ТУРБО
- apock
- потребител
- Мнения: 374
- Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
- Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Именно TD пише, не TDI (щом I е за интерколер не знам каква е разликата щом не е товаaaleks написа:Че то има ли ТД без интеркулер, бая гореш ще е въздуха който вкарва в цилиндрите, ама знае ли се.
TD и TDi/TDI са различни неща и разликата не е в итенкулера, няко бе бисал по този въпрос някъде.
На фордовете пише TD а не TDI.


-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
- "За теб разликата между TD и TDI в интеркулера ли е?
Като оставим на страна, че има и турбодизели (TD) с интеркулер, има една доста по-съществена разлика. А тя е, че TDI (Turbodiesel Direct Injection) e с директно впръскване на горивото. Само от това следва по-висока ефективност на двигателя, по-голяма икономичност и по-висока мощност.
От друга страна обикновения TD е по-евтин и лесен за поддръжка."
Мисля, че надписа TDI е запазена марка на VW, но гаранция Франция.
За TD и интеркулера Brock е прав, но имам предвит за написането от apock, че Ескотите нямали интеркулер!
А това е интеркулера при мен!
Небойте се роби Спартак е с вас!
- apock
- потребител
- Мнения: 374
- Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
- Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Явно не съм събрал достатъчно информация, или не съм виждал.
Моят няма, и всичко които съм виждал нямат такова нещо. Приятел майстор твърдеше, че нямало Ескорт до 98-ма с интеркулер и ако това не е така (гледам, че твоето е Mondeo)..... очевидно не е бил прав.
Както съм написал и в предния си пост - явно не съм наясно с тази подробност.
Моят няма, и всичко които съм виждал нямат такова нещо. Приятел майстор твърдеше, че нямало Ескорт до 98-ма с интеркулер и ако това не е така (гледам, че твоето е Mondeo)..... очевидно не е бил прав.
Както съм написал и в предния си пост - явно не съм наясно с тази подробност.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Извинявам се, ама имам питане до "aaleks" (щото не е по темата): Това снимка на твоето двг ли е ? ако да - какво е това маркирано с зелено на снимката (вкл. след възд. филтър и мафа) ?
Честно казано ме домързя да сляза да погледна моята - ама почти съм сигурен че тая "екстра" и липсва (а ако я има ше е голям
)!
Честно казано ме домързя да сляза да погледна моята - ама почти съм сигурен че тая "екстра" и липсва (а ако я има ше е голям

-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
С атмосферно пълнене са Д , нямат турбо.Mondeo18TDI96 написа:..............................quote]
Снимката е от моя двигател, имам и по големи. Това "нещо" вътре е кухо, сигурно играе роля на компенсатор за въздух /когато се развихри турбото/ и е свързано след МАФ сензора може и на него да влияе, т.е незнам със сигурност за какво точно служи.
Warren-G написа:.......................... а за по старите атмсферни май си бяха само ТД и Д
А ТД не са атмосферно а с принудително пълнене.

Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
на това определено му викат "резонатор" (картинката е от бензиново мондео)
Най-накрая му намерих някакво обяснение:
===
The air intake system consists of several
plastics components designed to eliminate
induction roar as much as possible. The air
intake tube (opening behind the direction
indicator/headlight assembly) is connected,
via small and large resonators located under
the front left-hand wing, to the air cleaner
assembly in the engine compartment. Once it
has passed through the filter element and the
air mass meter, the air enters the plenum
chamber mounted above the throttle housing
and inlet manifold; the resonator mounted in
the engine compartment further reduces noise
levels.
===
С две думи "редуцира шума", явно моето звучи по ТУРБО
Най-накрая му намерих някакво обяснение:
===
The air intake system consists of several
plastics components designed to eliminate
induction roar as much as possible. The air
intake tube (opening behind the direction
indicator/headlight assembly) is connected,
via small and large resonators located under
the front left-hand wing, to the air cleaner
assembly in the engine compartment. Once it
has passed through the filter element and the
air mass meter, the air enters the plenum
chamber mounted above the throttle housing
and inlet manifold; the resonator mounted in
the engine compartment further reduces noise
levels.
===
С две думи "редуцира шума", явно моето звучи по ТУРБО

-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
- Местоположение: русе
- Status: Извън линия
В книгата за експплоатация на форд мондео пише, че за да нямате проблем с турбото т.е. да ви служи по дълго време никога не гасете мотора на високи обороти, защото лагерите на турбото остават без мазане т.е сухо триене. Оставете мотора да падне на минималните си обороти , изчакайте 2-3 сек. и изключете от контакт. Така правя аз.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...също и избягвайте екстремното спиране от висока скорост (ако може), ефекта е както по-горе...vasilev написа:В книгата за експплоатация на форд мондео пише, че за да нямате проблем с турбото т.е. да ви служи по дълго време никога не гасете мотора на високи обороти, защото лагерите на турбото остават без мазане т.е сухо триене. Оставете мотора да падне на минималните си обороти , изчакайте 2-3 сек. и изключете от контакт. Така правя аз.
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Понеже досега не съм карал кола с турбо и някои неща са ми неясни. Например: свикнал съм да минавам на по-долна предавка с междинна газ и да спирам повече с тягата на двигателя, отколкото със спирачки. Това изфорсиране дали е вредно по някъкъв начин за турбото?kEFi написа:...също и избягвайте екстремното спиране от висока скорост (ако може), ефекта е както по-горе...
И още нещо (което ми е малко странно) - като че ли ако дам междинна газ обратната тяга на двигателя не е толкова голяма както ако вкарам предавката направо. Някой да има такива наблюдения?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 25 госта