Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Колега, може би причините които излагаш, касаещи състоянието на фирмените сервизи са верни, но това клиентите не ги интересува хич. Тука повдигнатият въпрос стои на съвсем друга плоскост - качествено ли е обслужването или не е. А защо не е, очевидно както ти казваш - има защо, но това нас не ни брига много. Не може цените на услугите в уж реномирания фирмен сервиз да са по-некачествени и същевременно в пъти по-скъпи от един квартален сервиз. Такова нещо никъде го няма в страните от ЕС. С две думи, клиента естествено ще предпочете да си ремонтира колата при някой доказал се квартален майстор и на по-тънки цени, от колкото в сервиза на МП. Въпроса опира и до мениджмънта: Я си направете труда и привлечете именно тези квартални майстори с оферти, на които нямат да могат да устоят и същевременно смъкнете цените на услугите /говоря не само за МП/. Именно така, с времето хората ще спрат да посещават кварталните сервизи и ще ходят във фирмените, независимо от марката на автомобила. По този начин фирмените сервизи ще са на по-голяма печалба, защото и клиентите ще са повече. При добро желание това може да се постигне и то за кратко.valk написа:Здравейте,не разбрах защо получих покана да прегледам форума,може би защото съм от МП,но ако позволите ще споделя няколко неща.
......................
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
НЕ виждам как ще стане това: Да оставиш собствения си сервиз и да отидеш да работиш за някого.dydo написа: Въпроса опира и до мениджмънта: Я си направете труда и привлечете именно тези квартални майстори с оферти, на които нямат да могат да устоят и същевременно смъкнете цените на услугите /говоря не само за МП/. Именно така, с времето хората ще спрат да посещават кварталните сервизи и ще ходят във фирмените, независимо от марката на автомобила. По този начин фирмените сервизи ще са на по-голяма печалба, защото и клиентите ще са повече. При добро желание това може да се постигне и то за кратко.
Освен ако не ти дават заплата,по голяма от месечната ти печалба.А това ако някой си го позволи трябва диагностиката му да стане 500лв,а не както е сега 50лв.Защото иначе няма как да се избие заплатата на утвърдения майстор,която по груби сметки ще е поне 3000лв./месец.
Тоест поне 3000лв месечна заплата ще поиска един добър квартален майстор за да затвори гаражчето си и да отиде в реномиран марков сервиз.
Не забравяйте,че голяма степен от ремонтите са гаранционни и не се заплаща за тях.
Качествен персонал се подбира с висока заплата.
Не може да предлагаш 500лв и да очакваш специалист насреща.За тези пари ще идват само ученици,които да се научат долу горе и после да избягат.
И това не се отнася за авто сервизите само,а за всяка фирма в сферата на услугите.Затова сме на това положение и всеки е недоволен от свършената му работа.Един недоволен от компютърните сервизи,друг недоволен от клима сервизите и т.н и т.н.Но няма как да е по друг начин.
Нека сега г-н Управителя на сервиза да каже колко е месечното възнаграждение на сервизните му специалисти и отговаря ли то на уменията,опита и професионализмът им
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Е как ще му дадеш над 300 лв., като човека не знае и грам чужд език. Не е чувал за винтове и гайки с обратна резба. Не познава основните физични закони и т.н.
Правенето на качествен сервиз е сериозна работа и наистина изисква време и средства, които да се инвестират в хората. Не е вярно, че гаранциония сервиз е безплатен. Безплатен е за клиента, но на МП е платен от производителя, и когато се смени детайл при гаранционен ремонт, то той се праща на производителя. Това се прави с една единствена цел - повищаване на качеството, чрез изследване на причините за този дефект.
Когато се вземе нов работник и се види, че човека има желание да работи и да учи след изтичане на 6 месечния пробен срок, получава постоянен трудов договор и се праща в завода производител на обучение, но не това обучение за 1-2 седмици, което ни е познато на повечето от нас. Обучението е от 1 до 6 месеца, като се прави периодично на 12 или 18 месеца. Така работника ще е стимулиран да работи и да се развива, като в същото време и заплатата му ще расте. Така е в Северна америка - САЩ и Канада. Работиш, учиш и се явявяш на изпити. Който си вземе изпита върви нагоре, а мързеливите и глупавите - надолу.
Просто работника като започне работа трябва да има перспектива за бъдещето, а не да се пита кога ще ми вдигнат заплатата.
Предполагам ще се съгласите, че цените на частите и услугите в МП са много близки до тези в Западна Европа, но нивото на заплатите - не.
А като погледнем цените на автомобилите у нас и в Европа са близки. С други думи някой прави големи печалби и няма желение да ги дели с други.
Аз от 2 години имам взаимоотношения с една фирма за автомобили и за това време не съм видял нито едно ново лице или някой да е напуснал, както от търговците, така и от сервизните работници. Да не би те да са започнали преди 20-30 години, та са достигнали това ниво или имат правилно кадрова политика.
Правенето на качествен сервиз е сериозна работа и наистина изисква време и средства, които да се инвестират в хората. Не е вярно, че гаранциония сервиз е безплатен. Безплатен е за клиента, но на МП е платен от производителя, и когато се смени детайл при гаранционен ремонт, то той се праща на производителя. Това се прави с една единствена цел - повищаване на качеството, чрез изследване на причините за този дефект.
Когато се вземе нов работник и се види, че човека има желание да работи и да учи след изтичане на 6 месечния пробен срок, получава постоянен трудов договор и се праща в завода производител на обучение, но не това обучение за 1-2 седмици, което ни е познато на повечето от нас. Обучението е от 1 до 6 месеца, като се прави периодично на 12 или 18 месеца. Така работника ще е стимулиран да работи и да се развива, като в същото време и заплатата му ще расте. Така е в Северна америка - САЩ и Канада. Работиш, учиш и се явявяш на изпити. Който си вземе изпита върви нагоре, а мързеливите и глупавите - надолу.
Просто работника като започне работа трябва да има перспектива за бъдещето, а не да се пита кога ще ми вдигнат заплатата.
Предполагам ще се съгласите, че цените на частите и услугите в МП са много близки до тези в Западна Европа, но нивото на заплатите - не.
А като погледнем цените на автомобилите у нас и в Европа са близки. С други думи някой прави големи печалби и няма желение да ги дели с други.
Аз от 2 години имам взаимоотношения с една фирма за автомобили и за това време не съм видял нито едно ново лице или някой да е напуснал, както от търговците, така и от сервизните работници. Да не би те да са започнали преди 20-30 години, та са достигнали това ниво или имат правилно кадрова политика.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Не си съвсем прав Ники.nikolovvd написа:Не е вярно, че гаранциония сервиз е безплатен. Безплатен е за клиента, но на МП е платен от производителя, и когато се смени детайл при гаранционен ремонт, то той се праща на производителя. Това се прави с една единствена цел - повищаване на качеството, чрез изследване на причините за този дефект.
Производителя ще подмени дефектиралия детаил,но няма да заплати стойността за смяната му с нов.
Производителя мисля,че няма да плати 200-те лева труд за смяна на съединителя,които сервиза прибира при една извънгаранционна смяна и именно това е незаплатения труд при гаранционните ремонти.
А както знаем в мото пфое безплатен монтаж няма.За развиване на свещ вземат 2.5лв,отделно си плащаш свещта на касата.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Обяснете и що е атрактивна работата на частно в кварталното сервизче като сте почнали... Дали се плащат данъци и осигуровки, дали се взима процент от цената на сменените части, условия на труд и прочие...
Пък там както ги знаят чуждите езици и физичните закони
За някакви утопии говорите май.
nikolovvd - подкрепям те напълно затова как ТРЯБВА да са нещата. Обаче ще мине много време, докато станат така. Десетки години. Чак когато ГЛУПАЦИТЕ се усетят, че не им върви частничкото, щото са ГЛУПАЦИ, и вземат да пратят децата си да УЧАТ, и вземе да се вдигне стойността на образованието. То се обезцени до такава степен, че вече никой не го интересува каква диплома имаш. Диплома взимат и най-големите идиоти, щото и университетите се докараха до нивото на кварталния или фирмения сервиз.
П.П. Счупената кола ще я преживеете, но тепърва ще страдате много от некадърни лекари примерно. От две години преподавам на студенти-медици и стоматолози и го заявявам отговорно. Докато заплатата в университетска болница е под седмичната кирия на кварталния майстор, ще е така... Липсва перспектива, дето викаш (в България).
Пък там както ги знаят чуждите езици и физичните закони

За някакви утопии говорите май.
nikolovvd - подкрепям те напълно затова как ТРЯБВА да са нещата. Обаче ще мине много време, докато станат така. Десетки години. Чак когато ГЛУПАЦИТЕ се усетят, че не им върви частничкото, щото са ГЛУПАЦИ, и вземат да пратят децата си да УЧАТ, и вземе да се вдигне стойността на образованието. То се обезцени до такава степен, че вече никой не го интересува каква диплома имаш. Диплома взимат и най-големите идиоти, щото и университетите се докараха до нивото на кварталния или фирмения сервиз.
П.П. Счупената кола ще я преживеете, но тепърва ще страдате много от некадърни лекари примерно. От две години преподавам на студенти-медици и стоматолози и го заявявам отговорно. Докато заплатата в университетска болница е под седмичната кирия на кварталния майстор, ще е така... Липсва перспектива, дето викаш (в България).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Леле къде отидохме, обаче стигнахме до истината. Не може без квалификация. Но не може и както е в България имаш нямаш квалификация, работиш или не заплатата според щата. Крайно време е да се плаща според работата а не според щата. Може би в някои частни фирми е така, но в държавния сектор, където съм и аз не е. Затова и хората понякога се оплакват от бюрокрация, защо днес да обслужиш 50 човека като и може да обслужиш 5 и заплащането е същото? Защо да ти пука че хората били недоволни, като колкото и вдъхновени да са от работата ти накрая на месеца получаваш твърда сума, която не стига и до средата на следващия?
И накрая но не на последно място, НЕ Е НОРМАЛНО един хирург във държавна болница да взема заплата колкото мене, дето съм със средно трактористко образование, и да очакваме професионално и безкористно отношение. За съжаление грешките на учителите ходят по земята а тези на хирурга са на 2м под земята.
И накрая но не на последно място, НЕ Е НОРМАЛНО един хирург във държавна болница да взема заплата колкото мене, дето съм със средно трактористко образование, и да очакваме професионално и безкористно отношение. За съжаление грешките на учителите ходят по земята а тези на хирурга са на 2м под земята.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Това е другата страна на монетата.
Още преди 4-5 години Слави правеше смешки на тема 3000$ за изпит и 5000$ за два - при докторите.
От много години се знае за купените дипломи и шофьорски книжки. Резултатите ги виждаме вече много ярко и отчетливо.
Не минава седмица без някой смъртен случай от лекарска грешка, а ежедневни са катастрофите с неправоспособни водачи с книжка.
Въобще не ме очудва, когато някой завършващ студент ми каже, че си е намерил работа в Англия или Германия. Мога само да се радвам, че е успял да се реализира някъде. А тези, които остават не могат да си купят едни яйца та да си направят омлет. Преди 3-4 седмици един такъв специалист ми каза, че нямало значение дали съм със зимни или летни гуми. Колата ми ускорявала еднакво добре на сух път.
Просто си замълчах.
Какво ли е положението при инженерите, архитектите и специалистите по хранителновкусова промишленост.
Дето има една приказка - "Като се знам какъв съм инженер ме е страх да отида на лекар".
Между другото помните ли Лъчо какви проблеми имаше при търсенето на човек за сервиза. Той най-добре може да освети темата в тази част, ако въобще иска да си спомня за това.
Още преди 4-5 години Слави правеше смешки на тема 3000$ за изпит и 5000$ за два - при докторите.
От много години се знае за купените дипломи и шофьорски книжки. Резултатите ги виждаме вече много ярко и отчетливо.
Не минава седмица без някой смъртен случай от лекарска грешка, а ежедневни са катастрофите с неправоспособни водачи с книжка.
Въобще не ме очудва, когато някой завършващ студент ми каже, че си е намерил работа в Англия или Германия. Мога само да се радвам, че е успял да се реализира някъде. А тези, които остават не могат да си купят едни яйца та да си направят омлет. Преди 3-4 седмици един такъв специалист ми каза, че нямало значение дали съм със зимни или летни гуми. Колата ми ускорявала еднакво добре на сух път.
Просто си замълчах.
Какво ли е положението при инженерите, архитектите и специалистите по хранителновкусова промишленост.
Дето има една приказка - "Като се знам какъв съм инженер ме е страх да отида на лекар".
Между другото помните ли Лъчо какви проблеми имаше при търсенето на човек за сервиза. Той най-добре може да освети темата в тази част, ако въобще иска да си спомня за това.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 06 фев 2007, 10:29
- Модел на автомобила: форд
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Хареса ми !Всеки има своята истина по въпроса !Препрочетох всичко още веднаж по повднигнатата тема и съм готов да ви взема всичките на работа при мен,стига наистина това което мислите и изказвате да го прилагате на практика ,т.е.да се получава адекватно на даването.
Винаги на теория и на думи е много по-лесно от практиката.Въпреки това наистина не искам да чакам още 10 години,поне аз.
Колкото до МП ,виждам че има страшно много негативи ,и сигурно има основание за тях,но не всичко е в ръцете на мениджмънта,на собствениците,на управлението и пр.,както и не всичко зависи и от кадрите.
Важно е Клиентът да е водещия-вчера написах как, за да има основанието след това за критиката ,която се чете в последствие.
Съжалявам ,ако не съм бил разбран,или не съм се изразил правилно вчера.
Винаги на теория и на думи е много по-лесно от практиката.Въпреки това наистина не искам да чакам още 10 години,поне аз.
Колкото до МП ,виждам че има страшно много негативи ,и сигурно има основание за тях,но не всичко е в ръцете на мениджмънта,на собствениците,на управлението и пр.,както и не всичко зависи и от кадрите.
Важно е Клиентът да е водещия-вчера написах как, за да има основанието след това за критиката ,която се чете в последствие.
Съжалявам ,ако не съм бил разбран,или не съм се изразил правилно вчера.
винаги търся разумното обяснение за проблемите
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Сигурен ли си в това? Във всички останали сервизни дейности, които съм виждал - производителя заплаща труда на сервиза.mrdds написа: Не си съвсем прав Ники.
Производителя ще подмени дефектиралия детаил,но няма да заплати стойността за смяната му с нов.
Производителя мисля,че няма да плати 200-те лева труд за смяна на съединителя,които сервиза прибира при една извънгаранционна смяна и именно това е незаплатения труд при гаранционните ремонти.
Не схващам как при автомобилите ще е различно.

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Както е казала братовчетката на жена ми на нейния директор, когото я заплашил, че ще я прати в часната му фирма да работи - "Не можеш да ми плащаш толкова колкото мога да работя".valk написа:... и съм готов да ви взема всичките на работа при мен,стига наистина това което мислите и изказвате да го прилагате на практика ...
За другите не знам, но за себе си мога да кажа, че не обичам да сменям работата си. Вече 7 години (без 3 месеца) съм на работата, която работя и ако някой не желае да работи както трябва и аз като шефа, а и тези които са преди мен там, смятаме такова поведение за лична обида.
Просто някой хора сме от старата школа и имаме малко по-различно мислене по въпроса за честа и достойнството.
Като бяхме с колеги от Правец в Кобе - Япония през 1989 година, шефа на фабриката ни разказа една случка от посещението му в един от заводите на фирмата в САЩ. Цитирам дословно, въпреки че са минали 20 години от тогава, но едва ли ще го забравя някога:
"Срещам един млад американец в явно лошо физическо състояния - махмурлия. Спирам го и замочвам да му обяснявам, че с този начин на живот и работа излага фирмата, семейството и себе си. А той ме погледна с големите си сини очи, хвърли инструментите и напусна."
Явно си сравнително млад и още не си се научил на някой трикове в управлението на човешкия фактор, както между впрочем и повечето от нас.
Но каквото и да си говорим с трици маймуни не се ловят.
Докато диларите от търговския отдел, автомонтьорите, чистачките, охраната и мениджърите не разберат, че са в един отбор няма да тръгнат работите.
Покупката на един автомобил минава през много етапи, но последния започва с "Добър ден!" от охраната, минава през чистите и подредени алеи, градинки и коридори на фирмата и завършва с "Приятен път!" от приемчика в сервиза.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Демек всичките които сме си в БГ за нищо не ставаме. Много си далеч от истината според мен, дори сам се обиждаш. Казвам ти го, защото покрай работата ми ходихме уж на някакви обучения и семинари в няколко страни от ЕС, преди да станем членове през 2007 г. Ами да ти кажа, въпреки в тези държави да са доста по-напред от нас в много отношения и причините за това да са съвсем други, то в никакъв случай не мога да се съглася, че хората там са кой знае колко по-квалифицирани. Тръгнали да ни обучават, ама ние като задаваме въпроси по казуси които възникват в БГ, те нищо не могат да отговорят и то въпреки, че уредбата на тези неща се съдържаше в Директивите, които уж БГ следваше да транспонира в нашето законодателство. Просто там е друга действителността и други порядки. По тази причина хора завършили на запад, не се справят по никакъв начин тук и особено във финансовата и икономическата сфера на управлението. Може да се купуват дипломи, може всичко да е, но като цяло и осреднено, нашите специалисти в много области са мнооого по напред от прехвалените западняци. И затова нашите момчета и момичета се реализират, т.е. защото са умни и талантливи. Въпрос на ген-български ген, който обаче има и своите недостатъци, като завист, алчност и т.н. и т.н. Въпроса е дали средата, т.е. държавата ще позволи да го проявиш.nikolovvd написа: А тези, които остават не могат да си купят едни яйца та да си направят омлет.
А по отношение на това, че някои не сме заминали. Ами какво да ти кажа. Нямам никакво желание, да не кажа огромно нежелание да живея в която и да е държава, различна от БГ на този етап. Дори ейтака на тепсия да ми предложат що годе прилично платена работа, но условието да емигрирам като за постоянно, ще откажа с лека ръка и въобще без да се замислям.
И какво разбираме под реализация. Тук какво ни е - много хора си имаме жилища, имаме си коли, ядем си, пием си и си тежим на мястото. На запад какво, ще изкарам за яхта и чартърен самолет ли - не вярвам.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
За последното изречение можем да спорим, но на бира като се видим.
Какви жилища имаме? Панели по на 25-30 години, а някой и повече.
Какви коли караме? Тези които ония изхвърлят.
А какво ядем и пием - никой не знае. Дори българското кисело мляко вече нито е българско, нито е кисело, нито е мляко.
Какви жилища имаме? Панели по на 25-30 години, а някой и повече.
Какви коли караме? Тези които ония изхвърлят.
А какво ядем и пием - никой не знае. Дори българското кисело мляко вече нито е българско, нито е кисело, нито е мляко.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Цитирай точни факти.Дай примери.cenzor написа:Сигурен ли си в това? Във всички останали сервизни дейности, които съм виждал - производителя заплаща труда на сервиза.mrdds написа: Не си съвсем прав Ники.
Производителя ще подмени дефектиралия детаил,но няма да заплати стойността за смяната му с нов.
Производителя мисля,че няма да плати 200-те лева труд за смяна на съединителя,които сервиза прибира при една извънгаранционна смяна и именно това е незаплатения труд при гаранционните ремонти.
Не схващам как при автомобилите ще е различно.
Аз мога да ти дам.
Фирмата,в която работя,като представител на "Марка" лаптопи получаваме пари единствено за транспорт на повредения лаптоп от клиента до сервиза и обратно до дома му след като заменим дефектиралия модул.Или един вид казано транспорт за наша сметка.Дефектиралия модул го изпращаме и получаваме отремонтиран или подменен с нов модул.Но демонтажа и монтажа минава за наш неплатен труд.
Втори пример: Приятелско семейство са вносители на бормашини,виброшлайи,флексове и такива китайски боклучета.Задължени са да осигуряват поне 1г. гаранция в БГ.Китайците им дават 30% брак на продукцията за 1г.
Тоест ако докарат 1000 бормашини, китайците им дават 300бр безплатно за резервни части и подмяна в гаранционния срок.Но не заплащат ремонтите им,защото на един ще му изгори четка,на друг копче.Не може на всеки да му даваш нова бормашина.И всяка подмяна на нещо си е труд все пак.Верно,че заложената печалба покрива и този труд,но все пак той е незаплатен нито от едната нито от другата страна.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
А тези 300 бр. безплатно какво са?Тоест ако докарат 1000 бормашини, китайците им дават 300бр безплатно за резервни части
Когато купуваш нещо и си дистрибутор и сервиз едновремено, производителя ти прави отстъпка от цената изразяваща се в търговска отстъпка и сервизен ръбат. Сервизния ръбат при някой можеш да избираш в % отстъпка ли части за тези пари или както е в посочения от теб пример - готова продукция.
В твоя пример е по-добре, защото като ти докарат машина за ремонт, сменяйки повредената стока с нова правиш клиента много щастлив и в същото време подобряваш имиджа на фирмана. А да ти припомня ли каква положителна реклама е това и то безплатна. Само си представи този човек как ще се хвали на познатите си за отношението на фирмата и колко клиенти ще докара това.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
"Фирмата,в която работя,като представител на "Марка" лаптопи получаваме пари единствено за транспорт на повредения лаптоп от клиента до сервиза и обратно до дома му след като заменим дефектиралия модул."
Ами търговска отстъпка? Тя нали е за това ........да покрива част от разходите за гаранционни ремонти, все пак не всичката стока дефектира
. Ама тука малко бизнеса се пъни на покупки на джипове и др. благинки за душата.... а мои познати на запад казват че капитализма е като "Английски парк" много добре изглежда обаче трябвало около 100-тина години да добие такъв фейс-стил.
Искаме бързи и добри печалби СЕГА И ВЕДНАГА това създава хиляди проблеми надолу по виригата на малките колелца, но те са с малки заплатКИ гладни и мълчаливо-окризистени и носват още!!
Ами търговска отстъпка? Тя нали е за това ........да покрива част от разходите за гаранционни ремонти, все пак не всичката стока дефектира

Искаме бързи и добри печалби СЕГА И ВЕДНАГА това създава хиляди проблеми надолу по виригата на малките колелца, но те са с малки заплатКИ гладни и мълчаливо-окризистени и носват още!!
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Да,прави сте,че клиента е доволен.Макар,че доволния клиент рядко се хвали,докато недоволния сипе огън навред.Както сами виждаме в темата за МП.
Но цялата ми идея и тема,за която говоря е,че никой не ми плаща "Х"лв. за демонтаж на определен модул в гаранция.
Примера ми беше такъв: дефектирал съединител в гаранция.
Сервиза демонтира съединителя.Този труд по демонтирането струва да кажем 200лв.Производителя не прибавя тези 200лв към заменения модул,а просто дава нов модул или себестойността му в пари.Това беше основната идея,от която се отклоняваме.
Но цялата ми идея и тема,за която говоря е,че никой не ми плаща "Х"лв. за демонтаж на определен модул в гаранция.
Примера ми беше такъв: дефектирал съединител в гаранция.
Сервиза демонтира съединителя.Този труд по демонтирането струва да кажем 200лв.Производителя не прибавя тези 200лв към заменения модул,а просто дава нов модул или себестойността му в пари.Това беше основната идея,от която се отклоняваме.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
"че никой не ми плаща "Х"лв. за демонтаж на определен модул в гаранция" - ами ако ти е така договора с генералния дестрибутор за съответната държава
то ти като сервиз поемаш ремонтите за своя сметка без никакви претенции.. е че как се издържа на такава клауза???
Няма такива неща в светлия бизнес, представителите на фирми /дистрибутори/ освен правата/ползите/ на продукта който предлагат, защитават и следят гаранционните ремонти и отчитат на производитела части, труд,време за тая дейност по ред одобрен от тях. От там надолу какво става е друга история.
Но бъди сигорен, че отношенията между първите две страни са с изчистени, що се касае заплащане по някакъв начин на гаранционните ремонти било то кеш или стоки /части/ или търговски отстъпки в ????%. Щото има и конкуретни продукти никой производител не НАЙ-НАЙ.

Няма такива неща в светлия бизнес, представителите на фирми /дистрибутори/ освен правата/ползите/ на продукта който предлагат, защитават и следят гаранционните ремонти и отчитат на производитела части, труд,време за тая дейност по ред одобрен от тях. От там надолу какво става е друга история.
Но бъди сигорен, че отношенията между първите две страни са с изчистени, що се касае заплащане по някакъв начин на гаранционните ремонти било то кеш или стоки /части/ или търговски отстъпки в ????%. Щото има и конкуретни продукти никой производител не НАЙ-НАЙ.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
-
- потребител
- Мнения: 161
- Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Да се върнем към темата , че много се отпеснахте !В написаното по горе е истината . Няма ли най сетне да се разбере в България , че човешкият труд е стока като всяка друга , не очаквай от труд с ниска цена високо качество.mrdds написа:
Качествен персонал се подбира с висока заплата.
Не може да предлагаш 500лв и да очакваш специалист насреща.За тези пари ще идват само ученици,които да се научат долу горе и после да избягат.
Аз едно не мога да разбера - половината от фирмите в БГ реват ,че немогат да намерят квалифициран персонал , или че пък нашите работници са мързеливи , защо тези фирми просто не си наемат работници от Германия , Белгия или Испания ? В момента сме в ЕС и мисля , че България ратифицира някакъв документ , с който жителите на всички страни членки на ЕС имат право да работят в БГ . Да не говорим че и при тях в момента има голяма безработица и вероятно има доста квалифицирани хора които си търсят работа .Да не говорим , че тези работници биха показали на нас българите как се работи бързо ,качествено и евтино и без да се нарушава трудовата дисциплина .Предполагам ,че двама трима такива немски монтьора във всекик сервиз биха били много полезни на фирма като МП .
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
кой ще им плати на тея немските монтьори по 3-4к евра на месец 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Мото-Пфое:промоции или отчаян опит да преодолее кризата...
Само дето германец за да дойде да работи тука , трябва да му дадеш много по голяма сума на месец колкото му е социалната помощ в Германия.А тя не е малка вервай миGalinBelos написа:Аз едно не мога да разбера - половината от фирмите в БГ реват ,че немогат да намерят квалифициран персонал , или че пък нашите работници са мързеливи , защо тези фирми просто не си наемат работници от Германия , Белгия или Испания ? В момента сме в ЕС и мисля , че България ратифицира някакъв документ , с който жителите на всички страни членки на ЕС имат право да работят в БГ . Да не говорим че и при тях в момента има голяма безработица и вероятно има доста квалифицирани хора които си търсят работа .Да не говорим , че тези работници биха показали на нас българите как се работи бързо ,качествено и евтино и без да се нарушава трудовата дисциплина .Предполагам ,че двама трима такива немски монтьора във всекик сервиз биха били много полезни на фирма като МП .mrdds написа:
Качествен персонал се подбира с висока заплата.
Не може да предлагаш 500лв и да очакваш специалист насреща.За тези пари ще идват само ученици,които да се научат долу горе и после да избягат.

Това за мързеливите българи и дисциплинираните германци е голям мит.Няма да забравя един приятел който работеше в Германия и работодателя му се опитал да го прецака с работното време типично по нашенски.Нашия обаче му показал , че знае къде да се оплаче и Германеца веднага стреснат почнал да му се извинява и да му връща почивните дни с които го прецакал.Просто в Германия законите не прощават и затова германците изглеждат толкова дисциплинирани.Ако имат шанс да минат тънко за нещо и те го правят не се заблуждавайте.Причината за некачествените стоки в бг донякъде сме и самите ние защото ги купуваме.Аз лично си купувам кисело мляко от 28 ст. , а вие?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта