въпрос за тракшънконтрол
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Съединителят може да мирише само ако буксува. А ако не го натискаш, не би могъл да приплъзва. Ако обаче се опитваш да накараш колата да буксува на асфалт за да пробваш системата как работи, тогава ще замирише от грешките на водача.
Тази система не е много добра, особено за повърхности с добро сцепление. Вибрациите трошат диференциала за отрицателно време.
Тази система не е много добра, особено за повърхности с добро сцепление. Вибрациите трошат диференциала за отрицателно време.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Тракшъна не е полезен ако ще карате наистина спортно постоянно. А колите ни не са точно за това.. Как ще прави по-големи бели когато блокира дадено колело в завой за да те спре от поднасяне ? От къде ги вадите тези мисли ? Клипове за това как работи тракшъна в реално време снимано с камера в реални ситуации гледали ли сте ? Ето доста интересни и точни такива тук и тук. Безобразното въртене на гуми в снега за да излезеш има обратен ефект. Точно когато си с тракшън на сняг като влезеш в преспа има много по-добро сцепление.. Ако с тракшън не излезеш от преспа, без такъв във същата ситуация ще се закопаеш така, че ще трябват 5мин с лопатката около гумите.. Който ходи по ски най-малкото знае за каква разлика си говорим при TC и без TC.
Аз съм го тествал на чист лед на обезопасено широко място - ми няма такава система, огромно количество безопасност, която не можем да оценим в дадените ситуации за частите от секундата, в която ни спасява от завъртане, поднасяне на предницата и т.н. Разбира се не трябва да се злоупотребява, което и не правя. Но това не е по вина на системата, а на магарето зад волана
Какво повишение на разхода? Системата работи за части от секундата. Ако сте в огромна преспа и пилите гуми за да излезете дори и да нямате тракшън по-малко гориво ли ще изхабите защото ви мързи да изкопаете снега около гумата? Който иска да пили гуми на светофара си е купил грешната кола - да е гледал дали има тракшън и копче за него преди да купи кола за такива цели и след това да отрича системата
Един познат така ми обясняваше как кола без АБС спира по-добре от с АБС в сняг заради много уникални доводи.
diesel1.6 С гуми с шипове си? Същите, които са забранени в Б-я (вкл. при зимни условия и всякакви други)?

Аз съм го тествал на чист лед на обезопасено широко място - ми няма такава система, огромно количество безопасност, която не можем да оценим в дадените ситуации за частите от секундата, в която ни спасява от завъртане, поднасяне на предницата и т.н. Разбира се не трябва да се злоупотребява, което и не правя. Но това не е по вина на системата, а на магарето зад волана

Какво повишение на разхода? Системата работи за части от секундата. Ако сте в огромна преспа и пилите гуми за да излезете дори и да нямате тракшън по-малко гориво ли ще изхабите защото ви мързи да изкопаете снега около гумата? Който иска да пили гуми на светофара си е купил грешната кола - да е гледал дали има тракшън и копче за него преди да купи кола за такива цели и след това да отрича системата

diesel1.6 С гуми с шипове си? Същите, които са забранени в Б-я (вкл. при зимни условия и всякакви други)?


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Антибоксуването пречи в много плъзгава ситуация, но тя е много рядка. Още повече както нямаме много сняг.
Конкретно това е на плъзгаво, когато караш на ръба ба приплъзването, и ако вземе да ръмжи, се случва да спреш съвсем.
Относно АБС и спирането на сняг - АБС дава по-добра управляемост, но наистина без него може да се спре по-добре. Това много си личи, ако имаш разлика в накладките отпред или отзад, и някое колело активира системата (АБС).
В общия случай, когато водачът не е инженер или професионален карач на кола, и двете помагат.
Служебните коли се карат все в сняг по метър-два-три и/или лед при до -30 и са с шипове. С антибоксуването имам проблеми когато съм с обикновени зимни или с летни гуми на плъзгаво. В Бг няма такива гуми.
Конкретно това е на плъзгаво, когато караш на ръба ба приплъзването, и ако вземе да ръмжи, се случва да спреш съвсем.
Относно АБС и спирането на сняг - АБС дава по-добра управляемост, но наистина без него може да се спре по-добре. Това много си личи, ако имаш разлика в накладките отпред или отзад, и някое колело активира системата (АБС).
В общия случай, когато водачът не е инженер или професионален карач на кола, и двете помагат.
Служебните коли се карат все в сняг по метър-два-три и/или лед при до -30 и са с шипове. С антибоксуването имам проблеми когато съм с обикновени зимни или с летни гуми на плъзгаво. В Бг няма такива гуми.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Системата наистина е постоянно включена. При мен при пробуксуване се чува остър стържещ звук, идващ от помпа в АБС блока. Тя помпи спирачна течност и качва налягането, като се подават спирачни импулси към водещите колела с цел изравняване на скоростите на въртене на двете колела(един вид електронен блокаж на диференциала). Всичко това е до 50 км/ч, след това системата не работи (то не че и е необходимо над тази скорост). Освен електронния блокаж на диференциала, който се изпуълнява от АБС блока, има и блок отпускащ газта. При мен той е прецакан и за това при по-дълго буксуване лампата ми остава постоянно включена, т.е. имам грешка. Тоя блок беше направо блокирал и на моменти направо ми заклинваше педала на газта. Оправих го като изкормих всички пружинки и зъбчатки в охлюва на газ блока. Но не знам при вас как е, при мен звука от помпата в АБС е доста остър и дразнещ. Постоянно като возя хора и ме питат както къркори така 

- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Мондео мк1 94(почващо от 93та) няма ел.реглаж на подаването на горивото, защото това е част от ESP системата, която е този реглаж+BTCS в една система(ESP) - използва и ABS успоредно разбира се но той не се води в нея като ел.реглаж на горивото и BTCS. BTCS няма ел.реглаж на горивото и вероятно това имаш ако си сигурен че си с тракшън контрол. Ето доказателство, че нямаш ESP(от там и ел.рег.на горивото):
wikipedia
До 50км работи BTCS и над тях не защото"нямало смисъл"?
От къде взимаш тази информация? 
Системите са винаги включени и светването на лапмата показва, че в момента системата се използва(хлъзгав завой с голяма скорост и подобни). С натискане на копчето(ако има такова) за тракшън винаги се изключва тракшъна. Никога не е за "включване". Абсурдно е да твърдим, че тези системи не играят голяма роля при непрофесионални шофьори като нас. Огромна доза безопасност вкарват, особено ако са всичките в оборудването на колата.
Код: Избери всички
In 1995, automobile manufacturers introduced electronic stability control systems. Mercedes-Benz supplied by Bosch was the earliest with their W140 S-Class model. That same year BMW, supplied by Bosch and ITT Automotive (later Continental) and Volvo[citation needed] began offering ESC on some of their models while Toyota's own Vehicle Stability Control system (also in 2004, a preventive system called VDIM) appeared on the Crown Majesta.[14] Meanwhile others investigated and developed their own systems.
До 50км работи BTCS и над тях не защото"нямало смисъл"?


Системите са винаги включени и светването на лапмата показва, че в момента системата се използва(хлъзгав завой с голяма скорост и подобни). С натискане на копчето(ако има такова) за тракшън винаги се изключва тракшъна. Никога не е за "включване". Абсурдно е да твърдим, че тези системи не играят голяма роля при непрофесионални шофьори като нас. Огромна доза безопасност вкарват, особено ако са всичките в оборудването на колата.
Последна промяна от PcMan на 04 фев 2010, 09:11, променено общо 1 път.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
ABS-a, ESP-то, тракшъна, спирачния асистент и другите системи за активна безопасност са включени винаги.
Някой от тях могат да се изключват, примерно ако искаш да пързаляш колата и да си правиш дрифтчета, но това става само когато колата е в покой. Угасите ли двигателя, след това при палене всичко си възстановява функциите.
При тракшъна включването на индикация показва - задействане на системата. След като се нормализира работата - угасва. Логически погледнато, ако една система се включва ръчно, то каква е ползата от нея. Това да не е офроуд автомобил с ръчно зацепване на 4-те колела. Това са системи за подпомагане на водача и изхождайки от факта, че на колата може да се качи, както начинаещ водач, така и професионалист системите могат да се изключват понякога, но никога постоянно. ПРИНЦИП!
Някой от тях могат да се изключват, примерно ако искаш да пързаляш колата и да си правиш дрифтчета, но това става само когато колата е в покой. Угасите ли двигателя, след това при палене всичко си възстановява функциите.
При тракшъна включването на индикация показва - задействане на системата. След като се нормализира работата - угасва. Логически погледнато, ако една система се включва ръчно, то каква е ползата от нея. Това да не е офроуд автомобил с ръчно зацепване на 4-те колела. Това са системи за подпомагане на водача и изхождайки от факта, че на колата може да се качи, както начинаещ водач, така и професионалист системите могат да се изключват понякога, но никога постоянно. ПРИНЦИП!
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Пич, за какво ESP ми говориш? Мондео Мк1 няма ESP, има Traction Control. И имам реглаж на подаването на горивото-един блок със стъпков сервомотор. В него влиза жилото за газта от педала, минава през един храповиков механизъм приличащ на "охлюв" и продълвава с друго жило към дроселовата клапа. При продължително пробуксуване, тоя блок отпуска газта до прекратяване на пробуксуването. Нещо си се объркал и не си ме разбрал. Имам оригинална сервизна книга и там пише, че работи до 50 км/ч. Това е тракшън контрол система и при по-висока скорост мисля евентуалното коригиране и вкарване на спирачните импулси само на две колела (водещите) би довело до дестабилизиране и завътане на автомобила. За това и конструкторите са преценили, че системата трябва да работи до 50 км/ч. Слушай хората, които имат Мондео, не развивай глупави теории.PcMan написа:Мондео мк1 94(почващо от 93та) няма ел.реглаж на подаването на горивото, защото това е част от ESP системата, която е този реглаж+BTCS в една система(ESP) - използва и ABS успоредно разбира се но той не се води в нея като ел.реглаж на горивото и BTCS. BTCS няма ел.реглаж на горивото и вероятно това имаш ако си сигурен че си с тракшън контрол. Ето доказателство, че нямаш ESP(от там и ел.рег.на горивото):wikipediaКод: Избери всички
In 1995, automobile manufacturers introduced electronic stability control systems. Mercedes-Benz supplied by Bosch was the earliest with their W140 S-Class model. That same year BMW, supplied by Bosch and ITT Automotive (later Continental) and Volvo[citation needed] began offering ESC on some of their models while Toyota's own Vehicle Stability Control system (also in 2004, a preventive system called VDIM) appeared on the Crown Majesta.[14] Meanwhile others investigated and developed their own systems.
До 50км работи BTCS и над тях не защото"нямало смисъл"?От къде взимаш тази информация?
Системите са винаги включени и светването на лапмата показва, че в момента системата се използва(хлъзгав завой с голяма скорост и подобни). С натискане на копчето(ако има такова) за тракшън винаги се изключва тракшъна. Никога не е за "включване". Абсурдно е да твърдим, че тези системи не играят голяма роля при непрофесионални шофьори като нас. Огромна доза безопасност вкарват, особено ако са всичките в оборудването на колата.
Последна промяна от cockyhotty на 08 фев 2010, 12:04, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Точно това става на много плъзгав лед и страничен наклон дори и при 5 км/ч. Пробвано от мене. Веднъж вземе ли да църка някоя от спирачките, колата (транзит) се врътва по наклона. Вероятно за това поне на тази кола може да се изключва тази функция. На мондеото нямам и не искам да имам това нещо.cockyhotty написа:пробуксуването. Нещо си се объркал и не си ме разбрал. Имам оригинална сервизна книга и там пшише, че работи до 50 км/ч. Това е тракшън контрол система и при по-висока скорост мисля евентуалното коригиране и вкарване на спирачните импулси само на две колела (водещите) би довело до дестабилизиране и завътане на автомобила. За това и конструкторите са преценили, че системата трябва да работи до 50 км/ч. Слушай хората, които имат Мондео, не развивай глупави теории.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
И на Мондеото може да се изключва естествено, но резултата е покъртителен. Пробвах го при мръсна газ и изключен тракшън колата почва силно да недозавива, предницата излиза от контрол и просто излита от пътя при невнимание. При включен тракшън нещата са доста по-добре, мисля, че има реален смисъл от тая система. И това според мен не е само помощ за калпави шофьори. Винаги спечелени 1-2 секунди от тая система са полезни за оттърване на кожицата.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Може да използваш google, wikipedia и youtube за да видим колко са ми "глупави теориите" и дали са теории или нещата просто са така. И в книжката на фокуса ми ги пише, както и из целяи интернет. Друго е да погледнеш под капака и да кажеш ето, това сигурно е еди какво си.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Не си измислям, а си чета оригиналната книжка и книгата на Хайнес. Там си пише, че има електронен реглаж на ъгъла на дроселовата клапа със стъпков мотор и системата работи до 50 км/ч с прилагане на спирачни импулси. Спора е излишен. Мондео Мк1 няма ESP, а за него съм съгласен, че работи постоянно и независимо от скоростта. Но при него нещата са по-сложни-има датчик акселерометър, отделен електронен блок и т.н. А, и управление на спирачките на 4те колела. При нашите Мондеота е монтирана архаична тракшън контрол система и тя управлява и контролира само предните колела. Разликата е огромна между TCS и ESP. Ето какво пише в Хайнес:
"The traction control system (TCS) is fitted
as an option to some models, and uses the basic ABS system,
with an additional pump
and valves fitted to the hydraulic actuator (see
illustration). If wheelspin is detected at a
speed below 30 mph, one of the valves
opens, to allow the pump to pressurise the
relevant brake, until the spinning wheel slows
to a rotational speed corresponding to the
speed of the vehicle. This has the effect of
transferring torque to the wheel with most
traction. At the same time, the throttle plate is
closed slightly, to reduce the torque from the
engine. At speeds above 30 mph, the TCS
operates by throttle plate adjustment only"
"The traction control system (TCS) is fitted
as an option to some models, and uses the basic ABS system,
with an additional pump
and valves fitted to the hydraulic actuator (see
illustration). If wheelspin is detected at a
speed below 30 mph, one of the valves
opens, to allow the pump to pressurise the
relevant brake, until the spinning wheel slows
to a rotational speed corresponding to the
speed of the vehicle. This has the effect of
transferring torque to the wheel with most
traction. At the same time, the throttle plate is
closed slightly, to reduce the torque from the
engine. At speeds above 30 mph, the TCS
operates by throttle plate adjustment only"
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Така е, очевидно има различни разновидности и непълна информация из интернет за това как BTCS регулира върт.момент и как ESP го прави. В клипа на fifth gear пича кара с 60mph когато тества x-type-a с ESP и без и системата работи поне там. Очевидно различни модели и марки използват различни разработки на една и съща система и не дават особено дълбока информация точно каква е монтирана в дадения модел. Поне така излиза, защото в моята книжка пише, че моя BTCS не регулира върт.момент, твоя пък го прави. Отделно из интернет информацията също противоречи на това, а както виждаме твоя BTCS е до 50км, а ESP-то работеше при 100км, за което не си съгласен но е факт. Има повече разновидности от колкото си мислим очевидно ?



- fantom64
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 20 авг 2007, 23:24
- Модел на автомобила: Mondeo '95, 2.0 16v 4х4 Ghia
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Нека изкажа мнение от опит, макар и като неспециалист. Колата е Мондео tcs4 /4x4/. Имам същия бутон като на снимките на колегата, с нарисувана гума. Днес го включвам на снега и на задна скорост с повече газ колата буксува с ЗАДНИТЕ ГУМИ /предните не мога да ги видя от мястото на шофьора/!
Определено светещ бутон означава ВКЛЮЧЕН тракшън /при мен 4х4/. Също се включва автоматично от компютъра при приплъзване на гума, независимо от скоростта и присветва лампата. Тракшъна не е включен по подразбиране, защото не винаги е необходим.Дано вече сложим край на този спор
.
Определено светещ бутон означава ВКЛЮЧЕН тракшън /при мен 4х4/. Също се включва автоматично от компютъра при приплъзване на гума, независимо от скоростта и присветва лампата. Тракшъна не е включен по подразбиране, защото не винаги е необходим.Дано вече сложим край на този спор

The power is nothing without control !
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Не е точно така но както и да е!fantom64 написа:Нека изкажа мнение от опит, макар и като неспециалист. Колата е Мондео tcs4 /4x4/. Имам същия бутон като на снимките на колегата, с нарисувана гума. Днес го включвам на снега и на задна скорост с повече газ колата буксува с ЗАДНИТЕ ГУМИ /предните не мога да ги видя от мястото на шофьора/!
Определено светещ бутон означава ВКЛЮЧЕН тракшън /при мен 4х4/. Също се включва автоматично от компютъра при приплъзване на гума, независимо от скоростта и присветва лампата. Тракшъна не е включен по подразбиране, защото не винаги е необходим.Дано вече сложим край на този спор.

Светне ли се изключва, както сам си написал започват да ти буксуват колелата! Ако беше включен нямаше да буксуват така , че си в грешка!

- fantom64
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 20 авг 2007, 23:24
- Модел на автомобила: Mondeo '95, 2.0 16v 4х4 Ghia
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Как може да буксуват задните гуми, ако не е включен 4х4? Като е изключен въртят само предните, а задните никога няма да превъртят.kito написа:Не е точно така но както и да е!fantom64 написа:Нека изкажа мнение от опит, макар и като неспециалист. Колата е Мондео tcs4 /4x4/. Имам същия бутон като на снимките на колегата, с нарисувана гума. Днес го включвам на снега и на задна скорост с повече газ колата буксува с ЗАДНИТЕ ГУМИ /предните не мога да ги видя от мястото на шофьора/!
Определено светещ бутон означава ВКЛЮЧЕН тракшън /при мен 4х4/. Също се включва автоматично от компютъра при приплъзване на гума, независимо от скоростта и присветва лампата. Тракшъна не е включен по подразбиране, защото не винаги е необходим.Дано вече сложим край на този спор.
![]()
Светне ли се изключва, както сам си написал започват да ти буксуват колелата! Ако беше включен нямаше да буксуват така , че си в грешка!
The power is nothing without control !
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Кола със двигател зад задвижващите колела естествено, че буксува - що трябва да е с големи букви...
Тракшъна при мене е включен винаги. Като не е необходим, той просто не сработва.
Тракшъна при мене е включен винаги. Като не е необходим, той просто не сработва.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Ето така е. И аз ми е включен (нямам компче за изкл.) BTCS-то и съм като трактор зимата - няма БМВ, Ауди нищо няма - само 4х4 са по-добре от мене. Изринатият в страни сняг от снегорините(над 20см висока преспичка) и през него минавам за да паркирам без грижи големи. Разликата е от небето до земята със сиерата (която карах със същите(буквално) 4 гуми мин.зима). А фокуса е по-нисък и с по-твърдо окачване perfomance.kito написа:Не е точно така но както и да е!![]()
Светне ли се изключва, както сам си написал започват да ти буксуват колелата! Ако беше включен нямаше да буксуват така , че си в грешка!



-
- потребител с
- Мнения: 53
- Регистриран: 02 юни 2009, 21:25
- Модел на автомобила: ESCORT - 1.1 D 1984
COUGAR - 2.0 16V 2000 - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Братле май няма да ти помогнат за твоята болежка.Тука изникна спора дали да си с тракшън контрол или не.Вероятно е по - добре да си защото ако е не нямаше да го сложат по колите не само на форд а на всички коли без значение от марката.Пиши едно лично да ти кажа за един сервиз в Пловдив да го погледнат но не мога да ти обещая дали ще помогнат.
Относно спора:
Тракшън контрола според мен е най доброто което са измислили в последно време.Можеш да го спираш и пускаш когато си искаш.За зимни условия е просто уникално.Задейства ли се включва ABS - а искаш или не искаш - нали това му е функцията (да блокира превъртащите колела).Тракшъна е включен постоянно и не свети никаква лампа никъде,когато се изключи тогава светва оранжева(или някакъв друг цвят)светлина че е изключен.Когато е включен и пребуксува едно или две колела автоматично се задейства и се чува странен звук и лампата започва да премига докато не се оправи боксуването.
Относно спора:
Тракшън контрола според мен е най доброто което са измислили в последно време.Можеш да го спираш и пускаш когато си искаш.За зимни условия е просто уникално.Задейства ли се включва ABS - а искаш или не искаш - нали това му е функцията (да блокира превъртащите колела).Тракшъна е включен постоянно и не свети никаква лампа никъде,когато се изключи тогава светва оранжева(или някакъв друг цвят)светлина че е изключен.Когато е включен и пребуксува едно или две колела автоматично се задейства и се чува странен звук и лампата започва да премига докато не се оправи боксуването.
!
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 23 фев 2010, 18:15
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Zetek 1997г
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Здравейте и от мен. Тези дни ще се присъединя към Вас със едно Ескортче 1.6, 16V зетек 96 год. Модела е малко по специален. Имам предвид, че има няколко екстри, които не съм ги виждал в Ескортите, че и в други коли. Едното блокаж на деференциала. Поне така каза човека от който ще е го взимам. Въпроса ми е следния. Копчето, което ми посочи е включено или изключено, но няма лампа или поне не видя ( гледах основно други неща ). Наистина ли го има този блокаж или не. Иначе другите есктри са подгряване на предното стъкло и най-изненадващото е някаква система за помпене с въздух, която пречи колата да "кляка" , когато се натовари повече ( колата е комби )
Някои срещал ли е такъв вид блокаж на деференциала? Ще кача снимка на въпросното копче. Понеже питането ми става малко от рода : има едно такова нещо дето прилича на друго нещо"
Най-вероятно, като го взема в понеделник ще направя снимка и ще я добавя.
Някои срещал ли е такъв вид блокаж на деференциала? Ще кача снимка на въпросното копче. Понеже питането ми става малко от рода : има едно такова нещо дето прилича на друго нещо"

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Сигурно няма блокаж, но ако отзаде имаш окачване на балони, е удобно. В каталога пише, че се слага по поръчка, на Боге трябва да е.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта