Пролем с датчика на Фокус 1,8 TDdI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Пролем с датчика на Фокус 1,8 TDdI

Мнение от Doin » 03 апр 2009, 10:17

Здравейте колеги! Проблема ми е в датчика на маслото на моето ново Фокусче. Когато го взех преди месец смених ремъци, ролки, филтри и маслото - 5W-30, разбира се - както е по каталог! И преди смяната и след нея при първоначален старт въпросния датчик загасва от арматурното табло 3-4-5 секунди след останалите датчици. А от вчера забелязах че и по време на път, засега само градско - когато съм на около 2500 оборота и натисна рязко съединителя за да превключа датчика само примигва. Не всеки път, но го прави инциденно. Потърсих тук нещо подобно, но възвратната клапа на масления филтър би следвало да е наред след като е нов, видно е че датчика функционира.... Та да попитам - трябва ли да това примигване да ме притеснява или не е нещо необичайно?

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пролем с датчика на Фокус 1,8 TDdI

Мнение от jvspasov » 03 апр 2009, 10:24

Ако не си с хубав филтър - може и да няма възвратен клапан - филтри само от моторкрафт - поне има надежда да са истински. А и понякога този клапан заяжда - съвета ми е отиди и си замери налягането на мсалото в магистралата за да си сигурен че със смяната на датчика ще се оправят проблемите.
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пролем с датчика на Фокус 1,8 TDdI

Мнение от DTM » 03 апр 2009, 10:28

Според мен, да трябва да те притеснява. Присветването на лампата за налягането на маслото означава, че рязко пада налягането и въобще не е здравословно за двигатела.Най-лесния и евтин вариант, да се върнеш там където сте сменяли маслото и масления филтър, да се провери пак какъв трябва да е той. Ако се налага да се смени, и тогава да се търси друга възможна причина.
При мен когато е ново маслото, още по време на въртенето на стартера изгасва лампата.
Дори, когато е за смяна маслото Ford Formula 5W-30 на 10-12К км (на толкова го сменям) лампата гасне със самото стартиране на двигатела.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Пролем с датчика на Фокус 1,8 TDdI

Мнение от Doin » 04 окт 2009, 13:28

Ще възродя малко стара тема, но преди да започна искам съвет от вас. Колата неусетно си направи километрите и й предстои смяна на маслото. Междувременно я карах на проверка налягането на маслото, подготвил съм оригинален филтър от МП (този път аз сам съм си го купувал), бях на крачка да сложа и някакво измислено , но по-гъсто масло с което да покарам 200-300 км. и после да изхвърля, но поне да видя ще спре ли да свети тоз датчик. След по-дълго наблюдение забелязах, че свети при запалване - няколко секунди, както и когато намалявам оборотите (сменям предавки, работи на празен ход....) - само примигва. Преди да се хвърля да проверявам маслената помпа съм решил с някаква добавка да промия двигателя. Та молбата ми е да ми препоръчате марка, а и да споделите има ли риск за двигателя или гарнитурите при използването му?

Потребителски аватар
shoni
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 01 окт 2009, 14:21
Модел на автомобила: ford focus
Местоположение: РУСЕ
Status: Извън линия

Re: Пролем с датчика на Фокус 1,8 TDdI

Мнение от shoni » 23 окт 2009, 07:03

Здравей Колега, имах същите симптоми на моя фокус ,отидох на майстор отвори ми целия двигател и се оказа че биелните лагери са изхабени,комплекта е 30-40 лв.Съшият майстор ме накара да сменя бутала и сегменти 650 лв за четирите цилиндъра,има и още веднъж отворена ти трябват нови гарнитури и семеринги още 350 лв и като платиш за работа 500 лв и смятай на къде ще ти излезе.За това моят съвет е да пробваш всико останало преди да отваряш двигателя.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Пролем с датчика на Фокус 1,8 TDdI

Мнение от Doin » 23 окт 2009, 10:07

Така както звучи наистина е на път да ме стресне. Маслото все още не съм сменил, но понеже напоследък не я карам. Не съм решил дали да пробвам и с добавката поради евентуалните рискове, но ако алтернативата е да отварям двигателя, както е било при теб...

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пролем с датчика на Фокус 1,8 TDdI

Мнение от Itskin » 23 окт 2009, 10:52

Колега,

аз едно време имах същия проблем, какво ли не правих и не си мислех. Оказа се, че маслото, което бях сложил е било твърде дълго на склад и беше загубило голяма част от смазочните си качества, особенно при загряване или малко по-високи обороти.
Ако смениш маслото, ще е един от по-евтините варианти.

Поздрав

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта