капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
super_go6o
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 15 авг 2009, 19:27
Модел на автомобила: ford escort /91g/CVH/efi/1.6/105konq/cabriolet
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от super_go6o » 25 мар 2010, 12:36

здравейте колеги имам един странен проблем които зе да ме учудва вече проблема е следния.
след като запля колата и е форсирам капачката на маслото изкача все едно има някакво налягане и избутва тапата
тапата си е оригинална и е добре оплатнението си е здраво и не смятам че проблема е в тапата.
нещо от двигателя е но какво е.....
какво може да дава това напрежение че тапата да изкача.
а иначе като цяло колата си е добре обороти всичко си е 6
забравих да спомена когато дам пълна газ за да се изфорсира колата заглахва леко и не дава да се изфорсира добре и тогава става това с тапата.

:| :| :| :?
Последна промяна от paci на 25 мар 2010, 20:36, променено общо 1 път.
Причина: заглавието
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: странен проблем ескорт 91/1.6/105

Мнение от HACKO » 25 мар 2010, 15:34

Първо провери отдушника да не е задръстен, най-вероятно.
Ако не е от отдушника, честито, имаш мотор за ремонтиране.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
super_go6o
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 15 авг 2009, 19:27
Модел на автомобила: ford escort /91g/CVH/efi/1.6/105konq/cabriolet
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: странен проблем ескорт 91/1.6/105

Мнение от super_go6o » 25 мар 2010, 20:23

извинявам се за въпроса но къде се намира отдушника ??
Изображение

Tezz
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 24 май 2009, 15:46
Модел на автомобила: Форд Момдео ,комби МК3,.2.0тдци(130кс.)Форд Ескорт комби, 1.8тд(90кс.) 1999г.Форд Ескорт комби,1.8Д,(58коня+2магарета)1991г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от Tezz » 25 мар 2010, 21:05

Там,където би трябвало да ти циркулират картерните газове.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от Nebhotep » 25 мар 2010, 21:37

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
super_go6o
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 15 авг 2009, 19:27
Модел на автомобила: ford escort /91g/CVH/efi/1.6/105konq/cabriolet
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от super_go6o » 25 мар 2010, 22:13

оххх колеги незнам зех да се отчайвам се лоши неща слушам за тоя проблем и работата май ще отива на основен ремонт.
утре другиден ще пораспитам колко ще ми вземат и това е поне като се прави да се прави като хората ще отида и при един познат да го питам дано той да се навие че му имам повече доверие.
моля ако някой е правил основен ремонт да ми каже горе доло за какви пари става въпрос да мога да се ориентирам и какви части трябва да копувам :? :? :?
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от HACKO » 25 мар 2010, 22:24

На капака на клапаните отзад, откъм калника, има един маркуч, който влиза във въздушния филтър. Извади го и виж да ли е запушен, провери и щуцера на капака.
Първо виж това, защото е много вероятно. За да е за основен ремонт освен да хвърля капачката трябва и да гори поне 1.5л масло на 1000км, и отзад да пуши като Трабантче.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
super_go6o
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 15 авг 2009, 19:27
Модел на автомобила: ford escort /91g/CVH/efi/1.6/105konq/cabriolet
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от super_go6o » 25 мар 2010, 22:46

ами да ти кажа че гори масло си гори и то добре наскоро е сменяно и днес като се видя колата трябваше да се долива също така и си пуши стабилно когато е изфорсирам
направо незнам какво да правя
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от S_C » 25 мар 2010, 23:43

Ае...виж първо отдушника.
Основен ремонт на 20годишна кола...едва ли ще седнеш да правиш.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от Danchev » 27 мар 2010, 05:07

Първо изчисти маркуча отзад на мотора, който започва някъде от долната част на блока и стига до левият щуцер на капака на главата (този зад капачката). След това се чистят малките вакумни маркучета, които се вкючват в главата точно под дросела и над дюзите, чисти се и дебелият маркуч, който отива от филтъра за картерна вентилация до въздушната кутия. В самата кутия има джобче с дунапренче, или го махаш или го сменяш всеки път когато видиш, че е оплескано с масло, защото оплеска ли се няма никаква пропускливост. И най-накрая нещото за което трябват парички сменяш си филтъра за картерната вентилация - струва между 30 и 40 лева в зависимост от мястото и марката, в МП е 30 и няколко нямам спомен вече. Ако и това не помогне и пак ти духа капачката, предполагам духа здраво и от щеката са ти заминали компресионни сегменти, има вероятност и в гумички на клапаните да е проблема, те поне се сменят сравнително лесно и услугата по сервизите не е толкова скъпа.
Aко и след горе описаната процедура по чистене и смяна на филтъра проблема остане иди да ти премерят компресия, ако майстора е добър ще ти каже на място какво е точно.
Прилагам схемичка, там е отбелязан и въпросният филтър - н.34 (голямото обло нещо под номер 74 е същият филтър, но при 1.4 мотора, така че недей да го търсиш под капака :D ) Това, че на схемата пише Фиеста, също да не те притеснява, мотора ти е същият, сега не ми се рови, разликата е само, че въздушната ти кутия е от ляво, а не отдясно като при Фиеста и формата е различна :) всичко друго е със същата форма и на същото място като на картинката.
Изображение
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

crank
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от crank » 27 мар 2010, 21:04

Off
Съжалявам, че не е съвсем по темата, но във връзка с последната публикувана схема имам питане за моя ескорт 1,4i 87` - При мен този филтър за картерна вентилация беше строшен и скалъпих нещо, което би трябвало да го замести, но в моя случай това маркуче, което би трябвало да връща маслото в картера е навън свободно висящо. А там, където може би трябва да влиза - тройник, на който са запушени и двата входа.... Та ако там трябва да влиза наистина - в другия вход /по-тънкия/ какво влиза? /Сега ще потърся тази програма, от която е публикувана схемата, но ще помоля някой ако има идеи да казва!/
Свалил съм в момента капака на клапаните и картера и утре ще ги монтирам, че ако с нещо ще си помогна около тези въпроси - казвайте! Почистил съм ги хубаво и маркучите и капаците, филтърчето за картерна вентилация е още чисто и то, но сигурно някъде другаде имам запушено, защото и на мен ми духа силно от капачката. А горе при клапаните точно ъгъла под капачката за наливане на маслото ми е по-сухо - и не си въобразявам, защото преди седмица смених маслото и то добре е почистило навсякъде другаде, но не и в този ъгъл,където наслояванията са сухи.
Давайте идеи, защото утре трябва да го събирам!
Предварително благодаря!

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от ludavoda » 02 апр 2010, 00:30

По основната тема - ако се наложи да правиш основен ремонт, аз те съветвам да си купи друга кола. Ще ти излезе толкова, колкото ще дадеш за друга, като твоята. И няма смисъл. Дори и да стане добре, ще трябва да разработваш много километри... Безсмислено е. Фордовете като твоя не са скъпи - купи си още един (ако толкова ти харесва тоя модел)...
Сега не ми се смята колко би ти излезнал основния ремонт, но цифрата няма да е малка. И то доста голяма за автомобил с тази цена...
Ако може да се сменят само сегменти, ще е доста по-приемливо.

Потребителски аватар
super_go6o
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 15 авг 2009, 19:27
Модел на автомобила: ford escort /91g/CVH/efi/1.6/105konq/cabriolet
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от super_go6o » 07 юни 2010, 09:59

здравейте колеги искам да ви собтя една рабостна новина и тя е че двигателя не ми е за основен ремонт ами просто това е грешка на някои палпав майстор които без да разбира е барал колата.цялата работа идвала от разни неоправени работи с не точно сложени и измерени части.първо доколкото знаете колата ми гореше адски много 14-15 и нагоре като и стъпя цялата работа идвала от центровката и знаете ли защо защото някои калпав майстор като е слагал ангренажня ремък го е сложил един зъб назад и доколкото ми обясни моя приятел които ми прави колата ми каза че заради ангренажня ремък и това че е сложен по назад колата губела центровка и когато сам подавал газ се е подавало много бензин и затова и се е давела следващата причина е доколкото ми каза или може да бъркам думите мисля че беше дебитомер или нещо друго ако греша ме поправете и той не е бил сложен както трябва или по точно може и откачен не разбрах точно но и там е имало проблем.та така с горенето на бензина следващото е маслото искам да поясня че не го е горяла а е текло първата причина е от гарнитурите калпаво сложени и второто е че от някъде доло около двигателя има нещо от което ми е текло маслото може би не добре завита пробка.а за избутването на капачката и духането майстора ми каза че целята работа идвала от компресията и налягането бутала капачката.направо сам смаян как може да има такива калпави майстори.човека ми каза че двигателя ми е наред и че попринцип тези двигатели били много издръжливи и много добри.сега ще се направят тези неща по точно ще се поправят ще се сменят гарнитури гумичкитеи там още някои дребни работи и всичко ще е наред
Изображение

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: капачката на маслото изкача - ескорт 91/1.6/105

Мнение от vargala81 » 07 юни 2010, 23:59

от super_go6o...
super_go6o със сигорност нямаш дебитомер. Радвам се, че двигателя ти не е за основен ремонт! Наистина са здрави тези двигатели, с тебе си писахме по Skype и ти казах как я карам колата и въпреки това е отварян само капака на клапаните. Смениха ми повдигачи вместо издухана гарнитура на испускателния колектор, и то в сервиз за Форд до затвора. Я попитай твоя човек за какъв дебитомер става въпрос, че и мойта гори колкото и сипя :lol: На последък я карам като пенсионер и пак гори 11-12 л. а зимата под 14 не сваля :oops: Грешки няма в компютъра, съмнявам се обаче в куплонга на ламбда сондата, че едното краче беше изкочило на вънка и му е паднало гуменото уплътнение. Ти сега в България ли си или в Гърция ?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта