Масло за двигателя
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Mobil 1 ESP Formula 5w30 пълна синтетика. Не исках компромиси и взех скъпа пълна синтетика. И на турбото, и на всичко останало из двигателя ще му е по-добре с по-скъпия вариант. Доволен съм, дори мисля да го сменям през по-малък период от зададения по книжките. Независимо, че този Mobil е с "удължен период преди смяна" и други подобни "екстри". Винаги на сигурно, особено с мизерията на нашите пътища, въздух, начин на каране и качество на сервизи, части и консумативи. За това и само Premium (omv и други) или v-power от Шел зареждам.. Ако храниш и обичаш нещо по най-добрия начин, то няма да те изостави и разболееvvasilev написа:Ама последно какъв Мобил взе?

Не успях да намеря промивно масло и това е едно от нещата, заради които ще го сменя отново много по-рано от зададения цикъл километри. Идеи от къде да се подготвя с промивно масло за следващия път? Добавка за причистване не съм сипвал, никога няма да им се доверя, най-малко в смазочната система, дори и целия Свят да ги хвали.
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колко ти стъпа литъра? В кой град живееш?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Купи си наливна полусинтетика от представител на някоя марка и промий с него.PcMan написа:Не успях да намеря промивно масло и това е едно от нещата, заради които ще го сменя отново много по-рано от зададения цикъл километри. Идеи от къде да се подготвя с промивно масло за следващия път? Добавка за причистване не съм сипвал, никога няма да им се доверя, най-малко в смазочната система, дори и целия Свят да ги хвали.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Мерси, сега не го сторих, но следващият път така ще направя.diesel1.6 написа:Купи си наливна полусинтетика от представител на някоя марка и промий с него.PcMan написа:Не успях да намеря промивно масло и това е едно от нещата, заради които ще го сменя отново много по-рано от зададения цикъл километри. Идеи от къде да се подготвя с промивно масло за следващия път? Добавка за причистване не съм сипвал, никога няма да им се доверя, най-малко в смазочната система, дори и целия Свят да ги хвали.
Корекция - Споменах мин. седмица, че съм сипал 4.8литра точно до средата между min и max на пръчката (след развъртане и изчакване 15на минути да се стече отново разбира се). Оказа се, че не съм се загледал във втората туба и съм сметнал прибързано. 5.3л е числото - с филтър motorcraft. Подозирам, че 5.6л е до максимума на пръчката за измерване. Т.е. това си е вярно в книжката, само не е казано, че е до максимума. За разлика от инфото за теглото на колата, където моята се оказа 1060кг (подписа) с 10л нафта, комплект пожарогасител, жилетка, аптечка и т.н., и стандартните неща като резервна гума + всички остнали течности в колата (масла, измивателна течност и т.н. пълни).
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
В руското указание което си изтеглих пише че е до максимума. Явно е въпрос на преводPcMan написа:Т.е. това си е вярно в книжката, само не е казано, че е до максимума.

-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Тъй като идва ред в събота и аз да сменям консумативи, ето какво взех:
1. Маслен филтър и горивен филтър Mahle...
2. Поразпитах за масло(Репсол и Мотул, пълна синтетика), но те убиха всичко детско в мен, около 130лв. за 5л. туба и 27лв. на литър..
. Затова днес се обадих в Мото Пфое, да питам дали имат 5w30 за дизелака и ще скачам пак на Фордовско. Направих 9000км. с него без да имам забелжки, така че...
1. Маслен филтър и горивен филтър Mahle...
2. Поразпитах за масло(Репсол и Мотул, пълна синтетика), но те убиха всичко детско в мен, около 130лв. за 5л. туба и 27лв. на литър..

Формата е моментна, класата е вечна........
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Фордовското си е хубаво за парите - не случайно повечето подобни двигатели са с него. Малко инфо от първа ръка - в МП тубата 5l е ~91лв, а в магазина на Моторкафт отново 5l е 80лв същото масло. Но гледам, че си от Бургас - не съм сигурен дали имаше Motorcraft магазин там, би трябвало. Ако има магазин за авточасти с огромни надписи Ford най-вероятно е такъв, но са рядкост дори за София знаем за официален само 1 на брой - толкова рядкиniksan79 написа:Тъй като идва ред в събота и аз да сменям консумативи, ето какво взех:
1. Маслен филтър и горивен филтър Mahle...
2. Поразпитах за масло(Репсол и Мотул, пълна синтетика), но те убиха всичко детско в мен, около 130лв. за 5л. туба и 27лв. на литър... Затова днес се обадих в Мото Пфое, да питам дали имат 5w30 за дизелака и ще скачам пак на Фордовско. Направих 9000км. с него без да имам забелжки, така че...

- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Можеш ли да напишеш адреса на този магазин, че не успях да го открия с търсачкитеPcMan написа: Ако има магазин за авточасти с огромни надписи Ford най-вероятно е такъв, но са рядкост дори за София знаем за официален само 1 на брой - толкова рядки

Благодаря предварително

- Dian_bonev
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 20 яну 2009, 22:17
- Модел на автомобила: fokus
- Местоположение: Bqla (ruse)
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
привет колефи, преди 2 дена смених на фокуса дето е 99-та масалцето и филтъра, аман вече от юли месец на сам това ми е 3-ти път и за това сега сложих 5w30 с него ми дават сладваща смяна чак след 30 000 км именно за това си зех такова, пак и по лесно си пали в тия студове:)за 51€ и 7 € филтъра маслото 5+1 литърче
и на другия фокус сам със същото масло 


- Dian_bonev
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 20 яну 2009, 22:17
- Модел на автомобила: fokus
- Местоположение: Bqla (ruse)
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
колеги понеже това ми беше първата лична смяна на маслото и за това и питам де нормално ли е на фокус тдди 99г му налях сичките 5литра и неможа да стигне то половината на щеката(смених и филтъра разбирасе) направо ма шашна общо 5.5 л за да се добера до половината на щеката, добре че масалцето е 5+1л
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ето един линк (http://www.olyslager-lubricants.nl/Liqu ... px?sLang=1" onclick="window.open(this.href);return false; ) на производител на масла.Според модела и годината на производство предлага различни видове масла и на колко време се сменя.

-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 13 авг 2009, 00:12
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.8 TDCI(115k.),2002г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Вече правя втора смяна на маслото на Дзвера за 5 месеца и ми събира точно 5л. и 400гр..Аз сложих фордовскот 5w30, но си го сменям на 10 000км.Dian_bonev написа:привет колефи, преди 2 дена смених на фокуса дето е 99-та масалцето и филтъра, аман вече от юли месец на сам това ми е 3-ти път и за това сега сложих 5w30 с него ми дават сладваща смяна чак след 30 000 км именно за това си зех такова, пак и по лесно си пали в тия студове:)за 51€ и 7 € филтъра маслото 5+1 литърчеи на другия фокус сам със същото масло
Формата е моментна, класата е вечна........
- Dian_bonev
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 20 яну 2009, 22:17
- Модел на автомобила: fokus
- Местоположение: Bqla (ruse)
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
разбирам колега, но тука съвсем сериозно и отговорно ми казага 25 000 - 30 000, както и направих на другия фокус го смених на 28 000, не ми се вярва да се излигавят, а и шефа ми кара с такова и той сменя на 30 000, така че ще ме извините , но ще послушам тях тоя път
мерси все пак за реакцията

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колеги, да си излея и аз душата:
Колата е на 210к реални километра, 16год. Двигателят е от първите Zetec - с надписа DOHC на капака.
Първите 60к откакто е в БГ е карана с 10W40 полусинтетика.
Последните 20к - с 5w30 - синтетика - първо Motul, сега Ford Formula (бутилирано, не наливно).
На 10w40 (Shell Helix Plus) консумацията беше около 1 литър на 10000. Първия път на 5в30 - горе-долу пак толкова.
Сега с Фордовското за 6-7к съм сипал около 1,2 - 1,3 литра, до 10k ще си глътне 2 литра.
В началото като минах на 5w30 ми направи впечатление лекичко подобряване на пъргавостта на двигателя и същевременно утихна малко. Напоследък обаче ми се струва шумен (но това може и да си го въобразявам).
Фактите са че с Motul маслото се запази сравнително чисто и бистро до към 9000, когато долях от друга марка - Igol - и тогава почерня. Със сегашното (фордовското) до 5500 беше идеално бистро и жълто и изведнъж го изцапа
(проверявам през около 3-4 дена, максимум 500км). Този път не съм смесвал различни марки. "Изцапването" може и да съвпада с падането на температурите последните месец-два. Трябва ли да предприемам някакви мерки за това рязко изцапване? Всъщност не изглежда да е мътно, просто от светло жълто стана кафяво.
На студено сутрин нещо потраква - звучи като клапани, като позагрее двигателя се успокоява.
Чудя се дали да не се върна на 10W40 ?
Колата е на 210к реални километра, 16год. Двигателят е от първите Zetec - с надписа DOHC на капака.
Първите 60к откакто е в БГ е карана с 10W40 полусинтетика.
Последните 20к - с 5w30 - синтетика - първо Motul, сега Ford Formula (бутилирано, не наливно).
На 10w40 (Shell Helix Plus) консумацията беше около 1 литър на 10000. Първия път на 5в30 - горе-долу пак толкова.
Сега с Фордовското за 6-7к съм сипал около 1,2 - 1,3 литра, до 10k ще си глътне 2 литра.
В началото като минах на 5w30 ми направи впечатление лекичко подобряване на пъргавостта на двигателя и същевременно утихна малко. Напоследък обаче ми се струва шумен (но това може и да си го въобразявам).
Фактите са че с Motul маслото се запази сравнително чисто и бистро до към 9000, когато долях от друга марка - Igol - и тогава почерня. Със сегашното (фордовското) до 5500 беше идеално бистро и жълто и изведнъж го изцапа

На студено сутрин нещо потраква - звучи като клапани, като позагрее двигателя се успокоява.
Чудя се дали да не се върна на 10W40 ?
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Едва ли си въобразяваш и при мен беше така.Първо бях с10/40(разход 200 мл/1000 км), после 5/30 на форд(500 мл/1000км) ,в началото добре , обаче как го лапаше не е истина с големите шепиtropper написа:Колеги, да си излея и аз душата:
Колата е на 210к реални километра, 16год. Двигателят е от първите Zetec - с надписа DOHC на капака.
Първите 60к откакто е в БГ е карана с 10W40 полусинтетика.
Последните 20к - с 5w30 - синтетика - първо Motul, сега Ford Formula (бутилирано, не наливно).
На 10w40 (Shell Helix Plus) консумацията беше около 1 литър на 10000. Първия път на 5в30 - горе-долу пак толкова.
Сега с Фордовското за 6-7к съм сипал около 1,2 - 1,3 литра, до 10k ще си глътне 2 литра.
В началото като минах на 5w30 ми направи впечатление лекичко подобряване на пъргавостта на двигателя и същевременно утихна малко. Напоследък обаче ми се струва шумен (но това може и да си го въобразявам).
Фактите са че с Motul маслото се запази сравнително чисто и бистро до към 9000, когато долях от друга марка - Igol - и тогава почерня. Със сегашното (фордовското) до 5500 беше идеално бистро и жълто и изведнъж го изцапа(проверявам през около 3-4 дена, максимум 500км). Този път не съм смесвал различни марки. "Изцапването" може и да съвпада с падането на температурите последните месец-два. Трябва ли да предприемам някакви мерки за това рязко изцапване? Всъщност не изглежда да е мътно, просто от светло жълто стана кафяво.
На студено сутрин нещо потраква - звучи като клапани, като позагрее двигателя се успокоява.
Чудя се дали да не се върна на 10W40 ?

Много спорове има по въпроса.Общо взето така като гледам отзивите за 5/30 .Или въобще не го харчи , или го лапа в промишлени количества , май средно положение няма

P.S.Ето нещо , което е неоспоримо обаче.Маслото смазва , чисти и охлажда частите на ДВГ.При горенето на бензин се получават сажди.Повече са при градско каране.Ако маслото не потъмнява за целия пробег значи не чисти двигателя от саждите и те си стоят вътре
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Идва време за смяна на консумативи, която ще ми е и първа откакто взех фокусника, та моля за мнение и помощ : маслото съм решил да е форд формула(отговаря на спецификациите на мотора) но се колебая между 5W30 i 10W40 Колата е на 165 000 км приблизително и колебанието произтича от километрите и едното масло ми се вижда гъстичко а пък другото не за тея и километри, та бих искал да чуя мнения
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Моето Мондео е на 175 000 ако се вярва на километража и го карам с 5W30.
Сложи такова и ако не го гори/губи - карай с него.
Доколкото съм чел сервизните бюлетини на форд ( в Микрокат и TIS) никъде не съм срещнал препоръката : до ххххх км. да се кара с 5w30 и след това да се смени със 10w40 или 15w40.
Има препоръки само според климата ( Скандинавски или пустинен).
На всякъде са дадени препоръчвано масло за двигател тип ... модел ... е ..... независимо от километрите!
Сложи такова и ако не го гори/губи - карай с него.
Доколкото съм чел сервизните бюлетини на форд ( в Микрокат и TIS) никъде не съм срещнал препоръката : до ххххх км. да се кара с 5w30 и след това да се смени със 10w40 или 15w40.
Има препоръки само според климата ( Скандинавски или пустинен).
На всякъде са дадени препоръчвано масло за двигател тип ... модел ... е ..... независимо от километрите!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
И аз не съм съгласен с това че след еди кви километри трябвало с минерално да се кара 15в40 или 10в40, това са пълни глупости за мене. Познавам човек с аскона 87г на много км незнам колко точно и си караше с 5в30 така че слагайте си маслото за вашия двигател и всичко ще е 6.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
И като не се държи добре с него какво ще направиш?urgan написа:И аз не съм съгласен с това че след еди кви километри трябвало с минерално да се кара 15в40 или 10в40, това са пълни глупости за мене. Познавам човек с аскона 87г на много км незнам колко точно и си караше с 5в30 така че слагайте си маслото за вашия двигател и всичко ще е 6.
Ще направиш ремонт за 1000 лв или ще сложиш по гъсто масло за да изтискаш останалия ресурс от мотора , който може и да е още 100 хил.км?След което може пак да си направиш скъпия ремонт или да купиш направо нова кола.
Явно за тебе парите не са проблем , за което те поздравявам , но не така стои въпроса с останалите 99 процента от хората
Това 5 w 30 явно е голяма панацея.


сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Кое е по-гъсто бре човек?bateto_toshko написа: ...
1010024395 пъти е писано в тази тема!
Гъстото дето му викаш е гъсто докъто е студено, като се стопли му е все тази дали е било 5W или 15W.
Проблема е студения старт и работата на мотора докъто достигне работна температура.
След това има значение дали е синтетика или минерално.
Синтетика има много по-добри показатели и характеристики!
Даже един си направи експеримент.
Фокуса го пускаше на гонки и му бараше масло.
Сипа синтетика и намали разхода на масло при тези спортни изпълнения.
Сипваш евтино минерално масло като започне да гори масло, защото така е по-изгодно.
Почне ли да го бара сипвай каквото искаш все ще го гори.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта