смяна на термостата?

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

смяна на термостата?

Мнение от peshaka » 19 юни 2009, 22:05

Става въпрос за колата от профила, искам да си сменя термостата сам,купих си термостатче като в комплекта освен термостата има и картонена гарнитура.Та въпроса ми е следният:Трябва ли да източвам антифриза ,след това да го наливам обратно и да обезвъздушавам и ако не източа и започна да развивам мястото където е термостата ще потече ли антофриз от там ? Сложна ли е процедурата нужно ли ми е нещо друго освен гарнитурката вкомплекта,силикон или нещо такова?

Благодаря предварително _friends_

п.п. Щом на магистрала ,колата изстива по нанадолнище 100% термостста е заседнал на отворено положение и е за смяна нали?
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
viktor8881
потребител
потребител
Мнения: 128
Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
Местоположение: Сливен/Пловдив
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от viktor8881 » 19 юни 2009, 22:49

Антифриза трябва да се източи, не ти е нужно нищо друго освен гарнитурата, не се сменя трудно стига да имаш желание. Между другото знаеш ли го куде е?
Изображение

citizen
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от citizen » 19 юни 2009, 23:37

Скоро сменях и аз термостат. Никакви силикони.Източваш около 2 л. антифриз от пробката долу в ляво по посока на движение на радиатора.Ако нямаш от най-ниското гумено съединение.Сваляш скобите на гумените маркучи на корпуса на термостата ,развиваш болтовета и поставяш новия,почисти допирните повърхности от варовик и мръсотии,сложи гарнитурата и завиии болтовете.Долей антифриза и запали мотора на вкл.парно на макс.Обезвъздъшаване става само след отваряне на големия кръг и вкл. на вентилатора на радиатора.Долей при необходимост до ниво макс.Успех.

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от peshaka » 20 юни 2009, 06:58

Благодаря за подробното обяснение _friends_ утре когато съм по - свободен се заемам , единственно ме е страх да не оплескам нещо с обезвъздушаването :?
След като завърша процедурата по сменянето, и долея антофриза ,паля колата намясто, включвам парното/на коя степен, на макс ли ?/ и изчаквам да загрее над средата и да включи перката и след това ако е необходимо доливам антифриз до средата на разширителният съд нали? и системата е обезвъздушена вече?

п.п. колко време трябва да рабори колата на парно след като се включи перката?

п.п.2 При цялата процедура по обезвъздушаването трябва ли да оставя капачката на разширителния съд отворена?
Изображение
Изображение

kosta68
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 12 яну 2008, 13:15
Модел на автомобила: Форд Фокус Ghia, 2003г., 1,6 бензин,комби
Местоположение: dobrch
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от kosta68 » 20 юни 2009, 08:44

В никакъв случай не оставяй капачката на разширителния съд отворена!След като смениш термостата долей до средата м/у мин. и макс.Достатъчно е да поработи 5-10мин. но през следващите дни проверявай нивото на водата.Няма нищо страшно дории нивото да е под мин.

П.П.Нивото се проверявя при студен двегател.

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от peshaka » 21 юни 2009, 17:19

не е ли най-добре да смени антифриза с нов,всмисал следкато източа 2-3 литра и сменя термостата след това да долея нов/че и без това незнам от кога не е сменян /

п.п. препоръчайте читав термостат /освен моторкрафт,не ми се дават 50-60лв/ взел съм Behr ,знам че бмв-тата са с такива при първоначално вграждане не при форд незнам как ще се държи :D
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
designer
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
Местоположение: Своге
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от designer » 22 юни 2009, 21:50

peshaka написа:
п.п. препоръчайте читав термостат /освен моторкрафт,не ми се дават 50-60лв/ взел съм Behr ,знам че бмв-тата са с такива при първоначално вграждане не при форд незнам как ще се държи :D
Wahler, колега... Аз от миналото лято съм с такъв и съм доволен. Номера на Wahler, за твоята кола Fiesta 1.1 G6A е: 3004.88D1 или 3004.92D1 в зависимост от това дали искаш да отваря на 88 или 92 градуса. Toва е фирмата, която ги внася: http://www.vdauto.com/bg/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; :) Успех със смяната на термостата!
Изображение

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от vargala81 » 22 юни 2009, 22:49

не вклучвай вентилатора на парното,просто дай ония ръчки на червено да стоят така както през зимата.Като вклучи перката на радиятора си ги върни обротно на синьото.

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от peshaka » 23 юни 2009, 07:31

Благодаря за съветите тези дни взимам заплата :D ще купя антифриз и евентуално друг термостат защото този който съм взел отваря на 87 градуса а май на 92 е по - добре за зимата :D
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от madboy » 23 юни 2009, 11:03

Ти пита ли в МП за цена на термостат? Моя беше към 20 лева, при теб мисля е същия.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
designer
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
Местоположение: Своге
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от designer » 23 юни 2009, 20:46

peshaka написа:Благодаря за съветите тези дни взимам заплата :D ще купя антифриз и евентуално друг термостат защото този който съм взел отваря на 87 градуса а май на 92 е по - добре за зимата :D
Значи, колега ето как го дават:

Изображение

Аз лично мисля, че няма никакво значение с кой от двата ще е. :D
Изображение

Потребителски аватар
peshaka
потребител
потребител
Мнения: 454
Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от peshaka » 27 юни 2009, 08:27

Смених го , сега ще опиша как го направих за да ме поправите ако съм объркал някъде :D ,пък може и да е полезно за някой да прочете ако е решил и той да сменя.
1. От пробката която се намира долу в ляво на радиатора в посока на движение източих около 2 литра антифриз.
2.Отвих болтовете които държат "черупката" в която е термостата.Извадих го махнах старата гарнитура ,поставих новия термостат/пасна идеално/ поставих новата гарнитура и стегнах болтовете до първоначално положение.
3.Долях антифриза в разширителния съд до положение между min и max,запалих колата и я оставих да работи намясто с пуснато парно.
4.Температурата се покачи над средата ,и след това от радиатора започна да излиза малко пара и температурата падна до под средата/предполагам е нормално ,отворила е големия кръг/пипнах и маркучите топли.Продължих да чакам температурата отново се покачи над средата и след малко се включи перката изчаках така още 10тина минути и загасих колата и се прибрах :)


п.п. термостата който беше вътре стария видимо нищо му няма ,но на него пише че отваря на 83 градуса ,което е доста ниска температура според мен,но както и да е днес ще тествам на път как ще е

п.п.2 ако нещо не съм направил или съм направил грешно, моля за съвет докато е време да го оправя :wink:


Благодаря на всички,които ми дадоха съвети досега :!:
Изображение
Изображение

asen__asenov
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 19 дек 2008, 12:58
Модел на автомобила: ford escort 1.8i 16V
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от asen__asenov » 21 дек 2009, 09:34

бихте ли ми казали какъ термостат да си купя - по номер ли се търси или по какво? колата ми е Ескорт 1.8i 16V DOHC 92г. Благодаря предварително!!! Весели празници!!!

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от Peter_CLX » 22 дек 2009, 13:59

asen__asenov написа:бихте ли ми казали какъ термостат да си купя - по номер ли се търси или по какво? колата ми е Ескорт 1.8i 16V DOHC 92г. Благодаря предварително!!! Весели празници!!!
Колега, ето тук е дадена такава информация, за която питаш:

http://avtocatalog.org/component/option ... Itemid,68/

Аз обаче искам да попитам колегите със Zetec двигатели, на които са сменяли термостат, дали има уплътнение между корпуса на термостата и капака му, от който излиза дебелия маркуч към радиатора, и ако няма, дали са слагали някаква гарнитура или са сглобявали както си е било без уплътнение, понеже според информацията от горния сайт такава гарнитура няма (?!)

В моя случай говорим за Zetec 1.6 (но на мотора 1.8i 16V предполагам ситуацията е същата).
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на термостата?

Мнение от jvspasov » 22 дек 2009, 16:00

Peter_CLX написа: Аз обаче искам да попитам колегите със Zetec двигатели, на които са сменяли термостат, дали има уплътнение между корпуса на термостата и капака му, от който излиза дебелия маркуч към радиатора, и ако няма, дали са слагали някаква гарнитура или са сглобявали както си е било без уплътнение, понеже според информацията от горния сайт такава гарнитура няма (?!)
В моя случай говорим за Zetec 1.6 (но на мотора 1.8i 16V предполагам ситуацията е същата).
Термостата като купуваш трябва да си вземеш и уплътнението то е гумено орингче което се слага по ръба на тялото на термостата, друго уплътнение няма !
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта