, направих само смяна ка купе. Както всички знаем акциза се плаща за двигателя.
Ето и една малка фото сесия:



Това е каквото остана от старият кугар след като махнахме двигателя. В момента купето е оголено, като всичко здраво е запазено.






Двигателят го свалихме заедно с предният мост и цялото окачване.




Това е превъртелият биелен лагер.







Това е точно преди да качим двигателя.
Галерията е -> тук
Малко забавни подробности. Като проверих в МП София за комплект гарнитури цената беше около 500 лв. с доставка две седмици. Бая се съмняваха дали ще съберем двигателя, че не знаели някой да е ремонтирал такъв. То вярно че е 24V с 4 вала и две вериги ама... Последно купих само гарнитура за едната глава, а другите ги използвахме старите.
Тестдрайв-а мина безпроблемно и сега колата чака за нови спирачки (дискове и накладки), пълнене на климатика и ксенон. Също ще се монтира и газов инжекцион, ама със всички глезотийки.
Успях и учудващо бързо да мина КАТ. Първо се притеснявах че бая ще ме мотаят с тази смяна на купе, но се оказа все едно регистрираш кола нов внос. В началото ми напъхаха един топ документи на първото гише и след това само им ги давах на следващите и те си взимаха каквото им трябва.
Скоро ще постна и още снимки.


Това се случи вечерта на Великден... За щастие аз се отървах замо с натъртвания и дълбоко опечален от смъртта на големия котарак.
Цялата история я има -> тук
Беше решено да се вземе пак такъв но забавянето не беше малко, знаете как е със застрахователите... Трябваше да изясня и как ще се "оправя" с акциза.
И така един ден ровейки в мобилето попаднах на:







Вярно че пишеше мотор капут, ама видимо купето отвън и вътре беше ОК. Веднага хванах телефона и за мой късмет приятелят ми с автовоз беше в момента в Германия. На другият ден от мястото ХИКС с негова помощ направихме телефонен оглед на колата. Както винаги в немските обяви не лъжеха. Колата се оказа без удари, добра от вътре, с 2 много добри и 2 перфектни гуми, с оригиналните джанти (не надраскани), с оригиналното радио Ford 6000 RDS, даже не и бяха задигнали крика и резервната гума. От вън единственият проблем беше драснат заден ляв калник (само за боя). Палеше, но с шум от двигателя. След кратък пазърлък цената падна на 1600 евро и аз се оказах щастлив собственик на Ford Cougar с неработещ двигател. Естествено хубавите неща стават бавно, така че колата пристигна в България чак след три седмици.
Първият преглед на колата в България показа превъртял един биелен лагер, а той се сменя през картера без да се сваля двигателя. Уви радостта беше кратка, поради съмнения за каране с лошо или несменяне на масло отворихме едната глава и се оказа че и луфта м/у буталата и блока е голям... Очерта се основен ремонт. За "щастие обаче имах още един мотор

Ето и една малка фото сесия:



Това е каквото остана от старият кугар след като махнахме двигателя. В момента купето е оголено, като всичко здраво е запазено.






Двигателят го свалихме заедно с предният мост и цялото окачване.




Това е превъртелият биелен лагер.







Това е точно преди да качим двигателя.
Галерията е -> тук
Малко забавни подробности. Като проверих в МП София за комплект гарнитури цената беше около 500 лв. с доставка две седмици. Бая се съмняваха дали ще съберем двигателя, че не знаели някой да е ремонтирал такъв. То вярно че е 24V с 4 вала и две вериги ама... Последно купих само гарнитура за едната глава, а другите ги използвахме старите.
Тестдрайв-а мина безпроблемно и сега колата чака за нови спирачки (дискове и накладки), пълнене на климатика и ксенон. Също ще се монтира и газов инжекцион, ама със всички глезотийки.
Успях и учудващо бързо да мина КАТ. Първо се притеснявах че бая ще ме мотаят с тази смяна на купе, но се оказа все едно регистрираш кола нов внос. В началото ми напъхаха един топ документи на първото гише и след това само им ги давах на следващите и те си взимаха каквото им трябва.
Скоро ще постна и още снимки.
Последна промяна от TED на 07 ное 2012, 00:12, променено общо 2 пъти.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Добре де, аз съм чувал, че на митницата се записвали номерата на рамата и на двигателя, и после в срок от нам си колко време автомобила трябвало да се регистрира и да се плати акциз.
То по тая логика аз мога да си вкарам кола с по-мощен мотор, да и извадя двигателя и да го сложа на моята, още повече пък че няма да ходя и до кат (кой полицай ще ме спре и ще гледа под задната глава номера на мотора ?)
То по тая логика аз мога да си вкарам кола с по-мощен мотор, да и извадя двигателя и да го сложа на моята, още повече пък че няма да ходя и до кат (кой полицай ще ме спре и ще гледа под задната глава номера на мотора ?)
Продавам си колата !
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Чул си правилно, но това се отнася само за границите които не са към страни от ЕС. Другото е че тези документи които се попълват са нещо парлама, срещу символична почерпка може да минеш без тях. Другото е че в немският бриф няма номер на двигател, има само на шасито. Да не мислиш че на границата някой гледа "зад задната глава"
Аз първоначално имах други идеи как да ми се размине акциза и мислех колата да влезе през Румъния за по-сигурно, но после се оказа че няма нужда.
Това което го мислиш за размяната на двигатели е реализуемо, но ти трябва цялата кола донор. Нали се сещаш че има разлики и в много други неща освен двигателя. Нека не забравяме и колко ще ти струва труда по размяната, не всички имат приятел със сервиз, механик и автовоз...
Говорейки за тази тема се сетих как минавайки през една морга в Сърбия собственика ми предложи Мондео МК1 2.5 V6 за 600 евро. Беше в движение с всичко без кожа. Направо щях да го взимам, но беше друг цвят, не като моето
Иначе щеше да е много забавно
То сега ме базикат че моето Мондео е единственото дето е присвятквало на ML на магистралата да се отмести от лявата лента при 180, а с 2.5 бая изненадани щях да оставям назад.

Това което го мислиш за размяната на двигатели е реализуемо, но ти трябва цялата кола донор. Нали се сещаш че има разлики и в много други неща освен двигателя. Нека не забравяме и колко ще ти струва труда по размяната, не всички имат приятел със сервиз, механик и автовоз...
Говорейки за тази тема се сетих как минавайки през една морга в Сърбия собственика ми предложи Мондео МК1 2.5 V6 за 600 евро. Беше в движение с всичко без кожа. Направо щях да го взимам, но беше друг цвят, не като моето


"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Браво колега, аз не бих издържал на хамалогията.. Я кажете вече нали няма акциз?! Или от другата година отпада?
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
евалата за духа и мотивацията,аз не бих имал толкова нерви и спокойствие да мина през целия този ад....поздрави!
- cjbolland2
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 04 мар 2009, 15:51
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK4(97),Endura-E-75H.P.
- Местоположение: гр.Раковски
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Поздравления за трудът 

- ageorgiev
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
- Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
- Местоположение: Sofia/ Pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Само боцни една мултимедия с тъчскрийн и ще е супер!
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"


- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
За GPS/Player с тъчскриин мислих много.... но Ford ме "прекараха" лошо. Харесах си Pioneer AVIC-F700BT или Pioneer AVIC-F900BT заради това че са отворени за модификации. И двете са с Windows CE и с IGO8 и има много хакове и къстъм скинове за тях тук.
http://avic411.com/forum/index.php
Големият проблем е че стандарта на форд не е двоен DIN, а е 1,7 DIN. Тогава реших и най вероятно ще си взема Pioneer AVIC-F500BT, което е същото като горните но се води хибридна система. Оригиналното радио на колата си остава, само говорителите се изключват и се включват към усилвателя на Pioneer-а (4х50W, стои скрит някъде в таблото), също той усилва и за GPS-a. Самият ГПС се монтира някъде на стъклото или таблото и лесно се сваля. Така решавам и проблем с немахащият се панел на горните два модела.
Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.
Сега се опитвам да организирам поръчването на тези глезотийки и като ги монтирам ще има снимки.
http://avic411.com/forum/index.php
Големият проблем е че стандарта на форд не е двоен DIN, а е 1,7 DIN. Тогава реших и най вероятно ще си взема Pioneer AVIC-F500BT, което е същото като горните но се води хибридна система. Оригиналното радио на колата си остава, само говорителите се изключват и се включват към усилвателя на Pioneer-а (4х50W, стои скрит някъде в таблото), също той усилва и за GPS-a. Самият ГПС се монтира някъде на стъклото или таблото и лесно се сваля. Така решавам и проблем с немахащият се панел на горните два модела.
Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.
Сега се опитвам да организирам поръчването на тези глезотийки и като ги монтирам ще има снимки.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- ageorgiev
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
- Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
- Местоположение: Sofia/ Pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
То си има адаптори за тази цел! Pioneer F500 не е точно това, за което ти говоря, а нещо като Garmin+BluetoothTED написа:За GPS/Player с тъчскриин мислих много.... но Ford ме "прекараха" лошо. Харесах си Pioneer AVIC-F700BT или Pioneer AVIC-F900BT заради това че са отворени за модификации. И двете са с Windows CE и с IGO8 и има много хакове и къстъм скинове за тях тук.
http://avic411.com/forum/index.php
Големият проблем е че стандарта на форд не е двоен DIN, а е 1,7 DIN. Тогава реших и най вероятно ще си взема Pioneer AVIC-F500BT, което е същото като горните но се води хибридна система. Оригиналното радио на колата си остава, само говорителите се изключват и се включват към усилвателя на Pioneer-а (4х50W, стои скрит някъде в таблото), също той усилва и за GPS-a. Самият ГПС се монтира някъде на стъклото или таблото и лесно се сваля. Така решавам и проблем с немахащият се панел на горните два модела.
Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.
Сега се опитвам да организирам поръчването на тези глезотийки и като ги монтирам ще има снимки.

Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"


- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
@ageorgiev
Адаптери има само за 1DIN към Ford, двоен DIN няма как да сложа просто дупката няма как да я разширя.

От DIN размера нищо обаче не мога да си харесам.... С този хибриден мулимедиен навигатор (горе-долу така се превежда) на таблото си остава оригиналният Ford 6000 RDS, а нали се сещаш че нещо не ги харесват крадците
Адаптери има само за 1DIN към Ford, двоен DIN няма как да сложа просто дупката няма как да я разширя.
От DIN размера нищо обаче не мога да си харесам.... С този хибриден мулимедиен навигатор (горе-долу така се превежда) на таблото си остава оригиналният Ford 6000 RDS, а нали се сещаш че нещо не ги харесват крадците

"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- ageorgiev
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
- Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
- Местоположение: Sofia/ Pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Мисля, че навсякъде ще могат да ти слпжат 2DIN устройство в отвора
Виждал съм монтиран Alpine 2DIN във Ford Puma. оригиналното му CD е същото като твоето 


Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"


- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Може пък и да стане??? Намерих една снимка в NECO, един там е монтирал 2DIN ама е рязал панела. Аз имам два и ще пробвам.


"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Аз мотор знам какъв искам и от какви коли става, със всичко съм наясно 
Като се ударих с Кугъра мислех да вкарвам 2.5 с десен волан и да сменям дирекция след това с моите части, ама една адвокатка ме наплаши с тея акцизи, глоби, регистрации и тем подобни и се отказах.
И все пак евала за ентусиазма, явно наистина харесваш модела, дано нещата се подредят както искаш
Аз лично покарах Проуб и се отказах от Кугъра веднага
сега седи у гаража
Някой път може да се срещнем да направим една сверка 

Като се ударих с Кугъра мислех да вкарвам 2.5 с десен волан и да сменям дирекция след това с моите части, ама една адвокатка ме наплаши с тея акцизи, глоби, регистрации и тем подобни и се отказах.
И все пак евала за ентусиазма, явно наистина харесваш модела, дано нещата се подредят както искаш

Аз лично покарах Проуб и се отказах от Кугъра веднага



Продавам си колата !
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Ако имаш въпроси за темпомата мога да помогна. Преди няколко месеца си боцнах един на Мондеото и май още се спомням как става монтажа и кабелите.TED написа: Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.
- amplified
- потребител
- Мнения: 465
- Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
- Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
- Местоположение: Бургас-София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
колко горе долу ти излезе?momo76 написа:Ако имаш въпроси за темпомата мога да помогна. Преди няколко месеца си боцнах един на Мондеото и май още се спомням как става монтажа и кабелите.TED написа: Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Почъчах темпомата, на мен ми струва толкова:
http://cgi.ebay.de/WAECO-Geschwindigkei ... 0227750647
Повече информация има тук:
http://www.waeco.com/en/3512_452.php
Като го слагам ще направя и снимки. Не би трябвало да е голям проблем, особено за кола която го има като опция.

А ето тук има снимки как се монтира на мондео МК3 1.8 бензин. На френски е, но който иска може да си го преведе с google.
http://fordclubinternational.leforum.eu ... itesse.htm
http://cgi.ebay.de/WAECO-Geschwindigkei ... 0227750647
Повече информация има тук:
http://www.waeco.com/en/3512_452.php
Като го слагам ще направя и снимки. Не би трябвало да е голям проблем, особено за кола която го има като опция.

А ето тук има снимки как се монтира на мондео МК3 1.8 бензин. На френски е, но който иска може да си го преведе с google.
http://fordclubinternational.leforum.eu ... itesse.htm
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
Нямаше ли да е по лесно с темпомат от мондео МК2.
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0
По-лесно щеше да е, ама като нямам кола донор....
Иначе е най лесно с кугар с темпомат за донор, но темпомата не е бил стандартна екстра за европа и са много редки.
Иначе е най лесно с кугар с темпомат за донор, но темпомата не е бил стандартна екстра за европа и са много редки.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта