Нормална ли е тази температура за Фордовете?
- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Колеги като става дума за термостати,я кажете какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса




- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Тези Ескорти като нашите имат 1 вентилатор с 2 степени. При мен стрелката градско стои между A и L на NORMAL.dre55ed написа:на моята кола стрелката седи на 10 милиметра от червеното, на 2/3 от нормата, когато я настъпя над 2500 оборота на 5 та ми качва на границата с червеното, забелязах ,че на ескортите с т ози двигател имат 2 вентилатора ч отпред пред радиатора на климатика и един зад главният радиатор на охлаждането, моята е само със задният големият и ме притеснява ,че не се охлажда достатъчно.Някой с подобен двигател да даде някакъв съвет?!?!
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
92 дават от Мотопфое като оригинален.vonnn написа:... какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса![]()
Вземи си го от МП! Три пъти съм пробвал с друг (за по 20лв/бр) и после пак се връщам в МП за оригинален (за 40лв с ганитурата).
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Аз 2 пъти взех оригинални термостати от МП за 38лв и накрая ми върнаха парите без дори да ги тестват или нещо да се помъчат да измислят. Въобще не чаках да се включи перката - щеше да е след червената зона на стрелката. И двата термостата в тенджерата се отваряха наполовина колкото мойто менте за 12лв. След този случай предпочитам да карам с ментето и да ми загрява по-бавно, отколкото да прегрееtropper написа:92 дават от Мотопфое като оригинален.vonnn написа:... какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса![]()
Вземи си го от МП! Три пъти съм пробвал с друг (за по 20лв/бр) и после пак се връщам в МП за оригинален (за 40лв с ганитурата).

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Какво общо има термостата със включването на вентилатора (перката както му викат). Термостата регулира температурата на д-ля чрез отваряне и затваряне на големия кръг, а вентилатора се включва от термовключвателя и охлажда течноста в радиатора. Ако вентилатора се включва късно, не е виновен термостата а включвателя(датчика).addition написа:Аз 2 пъти взех оригинални термостати от МП за 38лв и накрая ми върнаха парите без дори да ги тестват или нещо да се помъчат да измислят. Въобще не чаках да се включи перката - щеше да е след червената зона на стрелката. И двата термостата в тенджерата се отваряха наполовина колкото мойто менте за 12лв. След този случай предпочитам да карам с ментето и да ми загрява по-бавно, отколкото да прегрееtropper написа:92 дават от Мотопфое като оригинален.vonnn написа:... какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса![]()
Вземи си го от МП! Три пъти съм пробвал с друг (за по 20лв/бр) и после пак се връщам в МП за оригинален (за 40лв с ганитурата).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Разбиркото сигурно е имал вземане даване с форд когато ние още не сме били родени.В днешно време мисля , че почти всички модели на Форд са със ДВГ направени от алуминиева сплав , което позволява много по бързо да достигат работната си температура.При моя модел фиести са 3 зони бяла , нормал и червена.Паля , чакам 30 секунди и след 1 км , съм излязъл от бялата зона(парното вече подухва топло) след още 2 км ДВГ си е достигнал работна температура и стрелката си е в средата на нормал.Само веднъж ми отиде леко в дясно ама това беше в Созопол стария град където включвах и изключвах първа в продължение на 10-15 минmsotiroff написа:Има нещо такова, че не загряват добре или по - точно загряват "бавно"... Според мен това е 100 пъти по - добре, отколкото да прегряват и да кривят главиdydo написа:Един разбирко ми казва: на Фордовете проблема им бил, че не могат да загреят. Явно е така, защото на мен при каране със 100 км. например по магистрала, стрелката за температурата винаги ми седи на буквата О. Т.е. О-то от написаното "normal". Говоря за Мондео МК1, това нормално ли е според Вас и колко градуса са на практика при такива показания.като великите БМВ-та (визирам TDS-ките)

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- vonnn
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
- Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Колеги ,да споделя след смяната на термостата на Мондеото,които беше Мотокрафт на 88 градуса и със него съвсем леко преминаваше в зоната NORMAL,а при включване на парното и като се движи колата се връщаше в бялата зона,сега сложих VERNET на 92 градуса и стрелката седи на R дори и в движение и при пуснато парно,което вече духа жежко та ще ме изгори.А и разхода мисля че падна с около 1л. Признавам,че не очаквах такава драстична промяна,след смяната му ,впредвид някои постове които прочетох на колеги в темата
За сега добре ,по нататък като почнат студовете ще видя как ще е .


- escort82
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 17 окт 2006, 21:49
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1982,1998, Focus2008
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
да споделя и моя опит :Д датчика си дава когато си иска каквито си иска показания. И седнах един ден наред с чистенето на мафа с контактен шпрей и всички куплонзи включително и този на датчика за температурата и тои взе че почна да показва на пръв поглед реални показатели, че все седеше в ляво а се пускаше перката. Обаче всяко чудо за 3 дни и пак същата работа :Д Та това малко ме дразни и зимата не държи много температура и нямам хубаво парно а съм сменил термостата но си остана съшото положението. Едно приателче има поло 96-а и стрелката се си му седи на средата след като загрее колата и много рядко се включва перката (завист :д)
- archery
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 29 авг 2009, 23:24
- Модел на автомобила: Mondeo MK3 1.8SCi
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Аз моето Мондео(1.8тд 94") го тествах. Някъде на О-то на normal е перфектната температура, след това се включва перката. Три пъти ми загрява след О-то, един път даже стигна и червения сектор, и ....2 пъти сменях гарнитура на главата. А иначе стрелката като допре белия сектор колата е готова за каране.
- peshaka
- потребител
- Мнения: 454
- Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
- Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
При мен на фиестата сипах антифриз конценрат без да го разреждам,незнам дали е от това ,но колата загравя до работна температура буквално за 4-5 мин. стрелката заковава на средата на утреда и няма мърдане,само в задръствания мръдва леко ,включва се перката и всичко се нормализира 



- meltin
- потребител
- Мнения: 194
- Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Ами нормално колегаaddition написа:Аз 2 пъти взех оригинални термостати от МП за 38лв и накрая ми върнаха парите без дори да ги тестват или нещо да се помъчат да измислят. Въобще не чаках да се включи перката - щеше да е след червената зона на стрелката. И двата термостата в тенджерата се отваряха наполовина колкото мойто менте за 12лв. След този случай предпочитам да карам с ментето и да ми загрява по-бавно, отколкото да прегрееtropper написа:92 дават от Мотопфое като оригинален.vonnn написа:... какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса![]()
Вземи си го от МП! Три пъти съм пробвал с друг (за по 20лв/бр) и после пак се връщам в МП за оригинален (за 40лв с ганитурата).

Пълното отваряне на термостата ти е над 100 градуса(обикновенно 102), което в тенджерата няма как да стане. На котлона повече от 96 градуса трудно ще постигнеш, зависи какви точно примеси слага вашето водоснабдително дружество във водата.
А за прегряването си виж датчика, който показва на таблото дали ти е наред. Сравни го с мултицед или някакъв друг вид термометър.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Това, че вентилаторът евентуално щеше да се включи по-късно, означава, че както видях термостата в тенджерата, се е отворил недостатъчно, от което следва, че по-малко количество антифриз преминава през него към радиатора и датчика за перката и по-трудно ще сгрее датчика за перката, за да се включи тя.HACKO написа: Какво общо има термостата със включването на вентилатора (перката както му викат). Термостата регулира температурата на д-ля чрез отваряне и затваряне на големия кръг, а вентилатора се включва от термовключвателя и охлажда течноста в радиатора. Ако вентилатора се включва късно, не е виновен термостата а включвателя(датчика).
Последна промяна от addition на 01 дек 2009, 16:03, променено общо 1 път.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Абе не е много нормалноmeltin написа: Ами нормално колега
Пълното отваряне на термостата ти е над 100 градуса(обикновенно 102), което в тенджерата няма как да стане. На котлона повече от 96 градуса трудно ще постигнеш, зависи какви точно примеси слага вашето водоснабдително дружество във водата.
А за прегряването си виж датчика, който показва на таблото дали ти е наред. Сравни го с мултицед или някакъв друг вид термометър.

Първо, варих двата датчика заедно и ги сравнявам, без да ме интересува колко е температурата, а колко се е отворил оригиналния спрямо ментето.
И второ, сипах доста сол във водата, докато се отвори ментето напълно, така че температурата на кипене е станала по-висока

-
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 02 май 2008, 21:08
- Модел на автомобила: форд фиеста мк4 1,3 i Ендура-Е 97г
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Колеги не разбирам от термостати Сутрин изминавам около 10 км и то е градско а стрелката стига до края на бялата черта и до там Дали е за смяна термостата
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Ако датчикът ти за стрелката на таблото е изправен, със сигурност термостатът е за смяна. Ако при топло време и градско стрелката стои близо до бялото, смени първо датчика.georgi61 написа:Колеги не разбирам от термостати Сутрин изминавам около 10 км и то е градско а стрелката стига до края на бялата черта и до там Дали е за смяна термостата
-
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 02 май 2008, 21:08
- Модел на автомобила: форд фиеста мк4 1,3 i Ендура-Е 97г
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Колега извинявай но как мога да разбера дали е датчика
- tonyfireman
- потребител
- Мнения: 117
- Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
- Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Термостата лесно можеш да разбереш дали работи без изобщо да разкачаш маркучите. На студен двигател запали, сложи си ръката на тръбопровода, който отива от двигателя към радиатора - дебелия най-отгоре и чакай. Ако почне след малко да затопля - не е добре - отворен е термостата. Ако държи студен и по-късно почне изведнъж да топли - не го пипай. Смених днес и аз един термостат /мисля, че не е проблем в него и ме съмнява, че стария си е здрав/ поради същата причина - стрелката стои между N и O. Колата си загрява, перката си включва, но не кореспондира със стрелката на таблото.
Стария термостат - за Ескорт '95 1,8Д ако някой го иска и може да му намери уплътнител му го пращам. Да си прави опити.
Поздрави!
Стария термостат - за Ескорт '95 1,8Д ако някой го иска и може да му намери уплътнител му го пращам. Да си прави опити.
Поздрави!
Последна промяна от tonyfireman на 06 авг 2010, 14:13, променено общо 1 път.
Черната перла
- G_o_c_e_v
- потребител
- Мнения: 308
- Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
- Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
- Status: Извън линия
Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?
Да обадя и за Фокусите, информативно.
Независимо дали е лято, зима, топло, хладко, напъната, разтоварена, стрелката ми седи точно, ама точно посредата, много рядко забелязвам да е на 12 без 2. Колата си духа горещо зимата. Даже зимата като я натиста по някой баир ми се включва перката. Градско съм я чувал да се върти и то защото гася двигателя иначе не я чувам. Ако питате "тогава от къде разбра, че зимата ти се пуска перката по баира" , ами виждам как фаровете премрежват за секунда, независимо дали е на дълги или на къси
Независимо дали е лято, зима, топло, хладко, напъната, разтоварена, стрелката ми седи точно, ама точно посредата, много рядко забелязвам да е на 12 без 2. Колата си духа горещо зимата. Даже зимата като я натиста по някой баир ми се включва перката. Градско съм я чувал да се върти и то защото гася двигателя иначе не я чувам. Ако питате "тогава от къде разбра, че зимата ти се пуска перката по баира" , ами виждам как фаровете премрежват за секунда, независимо дали е на дълги или на къси
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 14 госта