Mondeo - проблем с турбото
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Mondeo - проблем с турбото
Абе момчета, оня ден си зех колата Мондео TDI 96-та ама нямаше номера и не можах да я тествам на пътя.. та сега като я подкарах вече с номера имам чувството че турбото не включва
как мога да съм сигурен дали работи или не? ако не - къде могат да ми го оправят без да ми одерат кожата?? 
редакция: disc
Колега, моля спазвай правилата на форума!


редакция: disc
Колега, моля спазвай правилата на форума!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
колега Zimski ти прочете ли това
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=327" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=327" onclick="window.open(this.href);return false;
времето е като парите-никога не стига
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
По-горе са ти обяснили как се държи кола с работещо турбо
Нищо не си писал как е при теб
От моя опит:
1000-1500 об. - набира много бавно (независимо дали си натиснал падала до дупка) - все едно че няма турбо!
1500-1800 об. - оборотите нарастват по-бързо
1800-2000 об - турбото започва да се усеща
2000-3500 об - ускорението е чувствително (може да засрамиш и мондео 2.0/136кс)
Турбото не се включва, то (турбината) се върти постоянно - просто при ниски обороти не е ефективно (вкарва малко въздух)!
Ако наистина имаш проблем с турбото - то ще разполагаш с макс. ~60кс и над 1800об няма да имаш особенна промяна във ВЪТЪКА (Nm)

Нищо не си писал как е при теб

От моя опит:
1000-1500 об. - набира много бавно (независимо дали си натиснал падала до дупка) - все едно че няма турбо!
1500-1800 об. - оборотите нарастват по-бързо
1800-2000 об - турбото започва да се усеща
2000-3500 об - ускорението е чувствително (може да засрамиш и мондео 2.0/136кс)
Турбото не се включва, то (турбината) се върти постоянно - просто при ниски обороти не е ефективно (вкарва малко въздух)!
Ако наистина имаш проблем с турбото - то ще разполагаш с макс. ~60кс и над 1800об няма да имаш особенна промяна във ВЪТЪКА (Nm)
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
положението отговаря на последния случай - никаква промяна с покачване на оборотитеMondeo18TDI96 написа:По-горе са ти обяснили как се държи кола с работещо турбо![]()
Нищо не си писал как е при теб![]()
От моя опит:
1000-1500 об. - набира много бавно (независимо дали си натиснал падала до дупка) - все едно че няма турбо!
1500-1800 об. - оборотите нарастват по-бързо
1800-2000 об - турбото започва да се усеща
2000-3500 об - ускорението е чувствително (може да засрамиш и мондео 2.0/136кс)
Турбото не се включва, то (турбината) се върти постоянно - просто при ниски обороти не е ефективно (вкарва малко въздух)!
Ако наистина имаш проблем с турбото - то ще разполагаш с макс. ~60кс и над 1800об няма да имаш особенна промяна във ВЪТЪКА (Nm)

- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
искаш да кажеш 4е е нормално да не се усеща по-голямо ускорение при по-високи обороти и колата да е тромава?snaiperisto написа:Гледам и не вярвам на УШИТЕ си , направо не знам да се смея или да плача. Колега , на мене ми продадоха ТД , а се оказа че е ТДИ. Моли се по принцип да няма турбо твоята кола.
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Неее , колегите ти обясниха , но и аз ще ти кажа : примерно на трета като мине оборотомера 2300-2500 оборота ако не усещаш ЯКО ускорение , значи някаш (не работи)турбо . А ако ни покажеш мотора на снимка ще ти кажеме дали имаш(ама не работи)или нямаш и са те преебали(което си има своите плюсове).
...дрън-дрън...мноо важно...
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Турбото няма начин да не го усетиш при > 2000 об.
Най-добре отиди на сервиз да ти кажат как стоят нещата!
(едва ли проблема е в много мръсен въздушен филтър ...)
Тук (моята любима тема
) има няколко препоръки за сервизи дето разбират от турбо (както и някои действителни случки):
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=15
Най-добре отиди на сервиз да ти кажат как стоят нещата!
(едва ли проблема е в много мръсен въздушен филтър ...)
Тук (моята любима тема

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=15
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
има турбо но то не включва имате ли представа за сервиз където се занимават с турбо компресори и не взимат луди пари.snaiperisto написа:Неее , колегите ти обясниха , но и аз ще ти кажа : примерно на трета като мине оборотомера 2300-2500 оборота ако не усещаш ЯКО ускорение , значи някаш (не работи)турбо . А ако ни покажеш мотора на снимка ще ти кажеме дали имаш(ама не работи)или нямаш и са те преебали(което си има своите плюсове).
например намерих из нет-а "РЕАЛ ТУРБО" ама то е се едно да ида в сервиза на Ford...
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
- Модел на автомобила: Mondeo TD
- Status: Извън линия
тва с "включването" обикновено е много дребна болежка
ако поне малко разбираш от мотори направи сл=>
1.отвори капака на мотора;
2. застани с лице към него;
(дотук се шегувах, да не си помислиш че те подигравам)
3.най-отпред директно след перката на радиатора се намира горивонагнетателната помпа(ГНП), разгледай я внимателно! ако ти е трудно да я откриеш ще се ориентираш по 4 на брой метални тръбички Ф5-6мм, които излизат от нея и отиват нагоре в глвата завършвайки в едни болтоподобни неща(дюзи)
4.във фронталната дясна част на въпросната ГНП, леко извъртяно надолу се намира едно цилиндрично метално тяло(турбокоректора), свързано с ПВЦ тръбичка с горния край на ГНП-то(горе -долу там където отива маркучето свързващо гореспоменатите дюзи) и с маркуче към няква метална тръбичка отиваща назад в мотора(при по-старателен оглед в турбото)
5.ако си открил маркучето свързващо турбокоректора с мет.тръбичка(линия на високо налягане от турбото) към мотора, най вероятно си открил и проблема си
6.демонтирай маркучето, и го огледай, най-вероятно е спукано, ако е нужно замени го с нещо подходящо и гледай добре да уплътнява!!!
УСПЕХ
тая дреболия майсторите обикновено я пропускат... нарочно или от незнание
...

ако поне малко разбираш от мотори направи сл=>
1.отвори капака на мотора;
2. застани с лице към него;
(дотук се шегувах, да не си помислиш че те подигравам)
3.най-отпред директно след перката на радиатора се намира горивонагнетателната помпа(ГНП), разгледай я внимателно! ако ти е трудно да я откриеш ще се ориентираш по 4 на брой метални тръбички Ф5-6мм, които излизат от нея и отиват нагоре в глвата завършвайки в едни болтоподобни неща(дюзи)
4.във фронталната дясна част на въпросната ГНП, леко извъртяно надолу се намира едно цилиндрично метално тяло(турбокоректора), свързано с ПВЦ тръбичка с горния край на ГНП-то(горе -долу там където отива маркучето свързващо гореспоменатите дюзи) и с маркуче към няква метална тръбичка отиваща назад в мотора(при по-старателен оглед в турбото)
5.ако си открил маркучето свързващо турбокоректора с мет.тръбичка(линия на високо налягане от турбото) към мотора, най вероятно си открил и проблема си

6.демонтирай маркучето, и го огледай, най-вероятно е спукано, ако е нужно замени го с нещо подходящо и гледай добре да уплътнява!!!
УСПЕХ
тая дреболия майсторите обикновено я пропускат... нарочно или от незнание

- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 27 мар 2006, 21:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
..още не съм намерил време да го разглобя. Или по-точно да стигна до него щракнах няколко снимки с телефона да видите че нищо не се вижда пък и от опит знам, че когато видиш нещо мислиш за него по съвсем друг начин (пък било и само на снимка). ето гиsnaiperisto написа:Кво стана с това турбо...че нещо ме човърка отвътре ?
http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 0d61ed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 1046c8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 783cee.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picvalley.net/show.php?2006/03/3 ... 08ef9d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
в неделя съм планирал да го по разчовъркам да видя къде какви маркучи има и... дано да са те

нали надеждата че ще мина тънко умира последна....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта