смяна на термостата?
- peshaka
- потребител
- Мнения: 454
- Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
- Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds - Местоположение: София
- Status: Извън линия
смяна на термостата?
Става въпрос за колата от профила, искам да си сменя термостата сам,купих си термостатче като в комплекта освен термостата има и картонена гарнитура.Та въпроса ми е следният:Трябва ли да източвам антифриза ,след това да го наливам обратно и да обезвъздушавам и ако не източа и започна да развивам мястото където е термостата ще потече ли антофриз от там ? Сложна ли е процедурата нужно ли ми е нещо друго освен гарнитурката вкомплекта,силикон или нещо такова?
Благодаря предварително
п.п. Щом на магистрала ,колата изстива по нанадолнище 100% термостста е заседнал на отворено положение и е за смяна нали?
Благодаря предварително

п.п. Щом на магистрала ,колата изстива по нанадолнище 100% термостста е заседнал на отворено положение и е за смяна нали?


- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Антифриза трябва да се източи, не ти е нужно нищо друго освен гарнитурата, не се сменя трудно стига да имаш желание. Между другото знаеш ли го куде е?
-
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
- Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Скоро сменях и аз термостат. Никакви силикони.Източваш около 2 л. антифриз от пробката долу в ляво по посока на движение на радиатора.Ако нямаш от най-ниското гумено съединение.Сваляш скобите на гумените маркучи на корпуса на термостата ,развиваш болтовета и поставяш новия,почисти допирните повърхности от варовик и мръсотии,сложи гарнитурата и завиии болтовете.Долей антифриза и запали мотора на вкл.парно на макс.Обезвъздъшаване става само след отваряне на големия кръг и вкл. на вентилатора на радиатора.Долей при необходимост до ниво макс.Успех.
- peshaka
- потребител
- Мнения: 454
- Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
- Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Благодаря за подробното обяснение
утре когато съм по - свободен се заемам , единственно ме е страх да не оплескам нещо с обезвъздушаването
След като завърша процедурата по сменянето, и долея антофриза ,паля колата намясто, включвам парното/на коя степен, на макс ли ?/ и изчаквам да загрее над средата и да включи перката и след това ако е необходимо доливам антифриз до средата на разширителният съд нали? и системата е обезвъздушена вече?
п.п. колко време трябва да рабори колата на парно след като се включи перката?
п.п.2 При цялата процедура по обезвъздушаването трябва ли да оставя капачката на разширителния съд отворена?


След като завърша процедурата по сменянето, и долея антофриза ,паля колата намясто, включвам парното/на коя степен, на макс ли ?/ и изчаквам да загрее над средата и да включи перката и след това ако е необходимо доливам антифриз до средата на разширителният съд нали? и системата е обезвъздушена вече?
п.п. колко време трябва да рабори колата на парно след като се включи перката?
п.п.2 При цялата процедура по обезвъздушаването трябва ли да оставя капачката на разширителния съд отворена?


-
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 12 яну 2008, 13:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус Ghia, 2003г., 1,6 бензин,комби
- Местоположение: dobrch
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
В никакъв случай не оставяй капачката на разширителния съд отворена!След като смениш термостата долей до средата м/у мин. и макс.Достатъчно е да поработи 5-10мин. но през следващите дни проверявай нивото на водата.Няма нищо страшно дории нивото да е под мин.
П.П.Нивото се проверявя при студен двегател.
П.П.Нивото се проверявя при студен двегател.
- peshaka
- потребител
- Мнения: 454
- Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
- Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
не е ли най-добре да смени антифриза с нов,всмисал следкато източа 2-3 литра и сменя термостата след това да долея нов/че и без това незнам от кога не е сменян /
п.п. препоръчайте читав термостат /освен моторкрафт,не ми се дават 50-60лв/ взел съм Behr ,знам че бмв-тата са с такива при първоначално вграждане не при форд незнам как ще се държи
п.п. препоръчайте читав термостат /освен моторкрафт,не ми се дават 50-60лв/ взел съм Behr ,знам че бмв-тата са с такива при първоначално вграждане не при форд незнам как ще се държи



- designer
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
- Местоположение: Своге
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Wahler, колега... Аз от миналото лято съм с такъв и съм доволен. Номера на Wahler, за твоята кола Fiesta 1.1 G6A е: 3004.88D1 или 3004.92D1 в зависимост от това дали искаш да отваря на 88 или 92 градуса. Toва е фирмата, която ги внася: http://www.vdauto.com/bg/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;peshaka написа:
п.п. препоръчайте читав термостат /освен моторкрафт,не ми се дават 50-60лв/ взел съм Behr ,знам че бмв-тата са с такива при първоначално вграждане не при форд незнам как ще се държи


- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
не вклучвай вентилатора на парното,просто дай ония ръчки на червено да стоят така както през зимата.Като вклучи перката на радиятора си ги върни обротно на синьото.
- peshaka
- потребител
- Мнения: 454
- Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
- Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Благодаря за съветите тези дни взимам заплата
ще купя антифриз и евентуално друг термостат защото този който съм взел отваря на 87 градуса а май на 92 е по - добре за зимата 




- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Ти пита ли в МП за цена на термостат? Моя беше към 20 лева, при теб мисля е същия.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- designer
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
- Местоположение: Своге
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Значи, колега ето как го дават:peshaka написа:Благодаря за съветите тези дни взимам заплатаще купя антифриз и евентуално друг термостат защото този който съм взел отваря на 87 градуса а май на 92 е по - добре за зимата
Аз лично мисля, че няма никакво значение с кой от двата ще е.


- peshaka
- потребител
- Мнения: 454
- Регистриран: 20 апр 2008, 11:05
- Модел на автомобила: "89 Fiesta Mk3 1.3 mono J6B с АГУ
"88 Isuzu Trooper 2.2TD
"95 BMW e36 318tds - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Смених го , сега ще опиша как го направих за да ме поправите ако съм объркал някъде
,пък може и да е полезно за някой да прочете ако е решил и той да сменя.
1. От пробката която се намира долу в ляво на радиатора в посока на движение източих около 2 литра антифриз.
2.Отвих болтовете които държат "черупката" в която е термостата.Извадих го махнах старата гарнитура ,поставих новия термостат/пасна идеално/ поставих новата гарнитура и стегнах болтовете до първоначално положение.
3.Долях антифриза в разширителния съд до положение между min и max,запалих колата и я оставих да работи намясто с пуснато парно.
4.Температурата се покачи над средата ,и след това от радиатора започна да излиза малко пара и температурата падна до под средата/предполагам е нормално ,отворила е големия кръг/пипнах и маркучите топли.Продължих да чакам температурата отново се покачи над средата и след малко се включи перката изчаках така още 10тина минути и загасих колата и се прибрах
п.п. термостата който беше вътре стария видимо нищо му няма ,но на него пише че отваря на 83 градуса ,което е доста ниска температура според мен,но както и да е днес ще тествам на път как ще е
п.п.2 ако нещо не съм направил или съм направил грешно, моля за съвет докато е време да го оправя
Благодаря на всички,които ми дадоха съвети досега

1. От пробката която се намира долу в ляво на радиатора в посока на движение източих около 2 литра антифриз.
2.Отвих болтовете които държат "черупката" в която е термостата.Извадих го махнах старата гарнитура ,поставих новия термостат/пасна идеално/ поставих новата гарнитура и стегнах болтовете до първоначално положение.
3.Долях антифриза в разширителния съд до положение между min и max,запалих колата и я оставих да работи намясто с пуснато парно.
4.Температурата се покачи над средата ,и след това от радиатора започна да излиза малко пара и температурата падна до под средата/предполагам е нормално ,отворила е големия кръг/пипнах и маркучите топли.Продължих да чакам температурата отново се покачи над средата и след малко се включи перката изчаках така още 10тина минути и загасих колата и се прибрах

п.п. термостата който беше вътре стария видимо нищо му няма ,но на него пише че отваря на 83 градуса ,което е доста ниска температура според мен,но както и да е днес ще тествам на път как ще е
п.п.2 ако нещо не съм направил или съм направил грешно, моля за съвет докато е време да го оправя

Благодаря на всички,които ми дадоха съвети досега



-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 19 дек 2008, 12:58
- Модел на автомобила: ford escort 1.8i 16V
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
бихте ли ми казали какъ термостат да си купя - по номер ли се търси или по какво? колата ми е Ескорт 1.8i 16V DOHC 92г. Благодаря предварително!!! Весели празници!!!
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Колега, ето тук е дадена такава информация, за която питаш:asen__asenov написа:бихте ли ми казали какъ термостат да си купя - по номер ли се търси или по какво? колата ми е Ескорт 1.8i 16V DOHC 92г. Благодаря предварително!!! Весели празници!!!
http://avtocatalog.org/component/option ... Itemid,68/
Аз обаче искам да попитам колегите със Zetec двигатели, на които са сменяли термостат, дали има уплътнение между корпуса на термостата и капака му, от който излиза дебелия маркуч към радиатора, и ако няма, дали са слагали някаква гарнитура или са сглобявали както си е било без уплътнение, понеже според информацията от горния сайт такава гарнитура няма (?!)
В моя случай говорим за Zetec 1.6 (но на мотора 1.8i 16V предполагам ситуацията е същата).
Announcement
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на термостата?
Термостата като купуваш трябва да си вземеш и уплътнението то е гумено орингче което се слага по ръба на тялото на термостата, друго уплътнение няма !Peter_CLX написа: Аз обаче искам да попитам колегите със Zetec двигатели, на които са сменяли термостат, дали има уплътнение между корпуса на термостата и капака му, от който излиза дебелия маркуч към радиатора, и ако няма, дали са слагали някаква гарнитура или са сглобявали както си е било без уплътнение, понеже според информацията от горния сайт такава гарнитура няма (?!)
В моя случай говорим за Zetec 1.6 (но на мотора 1.8i 16V предполагам ситуацията е същата).
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта