mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
- kimimg
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 26 мар 2010, 21:29
- Модел на автомобила: mondeo 2000 tdci 130 к.с. 2003г и mondeo 1.8 16V 115 к.с. 1993г
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
от 6 години карам мондео 1.8 16в 93г с газов инжекцион до момента без някакво сериозни проблеми но сега ми разказа играта моля ви ако някой може да помогне. Както си вървеше на два три пъти ми забиваше муцуната все седно го гася на скорост но за пет шест секунди и се оправяше, спрях и след няколко часа не можа да запали: като дам контакт всичко е нормално, двигателя върти на стартер и не пали. два дни се мъча да разбера какво му е и: датчиците на разпределителния и коляновия вал са здрави, бобината е здрава захранване има но не поска към свещите (1-4 и 2-3) като е на контакт на дюзите няма захранване но като врътна на стартер отива напрежение и ги държи постоянно отворени (а ако се не лъжа трябва да отварят и затварят) друг странно е че до сега като дам контакт бензиовата помпа сработва и спира докъто не запаля а сега работи постоянно без да е запалена колата като стои на контакт, смених и компютъра(електронния блок или както се казва туй под таблото от дясно) и все не се получава. Намерих си някаква авто програма започнах да се ровя по нея: на 45 краче на компа трябва да ми дойде 12волта след контакт - няма го тока бушона е здрав и кабела от бушона до там е здрав на 16, 20,40,60 краче на компа тябва да са на маса(0 волта) но на 20 и 40 я има а 16 и 60 я има само като закача буксата за компа а по схема са вързани директно към купето. пуснах на 45-то краче +12 волта и на 16 - 60-то маси но пак нямам резултат. последно пробвах да махна алармата макар че тя не прекъсва нищо аз я сложих защото ме мързи да бъркам с ключа да отключвам и заключвам, пак не пали и симптомите са все същите ПОМООООЩ ако някой знае сервиз в Ст.Загора в който могат да ми закачат колата на тия елкони и ли там тез компютри дето показват къде е проблема да пише аз такъв майстор не намерих.
- kimimg
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 26 мар 2010, 21:29
- Модел на автомобила: mondeo 2000 tdci 130 к.с. 2003г и mondeo 1.8 16V 115 к.с. 1993г
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
днес съм прозванил всички кабели от всички датчици към компа и от компа към всички боини и релета- здрави са
научих че наи големи майстори на форд са нотариусите и май ще излезне вярно 


- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
Всеки идиот хванал ключ и му викат майсторе ще ти го каже.kimimg написа:научих че наи големи майстори на форд са нотариусите и май ще излезне вярно
Малко са интелигентните и грамотни хора които не комплексират да прочетат, да питат, да си го нарисуват преди да разглобят ....
Ако се окажат кофти спойки в таблото с бушоните ще падна от смях

До сега само Ескорт е ревал от това

Извинявай, че не четох много много какъв ти е проблема, но се подразних от нотариуса


Виж кабелите на бобината да не са се протрили някъде, но тогава ако окъсява ще гори.
Провери всички букси и ръси с хубав контактен спрей.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
Така както го описваш - най вероятно ти се губи някоя от масите(0).
В "Ford TIS" може да видиш ел. схемата, кабелните снопове как вървят и в коя точката се свързват 16 и 60 краче на компа към корпуса(купето) или отиват директно към - (0) на акумулатора, вероятно в тази точка се замасяват и други неща.
Възтанови отново инсталцията както си е била - не подавай директно + и 0 от други места по крачетата на компа за да не го опукаш.
Проследи по инсталацията от къде се подава + и маса на компа, кабел по кабел и съединител по съединител.първо трябва да ти излязат всички маси, после търси + къде е.
На компа се подава + от 2 места - единия е постоянно вкл. независимо от контактния ключ през един бушон, а другия + се подава при контакт.
Да не излезе само някой разкачен съединител някъде зад таблото.
В "Ford TIS" може да видиш ел. схемата, кабелните снопове как вървят и в коя точката се свързват 16 и 60 краче на компа към корпуса(купето) или отиват директно към - (0) на акумулатора, вероятно в тази точка се замасяват и други неща.
Възтанови отново инсталцията както си е била - не подавай директно + и 0 от други места по крачетата на компа за да не го опукаш.
Проследи по инсталацията от къде се подава + и маса на компа, кабел по кабел и съединител по съединител.първо трябва да ти излязат всички маси, после търси + къде е.
На компа се подава + от 2 места - единия е постоянно вкл. независимо от контактния ключ през един бушон, а другия + се подава при контакт.
Да не излезе само някой разкачен съединител някъде зад таблото.
- kimimg
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 26 мар 2010, 21:29
- Модел на автомобила: mondeo 2000 tdci 130 к.с. 2003г и mondeo 1.8 16V 115 к.с. 1993г
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
всички маси(0V) и захранвания(+12V) които трябва да отидат до компа преди и след като подам контакт ги има но изходните ту ги има ту ги няма, първия ден от ремонта установихме че отива ток до дюзите и ги държи постоянно отворени и помпата работи постоянно като е на контакт а трябва да спре и да тръгне пак като завъртя на стартер а сега тия ми се изгубиха
и нямам искра на свещите а бобината е здрава (смених няколко) входни маси за компа са 16,20,40,60 крачета и ги има всяка идва от различно място на 46-то краче излиза маса през компа към седем датчика и нея я имам. А за нотариуса се бъзикам не я бях чувал тая приказка за фордовете, аз вече 150000км съм навъртял на моя и не съм имал проблем до сега

- martinhr
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 31 мар 2008, 16:15
- Модел на автомобила: Escort 1.4 estate & Honda Civic 1,4 IS & Yamaha Skyliner & Citroen Xantia 2.0i
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
Колега,с какво мериш захранванията на дюзите,ако е с мултиметър на постоянен ток зор ще го хванеш.Така,в Autodata или в някое ръководство,можеш да намериш процедура за показване на грешките от компютъра,поне да видим поне той кво сака.Имобилайзер имаш ли ? Бензиновата помпа се управлява от ecu-то но щом казваш,че си го сменял за проба,тя си има и реле което също може да провериш по схема.Инжекторите проверявал ли си на всеки един от тях трябва да имаш 10-20 Ohm.Аз доколкото те разбрах си пробвал да измериш напрежението между двата пина на куплунга на инжектора при въртене на стартер,но между 1-вият и маса трябва да имаш постоянни 12 V при подаване на контакт.А пробва ли с друга бензинова помпа,възможно е проблемът да е в нея,демект да не дига налягане и затова компютъра да не я изкючва.С две думи теглиш една Autodata и вземаш отпуска 1 ден и почваш всичко наред.Ако всичко се окаже здраво от управлението на двигателя,може да се окаже механичен проблем.И последно нещо което ми идва на ум масата която свързва двигателя към купето,че без нея закъде.

- kimimg
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 26 мар 2010, 21:29
- Модел на автомобила: mondeo 2000 tdci 130 к.с. 2003г и mondeo 1.8 16V 115 к.с. 1993г
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
auto data имам, на дюзите си прав че има постоянен + и се оправляват по маса от компютъра като завъртя на стартер по някога идва таз маса ама не не я прекъсва компютъра а понякога хична идва. между двата пина на куплонга на дюзите като въртя на стартер трябва да идва 5V за 1ms и го хващаме с обикновен светодиод макар че трябва са хване и с пробна лампа, бензиновата помпа не ме притеснява толкова защото мога да я накарам да работи с малко подобрение от мен, нямам и искра на свещите това също не разбирам от къде е
вече в ремонта на колата имат намеса майстори по авто инсталации от шест авто сервиза но всеки казва всичко е наред а що не ще да пали
сега ще застъпвам да сваля инсталацията от компютъра на където там има кабели че вървят в едни гофрирани маркучи и не се виждат ще проверявам някъде да няма беля и да ми омотва компа


- martinhr
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 31 мар 2008, 16:15
- Модел на автомобила: Escort 1.4 estate & Honda Civic 1,4 IS & Yamaha Skyliner & Citroen Xantia 2.0i
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
Някога нещата неизбежно упират до принципа "проба грешка" така както описваш ситуацията сериозно се замислям за датчика на хол на коляновият вал или разпределителният.Хвани мултиметъра и сложи едната сонда на положителният извод на акумулатора и другата примерно капака на клапаните и виж дали има напрежението което е при акумулатора и това е вероятна причина,няма ли маса двигателя няма искра.Процедурите по тестване на сензорите за позицията на коляновият и разпределителният вал не са много точни,най-добре ако имаш възможност вземи от някой познат за проба.Така и неразбрах дали има имобилайзер,но първо провери масата на двигателя,един голф бра доста ядове заради това. >:D<:

-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
Дюзите се управляват с 12 в. а времена от порядъка на 1-2мс. трудно ще ги хванеш с нещо различно от осцилоскоп. По скоро се ориентирай към индуктивните датчици- колянов и разпред. вал. Огледай им кабелите и куплунзите за нарушена изолация. Съпротивленията им ги има в Датата, но имай предвид ,че се случва омовете да са в норми и пак да не работи датчика. След като си докопал компа най добре мери направо на неговите пинове, така ще елиминираш проблеми по трасето. Хайде успех в борбата и пиши като го съживиш добичето...
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
- Модел на автомобила: MOndeo 2.0
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
Колега имах подобенпроблем.При мене се случваше друго както си караш и двигатела изгасва и след 1-2 секунди пак запалва.Докато един ден просто си останах на пътя.И аз тогава проверих всички датчици и всичко изглеждаше добре.В крайна сметка се оказа инсталацията до датчика на коляновия вал , даваше на късо.От температурата изолацията беше цялата паднала.Та тогава се хванах и смених почти цялата инсталация около мотора.С майстора с който се консултирах каза че съм изкарал късмет че не ми е изгорял компа.(имало голяма вероятност като даде на късо инсталациата).
България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!
- kimimg
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 26 мар 2010, 21:29
- Модел на автомобила: mondeo 2000 tdci 130 к.с. 2003г и mondeo 1.8 16V 115 к.с. 1993г
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
гарантирано всички датчици са здрави и с осцолоскоп ги мерихме, едни сервиз в Ст.Загора (единствения) си закупили атрибут и дойдеха и закачиха да тестват моя компютър - здрав е, изписа някаква грешка от електронния вакум регулатор, но докъто тестваше на няколко пъти се губеше връзката и захранването затова съм започнал да ровя жица по жица да търся някъде беля няма какво друго да е освен жиците да са прецакани, имобилайзер нямам
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
Мери ли налякането на горивото след бензиновата помпа?
Датчик на "Хол" може да работи, но да не дава импулса в определените норми - ниска амплитуда, къс импулс или да дава импулса със закъснение.
Датчик на "Хол" може да работи, но да не дава импулса в определените норми - ниска амплитуда, къс импулс или да дава импулса със закъснение.
- martinhr
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 31 мар 2008, 16:15
- Модел на автомобила: Escort 1.4 estate & Honda Civic 1,4 IS & Yamaha Skyliner & Citroen Xantia 2.0i
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
Датчика на хол ще го разбереш когато го пробваш с друг.И все пак си провери масата на двигателя.Компресията премери ли я?Проблемът с прекъсване на връзката не е значителен,проблема е в този регулатор който ти е излезнал,затова помпата не се изключва този регулатор поддържа налягането в общата тръба,май имаше процедура за тестването му в Autodata.Незнаех,че на Ford е електронен,на повечето коли е механичен.

- kimimg
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 26 мар 2010, 21:29
- Модел на автомобила: mondeo 2000 tdci 130 к.с. 2003г и mondeo 1.8 16V 115 к.с. 1993г
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
ЗАПАЛИХ
до датчика на Хол на разпределителния вал има един кръгъл куплунг с 15-ина жици от компютъра към дюзите, датчика на разпределителния вал и още на някъде но не можах да разбера там нямах кабел с изолация
с пет метра термо шлаух (1.50лв) една ролка ПВЦ тиксо(2.00лв) се реши проблема
това би трябвало да излезе като грешка от инжекторите при диагностиката но не се подаде незнайно защо. На 8-ми пин на компютъра трябва да излезе + след контакт който идва през релето на бензиновата помпа при подаване на контакт трябва да дойде за 1-2 секунди и да се изгуби (за толкова се включва и помпата) и при завъртане на стартер пак да дойде а при мена тва идваше и си отиваше когато му скимне, така тръгнах от таблото с бушони и релета при двигателя и по кабелите от къде иде и си отива тока към релето на бензиновета помпа стигнах до тоя куплунг. Сега всичко работи перфектно
Между другото 90% от пробите по кабелите се правят с ПРОСТА ПРОБНА ЛАМПА НА 12V на буксата на дюзите за по сигурно се мери с ОБИКНОВЕН СВЕТОДИОД защото там с лампата малко тръдно се хваща импулса а с мулти цет е почти невъзможно. Благодаря на всички за съветите и давайте газ до дупка. КАКВИ ПАРИ МОГА ДА ВЗЕМА НА МОЕТО МОНДЕО нагревател на предното стъкло и огледалата, пълен ел пакет, климатик, шибидах, газов инжекцион, лети джанти , MP3 плеар+USB?






-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ

- martinhr
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 31 мар 2008, 16:15
- Модел на автомобила: Escort 1.4 estate & Honda Civic 1,4 IS & Yamaha Skyliner & Citroen Xantia 2.0i
- Status: Извън линия
Re: mondeo 1.8 16v 93 г. не пали-помооооощ
Браво,затова всички неща се мерят на Pinout-а на ecu-то за да се избегнат такива дефекти. >:D<:

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта