1.8 TD или 1.8 Д - разход?
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 16 фев 2007, 12:19
- Модел на автомобила: FORD ORION 1.8 D 92`
- Status: Извън линия
1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Здравейте в момента избирам подобно фордче и гледам разнини модели.
Кой двигател е за предпочитане- чистия дизел или този с турбо?
Интересува ме главно кой е по икономичен и по малко проблемен, не държа да е с по голма мощност.
при еднакво каране до 2000 оборота градско кой ще харчи повече?
Гледам на по новите мотори 1.8 ТД има даже и дебитомер а на старите няма. Кой от двата типа е за предпочитане по стария или по новия?
Кой двигател е за предпочитане- чистия дизел или този с турбо?
Интересува ме главно кой е по икономичен и по малко проблемен, не държа да е с по голма мощност.
при еднакво каране до 2000 оборота градско кой ще харчи повече?
Гледам на по новите мотори 1.8 ТД има даже и дебитомер а на старите няма. Кой от двата типа е за предпочитане по стария или по новия?
-
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 08 ное 2009, 22:09
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td 98g
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Колега имам ескорт 93г. без турбо никви проблеми на дълго 4.5 литра на сто за 5години само масло и накладки.
Имам мондео 98г. 1.8 тди на дълго 6.5 на сто смесено 7.5 за по капризен е но мондеото е много по голямо това товари мотора и гори повече.Ескорта в най лошите условия снег студ задръстване 6 на сто - просто диша нафтата!!!
Имам мондео 98г. 1.8 тди на дълго 6.5 на сто смесено 7.5 за по капризен е но мондеото е много по голямо това товари мотора и гори повече.Ескорта в най лошите условия снег студ задръстване 6 на сто - просто диша нафтата!!!

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 16 фев 2007, 12:19
- Модел на автомобила: FORD ORION 1.8 D 92`
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Забравих да кажа че съм имал орион 1.8 д и знам как харчи, сега съм се насочил пак към подобно дизелче и се чудя дали да търся пак чист дизел или ТД.lyub4o777 написа:Колега имам ескорт 93г. без турбо никви проблеми на дълго 4.5 литра на сто за 5години само масло и накладки.
Имам мондео 98г. 1.8 тди на дълго 6.5 на сто смесено 7.5 за по капризен е но мондеото е много по голямо това товари мотора и гори повече.Ескорта в най лошите условия снег студ задръстване 6 на сто - просто диша нафтата!!!
Интересува ме също има ли разлики между скоростните кутии на чистия дизел и турбото.
Помня че на магистрала като карах с около 130 чистия дизел беше на над 4000 оборота и разхода ми беше по голям от тоя на градско.
ТД дали ще е с по ниски обороти при тази скорост?
-
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
- Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
колега аз имам фиеста 1.8д и као я взех беше кукличка и като я кара бащами харчеше 3.8 извън грацко с 80км/ч
Моето мнение че чистия дизел е по добре за мене една кола колкото е по проста толкова по добре и да няма никакви компютри и електроники на чистия дизел няма такива работи от колкото на турбо-дизела. Не трябва да има някой или нещо дет да мисли вместо теб аз и за това преди 4 години вече я карам и нямам проблеми. Чистия дизел е да се кара по бавничко към 80-90 тогава е мн икономичен 4-5. Аз тази зима пътувах от варна до нова загора през обзор-бургаз и там вартях малко 400км-20л нафта като беше -10, за турбо дизела нямам наблюдения не съм имам но за мен колкото колата е по проста толкова по малко работи ще има да се развалят и като се развали нещо ще разбереш бурзо какво и в повечето случеи ще можеш сам да си го оправиш.

Моето мнение че чистия дизел е по добре за мене една кола колкото е по проста толкова по добре и да няма никакви компютри и електроники на чистия дизел няма такива работи от колкото на турбо-дизела. Не трябва да има някой или нещо дет да мисли вместо теб аз и за това преди 4 години вече я карам и нямам проблеми. Чистия дизел е да се кара по бавничко към 80-90 тогава е мн икономичен 4-5. Аз тази зима пътувах от варна до нова загора през обзор-бургаз и там вартях малко 400км-20л нафта като беше -10, за турбо дизела нямам наблюдения не съм имам но за мен колкото колата е по проста толкова по малко работи ще има да се развалят и като се развали нещо ще разбереш бурзо какво и в повечето случеи ще можеш сам да си го оправиш.


ima samo dva vida koli Ford i drygi
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
За ТД-то при 130км/ч съм около 3000оборота....Разход извън повече от 6,5 не ми е давал,но тва при изключителен тормоз.Ако го кротнеш с 90-100 пада под 5.5.Въпреки всички хорски думи че тва е скапан мотор (1.8д-тд) аз съм изключително доволен.Успех!
- vanko
- потребител
- Мнения: 315
- Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
- Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
- Местоположение: pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
До м.Декември имах Ескорт 1.8TD-90k.с -много бяга и малко гори средно 5/100
Сега съм се заимал с Мондео малко повече харчи но удоволствието от карането е по-голямо
Двигателите са почти еднакви
Сега съм се заимал с Мондео малко повече харчи но удоволствието от карането е по-голямо
Двигателите са почти еднакви
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Нашите имаха Ескорт '88 1.6 D - харчеше им 4-4,5 с пенсионерско каране, рекорда бе София - Силистра с 3,8/100. Нямаше оборотомер че да се разбере с колко оборота. Взех си Ескорт '93 1.8 D,комби - страшна кола. С нормално каране ми го докарваше до 4,5 на 3000 оборота на 100-110 км/ч. Проблема беше, че тези 60 к.с. са си малко за купе като комбито и бе доста тромава докато набере. Сега съм с Фокус 1.8TDDI - 4,5 ивзънградско, с климатика 5. 100-110 карам на 2600 оборота. Каквото и да избереш фордовите дизели са добри и икономични двигатели.
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Моя всеки път се опитвам с точност да го засеча и не успявам! Но с 100 км/ч на шосе е около 5 / 100 разхода. Градско и 9 ми е давал. За справка Октавията по комптъра дава 3.8 /100 със същата скорост и обороти около 2000 извън града. Просто трябва да призная, че мотора й е няколко идей по- добър ... А иначе меткай се на турбина просто друга е тягата в сравнение с атмосфера. Вярно разхода е вероятно стотина грама по- висок, но си струва.
Be happy
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Преди години имах 1.8 чист дизел 60к.с. горивна система Бош, Ескорт хечбек. Среден разход 5/100. Никакви проблеми с двигател и горивна система за 4 години (наливал съм всякакви боклуци от туба!). Изпреварването - невъзможно!
Сега - 1.8ТД + интеркулер, 90кс, ГНП Лукас, Ескорт комби. Среден разход 6/100. Горивната система е калпава, електрониката също създава грижи(това важи за всички автомобили, не само за форд). Наливам само хубава нафта. Изпреварването е удоволствие!
И двете коли палят зимата при -20гр.
Сега - 1.8ТД + интеркулер, 90кс, ГНП Лукас, Ескорт комби. Среден разход 6/100. Горивната система е калпава, електрониката също създава грижи(това важи за всички автомобили, не само за форд). Наливам само хубава нафта. Изпреварването е удоволствие!
И двете коли палят зимата при -20гр.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
по коледните празници ходихме до атина.аз пътувах с моя форд 1.8тд 90 к.с.,а моите приятели с голф 3 1.9sdi.по магистралата сме карали с 130-140 км.на мен ми даде разход 5.9-6.1.голфа около 4.до тук добре,но когато се налагаше да изпреварваме или да катериме баири все трябваш да намалям и да ги изчаквам.според мен турбо дизела е много по-добър избор.по-бързото ускорение много често те измъква от критични ситуации-особено по нашите тесни пътища.
- Invader
- потребител
- Мнения: 147
- Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
- Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp) - Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Класика! И аз съм такаescorttd1 написа:.... 1.8ТД + интеркулер, 90кс, ГНП Лукас, Ескорт комби. Среден разход 6/100. Наливам само хубава нафта. Изпреварването е удоволствие!...


- Lacho1
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 23 яну 2010, 15:22
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Моето ескортче е 1.8 д и съм много доволен харчи ми около 6 в градски условия на настъпване! Супер двигател на 20 години а още не е отварян,ама взе да си похарчва масалце
и наистина не е много подходящ за изпреварвания това е слабото му място!

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 09 апр 2009, 21:24
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Хубав икономичен дизел. Малко тромав е без турбина. Но затова не е капризен. Слабо място е агренажа. Трябва да се сменят ремъците редовно, иначе се късат и правят много главоболия. Знам го от личен опит. Сега закарах моя ескорт на ремонт, заради скъсан агренаж.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Голямото предимство на дизела е в града.Навън много разлика от към разходи в сравнение с бензиновия няма да усетиш.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Хайде да не бъркаме качеството на двигателя с качеството на резервните части и ремонтите в БГ. Това са съвсем различни теми.dimitrov167 написа:... Слабо място е агренажа...
Относно разхода на двата двигателя, ако не се замисли човек като чете мненията ще остане с впечетлението че 1,8Д е по-икономичен от 1,8ТД, което съвсем не е така. Нека да сметнем относителния разход спрямо мощността на всеки двигател.
1,8Д има среден разход 5л/100км, при 60кс макс. мощност, което дава 5/60=0.083л/100км.1кс -разход за 100км за 1кс.
1,8ТД - среден разход 6л/100км, 90кс. 6/90=0.067л/100км.1кс или цели 19% по-малко от 1,8Д



Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
За тва не съм се замислял,но човека едва ли го интересува кое колко бяга,а колко гори.Ефективноста на ТД-то е добра,но ако се кара при 80-90,1.8д дава по-малък разход.Естествено докат изпревариш може да си скъсаш нервитеescorttd1 написа:Хайде да не бъркаме качеството на двигателя с качеството на резервните части и ремонтите в БГ. Това са съвсем различни теми.dimitrov167 написа:... Слабо място е агренажа...
Относно разхода на двата двигателя, ако не се замисли човек като чете мненията ще остане с впечетлението че 1,8Д е по-икономичен от 1,8ТД, което съвсем не е така. Нека да сметнем относителния разход спрямо мощността на всеки двигател.
1,8Д има среден разход 5л/100км, при 60кс макс. мощност, което дава 5/60=0.083л/100км.1кс -разход за 100км за 1кс.
1,8ТД - среден разход 6л/100км, 90кс. 6/90=0.067л/100км.1кс или цели 19% по-малко от 1,8Д![]()
1,8ТД е значително по-ефективен, сл. по-икономичен от 1,8Д

-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 18 мар 2010, 16:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8ТДИ МК2
Мондео 2,0 TDCI Титаниум МК4 - Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
От 5 г. карам Мондео `97 1,8 ТДИ 90 кс, въртящ момент 178 Nm(приблизително колкото на 1,8 Zetec бензин 115 кс) , на дълаг път със 110 - 6/100 , 130 и нагоре, газ, спирачка и прочие 6,5 - 7, колата върви като самолет, при 130 оборотомера е на 3000 оборота, с лекота вдига 170 после започва едно мислене до 185-190. При моето неразумно каране градско ми гори 7
или да цитирам един колега от форума на дизел
кола без турбо е като жена с малки гърди...върши работа ама не прави кеф!!!!
или да цитирам един колега от форума на дизел
кола без турбо е като жена с малки гърди...върши работа ама не прави кеф!!!!
- hasan2024
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 26 юни 2010, 22:07
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Clipper 1.8 TD
- Местоположение: shumen
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Здравейте аз имам мондео 1.8 тд комби "96 на дълго ми гори около 6 но на градско е повече от 10на 100
.
С 4 литра нафта карам 25 км и ми свърша горивото. не мога да си го обесня

С 4 литра нафта карам 25 км и ми свърша горивото. не мога да си го обесня
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8 TD или 1.8 Д - разход?
Хайде и аз да се включа!
Стъпвам на базата на 1,6 D, който е известен като най-здравия дизелов мотор на Форд - истина е! 1.8 D и TD ги водят по-калпави, но по-модерни - само това произвеждат от 1990 год. насам.
1,6 D и 1,8 D имат приблизително еднакъв разход - 6,2-6,5 в града. Ускоряват бавно, изпреварването става много трудно и с много търпение. Колата става само за спокойно шофиране. На дълъг път движението става само в колона без да изпреварваме. Разхода извънградско може да се свали до 3,0 л със скорост 60-70.
Освен това мотора е само една идея по-прост - няма турбина и интеркулер. Останалото е 1:1 същото. Моделите до 1997 год. са с изцяло механични помпи и компоненти. По-новите са с ЕКУ или с някаква електроника, която доколкото чета не е много надеждна.
1,8 TD - градско иска от 7,0-7,5 нагоре в зависимост от трафика и колко бързам. Това са резултати за Варна, а тук има бая движение. Извън града харчи съвсем малко повече от атмосферния - в зависимост от педала разхода от малко над 3 до колкото го настъпиш...
Голямата разлика идва от тягата между двата мотора - 110 срещу 180 Nm и мощността - 60 срещу 90 к.с.! Това говори само за едно - 50% повече КПД при TD.
Турбодизела не се задъхва по баири както атмосферния и бензиновите коли, много по-еластичен е и определено става за изпреварвания. Голям кеф е по баир да вкараш 2000 оборота и да натиснеш газта - тягата се усеща.
Ако аз избирам между D и TD, определено ще предпочета турбото. Малко по-висок разход, но много по-голямо удоволствие!
Защо ли в днешно време всички производители правят само турбодизели, че вече и турбобензини започнаха да произвеждат?
Стъпвам на базата на 1,6 D, който е известен като най-здравия дизелов мотор на Форд - истина е! 1.8 D и TD ги водят по-калпави, но по-модерни - само това произвеждат от 1990 год. насам.
1,6 D и 1,8 D имат приблизително еднакъв разход - 6,2-6,5 в града. Ускоряват бавно, изпреварването става много трудно и с много търпение. Колата става само за спокойно шофиране. На дълъг път движението става само в колона без да изпреварваме. Разхода извънградско може да се свали до 3,0 л със скорост 60-70.
Освен това мотора е само една идея по-прост - няма турбина и интеркулер. Останалото е 1:1 същото. Моделите до 1997 год. са с изцяло механични помпи и компоненти. По-новите са с ЕКУ или с някаква електроника, която доколкото чета не е много надеждна.
1,8 TD - градско иска от 7,0-7,5 нагоре в зависимост от трафика и колко бързам. Това са резултати за Варна, а тук има бая движение. Извън града харчи съвсем малко повече от атмосферния - в зависимост от педала разхода от малко над 3 до колкото го настъпиш...
Голямата разлика идва от тягата между двата мотора - 110 срещу 180 Nm и мощността - 60 срещу 90 к.с.! Това говори само за едно - 50% повече КПД при TD.
Турбодизела не се задъхва по баири както атмосферния и бензиновите коли, много по-еластичен е и определено става за изпреварвания. Голям кеф е по баир да вкараш 2000 оборота и да натиснеш газта - тягата се усеща.
Ако аз избирам между D и TD, определено ще предпочета турбото. Малко по-висок разход, но много по-голямо удоволствие!
Защо ли в днешно време всички производители правят само турбодизели, че вече и турбобензини започнаха да произвеждат?

Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта