Разход на масло при сменени сегменти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
georgi
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 28 фев 2007, 13:10
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 Д '96г
Status: Извън линия

Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от georgi » 11 фев 2010, 10:59

Става въпрос за 1.8д ескорт'96г, който ме изненада с разхода на 400мл масло, при изминати около 800км (по магистрала повечето може би 2/3) и с ~130км/ч това е около 3500об/мин за този двигател.
Сменил съм сигменти преди 35 000 км. Износването на старите беше 1мм при допустими 0.4-1.0мм(хлабина на сегмента поставен в цилиндъра), а на цилиндъра 0.06мм при допустими 0.1мм Течове няма, остава да си мисля за смяна на гумички и втулки на клапаните - само това не съм сменил (майстора де). Маслото ми е на ~5500км 15w40 За първите 3000км от тази смяна ми е изхарчил около 600мл. До сега съм карал Само с Валволин дурабленд синтетик бленд дизел 10w40, но последното ми е Приста Супер Дизел. И при Влаволина даваше такъв среден разход като при Пристата и също така завишен при каране като последното. Моля за съвет, дали да сменям и гумички и втулки и дали е скъп ремонта и необходимо ли е свалянето на главата, в една предишна тема четох, че може и да не се сваля ...
Благодаря предварително на отзовалите се колеги!!!
~5.0 л/100км, извънградско 4,56 л/100км

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от HACKO » 11 фев 2010, 13:23

Ами като сменяхте сегменти не сменихте ли гумички? Този завишен разход изведнъж ли се появи или си го имаше още като сменихте сегментите преди 35 000?
Гумичките може да се сменят без да се сваля главата, обаче водачите (ако на тях казваш втулки) не могат. Смяната на водачите си е панаир и изисква доста техника и умения (прилага се в краен случай).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

georgi
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 28 фев 2007, 13:10
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 Д '96г
Status: Извън линия

Re: Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от georgi » 11 фев 2010, 14:00

Гумички не са сменяни на колата, а тя е вечена 206 000км. Разхода си е почти един и същ от както я карам около 40 000км, но сега ми направи впечатление, че при високи обороти вдига разхода на масло значително. :(:
~5.0 л/100км, извънградско 4,56 л/100км

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от HACKO » 11 фев 2010, 15:08

Ами сменете и гумичките първо пък после виж как ще е, гарантирано ще се подобри, защото няма такива гумички дето да издържат 400000км. Най-вероятно не е имало нужда от смяна на сегменти, ама вече е свършено. Понякога при смяна на сегменти, без да се прави основен ремонт, ефекта е обратен и почва да гори повече масло от преди.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

georgi
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 28 фев 2007, 13:10
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 Д '96г
Status: Извън линия

Re: Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от georgi » 11 фев 2010, 16:29

Наско да разбирам, че процедурата по смяна на гумичките не е много сложна и е добра идея да се сменят, не знам дори какви цени/марки са, някой има ли идея?
~5.0 л/100км, извънградско 4,56 л/100км

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от HACKO » 11 фев 2010, 16:35

Отиваш в магазина или направо при монтьорите, те знаят.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от зуница » 11 фев 2010, 18:50

Една от възможните причини за повишения разход на масло може да е и много проста. Новите сегменти са идеален кръг ,а работилите дълго цилиндри се износват и придобиват елипсовидна форма.Естествено уплътняването не е оптимално.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от nikolovvd » 11 фев 2010, 21:29

Ех Георги, голям късметлия си! Имаш късмет, че вече не живея в Правец, да ти изтегля ушите. Правят ли се такива работи. Разглобил си двигателя като за основен ремонт, платил си като за основен ремонт, а са ти свършили работа колкото за смяна на масло и филтър. Преди 18-19 години (1991-1992 г.) в Етрополе имаше един майстор с голямо "М". Само неговия Москвич вдигаше повече от 150 км/ч.
Имам един любопитен спомен от него. Приятел беше взел едно Уно-дизел да го покара с цел последваща покупка. Човека седна зад волана и ние вътре със собственика - общо 4 човека. Подкара нагоре към прохода. Мина 3-4 км и спря на една отбивка. Отвори капака и се заслуша. Вдигна няколко пъти оборотите на ръка и затвори капака. Върнахме се в Етрополе и собственика си отида с Уното, а майстора вика на моя човек. От това кола не става. Биелните лагери са заминали. Мотора е за основен ремонт. Не гори масло, защото са му сложили добавка, но смениш ли маслото очаквай проблеми с паленето. Така и стана. От къде знам ли? Един колега от Ботевград бе налапал въдицата и го бе купил това същото Фиатче. Накрая даде почти толково пари, за колкото го бе купил, за да го стегни.
Тогава за мен този човек бе като баба Ванга. За 10-15 минути разбра за колата това, което другия майстор след като я разглоби. Сага този човек трябва да е на 65-66 години и ако вече не работи, но още е жив и здрав, може да ти каже много неща. Има брат, който живее в Ботевград и се казва Виолин, но неговото име не помня. И брат му е запален по колите, но е бледа негова сянка.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от S_C » 11 фев 2010, 22:19

Исках да напиша нещо за "майстора" ,ама е леко нецензурно.Колкото и лесно да се сменяват гумички на клапани,не е оправдание да се пропуснат след като така или иначе е отворен мотора.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

georgi
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 28 фев 2007, 13:10
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 Д '96г
Status: Извън линия

Re: Разход на масло при сменени сегменти

Мнение от georgi » 12 фев 2010, 00:28

Колеги, колеги Майстора ми е Печен! :) Дори самият той беше проверил гумичките на клапаните без да го подсещам - бяха си добри, за това не ги смени, но може да им е дошло времето, ще видим! (А смяната на сигментите стана попътно поради отварянето на двигателя по друга причина !!!) Но това беше преди толкова време и моя милост сега търси причина в тях! Но може и да не е в тях а в износване на "водачите" Оказа се че тук не се сменят водачи, а клапани с по-голям диаметър на самото тяло. Човек винаги има какво да научи. А за гумичките цената е около 2лъва бройката х8 = 16 пари.
Ще пиша за резултатите надявам се да е полезна темата.

nikolovvd Светът е малък :) радвам се че познаваш Човека той е баща на моя майстор, който е завършил ТУ ДВГ, познавам го и аз и много хора в балканското ни градче (Всички) А които е бил в този сервиз винаги е оставал доволен и го е препоръчвал на приятелите си!!! От както съм започнал да ходя в този сервиз не съм стъпвал никъде другаде с едно малко изключение в друг град за което още съжалявам!!! Препоръчвам го и аз на всички приятели, а и на всички колеги от форума, защо не .... ми ей го къде е Етрополе на 80км от София 70 от които по магистралата - за 1час път с нормално каране в рамките на закона ;) стига да се вреди човек де, че навалица има доволно и има защо. В това се увери и един мой приятел от София преди 3-4 месеца и сега пак ще докарва колата и за другите й болежки .... ей много се отпуснах, но нали за това е форума да си помагаме ;)
~5.0 л/100км, извънградско 4,56 л/100км

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта