Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
Колеги,помагайте.Става въпрос за този датчик 
- там където сочат червените стрелки.Куплунга му е същия като този кадето съм отбелязал със синя стрелка.
- 1.Този датчик ли вклучва перката или самото ЕКУ ? понеже единият му кабел отива в пин-7 на ЕКУ-то ,а другият е свързан с...(IAT)сензор,този на снимката със синята стрелка,(МАР)сензор и (TPS)потенциометър.
- 2.Защо когато дам на контакт на куплонга отива 12,8v.ток? нали при повреда на датчика можеше да се даде на късо за да вклучи перката.
- 3.Няма ли да изгърми някой бушон или самото ЕКО? понеже щом дава волтажа на акумолатора едното е маса а другото + Нали като се допре + и - се получава късо.
- 0*-88000-102000 ома.
- 20*-35000-40000 ома
- 40*-15000-17000 ома
- 60*-7100-8000 ома
- 80*3000-4500 ома
- на (IAT)сензора параметрите са същите и той си е добре ,на 42* показваше 16500 ома ана 20*-35000 ома.Четох си грешките със светодиод,но неоткрива грешки свързани с датчика за температурата на двигатела.Единствената грешка е код 25 (прекалено високо напрежение на TPS-а)
Последна промяна от vargala81 на 14 мар 2010, 10:55, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Колега,до колкото зная на ТПС,ДТВ,ДТОТ трябва да има +5 Волта,а не 12.При мене има 2 температурни датчика на термостатното тяло - единият за стрелката на уреда на температурата,а другият за Еку-то(ДТОТ).Само на този,който е отдоло на термостата има +12 волта,понеже той е пряко свързан само със стрелката на температурата на таблото.Перката на радиатора ми се включва от отделен термодатчик,който е монтиран на единият от маркучите на радиатора.Така е мисля на всички модели до 97 година,а след 97 вентилатора се командва точно от Еку-то,като се залага програмно на колко градуса да сработва.Т.е датчика за температурата на охлаждащата течност ако е дефектирал,то няма да работи и вентилатора за охлаждане на радиатора.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Няма страшно, окъси спокойно датчика със червената стрелка и вентилатора ще тръгне. Няма съпротивление защото това е термо ключ, като достигне определена температура затваря веригата.
Тези съпротивления трябва да ги има на другия, ако ги няма датчика е повреден, този датчик комуникира със компютъра.
Тези съпротивления трябва да ги има на другия, ако ги няма датчика е повреден, този датчик комуникира със компютъра.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Колега,на самото тяло имам сам един датчик.Peshe написа:Колега,до колкото зная на ТПС,ДТВ,ДТОТ трябва да има +5 Волта,а не 12.При мене има 2 температурни датчика на термостатното тяло - единият за стрелката на уреда на температурата,а другият за Еку-то(ДТОТ).Само на този,който е отдоло на термостата има +12 волта,понеже той е пряко свързан само със стрелката на температурата на таблото.Перката на радиатора ми се включва от отделен термодатчик,който е монтиран на единият от маркучите на радиатора.Така е мисля на всички модели до 97 година,а след 97 вентилатора се командва точно от Еку-то,като се залага програмно на колко градуса да сработва.Т.е датчика за температурата на охлаждащата течност ако е дефектирал,то няма да работи и вентилатора за охлаждане на радиатора.
- а това ми е за уреда на таблото ,намира се отпред на цилиндровата глава точно до тялото на термостата.Доста оглеждах днес,бях свалил филтърната котия и тръбопроводите за картерните газове,за да им направя профилактика,но не видях някъде да има датчик.Поиграх си и с TPS-a ,ресетнах компа и покарах колата 2-3 км. след това не ми даваше грешки,но да не се радвам предварително,утре като я покарам пак ще видя.
HACKO написа:Няма страшно, окъси спокойно датчика със червената стрелка и вентилатора ще тръгне. Няма съпротивление защото това е термо ключ, като достигне определена температура затваря веригата.
Тези съпротивления трябва да ги има на другия, ако ги няма датчика е повреден, този датчик комуникира със компютъра.



мод: Написал си 1вото мнение, пращаш го. Даваш цитат на следващото на което искаш да отговориш и копираш цитата. Връщаш от браузера страница на зад. Натискаш бутона "промени" на това което вече си пуснал. Плескаш цитат под готовия вече текст и отговаряш на цитата.

мод: Написал си 1вото мнение, пращаш го. Даваш цитат на следващото на което искаш да отговориш и копираш цитата. Връщаш от браузера страница на зад. Натискаш бутона "промени" на това което вече си пуснал. Плескаш цитат под готовия вече текст и отговаряш на цитата.[/color]


- vanko
- потребител
- Мнения: 315
- Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
- Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
- Местоположение: pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Според мен само като изключиш куплонга на датчика трябва да се включва Перката-компютъра трябва да го отчете изключването и да влезе в сервизен режим като пусне вентилатора на радиатора
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
vargala81,
Първо да отбележа, че буксите на датчиците с червена и синя НЕ СА ЕДНАКВИ!
Колегата Peshe ти е написал правилният отговор!
1. Не този дачик ти включва вентилатора! Колегата Peshe е посочил правилният датчик - на маркуча от термостата към радиатора има датчик (HACKO, сори тука сбърка
). Единият край отива на пин Х на ЕКУ-то, а другия минава през изброените от теб датчици, защото това е маса, и после отива на пин 20 или 40 или 60 или 16 (ако не се лъжа, казвам го по памет);
2. Няма да даде на късо, защото когато датчика "изгори" се прекъсва веригата (сам си се уверил, че няма съпротивление! -> няма верига);
3. Отговора е в отговора на въпрос 2.
Смени си датчика, за да работи правилно ЕКУ-то. А правилното място на датчика е... на малко кофти място
Намира се на всмукателният колектор, отзад, по средата. На снимката долу се вижда, ограден със синьо. Не е невъзможно да се свали на място.

Всъщност не разбрах какъв е проблема? И след като на термостата имаш САМО ЕДИН датчик къде се намира ТОЧНО датчика който показваш със червената стрелка?
Първо да отбележа, че буксите на датчиците с червена и синя НЕ СА ЕДНАКВИ!

Колегата Peshe ти е написал правилният отговор!
1. Не този дачик ти включва вентилатора! Колегата Peshe е посочил правилният датчик - на маркуча от термостата към радиатора има датчик (HACKO, сори тука сбърка

2. Няма да даде на късо, защото когато датчика "изгори" се прекъсва веригата (сам си се уверил, че няма съпротивление! -> няма верига);
3. Отговора е в отговора на въпрос 2.
Смени си датчика, за да работи правилно ЕКУ-то. А правилното място на датчика е... на малко кофти място

Намира се на всмукателният колектор, отзад, по средата. На снимката долу се вижда, ограден със синьо. Не е невъзможно да се свали на място.

Всъщност не разбрах какъв е проблема? И след като на термостата имаш САМО ЕДИН датчик къде се намира ТОЧНО датчика който показваш със червената стрелка?
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)
Колеги ,объркал съм се много с тия датчици
Грешката я направих щото на външен вид всички са едни и същи,понеже не можах да сваля датчика и да го видя.Оказасе ,че този на термостата който вклучва перката се казва (Temperature Switch, radiator fan )и е такъв
но съм се объркал по самите пластмаси на датчиците
щот на пръв поглед са едни и същи.

- сега остана въпроса каде се намира Engine Coolant Temperature (ECT) онзи подострения.В Ауто дата та го дават някъде в областа на инжикторите,но скицата не им е много вярна.МАП-а ми го дават в средата зад двигатела а моя е на десния калник,(КОПХ)го дават на десния калник а при мен сие на самия колектор зад TPS-a .
Намирасе на самото тяло на термостата под щуцера за дебелия маркуч.А проблема ми е,че в студовете гори 14 на 100 и затова се захванах с тия датчициdisc....Всъщност не разбрах какъв е проблема? И след като на термостата имаш САМО ЕДИН датчик къде се намира ТОЧНО датчика който показваш със червената стрелка?


не е сбъркал аз съм виновнияHACKO, сори тука сбърка

Последна промяна от vargala81 на 13 мар 2010, 23:28, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Engine Coolant Temperature (ECT)

Последна промяна от HACKO на 14 мар 2010, 18:45, променено общо 1 път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
Намерих (ECT)датчика ,намира се точно под 2ри и 3ти инжектор там където disc е посочил.За съжаление обаче е почти невъзможно да се развие от горе,на канал ще стане лесно,но за сега няма да го пипам.Сега пак покарах колата и TPS-a .не дава грешка
дано се е оправил,че не ми се дават 250лв за нов.Врътнах го до край по посока на часовниковата стрелка,явно не е като при Зетеците да се настройва на 0,80 вол.Понеже при мен беше на 0,65 вол. и ЕКО-то казваше високо напрежение в TPS-a,като го завъртях до край стана на 0,60 вол.и сега нямам грешки
реших да събера всички (Т.Д)на едно място .свързан е към ЕКО-то заедно с МАП,ТПС,ИАТ и е от голямо значение за работата на двигатела и разхода на бензинсвързан е към ЕКО-то заедно с МАП,ТПС,ЕКТ и е от голямо значение за работата на двигатела и разхода на бензинВажен е единствено да не пригреете мотора,не оказва никакво влияние върху разхода


- 4.Temperature Switch, radiator fan (TS)
този вклучва перката.Важен е единствено да не пригреете мотора,не оказва никакво влияние върху разхода
Последна промяна от vargala81 на 14 мар 2010, 17:04, променено общо 1 път.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
Да кажем, че поуточнихме нещата с датчиците 
Сега смени датчика за темп. на двигателя, и може би разхода ще падне малко?!
Поздрави!

Сега смени датчика за темп. на двигателя, и може би разхода ще падне малко?!
Поздрави!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Температурни датчици на 1.6-ЕFI -CVH
Няма да го сменям докато не го замеря с уредаdisc написа:Да кажем, че поуточнихме нещата с датчиците
Сега смени датчика за темп. на двигателя, и може би разхода ще падне малко?!
Поздрави!




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта