Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
vonnn
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от vonnn » 15 сеп 2009, 09:21

Колеги като става дума за термостати,я кажете какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса :?: :idea:
Изображение

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от addition » 16 сеп 2009, 15:12

dre55ed написа:на моята кола стрелката седи на 10 милиметра от червеното, на 2/3 от нормата, когато я настъпя над 2500 оборота на 5 та ми качва на границата с червеното, забелязах ,че на ескортите с т ози двигател имат 2 вентилатора ч отпред пред радиатора на климатика и един зад главният радиатор на охлаждането, моята е само със задният големият и ме притеснява ,че не се охлажда достатъчно.Някой с подобен двигател да даде някакъв съвет?!?!
Тези Ескорти като нашите имат 1 вентилатор с 2 степени. При мен стрелката градско стои между A и L на NORMAL.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от tropper » 16 сеп 2009, 16:45

vonnn написа:... какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса :?: :idea:
92 дават от Мотопфое като оригинален.
Вземи си го от МП! Три пъти съм пробвал с друг (за по 20лв/бр) и после пак се връщам в МП за оригинален (за 40лв с ганитурата).
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от addition » 19 сеп 2009, 18:48

tropper написа:
vonnn написа:... какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса :?: :idea:
92 дават от Мотопфое като оригинален.
Вземи си го от МП! Три пъти съм пробвал с друг (за по 20лв/бр) и после пак се връщам в МП за оригинален (за 40лв с ганитурата).
Аз 2 пъти взех оригинални термостати от МП за 38лв и накрая ми върнаха парите без дори да ги тестват или нещо да се помъчат да измислят. Въобще не чаках да се включи перката - щеше да е след червената зона на стрелката. И двата термостата в тенджерата се отваряха наполовина колкото мойто менте за 12лв. След този случай предпочитам да карам с ментето и да ми загрява по-бавно, отколкото да прегрее :?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от HACKO » 19 сеп 2009, 21:58

addition написа:
tropper написа:
vonnn написа:... какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса :?: :idea:
92 дават от Мотопфое като оригинален.
Вземи си го от МП! Три пъти съм пробвал с друг (за по 20лв/бр) и после пак се връщам в МП за оригинален (за 40лв с ганитурата).
Аз 2 пъти взех оригинални термостати от МП за 38лв и накрая ми върнаха парите без дори да ги тестват или нещо да се помъчат да измислят. Въобще не чаках да се включи перката - щеше да е след червената зона на стрелката. И двата термостата в тенджерата се отваряха наполовина колкото мойто менте за 12лв. След този случай предпочитам да карам с ментето и да ми загрява по-бавно, отколкото да прегрее :?
Какво общо има термостата със включването на вентилатора (перката както му викат). Термостата регулира температурата на д-ля чрез отваряне и затваряне на големия кръг, а вентилатора се включва от термовключвателя и охлажда течноста в радиатора. Ако вентилатора се включва късно, не е виновен термостата а включвателя(датчика).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от bateto_toshko » 19 сеп 2009, 23:20

msotiroff написа:
dydo написа:Един разбирко ми казва: на Фордовете проблема им бил, че не могат да загреят. Явно е така, защото на мен при каране със 100 км. например по магистрала, стрелката за температурата винаги ми седи на буквата О. Т.е. О-то от написаното "normal". Говоря за Мондео МК1, това нормално ли е според Вас и колко градуса са на практика при такива показания.
Има нещо такова, че не загряват добре или по - точно загряват "бавно"... Според мен това е 100 пъти по - добре, отколкото да прегряват и да кривят глави ;) като великите БМВ-та (визирам TDS-ките)
Разбиркото сигурно е имал вземане даване с форд когато ние още не сме били родени.В днешно време мисля , че почти всички модели на Форд са със ДВГ направени от алуминиева сплав , което позволява много по бързо да достигат работната си температура.При моя модел фиести са 3 зони бяла , нормал и червена.Паля , чакам 30 секунди и след 1 км , съм излязъл от бялата зона(парното вече подухва топло) след още 2 км ДВГ си е достигнал работна температура и стрелката си е в средата на нормал.Само веднъж ми отиде леко в дясно ама това беше в Созопол стария град където включвах и изключвах първа в продължение на 10-15 мин :mrgreen:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
vonnn
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 31 окт 2008, 08:27
Модел на автомобила: Ford Мondeo 1.8 16V Zetec 115к.с GLX 94г.
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от vonnn » 28 сеп 2009, 13:30

Колеги ,да споделя след смяната на термостата на Мондеото,които беше Мотокрафт на 88 градуса и със него съвсем леко преминаваше в зоната NORMAL,а при включване на парното и като се движи колата се връщаше в бялата зона,сега сложих VERNET на 92 градуса и стрелката седи на R дори и в движение и при пуснато парно,което вече духа жежко та ще ме изгори.А и разхода мисля че падна с около 1л. Признавам,че не очаквах такава драстична промяна,след смяната му ,впредвид някои постове които прочетох на колеги в темата :idea: За сега добре ,по нататък като почнат студовете ще видя как ще е .
Изображение

Потребителски аватар
escort82
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 17 окт 2006, 21:49
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1982,1998, Focus2008
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от escort82 » 04 окт 2009, 23:29

да споделя и моя опит :Д датчика си дава когато си иска каквито си иска показания. И седнах един ден наред с чистенето на мафа с контактен шпрей и всички куплонзи включително и този на датчика за температурата и тои взе че почна да показва на пръв поглед реални показатели, че все седеше в ляво а се пускаше перката. Обаче всяко чудо за 3 дни и пак същата работа :Д Та това малко ме дразни и зимата не държи много температура и нямам хубаво парно а съм сменил термостата но си остана съшото положението. Едно приателче има поло 96-а и стрелката се си му седи на средата след като загрее колата и много рядко се включва перката (завист :д)

Потребителски аватар
archery
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 29 авг 2009, 23:24
Модел на автомобила: Mondeo MK3 1.8SCi
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от archery » 08 окт 2009, 08:33

Аз моето Мондео(1.8тд 94") го тествах. Някъде на О-то на normal е перфектната температура, след това се включва перката. Три пъти ми загрява след О-то, един път даже стигна и червения сектор, и ....2 пъти сменях гарнитура на главата. А иначе стрелката като допре белия сектор колата е готова за каране.

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от peshaka » 08 окт 2009, 19:09

При мен на фиестата сипах антифриз конценрат без да го разреждам,незнам дали е от това ,но колата загравя до работна температура буквално за 4-5 мин. стрелката заковава на средата на утреда и няма мърдане,само в задръствания мръдва леко ,включва се перката и всичко се нормализира :wink:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
meltin
потребител
потребител
Мнения: 194
Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от meltin » 23 ное 2009, 11:14

addition написа:
tropper написа:
vonnn написа:... какъ е по доре за Мондео мк1 1.8 16V - на 88 или на 92 градуса :?: :idea:
92 дават от Мотопфое като оригинален.
Вземи си го от МП! Три пъти съм пробвал с друг (за по 20лв/бр) и после пак се връщам в МП за оригинален (за 40лв с ганитурата).
Аз 2 пъти взех оригинални термостати от МП за 38лв и накрая ми върнаха парите без дори да ги тестват или нещо да се помъчат да измислят. Въобще не чаках да се включи перката - щеше да е след червената зона на стрелката. И двата термостата в тенджерата се отваряха наполовина колкото мойто менте за 12лв. След този случай предпочитам да карам с ментето и да ми загрява по-бавно, отколкото да прегрее :?
Ами нормално колега ;-)
Пълното отваряне на термостата ти е над 100 градуса(обикновенно 102), което в тенджерата няма как да стане. На котлона повече от 96 градуса трудно ще постигнеш, зависи какви точно примеси слага вашето водоснабдително дружество във водата.
А за прегряването си виж датчика, който показва на таблото дали ти е наред. Сравни го с мултицед или някакъв друг вид термометър.

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от addition » 01 дек 2009, 15:59

HACKO написа: Какво общо има термостата със включването на вентилатора (перката както му викат). Термостата регулира температурата на д-ля чрез отваряне и затваряне на големия кръг, а вентилатора се включва от термовключвателя и охлажда течноста в радиатора. Ако вентилатора се включва късно, не е виновен термостата а включвателя(датчика).
Това, че вентилаторът евентуално щеше да се включи по-късно, означава, че както видях термостата в тенджерата, се е отворил недостатъчно, от което следва, че по-малко количество антифриз преминава през него към радиатора и датчика за перката и по-трудно ще сгрее датчика за перката, за да се включи тя.
Последна промяна от addition на 01 дек 2009, 16:03, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от addition » 01 дек 2009, 16:02

meltin написа: Ами нормално колега ;-)
Пълното отваряне на термостата ти е над 100 градуса(обикновенно 102), което в тенджерата няма как да стане. На котлона повече от 96 градуса трудно ще постигнеш, зависи какви точно примеси слага вашето водоснабдително дружество във водата.
А за прегряването си виж датчика, който показва на таблото дали ти е наред. Сравни го с мултицед или някакъв друг вид термометър.
Абе не е много нормално :D
Първо, варих двата датчика заедно и ги сравнявам, без да ме интересува колко е температурата, а колко се е отворил оригиналния спрямо ментето.
И второ, сипах доста сол във водата, докато се отвори ментето напълно, така че температурата на кипене е станала по-висока :lol:

georgi61
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 02 май 2008, 21:08
Модел на автомобила: форд фиеста мк4 1,3 i Ендура-Е 97г
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от georgi61 » 22 яну 2010, 19:26

Колеги не разбирам от термостати Сутрин изминавам около 10 км и то е градско а стрелката стига до края на бялата черта и до там Дали е за смяна термостата

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от addition » 23 яну 2010, 18:14

georgi61 написа:Колеги не разбирам от термостати Сутрин изминавам около 10 км и то е градско а стрелката стига до края на бялата черта и до там Дали е за смяна термостата
Ако датчикът ти за стрелката на таблото е изправен, със сигурност термостатът е за смяна. Ако при топло време и градско стрелката стои близо до бялото, смени първо датчика.

georgi61
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 02 май 2008, 21:08
Модел на автомобила: форд фиеста мк4 1,3 i Ендура-Е 97г
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от georgi61 » 23 яну 2010, 19:08

Колега извинявай но как мога да разбера дали е датчика

Потребителски аватар
tonyfireman
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от tonyfireman » 05 авг 2010, 19:55

Термостата лесно можеш да разбереш дали работи без изобщо да разкачаш маркучите. На студен двигател запали, сложи си ръката на тръбопровода, който отива от двигателя към радиатора - дебелия най-отгоре и чакай. Ако почне след малко да затопля - не е добре - отворен е термостата. Ако държи студен и по-късно почне изведнъж да топли - не го пипай. Смених днес и аз един термостат /мисля, че не е проблем в него и ме съмнява, че стария си е здрав/ поради същата причина - стрелката стои между N и O. Колата си загрява, перката си включва, но не кореспондира със стрелката на таблото.
Стария термостат - за Ескорт '95 1,8Д ако някой го иска и може да му намери уплътнител му го пращам. Да си прави опити.
Поздрави!
Последна промяна от tonyfireman на 06 авг 2010, 14:13, променено общо 1 път.
Черната перла

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Нормална ли е тази температура за Фордовете?

Мнение от G_o_c_e_v » 05 авг 2010, 21:09

Да обадя и за Фокусите, информативно.
Независимо дали е лято, зима, топло, хладко, напъната, разтоварена, стрелката ми седи точно, ама точно посредата, много рядко забелязвам да е на 12 без 2. Колата си духа горещо зимата. Даже зимата като я натиста по някой баир ми се включва перката. Градско съм я чувал да се върти и то защото гася двигателя иначе не я чувам. Ако питате "тогава от къде разбра, че зимата ти се пуска перката по баира" , ами виждам как фаровете премрежват за секунда, независимо дали е на дълги или на къси

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта