Диагностика за EEC IV и EEC V
- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Диагностика за EEC IV и EEC V
Тази тема е за хората които иска да направят диагностка на своя форд (до 2004г. - Escort, Mondeo, Focus, Fiesta, Transit, Ka, Puma, Cougar, (включително американски) Mustang, F150).
Програмата ForDiag прави чудесна диагностика на вашия форд :
-чете грешки от ECU
-търка грешки ECU
-живи дани от ECU (MAF, скорост, обороти, t въздух, t охлаждане, ъгал на запалване, акумулатор V, TPS, Лабда сонда и др.....)
-има осцилоскоп за анализ
-тест TPS
-тест MAF
-тест MAP
-адаптация на ECU (обучение на ECU)
Програмата се обновява постояно (добавят се нови и нови възможности за диагностика)
Може да се изтегли безплатно, но за целта ви трябва "data cable" които се намира в Чехия и струва около 150$ (кабела пристига в България за около 20 дена)
Кабела е OBD и подаржа 2 и 10 pin на буксата(EEC V), както и 3 и 11 pin(EEC IV)
За повече информация тук:
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694
За контакти: tchvatal@ezop.cz -Tomas Chvatal (на англиски език)
Моя кабел пристигна тази седмица - успях да направа диагностика на два Ford Escort
Единя е ОК а другия има проблем с газовата (има грешки и ланда сонда не показва вярно)
Програмата ForDiag прави чудесна диагностика на вашия форд :
-чете грешки от ECU
-търка грешки ECU
-живи дани от ECU (MAF, скорост, обороти, t въздух, t охлаждане, ъгал на запалване, акумулатор V, TPS, Лабда сонда и др.....)
-има осцилоскоп за анализ
-тест TPS
-тест MAF
-тест MAP
-адаптация на ECU (обучение на ECU)
Програмата се обновява постояно (добавят се нови и нови възможности за диагностика)
Може да се изтегли безплатно, но за целта ви трябва "data cable" които се намира в Чехия и струва около 150$ (кабела пристига в България за около 20 дена)
Кабела е OBD и подаржа 2 и 10 pin на буксата(EEC V), както и 3 и 11 pin(EEC IV)
За повече информация тук:
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694
За контакти: tchvatal@ezop.cz -Tomas Chvatal (на англиски език)
Моя кабел пристигна тази седмица - успях да направа диагностика на два Ford Escort
Единя е ОК а другия има проблем с газовата (има грешки и ланда сонда не показва вярно)
Последна промяна от dido333 на 27 яну 2010, 21:39, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здравей,колега!
Първо честито за придобивката!Имам една молба,ако е възможно, да помогнеш.Колата ми е същата като твоята от аватара ти - 1,6 Зетек,само че е 97 година,комби.EEC IV e управлението.Понеже се наложи да сменям ТПС сензора не съм убеден,че е настроен правилно.В Ауто дата дават доста голям толеранс от 0,55-1,2 волта при затворена дроселова клапа.Пробвах на 0,6,след това на 0,8...0.9 волта,като след всеки реглаж на ТПС-а ресетвах ЕКУ-то.
Странно се държи - на по-ниските стойности държи перфектно празен ход,но набира някак си по-мудно.На 0.9 волта на ТПС-а отклика на газта е по-добър,но понякога кати изключа от скорост оборотите не са около 1050-1100,а падат под 900 и за секунда ги стабилизира.Молбата ми е,ако имаш опит и знаеш нещо по въпроса за оптималната настройка на ТПС сенсора (говориме за стойност на напрежението при затворен дросел)да подскажеш на колко точно да го настроя?
Благодаря ти предварително!
Първо честито за придобивката!Имам една молба,ако е възможно, да помогнеш.Колата ми е същата като твоята от аватара ти - 1,6 Зетек,само че е 97 година,комби.EEC IV e управлението.Понеже се наложи да сменям ТПС сензора не съм убеден,че е настроен правилно.В Ауто дата дават доста голям толеранс от 0,55-1,2 волта при затворена дроселова клапа.Пробвах на 0,6,след това на 0,8...0.9 волта,като след всеки реглаж на ТПС-а ресетвах ЕКУ-то.
Странно се държи - на по-ниските стойности държи перфектно празен ход,но набира някак си по-мудно.На 0.9 волта на ТПС-а отклика на газта е по-добър,но понякога кати изключа от скорост оборотите не са около 1050-1100,а падат под 900 и за секунда ги стабилизира.Молбата ми е,ако имаш опит и знаеш нещо по въпроса за оптималната настройка на ТПС сенсора (говориме за стойност на напрежението при затворен дросел)да подскажеш на колко точно да го настроя?
Благодаря ти предварително!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Добре, пусна мухата, обаче моля те за хората които не разбираме съответните езици, дай малко повече инфо относно програмите. Има някакви линкове за изтегляне на програми, тези програми ли са софтуера за който говориш, как стоят нещата със лиценза, тези програми свободни ли са или се плащат и колко? Евентуално кабелите колко струват и как да се поръчат?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здрасти колега Peshe
Относно TPS мога да ти дам мои измервания които съм правил преди на колата
1. Извод А-В - 0.72 Кома
2. Извод А-С - 3.82 Кома
За напрежението не съм обърнал внимание, когато правих диагностика(още разучавам).
Ще го погледна и ще ти кажа с сигорност колко е при мен.
Здрасти колега HACKO
Относно линковете да това са:
http://www.ezop.cz/tomas/fordiag/downlo ... p_v118.exe
http://www.ezop.cz/tomas/fordiag/download/fordiag.exe
Първия линк е инсталация на програмата, а другия самата програма без да се инсталира.
Относно самата програма:
Да безплатна е, но не тръгва без кабела! (с друг кабел невярвам да работи)
Програмата може да се свали и да се разгледа.
Относно Кабела:
Ще трябва да го поръчате от Чехия чрез банков превод.
Тои струва 88.00$, но има и други разходи.
Пощенски за самата пратка 24.60$
Хонорар за Чешката банка 11.00$
И Хонорар за Вашата банка 26.00$
Общо 149.60$ (пращате 123.60 в Чехия а останалото в България)
Ако се съберете повече хора може да ви излезе и по евтино.
Относно Поръчката трябва да се свържете с Tomas Chvatal e-mil: tchvatal@ezop.cz (на англиски език)
Относно комуникацията на англиски език може да ползвате google преводачката
http://translate.google.bg/?hl=bg&tab=wT#
На мен ми свърши доста работа.
Относно TPS мога да ти дам мои измервания които съм правил преди на колата
1. Извод А-В - 0.72 Кома
2. Извод А-С - 3.82 Кома
За напрежението не съм обърнал внимание, когато правих диагностика(още разучавам).
Ще го погледна и ще ти кажа с сигорност колко е при мен.
Здрасти колега HACKO
Относно линковете да това са:
http://www.ezop.cz/tomas/fordiag/downlo ... p_v118.exe
http://www.ezop.cz/tomas/fordiag/download/fordiag.exe
Първия линк е инсталация на програмата, а другия самата програма без да се инсталира.
Относно самата програма:
Да безплатна е, но не тръгва без кабела! (с друг кабел невярвам да работи)
Програмата може да се свали и да се разгледа.
Относно Кабела:
Ще трябва да го поръчате от Чехия чрез банков превод.
Тои струва 88.00$, но има и други разходи.
Пощенски за самата пратка 24.60$
Хонорар за Чешката банка 11.00$
И Хонорар за Вашата банка 26.00$
Общо 149.60$ (пращате 123.60 в Чехия а останалото в България)
Ако се съберете повече хора може да ви излезе и по евтино.
Относно Поръчката трябва да се свържете с Tomas Chvatal e-mil: tchvatal@ezop.cz (на англиски език)
Относно комуникацията на англиски език може да ползвате google преводачката
http://translate.google.bg/?hl=bg&tab=wT#
На мен ми свърши доста работа.
Последна промяна от dido333 на 27 яну 2010, 21:38, променено общо 2 пъти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Благодаря много.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Благодаря и от мене!Ще чакам,когато имаш възможност да ми кажеш и стойностите на напрежението. 

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Добре де баси хонорарите разбираш ли половината от цената, не работят ли с нещо като пейпал или нещо такова.
- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здрасти колега Peshe
Напрежението при затворена дроселова клапа е 0.76V
Здрасти колега urgan
Знам че много пари отиват за банкова приемия. В началото незнаех, че е така. Но сега пътия е извървян и ще е по-лесно за другите.
По принцип кабела се продава в Чехия (най вече) има и други продажби извън Чехия (Германия, Италия).
Когато превеждах парите разбрах, че Westar Union (пощенски запис) искат 25лв за превода, но не го използвах.
Всичко е въпрос на договаряне. Може и да се договорите за друг начин на разплащане(незнам какви са таксите там).
Ще го попитам дали има други начини за разплащане.
Напрежението при затворена дроселова клапа е 0.76V
Здрасти колега urgan
Знам че много пари отиват за банкова приемия. В началото незнаех, че е така. Но сега пътия е извървян и ще е по-лесно за другите.
По принцип кабела се продава в Чехия (най вече) има и други продажби извън Чехия (Германия, Италия).
Когато превеждах парите разбрах, че Westar Union (пощенски запис) искат 25лв за превода, но не го използвах.
Всичко е въпрос на договаряне. Може и да се договорите за друг начин на разплащане(незнам какви са таксите там).
Ще го попитам дали има други начини за разплащане.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Много ти благодаря,колега! 

- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здрасти колега urgan
Обещах ти да попитам за друк начин на разплащане и отговора беше:
Аз не знам какъв е твоя (банка?), Но
опростена е PayPal. Това е малко по-евтини (и малко по-бързо).
Можете да създадете само сметка към PayPal и
при плащане с PayPal, Paypal автоматично ще таксува парите си
от вашата банкова карта.
Аз съм опитвал няколко пъти без проблем.
Обещах ти да попитам за друк начин на разплащане и отговора беше:
Аз не знам какъв е твоя (банка?), Но
опростена е PayPal. Това е малко по-евтини (и малко по-бързо).
Можете да създадете само сметка към PayPal и
при плащане с PayPal, Paypal автоматично ще таксува парите си
от вашата банкова карта.
Аз съм опитвал няколко пъти без проблем.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Дидо,само да уточниме - Форда ти с пластмасовите колектори ли е,или с метални? Питам,понеже има разлика в ТПС сензорите и съответно в Аутодата-те дават различни стойности на напрежението при затворена и напълно отворена дроселова клапа.Ако е с пластмасовите колектори (както е моята Фордела),то направо ще настроя потенциометъра на 0.76 Волта,както си писал по-горе в темата и ще видя как се държи.
Благодаря ти предварително за отзивчивостта!

Благодаря ти предварително за отзивчивостта!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Точно за пей пал става дума. С пей пал всичко е лесно. Така плащам доста работи и е мнного удобно.
Благодаря ти за реакцията >:D<:
Благодаря ти за реакцията >:D<:
- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здрасти колега Peshe
За жалост колата ми е с метални колектори и версия на ECU EEC IV.
При тебе е ECU EEC V и Аутодата дават 0.9V за TPS.
Нямам познат с EEC V, за да направим диагностика за сравнение.
Здрасти колега urgan
PayPal не съм я ползвал за сега. Ако успеш да порачаш сподели с нас как става.
За жалост колата ми е с метални колектори и версия на ECU EEC IV.
При тебе е ECU EEC V и Аутодата дават 0.9V за TPS.
Нямам познат с EEC V, за да направим диагностика за сравнение.

Здрасти колега urgan
PayPal не съм я ползвал за сега. Ако успеш да порачаш сподели с нас как става.

-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Благодаря за бързият отоговор,колега Дидо!
Точно в това е загадката - явно годината 1997 е преходна може би за модела,защото изпълненито е като за EEC V,а на компютъра ми пише EEC IV
.Днес ще се опитам да направя малко проби и на 0.76 и на 0.9 В и ще пиша какво е станало.
Точно в това е загадката - явно годината 1997 е преходна може би за модела,защото изпълненито е като за EEC V,а на компютъра ми пише EEC IV

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Що за осцилоскоп дават? Да не е нещо, което само се нарича осцилоскоп?
За 80 долара може да си купя и аз, стига да чете и 1,8тд
За 80 долара може да си купя и аз, стига да чете и 1,8тд
- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здрасти колега diesel1.6
Осцилоскопа служи най-вече за сравнение. Примерно избираш до четири параметъра(MAF,LAMBDA,TPS,RPM) и сравняваш.
Можеш да видиш няколко снимки в Чешкия форум http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... &start=240
За подръжката на дизелови двигатели попитах и отговора беше:
Да подържа 1.8 TD, TDDI и TDCI
Само за TDCI не е пробван дали работи.
TD и TDDI са със модификация на EEC V
Осцилоскопа служи най-вече за сравнение. Примерно избираш до четири параметъра(MAF,LAMBDA,TPS,RPM) и сравняваш.
Можеш да видиш няколко снимки в Чешкия форум http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... &start=240
За подръжката на дизелови двигатели попитах и отговора беше:
Да подържа 1.8 TD, TDDI и TDCI
Само за TDCI не е пробван дали работи.
TD и TDDI са със модификация на EEC V
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
както го казваш, излиза да е четириканален, но не може да е такъв. Съмнява ме да има и външна синхронизация даже. Ще трябва да прочета като има време.
Обаче това за 1,8 тд е новина. Ако наистина са откраднали нужното и сега го продават, ще трябва да купим чудесията. Предполагам са се объркали, защото следващите дизели са с обичайните протоколи и не са нищо чудно, но 1,8 не е като тях и не може да се чете.
Обаче това за 1,8 тд е новина. Ако наистина са откраднали нужното и сега го продават, ще трябва да купим чудесията. Предполагам са се объркали, защото следващите дизели са с обичайните протоколи и не са нищо чудно, но 1,8 не е като тях и не може да се чете.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Такааа. И аз да попиша малко...
Много ми се иска да "закача" лаптопа към колата за някои тестове. Изтеглих Fordiag, видях за какво става въпрос - ще ми свърши чудесна работа! Въпроса ми е дали от България има място или човек от който да си купя кабела или някой който го има да услужи "на по биричка"...
А и всъщност дали ще стане за моята кола? Ескорт 1995 година, 1.8 16V Zetec (16V Zetec на капака на клапаните), на ЕКУ-то кода е FEUD и пише EEC V, а порта за диагностика е под малкото капаче на панела до пасажерската врата.
Поздрави!


Поздрави!
- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здрасти колега KOss
Относно въпросите ти:
От България неможеш да си купиш кабела - само от Чехия
Може да закачим моя кабел, но съм доста далече от София и май не си заслужава много
Кабела става за твойта кола
Относно въпросите ти:
От България неможеш да си купиш кабела - само от Чехия
Може да закачим моя кабел, но съм доста далече от София и май не си заслужава много
Кабела става за твойта кола
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Зависи какво искаш да видиш като си закачиш лаптопа.KOss написа:Такааа. И аз да попиша малко...Много ми се иска да "закача" лаптопа към колата за някои тестове. Изтеглих Fordiag, видях за какво става въпрос - ще ми свърши чудесна работа! Въпроса ми е дали от България има място или човек от който да си купя кабела или някой който го има да услужи "на по биричка"...
А и всъщност дали ще стане за моята кола? Ескорт 1995 година, 1.8 16V Zetec (16V Zetec на капака на клапаните), на ЕКУ-то кода е FEUD и пише EEC V, а порта за диагностика е под малкото капаче на панела до пасажерската врата.
Поздрави!
А ползвам софтуер Vehicle explorer scan tool browser от ТУК(след Загрузка) плюс двата допълнителни файла"Файл результатов тестирования Ford" и "Разширенньйх файл данньйх Ford"
Що се отнася до кабела ако се занимаваш можеш и сам да си го направиш схемата е ТОВА (първата), но аз не съм я пробвал.
Може да провериш за кабел от ТУК
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта