клапан на парното - Фиеста МК4 и всички останали след 96г.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Колеги мисля, че този клапан се управлява с електроника, чрез широчинно импулсна модулация (така както и байпасния клапан за празен ход), тоест на намотката се подава импулсно напрежение с еднаква амплитуда на напрежението, но променлива честота в зависимост от положението на врътката, като при максимално положение честотата е най висока. Тоест насищането на соленоида е за сметка на импулси с променлива честота и еднаква амплитуда равна на бордовото напрежение. По този начин се постига по прецизно и икономично насищане на соленоида на клапана. Този принцип е залегнал и в съвременните импулсни захранвания, с малогабаритни трансформатори се постига голяма мощност на изходния ток и икономичност, благодарение на ефективно насищане с високочестотен ток.
Зависи с какъв уред се мери там напрежението, естествено е да покаже различни стойности при стрелкови и дигитален. Спора може да се разреши само при измерване с осцилоскоп, ако съм прав трябва да се вижда трионообразна осцилограма.
samsung_bg ще се произнесе окончателно като ги измери.
Освен това, трябва да се има предвид че електрониката на този клапан го отваря постепенно, когато антифриза достигне определена температура. За това и клапана има байпасен канал. Конструкторите са помислили за всичко, на съвременните автомобили има доста такива клапани, ако всеки се управлява директно с напрежение, то помислете какъв генератор и акумулатор трябва, освен това през комутиращите елементи (транзистори например) при управление с напрежение ще протича голям ток, ще се разсейва голяма мощност под форма на топлина което си е загуба на енергия, трябва да са мощни, да имат големи охладители и т.н да не се впускам в теорията на електрониката.
Аз не препоръчвам който и да било електромагнитен клапан в автомобила да се пробва с постоянно напрежение директно от акумулатора, той може и да щрака, но може и да овъгли намотката.
Зависи с какъв уред се мери там напрежението, естествено е да покаже различни стойности при стрелкови и дигитален. Спора може да се разреши само при измерване с осцилоскоп, ако съм прав трябва да се вижда трионообразна осцилограма.
samsung_bg ще се произнесе окончателно като ги измери.
Освен това, трябва да се има предвид че електрониката на този клапан го отваря постепенно, когато антифриза достигне определена температура. За това и клапана има байпасен канал. Конструкторите са помислили за всичко, на съвременните автомобили има доста такива клапани, ако всеки се управлява директно с напрежение, то помислете какъв генератор и акумулатор трябва, освен това през комутиращите елементи (транзистори например) при управление с напрежение ще протича голям ток, ще се разсейва голяма мощност под форма на топлина което си е загуба на енергия, трябва да са мощни, да имат големи охладители и т.н да не се впускам в теорията на електрониката.
Аз не препоръчвам който и да било електромагнитен клапан в автомобила да се пробва с постоянно напрежение директно от акумулатора, той може и да щрака, но може и да овъгли намотката.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Имам вече яснота по въпроса.samsung_bg написа: Много пъти го мерих и такива бяха показанията. Беше обаче с най-прост мултицет. Направи ми впечатление, особено в средния сектор, че напрежението от време на време скача на импулси, но като цяло такива са напреженията. Като се пооправи малко времето ще замъкна осцилоскопа до колата да премеря какви са с него, там лъжа няма![]()
Само да поясня, че гореспоменатите замервания не бяха с най-прост мултицет от 5лв., а с уж по-хубав от 20лв. и неговото входно съпротивление е 100пъти по-голямо от това на евтиния.
Вие най-вероятно сте мерили с такъв и ви е лъгал... не е улавял импулсите и е показвал навсякъде 14V.
ПРИ РАБОТЕЩ ДВИГАТЕЛ с осцилоскопа стойностите са:
При намалена врътка докрай 14V
При усилена врътка докрай 0V
При усилена врътка 1/4 от скалата, на осцилоскопа се вижда това:
http://vbox7.com/play:8058c621
При усилена врътка 3/4 от скалата, на осцилоскопа се вижда това:
http://vbox7.com/play:db83cd0e
При загасен двигател(на контакт) при всички положения на врътката осцилоскопа показва 12V.

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Колеги, случайно да знаете дали и отоплителната система на Мондео е пак с такъв клапан със стъпков мотор? Прочетох постовете и мисля, че е твърде вероятно, защото врътката за регулирането цъка и се върти леко, което ми говори, че е потенциометър. Работил съм по колата отдолу, виждал съм двата маркуча, които влизат в купето(при Мондео Мк1 те са на щита зад скоростната кутия ниско долу), но не си спомням да съм виждал куплунг или нещо приличащо на клапан около тях. Ако може да ме светнете, че тръпки ме побиват като виждам хората с Фиести какви проблеми имат с парното. Моето за сега си работи отлично, но по-добре да съм информиран и подготвен психически, че зимата дойде.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Ти чукай да дърво все така да ти работи парното
Ей го на... моя нов клапан вчера сдаде багажа и нямам грам парно
П.П. За 30лв. толкова
Ходих ей сега и махнах само маркучите откъм двигателя и буталцето гледам блокирало в положение така, че затваря притока към купето - все едно че на бобината има подадени постоянно 14V. Не съм разглобявал, но най-вероятно онова платно е станало на мекица и не позволява на пружината да върне буталото.
Върнах го принудително и парно сега има, но ако го намаля това бутало сигурно пак ще блокира... та май пак ще трябва да търся клапан

Ей го на... моя нов клапан вчера сдаде багажа и нямам грам парно

П.П. За 30лв. толкова

Върнах го принудително и парно сега има, но ако го намаля това бутало сигурно пак ще блокира... та май пак ще трябва да търся клапан


- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Ееее и на мен ми стана подобен проблем, ама по лош, оня ден като дойде големия дъжд, карам аз по центъра и реших да пусна парното, в един момент облак от пара от двигателя, брех викам запалих се, отварям капака и шурти вода от този клапан, единия маркуч откачен, ама заедно с щуцера, просто пластмасовия щуцер се отчупил от клапана, като реших да извадя парчето от маркуча стана на сол. И защо е опечен, защото под него точно са изходните колектори, все едно се пече на котлон. Нямаше с какво да байпасна, оставих колата на една улица, на другия ден байпаснах маркучите от двигателя с една тръбичка, сега така карам. Като свалих и другия маркуч от клапана видях, че макароните са залепили там една метална тръбичка вместо този пластмасов щуцер, значи и той се е строшил. Та сега остава да извадя този клапан и да мисля как да направя щуцера, най вероятно както са го направили макароните /разбирай италианците/, но доста по стабилно.
Добре, че времето се развали и не предприех едно пътешествие из южна България, та тази случка да стане някъде там..........
Ако някой е правил някак си тези щуцери да пише идеи, нов няма да купя, този си работеше, просто ще трябва да приложа направи сам.
Добре, че времето се развали и не предприех едно пътешествие из южна България, та тази случка да стане някъде там..........
Ако някой е правил някак си тези щуцери да пише идеи, нов няма да купя, този си работеше, просто ще трябва да приложа направи сам.
- sasho_80
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
- Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
- Местоположение: ITALIA ROMA
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
здравеите! и аз имам проблем с парното имам фиеста 1.8 тд от 2002г но лошото е, че сам в италия а тук само за клапана ми зеха 50 евро смених го но нямам пак парно сложих и термостат защото нямаше и пак нищо предполагам че е от копчето,че не работи но несам сигорен. някои да даде савет от какво може да е ако е радятора как да разбера, че е тои? климатика работи ако има някакво значение това. благодаряви предварително!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
50 евро е добра цена, и тук в БГ струва толковаsasho_80 написа:здравеите! и аз имам проблем с парното имам фиеста 1.8 тд от 2002г но лошото е, че сам в италия а тук само за клапана ми зеха 50 евро смених го но нямам пак парно сложих и термостат защото нямаше и пак нищо предполагам че е от копчето,че не работи но несам сигорен. някои да даде савет от какво може да е ако е радятора как да разбера, че е тои? климатика работи ако има някакво значение това. благодаряви предварително!

Виж дали на входа на клапана маркуча е горещ.

Най-вероятно не е от копчето. За да разбереш със сигурност, откачи буксата от клапана... парното трябва да заработи на максимум. Ако не ще сигурно ти е запушен радиатора.

- sasho_80
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
- Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
- Местоположение: ITALIA ROMA
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Благодаря ти samsung_bg! Значи маркуча е горещт, като откача буксата няма парно, значи е радиатора имали ваможност да го отпуша или трябва нов да купя. а илмали варянт да е от вратката на таблото кадет променя топло студено да неби да не работи.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Няма такъв вариант.sasho_80 написа:... а илмали варянт да е от вратката на таблото кадет променя топло студено да неби да не работи.
Ако парното работи постоянно на максимум, независимо в какво положение е врътката, тогава има вариант проблема да е в нея.

- sasho_80
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
- Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
- Местоположение: ITALIA ROMA
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
samsung извиняваи,че те тормозя ама нямам кои друг така запознат с проблема да питам.
значи няма парно как откача буксата няма и като я слижа, предполагам по това което ми обясни че е радятора, ако може да ми обясниш каде се намира много ли е труден за смяна имали нещто по особено при смяна, а и каква му е цената в БГ. да видя дали си заслужава да го купя от тук. тук все ощте си е топло не ми трябва за са ма скоро щте потрябва.
Благодаря ти!
значи няма парно как откача буксата няма и като я слижа, предполагам по това което ми обясни че е радятора, ако може да ми обясниш каде се намира много ли е труден за смяна имали нещто по особено при смяна, а и каква му е цената в БГ. да видя дали си заслужава да го купя от тук. тук все ощте си е топло не ми трябва за са ма скоро щте потрябва.
Благодаря ти!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Отместваме темата !
Щом си откачил буксата, копчето вече няма отношение, парното е трябвало да тръгне начи копчето отпада.
Маркучите поне са ти на удобно място.
Ще ти трябва удобна чешма и маркуч.
Откачи маркучите и надуй със силна струя от единия да видим дали и какво ще изкара от другия.
Идеята е да промиеш радиатора.
Чета обаче, че едния ти маркуч е топъл?!
Трябва и 2та да са топли независимо дали ти е пуснато парното или не.
Щом си откачил буксата, копчето вече няма отношение, парното е трябвало да тръгне начи копчето отпада.
Маркучите поне са ти на удобно място.
Ще ти трябва удобна чешма и маркуч.
Откачи маркучите и надуй със силна струя от единия да видим дали и какво ще изкара от другия.
Идеята е да промиеш радиатора.
Чета обаче, че едния ти маркуч е топъл?!
Трябва и 2та да са топли независимо дали ти е пуснато парното или не.
- sasho_80
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
- Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
- Местоположение: ITALIA ROMA
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4



- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4

Ако след клапана маркуча (№2 на снимката) е студен, новия ти клапан е фалшив... и проблема не е електрически. Запецнал е в положение затворено.
Другите три маркуча №1,3 и 4 са си горещи, особено №1... независимо дали парното е пуснато или не.

- sasho_80
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 10 юни 2009, 22:36
- Модел на автомобила: FORD FIESTA{2002} 1.8td {75hp}
- Местоположение: ITALIA ROMA
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4


- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Виж назад в темата дето съм пуснал едни снимки с ужасно качество, където сме направил байпас на клапана за да спрем топлото.
Сещаш се за какви тръби става дума?
За парна инстлация.
Гънат се почти както си искаш.
На теб ще ти трябват колкото да махнеш клапана и да свържеш радиатрочето директно на маркучите.
Тогава ако пак нямаш парно то радиаторчето е запушено.
Щом 2та маркуча преди клапана не са топли то нямаш циркулация в клапана, а трябва да има.
Тоя клапан е смотан
Опитай с тръбичките и ела кажи какво става.
Сещаш се за какви тръби става дума?
За парна инстлация.
Гънат се почти както си искаш.
На теб ще ти трябват колкото да махнеш клапана и да свържеш радиатрочето директно на маркучите.
Тогава ако пак нямаш парно то радиаторчето е запушено.
Щом 2та маркуча преди клапана не са топли то нямаш циркулация в клапана, а трябва да има.
Тоя клапан е смотан

Опитай с тръбичките и ела кажи какво става.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Тоя клапан е не само смотан, но и конструкторите са го измислили много тъпо, пластмасата следствие постоянното нагряване става трошлива и при мен се натрошиха щуцерите за маркучите както писах, сега слагам бронзови такива купени от Практикер, лепя ги с епоксидна смола, но ако не проработи ще дам директно с 2 тръбички за през зимата, лятото байпасна тръбичка, или някакво кранче там и това е.
На всичкото отгоре, клапана след време не работи както трябва докато запецне съвсем.
Оригинални няма в мотопфое, и струва 81 лв. турски боклуци за по 30 лв не слагам..........
На всичкото отгоре, клапана след време не работи както трябва докато запецне съвсем.
Оригинални няма в мотопфое, и струва 81 лв. турски боклуци за по 30 лв не слагам..........
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
На моделите преди ваште няма клапи и тем подобни течноста си циркулира целогодишно само се спира притока на въздух. Ама не знам ако имаш килиматикь дали няма да му пречи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Я прочети началото на темата, защо се бях амбицирал толкова!HACKO написа:На моделите преди ваште няма клапи и тем подобни течноста си циркулира целогодишно само се спира притока на въздух. Ама не знам ако имаш килиматикь дали няма да му пречи.

Танко, аз от МП си взех моя!
И това съм писал!
Освен сега нещо да си ги привършили

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Леле Паци, ама това била твойта тема от едно време, аз мислех че е нова и щях да пускам линк към нея ама ме мързеше.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 25 окт 2009, 20:24
- Модел на автомобила: ESCORT 1.8 TDI
- Status: Извън линия
Re: клапан на парното - Фиеста МК4
Аз имам същия проблем с моя ескорт.Нямам парно.Дали имам същия клапан ???
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта