Голям проблем с фокуса

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 17 фев 2009, 20:54

Като не върви - не върви.
Предисторията - в понеделник, след 20 000 безметежни километри на газ съвсем внезапно отказа да пали на бензин колата.
Заведох я в бош сервиз - мотоман софия. Диагнозата - бензинова помпа, имало китайски и оригинални 4 пъти по-скъпи. Криза, лоша работа. Взех колата днес от сервиза и паля - помпата шуми и дразни по китайски. Ама не това е проблема. Тръгвам да шофирам - волана ми е втвърден, явно не работи коректно хидравликата, на всичко отгоре и потропва странно. Много гадно усещане създава. Включвам в тестови режим - 2 грешки, които ги нямаше преди сервиза - d262 и 9359. Не мога да ги разгадая - гледах таблиците, но съм в недоумение. Нямат общо с хидравликата, струва ми се. В момента съм скосен и се чудя какво да предприема. Давайте акъл и съвети, моля :)
Да добавя, че забравих - хидравлична течност има до максимума.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1346
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от vargala81 » 17 фев 2009, 21:25

Мариян написа:Като не върви - не върви.
Предисторията - в понеделник, след 20 000 безметежни километри на газ съвсем внезапно отказа да пали на бензин колата.
Заведох я в бош сервиз - мотоман софия. Диагнозата - бензинова помпа, имало китайски и оригинални 4 пъти по-скъпи. Криза, лоша работа. Взех колата днес от сервиза и паля - помпата шуми и дразни по китайски. Ама не това е проблема. Тръгвам да шофирам - волана ми е втвърден, явно не работи коректно хидравликата, на всичко отгоре и потропва странно. Много гадно усещане създава. Включвам в тестови режим - 2 грешки, които ги нямаше преди сервиза - d262 и 9359. Не мога да ги разгадая - гледах таблиците, но съм в недоумение. Нямат общо с хидравликата, струва ми се. В момента съм скосен и се чудя какво да предприема. Давайте акъл и съвети, моля :)
Да добавя, че забравих - хидравлична течност има до максимума.
колега не искам да те плаша,но мой комшия си взе за голф 3 китайска помпа и неможа да изкара и 2ва дена. после взе италиянска и я кара вече цяла год. за справка китайската струваше 70лв а италиянската 120лв.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от debug » 17 фев 2009, 21:32

262, Missing SCP message - SCP is serial communication protocol. This is how the instrument cluster talks to the powertrain computer.


Цитат:
dtc 262 displayed in the instrument cluster is for "Communication Bus Fault" Source: PCM

In other words the cluster and PCM are not communicating- check the cluster and PCM connectors.


Т.е. липсваща връзка между таблото и компютъра. Провери връзките към таблото и конекторите към компютъра (вижда се като махнеш жабката). Може би някоя е халтава. Друг конектор, който може да даде същия симптом, е този между централния кабелен сноп (кабелите на купето) и окабеляването на двигателя. Намира се в ляво под таблото - трябва да демонтираш рафтчето под волана, за да го видиш. От другата страна излиза под подкалника и пак не се вижда, без да демонтираш последния. Голям правоъгълен конектор с болт по средата.
DTC 9359 means no communication with the instrument cluser

1. No power in run or accessory to instrument cluser
2. dead cluser
3. dead GEM (module)
4. blown fueses or damage circuit
Well if you have DTC 9359 just go to the fuse box located in the cabin a check your 41 fuse it should be brown and 7.5 amp check it and repleace if blown reset your computer for at leat 15min and check your dtc again and gone it will now say ''DTC NONE''
9359 B1359, Ignition Run / ACC circuit failure
Като са ти сменяли помпата да не са бърникали нещо по бушоните под таблото? И да са разместили някой конектор? Провери бушон №41, понамести куплунзите отзад и релетата, откачи акумулатора за 15 мин и пак виж дали ще дава същите грешки.
За хидравликата... не знам, огледай си хубаво всичко по мотора да не са поразили нещо там. Пример - карах си колата да и сменят съединителя (предишната). След смяната почна да загрява яко. Като се огледах - отместили един маркуч да не им пречи, прегънали го и забравили после да го върнат на мястото му.
Изображение

Изображение

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 17 фев 2009, 23:52

ще проверя бушоните и ще разкача акумулатора, но се чудя дали да не я засиля към мотопфое. кое софийско е по-читаво?

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 22 фев 2009, 20:18

не ми е останало време да погледна колата, карам я само до работа и обратно и забелязах, че като е студена и работи примерно до половин час - хидравликата работи добре, а после волана се втвърдява и започва да тропа нещо отпред в движение и да поскърцва. рових из интернет и никъде не срещнах подобен проблем, а майстора, който може да я види най-рано в събота предполага, че е от хидравличната помпа. идеи?
грешките, които се бяха появили ги изчистих като разкачих акумулатора и повече не са се появили, а китайската помпа изкара седмицата :| .

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 27 фев 2009, 16:45

Такаа ... мина през мото пфое и оправиха скърцането и тропането - смазаха рейката, поне така твърдят. 60 кинта. Волана все още затяга обаче - покараш покараш и след 20 минути - греда, втвърдява пак хидравликата. Отчаян съм вече от майстори и проблеми. :(:

coppy
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 18 окт 2007, 20:40
Модел на автомобила: форд фокус комби 1,6 100 к.с. 2000 г.
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от coppy » 07 мар 2009, 18:19

Привет и от мен!
честно казано това, че си я закарал в мото- пфое едва ли помага много.
Аз карам фокус от 2 години и пообиколих доста сервизи, докато намеря точното място.
Препоръчвам ти да отидеш на сервиза на ул. "Брод"19. Момчетата разбират от фордчета и ако имаш нужда от някакви части имат магазин, в който цените са доста добри.
Ако искаш ти давам телефонче: 02/9433915.
Дано да успеят да ти помогнат.

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 09 мар 2009, 21:16

В съботата пак отскочих до пфоето младост - 70 лева смяна на хидравлично масло. Има леко подобрение, но като загрее колата воланът пак си се върти по-трудно от обичайното. От пфоето казаха рейка - 2808 лева, приемчика ме "посъветва" да си я рециклирам. Болни мозъци, ще си я карам така - затяга, трудно се върти - ще заякват ръцете и няма да прави впечатление след време.

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 24 мар 2009, 09:15

Продължава да си затяга - като загрее самата кола волана си затяга все едно някой го дърпа. Супер дразнещо, налагат се постоянни корекции. Дали е рейка или помпа, майсторите не са категорични, а аз не знам на кого да се доверя. Давайте акъл, че нещата не биват.

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 29 юли 2009, 14:37

Смених рейката и се оправиха нещата с волана. Покарах 1000 км и познайте - китайската помпа пак изгоря. АМАН ВЕЧЕ!
Според майстора горят заради газовата ...

Kiko123
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 юни 2009, 18:21
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDCI 115hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Kiko123 » 29 юли 2009, 15:04

Oт къде взе рейката и колко пари ти излезе ?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от kEFi » 12 окт 2009, 20:19

Мариян написа:Смених рейката и се оправиха нещата с волана. Покарах 1000 км и познайте - китайската помпа пак изгоря. АМАН ВЕЧЕ!
Според майстора горят заради газовата ...
Само оправдания! Нищо общо!

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 20 ное 2009, 10:15

Kiko123 написа:Oт къде взе рейката и колко пари ти излезе ?
Малко късен отговор, ама я взех от някаква автоморга в пазарджик за колосалната сума от 300 лева.
съдба :)

Вярно майсторите се оправдават с газовите за щяло и не щяло. В случая след смяна на помпата с някаква уж немска - проблема остана, но аз сам си забелязах закономерността - спира да пали при малко гориво /като светне резерва/. Вероятно имам запушена тръбичка в резервоара или нещо подобно - не разбирам особено. Карам си я с по-пълен резервоар и всичко си е наред.

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от by_cec » 20 ное 2009, 10:44

Мариян написа:
Kiko123 написа:Oт къде взе рейката и колко пари ти излезе ?
закономерността - спира да пали при малко гориво /като светне резерва/. Вероятно имам запушена тръбичка в резервоара или нещо подобно - не разбирам особено. Карам си я с по-пълен резервоар и всичко си е наред.
По вероятно е "новата" помпа да има разлика с оригиналната или просто филтърчето и смукатела да са по-високо над дъното на резервоара. След като си и намерил чалъма карай и се не бой.

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от vvasilev » 20 ное 2009, 18:07

Газта си е приключение. Cool ;):

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 20 ное 2009, 23:34

vvasilev написа:Газта си е приключение. Cool ;):
е, чак пък толкова ... след 18 месеца и 42 000 км ... една помпа, която не е доказано, че е от газта не е особено приключение :)

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от bateto_toshko » 21 ное 2009, 00:56

мда, после идват амортисьори , от това , че бутилката натежава в багажника, гърнета по честичко се сменят заради повечето конденз при газта спрямо бензина.......айде дано при тебе поне се позабавят тези смени по нататък... _friends_
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Мариян
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 19 апр 2008, 15:34
Модел на автомобила: Ford Focus Wagon 1.6 `99
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Мариян » 09 ное 2010, 14:20

Такааа ... да съживя малко темата ... След година и 3 месеца каране с втората сменена помпа вчера и тя отказа! Със същите симптоми като китайската. Не пали на бензин ... като поседи малко повече припалва, но дотам - веднага гасне.
Три помпи за по-малко от две години ми се виждат множко и започвам да се съмнявам дали няма някаква друга неизправност, която да предизвиква проблема. Хората карат с години на газ и нямат проблеми с помпите, ама знам ли :?
В познатите ми сервизи ще ми кажат същото - помпа за смяна и като ме обрусят 200 и кусур лева ще чакам пак да я сменям.
Някой има ли идея за кадърен майстор, който да ми обърне внимание обстойно да прегледа и почисти системата и да замери стойностите, за да съм сигурен, че проблемите не се причиняват от скрита неизправност. Или да даде съвет какво да предприема, но без смени колата и махни газовата :)

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Nebhotep » 09 ное 2010, 15:54

Ники, тел: 0888615364, преди години е работил в Мото Пфое и ги разбира доста болежките на форд. Много добър диагностик е! Сервизът е в двора на ПГ Хенри Форд.

Потребителски аватар
Divia
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 30 юли 2010, 10:54
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с фокуса

Мнение от Divia » 09 ное 2010, 21:36

Колега сложи на тази помпа едно реле да не работи когато колата е на газ. Проблемите от помпата няма да ги има,защо да върти постоянно....безмислено е.
А отностно рейката данеби случайно да са ти я сменили с някоя повредена.....
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси !

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта