Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвместимост американски Mobil 1 за Фокус

Мнение от PcMan » 15 яну 2010, 21:30

Благодаря за мнението, имаш лс.
Аз съм с Mobil 1 ESP Formula SAE 5W30, което отговаря на Ford WSS-M2C929-A и ACEA A1/B1 (същите като при сниманото американско), такова ми сложиха и няма грижи.
По-конфузното е, че имам още 2.9л от това(2х4л), с което съм но не искам да го прахосвам? Принципно нямало проблем да се омешат, но ако е дяволска работа ( :? ) ще зарежа едно от двете за да е 1 тип? И двете са еднакви типове и по еднакви спецификации, едното е с ESP Formula за изгорелите газове бла бла, а другото не(плюс, че е американско) :roll: :D
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Edinuser » 15 яну 2010, 21:45

Така всеки опитен шофьор е забелязал, че проблем в работата на двигателя обикновено води до увеличен разход на гориво.

Какво значи увеличен разход на гориво в конкретно цитирания случай за един автомобил с обратна връзка подържащ оптимално отношение на гориво-въздушната смес ?
Получава се, че увеличението на разхода е енергия която отива някъде ??? Е не изтича горивото а изгаря в цилиндрите при това оптимално ( за това се грижи ламбда сондата и електрониката) значи имаме или увеличено триене за което отива тази енергия ( и от там износване) или увеличена температура в двигателя - и от там нарушен температурен режим което води също до ускорено износване.
Е и хидравлично или трансформаторно масло да му сипете на мотора той пак ще работи ... известно време.
Карането с другите масла ще намали ресурса на мотора от да речем 600 000 на 450 000.
На запад рядко има мотор който достига тези километри, а и като стане автомобила се сменя, а стария се продава в Бг със превъртян на 140 000 -160 000 км. километраж.
Самото предупреждение изрично да се използва 5w30 Ford спецификация (което е хидрокрекинг ) и ако не може да се намери, тогава да се използва друго говори достатъчно.
Не очаквай да напишат, че другите масла намаляват ресурса на двигателя - това би било грешка от маркетингова гледна точка.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от cockyhotty » 15 яну 2010, 22:15

Съвременните двигатели са достигнали ниво на обработка на повърхностите и луфтове между детайлите, което изисва масла с нисък вискозитет поради малките разстояния между бутало/цилиндър. Това се прави с цел осигуряване на проникването на маслото до всички детайли и повърхности. Но говорейки за здраво експлоатирани двигатели, нещата стават съвсем други. Всеки от вас може само да се надява двигателят му да няма никакво износване и всички части да са в допуска за нови. За това според мен е по-разумна употребата на масло 10W-40, в най-добрия случай 5w-40. При спортно шофиране и високи обороти на много спортни автомобили се препоръчва точно обратното, на това, което беше казал някой тук във форума- маслата с голям вискозитет 20W-50, 10W-60... Обяснението е, че при по-високи обороти по-рядкото масло се увлича по-лесно, нарушава се масленият слой, повишава се разхода на масло съответно. Освен това при състезателна употреба в двигателя се създава свръхтемпература, която може да доведе до падане на вискозитета на маслото до такава степен, че да започне да присветва лампата на датчика за маслото.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 15 яну 2010, 23:37

Хидрокрекинг маслата не се "размекват" от топлото, чудесни са за спортно каране.
За "спорт" се иска повишен вискозитет поради по-високото натоварване на масленият слой, основно на биелните лагери, после на основните. Както и на много други места, няма какво да ги изброяваме май.
SAE 30 маслата според мен са подходящи примерно за извънградско каране - режимите са установени, няма голям въртящ момент на ниски обороти, няма прекомерно високи, сегментите улягат по-добре.
Също стават за спокойно каране в град, но не трябва да се пуска рязко съединителя. Сигурен съм, че от един момент нататък рядкото массло започва да причинява повишено износване на лагерите. Затова изрично се иска да е хидрокрекинг - когато има високо натоварване на масления слой или висока температура, то се държи като обикновените синтетики (олефинови или каквито са, незнам) или като полу и минерално от по-гъстите.
Ако ще е минерално и колата ще се кара внимателно, М10Д е точно SAЕ30, може би е всесезонно 10W30 :)

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 16 яну 2010, 01:46

diesel1.6 написа: ...Ако ще е минерално и колата ще се кара внимателно, М10Д е точно SAЕ30, може би е всесезонно 10W30 :)
Еми остава , всички които карат с 5w30 , да изоставят спортното каране и да минат на М10Д , пък със спестените пари да почерпят *00120*
Не са малко спестени пари това , М10 Д на приста май беше към 4-5 лева литъра , значи 5-6 човека и събираме за едно прасе :mrgreen:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от didon80 » 16 яну 2010, 07:44

Споделям от опит, карах мондеото първите 10к км с наливно форд формула 10в40 - разход 500 мл. за целия пробег при положение, че не съм жалил двигатела и редовно съм го развъртал до червената зона. Втората смяна на масло беше с форд формула 5в30 - разход 1000 мл. за 12к км, предстои да го сменям. Двигатела отново е юркан здраво в определени моменти. Разликата е че с по-рядкото масло двигателя е по-икономичен, по-бързо се развърта и се усеща по-лек зимата след студен старт. Не бива да пренебрегваме и основната разлика при Зетек двигателите - първите поколения са с хидравлични повдигачи на клапаните, докато последните модификации (черен пластмасов капак на главата) са вече с механични!
Забелязал съм че пипа маслото само когато го пържа в червената зона, затова вече не го измъчвам. Максималната мощност на тези двигатели е при 6000 оборота, след това заедно с въртящия момент намаляват и освен масло губите и ускорението което очаквате. 8)

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от cockyhotty » 16 яну 2010, 12:53

Аз карам с полусинтетика на Elf 10W-40 и нямам проблеми с хидравличните повдигачи. Дори при палене не ми чукат. Мисля, че е достъчно добър компромис цена/качество (5 л. 65 лв)., доволен съм от него. Разход на масло почти няма, главно от леките течове дето ги има. Да давам 100 лв. за масло не мисля, че е разумно. И без това го сменям на към 7-8 хил. км. Всеки сам си преценява. Аз съм опреценил, че точно маслото е най-малкият проблем на колата, други проблеми повече ще ме сбъркат. Няма да я карам тая кола 200 хил. км още. Съвремените масла са достатъчно добри и с универсална формула, за да се справят с тежките условия и износването. Дори в момента маслата среден клас надвишават изискванията на Форд от 1993 г. за Зетек двигателите така, че няма поводи за притеснение.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 16 яну 2010, 14:12

didon80 написа:.... Не бива да пренебрегваме и основната разлика при Зетек двигателите - първите поколения са с хидравлични повдигачи на клапаните, докато последните модификации (черен пластмасов капак на главата) са вече с механични!
...
хм , не беше ли обратното :roll: , аз мислех , че Zetec-SE , са с хидравлични ,механичните не са ли с кобилица... *00147* , или аз не съм си научил урока?
http://www.autoprospect.ru/ford/fiesta/ ... eniya.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 16 яну 2010, 14:35

cockyhotty написа:Съвремените масла са достатъчно добри и с универсална формула, за да се справят с тежките условия и износването. Дори в момента маслата среден клас надвишават изискванията на Форд от 1993 г. за Зетек двигателите така, че няма поводи за притеснение.
Oт 93 досега няма подобрение в маслата към съществено по-добро. Дори хидрокрекинга е много старо нещо и май е най-доброто достъпно за сега. Не коментирам дали да слагаш скъпо, само исках да кажа за годината 1993. От тогава до сега променят нещата в екологична посока, като махат някои съставки за да могат да прилагат разни филтри и катализатори. Съответно се опитват да намерят заместителна технология. Не казвам "намират" нарочно.

fiesta-16v
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 15 май 2008, 21:15
Модел на автомобила: Fiesta 97 Zetec-1.25 16v
Status: Извън линия

Re: GM масло за двигателя

Мнение от fiesta-16v » 01 фев 2010, 17:45

Привет на всички-имам конкретен въпрос в момента имам туба от 5 литра следното масло 5W30 GM http://carparts.hit.bg/GM.html" onclick="window.open(this.href);return false; може би не отговаря по спецификация на форд има ли проблем да се сложи на фиеста 97г. 1.25 зетек 16v старото масло пак е 5W30 но е от форд!? В какво се изразява разликата на маслата 5W30 които не отговарят на спецификацията на форд?

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от dimkar » 01 фев 2010, 18:33

Няма никакъв проблем да го използваш. Класът му по API e SL, така че си е хубаво масло.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Conan_1 » 02 фев 2010, 20:19

5В30 форд формула няма да е рядко за 1,8 ТДЦИ Зетек на 172 000 км? Или да предпочета 5В40 :-/: След вс коментари съм пак пред дилема но клоня към 5В30 на форд и дано километрите не окажат влиание а ако пък не ще сменяме пак _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
midex
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
Модел на автомобила: Ford Probe V6
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от midex » 13 фев 2010, 05:29

Conan_1 написа:... на 172 000 км? ...
И аз в момента съм на толкова. Карам без някакви оплаквания с Шел 10W40, макар, че няма спецификацията на Форд - WSS-M2Cxxx. При следващата смяна смятам да опитам Motorcraft High Mileage 5W30 (http://www.alibaba.com/product-free/251 ... etic.html)- хем си има WSS-M2C-то, хем си е 5W30 (както е по книга за нов двигател), хем го дават специално за автомобили над 120К.
Разбира се ще го сложа, стига да успея да го намеря, щото където съм питал досега са ми вдигали рамене, а и по щатските сайтове за поръчка не е много популярно. :?

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от essex » 13 фев 2010, 22:28

Колеги започвам да мисля че Bp Visco 3000 не е добро масло, защото не само на един приятел но и на мен вече ми го лапа колата и се нервя :evil:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

alexdidi
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 04 фев 2010, 19:45
Модел на автомобила: форд мондео 2.0 16v 136 1996g
Местоположение: Несебър
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от alexdidi » 17 фев 2010, 20:02

колеги и ас на моито монди карам с валволин 10w 40 синя туба незнам точно как се води.доиде време даго сменям и много се чудя кво даси сложа.клапаните ми тракат с него и малко ме дразни.вие говорите за 5w 30 но това е за по нови двг и направо незнам кво да правя.ас сьм с zetek 230000км 2.0 16в.изчетох всичко,даите още 1,2 мнениадасе ориентирам.благодаря предварително

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от didon80 » 17 фев 2010, 20:19

Ако не ти пипа повече от 1 литър на 10к км спокойно слагай 5в30, ще останеш доволен, особенно зимата, както и от лека икономия на гориво!

HePoH
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 28 юли 2008, 11:39
Модел на автомобила: Mondeo 2,0 NGA 136 hp Zetec Dec. '97+ ГИ Autogas Italia
Местоположение: София/Ботевград
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от HePoH » 24 фев 2010, 07:35

Колеги дали ще има някакви проблеми ако си карам мондеото с 15w40, бащата такова му слага от около 2 години
ПС: мондеото е 97' декември 2,0 16в но двигателя може би е по стар или по-млад понеже е сменян и е с неизвестни километри .последните три букви от номера му са:NGA по спомен в момента не е при мен и не мога да проверя точно
ПС: аз му споря, че трябва да слага 10в30 но той вика, че е стара кола и трябва да е с по-гъстичко ...
Изображение

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от cockyhotty » 24 фев 2010, 08:10

Донякъде е прав, но чак 10W-30 не слагай. 5W-40 или 10W-40 е оптималният вариант+качествен филтър.

калоян
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 27 яну 2009, 05:07
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25 automatic
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от калоян » 26 фев 2010, 01:41

Кажете откъде да си купя масло 5-30 орентировачни цени за литър. Сега съм с Фордовско масло обаче не съм сигурен, че е оригинално

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1217
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Яким » 26 фев 2010, 10:07

калоян написа:Кажете откъде да си купя масло 5-30 орентировачни цени за литър. Сега съм с Фордовско масло обаче не съм сигурен, че е оригинално
Ами от МП си го купи. То по принцип не е чак толкова скъпо оригиналното им масло, та предполагам че няма да тръгнат да лъжат. За другите масла - не знам, но има доста писано във форума.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта