Основен ремонт
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 24 авг 2009, 17:02
- Модел на автомобила: бивша Форд фиеста 1988 1.6 D , бивша Форд фиеста 1994 1.1 моно , настояща Хонда Прелюд 1998
- Status: Извън линия
Основен ремонт
Здравейте колеги.Имам си фордче фиеста 1.1 1994та.Доволен съм много от автомобила.Бях решил да го продавам но се отказах.Върши идеална работа за градско шофиране , не гори много ( бензин ) и съм доволен НО идва момента за основният ремонт който като разбрах колко ще ми излезе ми прилоша "малко".Един ми казва 1000лв , друг 800 и така само обикаляне и г/у всички искат около 1вата цифра.Даже един ми каза цитирам "200 лв шлайфане на глава" което е безумно.Трудно ли се подменят чарколяците по двигателя и има ли възможност човек сам да си направи ремонта.Мисълта ми е да си накупи чарковете , да занесе главата да му я шлайфат и да си монтира обратно всичко подновено.Знам , че някой ще каже "Няма невъзможни неща" но все пак.Ако все пак някой знае читав майстор който не ремонтира форд на 20 години , все едно му караш Кадилак да пише
Благодаря предварително

-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 19 апр 2009, 19:26
- Модел на автомобила: Ford Eskort
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
В Слатина до пазара зад помощното училище има малък сервиз двама братя го държат работят добре на приемливи цени.Наи добре еда отидеш на место да я погледнат и ще ти кажат за какви пари става въпрос а ето и телефона 0888825880
- brslv
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 29 яну 2007, 20:41
- Модел на автомобила: escort mkV Zetec 2.0T
- Местоположение: търговище
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
Цената зависи основно от цената на частите (сегменти за zetec 2.0 - 60-160лв). Продавачите нямат идея кое е по-хубаво - водят се само от цената, което не е гаранция. Майсторите имат известни наблюдения за качеството на частите. Шлайфа на главата, при нас е 15-25лв + 5лв за бензин да обикалчш да я размъкваш и риска да не я окепазят. Другото нещо е, че трябва да имаш сумати инструменти, щото фордовете са пълни с разни щорцове (качествен камък за гидоре е ~10лв, динамометричен ключ ~50лв и т.н.). За нервите дето трябва да имаш да почнеш такова нещо, особенно за първи път, няма да говоря (въпреки, че съм сигурен , че ако ходиш по майстори ще имаш по-големи ядове). Ако ти го правят майстори 50-100% отгоре за труд. Другото нещо (до нас живее майстор, той ми е казвал) майсторите слагат най-скъпите части(а ти няма как да знаеш), за да им е чиста съвеста като ти земат повече пари за работа. (Примерно на ескортите не им сменят тампоните на носачите, а целите носачи - едното излиза 20-30лв и цял ден блъскане; другото - 50-100лв и 30мин работа) Естествено (само)чувството да караш нещо дето сам си го направил е несравнимо. Не ти пречи и да почнеш сам и като ти писне да занесеш мотора в чувал на някой майстор(имам чувството че майсторите нещо я окъсаха напоследък, така че няма да те върнат). Успех




- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
Последния основен ремонт,който се пробвах да правя сам,беше на Лада.Повече не бих се хванал с това,отделно ми откраднаха и инструментите.Доста инструмент трябва,при това качествен.
Съвсем отделна тема е дали си заслужава да правиш основен ремонт на толкова стара кола...ама щом си го решил,сервизът е по-удачният вариант.Блок и глава с колко трябва да се шлайфат,ще ти каже само бай стругар,като измери кривините.Може и да не трябва да се пипа главата.
За сегменти,лагери и т.н. метална карантия е доста относително-високата цена не гарантира никакво качество,понеже не знаеш през колко 100 прекупвача е минал тоя анадолски сегмент преди да стигне до теб и кой каква надценка си е слагал.
За семеринги и т.н. гумени неща обаче не бих рискувал да ги взема от другаде,освен от МП и хич не бих се пазарил за цената (която обикновено е дебела).Просто протекъл семеринг на колянов вал означава сваляне на двигател....Там компромиси не се правят.
Съвсем отделна тема е дали си заслужава да правиш основен ремонт на толкова стара кола...ама щом си го решил,сервизът е по-удачният вариант.Блок и глава с колко трябва да се шлайфат,ще ти каже само бай стругар,като измери кривините.Може и да не трябва да се пипа главата.
За сегменти,лагери и т.н. метална карантия е доста относително-високата цена не гарантира никакво качество,понеже не знаеш през колко 100 прекупвача е минал тоя анадолски сегмент преди да стигне до теб и кой каква надценка си е слагал.
За семеринги и т.н. гумени неща обаче не бих рискувал да ги взема от другаде,освен от МП и хич не бих се пазарил за цената (която обикновено е дебела).Просто протекъл семеринг на колянов вал означава сваляне на двигател....Там компромиси не се правят.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 24 авг 2009, 17:02
- Модел на автомобила: бивша Форд фиеста 1988 1.6 D , бивша Форд фиеста 1994 1.1 моно , настояща Хонда Прелюд 1998
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
Благодаря на всики и най-вече на Краси73.Ще се обадя тези дни направо да им закарам кошницата
Мерси отново

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
Как разбра, че колата ти е за основен ремонт?
Не може да си направиш основния ремонт без познания и опит.
Като гледам от написаното, само S_C говори за основен ремонт, а останалите (включително и там където си питал) целят само да ти вземат парите и само да сменят гумички и евентуално сегменти. И защо всички се хващат за шлайфане на главата, тя се шлайфа само и единствено при нужда? Престъргването и препасването на клапаните и леглата обаче е задължително. Също цилиндрите се престъргват и се слагат бутала със съответния ремонтен размер. Само смяна на сегменти не е основен ремонт а кръпка.
Не може да си направиш основния ремонт без познания и опит.
Като гледам от написаното, само S_C говори за основен ремонт, а останалите (включително и там където си питал) целят само да ти вземат парите и само да сменят гумички и евентуално сегменти. И защо всички се хващат за шлайфане на главата, тя се шлайфа само и единствено при нужда? Престъргването и препасването на клапаните и леглата обаче е задължително. Също цилиндрите се престъргват и се слагат бутала със съответния ремонтен размер. Само смяна на сегменти не е основен ремонт а кръпка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
след като мотора работи добре защо ще му правиш основен ремонт .. то цялата кола не струва 1000 лв .. караш докато спре и я даваш за желязо и за 1000 лв си купуваш друга такава или по скъпа и нова ...
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
да бе,тая дето струва 1000 трябва да дадеш още толкова за да може да се караAlexi написа:след като мотора работи добре защо ще му правиш основен ремонт .. то цялата кола не струва 1000 лв .. караш докато спре и я даваш за желязо и за 1000 лв си купуваш друга такава или по скъпа и нова ...
времето е като парите-никога не стига
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
ем добре тогава ,нека си направи основен ремонт човека ... такъв филм Основен ремонт само в БГ го има ,а читавите майстори се броят на пръстите на едната ръка на стругар ,за частите не ми се отваря дума само ментета ама пълни ментета е всичко ...
- aniaeg
- потребител
- Мнения: 295
- Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
- Модел на автомобила: volvo v40
- Местоположение: ловеч
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
Мъча се да вкарам акъл за тая глава на кандидат-зетя,и не става.По въпроса за шлайфа.Не чува от дума.Шлайф-та Шлайф.Много е прав Наско,само сменяш гарнитура.HACKO написа:Как разбра, че колата ти е за основен ремонт?
Не може да си направиш основния ремонт без познания и опит.
Като гледам от написаното, само S_C говори за основен ремонт, а останалите (включително и там където си питал) целят само да ти вземат парите и само да сменят гумички и евентуално сегменти. И защо всички се хващат за шлайфане на главата, тя се шлайфа само и единствено при нужда? Престъргването и препасването на клапаните и леглата обаче е задължително. Също цилиндрите се престъргват и се слагат бутала със съответния ремонтен размер. Само смяна на сегменти не е основен ремонт а кръпка.

Бъди себе си,има достатъчно други
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 12 апр 2010, 23:16
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
Изчетох всичко написано до тук. Имам няколко въпроса и нямам опит. Надявам се да ме посъветвате за да не стана поредната риба на въдицата на повечето маистори. Преди 4 дни Форда (Ескорт 1.6 16V 1994) не запали. Оказа се някакъв датчик в таблото за фаровете, които дал на късо и останах без акумолатор. Но това доведе до "ужаса" в които изпаднах когато си взех колата от сервиз, където ми казаха че двигателя е за основен ремонт - губел компресия, хвърля масло във въздушният филтър и други подобни. Потърсих второ мнение при приятели във Форд Мото Пфое, които ми казаха че няма компресия на 2 и 4 цилиндър. Само за труд във Форд ми искат 300лв и от там нагоре за части. А в първият сервиз ми искат 1000 за труд. Идва въпросът да ме посъветвате дали си струва да се прави основен ремонт или да си купувам нова кола. И друг вариант със добавка за чистене на нагар по двигателя и смяна на масло, което не мисля че ще оправи компресията. Моля Ви, за мнение.
Хубавото е че във Форд Мото Пфое ми направиха цялостен преглед, лошото е че ми казаха че трябва да сменям е предната ходова част.
Хубавото е че във Форд Мото Пфое ми направиха цялостен преглед, лошото е че ми казаха че трябва да сменям е предната ходова част.
- aniaeg
- потребител
- Мнения: 295
- Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
- Модел на автомобила: volvo v40
- Местоположение: ловеч
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
здравей колега.първият въпрос-ти доволен ли си от колата.вторият-откъде в мп разбраха за износен мотор,след като ти имаш проблем с токовете.трети-откъде другите МАЙСТОРИ разбраха за износени цилиндри.
гори ли масло.
има ли загуба на мощност.
ти самият караш колата.
забелязал ли си такива проблеми.
ако не,във форума има достатъчно инфо за теб.във всеки раздел има теми ,Боднати най отпред-чети внимателно и ще видиш колко информация съдържат.
ако МП разгледат нашия форум,ще бъдат най добрия сервизен център за Форд в света
пп.б....х и датчика,повредил и ходовата част

гори ли масло.
има ли загуба на мощност.
ти самият караш колата.
забелязал ли си такива проблеми.
ако не,във форума има достатъчно инфо за теб.във всеки раздел има теми ,Боднати най отпред-чети внимателно и ще видиш колко информация съдържат.
ако МП разгледат нашия форум,ще бъдат най добрия сервизен център за Форд в света

пп.б....х и датчика,повредил и ходовата част



Бъди себе си,има достатъчно други
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 12 апр 2010, 23:16
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.6 16V
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
Здрасти Колега,
Много съм доволен от колата.
Незнам как са разбрали и дали наистина могат, без да разглобят двигателя. В петък я вкарвам в сервиз за смяна на ходова част + да ми сменят маслото и да ми сложат някаква руска добавка за изчистване на цилиндрите от нагар. Надавям се това да нормализира работата на двигателя.
Незнам дали е нормално за кола на 16 г и почти 220000 км да има разход близо 16л/100км градско. Но се надявам след "чистенето" на двигателя разхода да падне поне с 2-3л. Май забравих да спомена, че "хвърля" масло във въздушният филтър. Според вас има ли нужда от ремонт двигателя при тези проблеми.
Много съм доволен от колата.
Незнам как са разбрали и дали наистина могат, без да разглобят двигателя. В петък я вкарвам в сервиз за смяна на ходова част + да ми сменят маслото и да ми сложат някаква руска добавка за изчистване на цилиндрите от нагар. Надавям се това да нормализира работата на двигателя.
Незнам дали е нормално за кола на 16 г и почти 220000 км да има разход близо 16л/100км градско. Но се надявам след "чистенето" на двигателя разхода да падне поне с 2-3л. Май забравих да спомена, че "хвърля" масло във въздушният филтър. Според вас има ли нужда от ремонт двигателя при тези проблеми.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
За маслото във въздушния филтър: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
разхода на гориво в градски условия може и да е 20 л/100 км , ако я караш на много къси разстояния.Извън града колко харчи? Двигателя харчи ли масло и колко?dturbinov написа:
Незнам дали е нормално за кола на 16 г и почти 220000 км да има разход близо 16л/100км градско. Но се надявам след "чистенето" на двигателя разхода да падне поне с 2-3л. Май забравих да спомена, че "хвърля" масло във въздушният филтър. Според вас има ли нужда от ремонт двигателя при тези проблеми.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 01 дек 2009, 23:17
- Модел на автомобила: Преди-FORD Orion 1.4mi
Сега-RENAULT Laguna 1.9dTi - Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
............Много съм доволен от колата.
Незнам как са разбрали и дали наистина могат, без да разглобят двигателя. В петък я вкарвам в сервиз за смяна на ходова част + да ми сменят маслото и да ми сложат някаква руска добавка за изчистване на цилиндрите от нагар. Надавям се това да нормализира работата на двигателя.
Re:
Моля,кажете на"непросветените" името на тази магическа руска добавка.
-"Ще изчисти нагара от цилиндрите"... Въпрос: Къде по цилиндрите има нагар? По стените където се движат сегментите ли? Нагара обикновено е по челото на буталото или по изпускателните клапани./Поне аз там съм виждал/. И къде ще я слагат тази добавка? В маслото или в горивото?
За ниската компресия...
Имах "Орион" 1.4 CVH и 3 месеца го карах със спукана глава на втори цилиндър."Изгори" ми 30 литра антифриз,но не пресече маслото и си вървеше както обикновено.Мерих компресията във два сервиза и в двата ми показа 9-8-10-10 съответно за 1-2-3-4 цилиндър/на студен двигател/.
Не претендирам,че съм разбирач,но когато колата ми не "върви" ми е ясно,че нещо не е наред.
Нормално е старите ни коли да горят масло.-100-200 мл.на 1000 км.
Нормално е от капачката за наливане на маслото да"духа".
И какво казват "майсторите"??? За части 1000 лева и за работа още толкова.
Незнам как са разбрали и дали наистина могат, без да разглобят двигателя. В петък я вкарвам в сервиз за смяна на ходова част + да ми сменят маслото и да ми сложат някаква руска добавка за изчистване на цилиндрите от нагар. Надавям се това да нормализира работата на двигателя.
Re:
Моля,кажете на"непросветените" името на тази магическа руска добавка.
-"Ще изчисти нагара от цилиндрите"... Въпрос: Къде по цилиндрите има нагар? По стените където се движат сегментите ли? Нагара обикновено е по челото на буталото или по изпускателните клапани./Поне аз там съм виждал/. И къде ще я слагат тази добавка? В маслото или в горивото?
За ниската компресия...
Имах "Орион" 1.4 CVH и 3 месеца го карах със спукана глава на втори цилиндър."Изгори" ми 30 литра антифриз,но не пресече маслото и си вървеше както обикновено.Мерих компресията във два сервиза и в двата ми показа 9-8-10-10 съответно за 1-2-3-4 цилиндър/на студен двигател/.
Не претендирам,че съм разбирач,но когато колата ми не "върви" ми е ясно,че нещо не е наред.
Нормално е старите ни коли да горят масло.-100-200 мл.на 1000 км.
Нормално е от капачката за наливане на маслото да"духа".
И какво казват "майсторите"??? За части 1000 лева и за работа още толкова.

Мек съединител...Друг плюс няма.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт
Ако ти гори само толкова масло , най много да ти сменят гумичките на клапаните , макар че не се знае даи и те са за смяна и после ще ти кажат , че са направили страхотен ремонт за 1000 лева.Най известната руска добавка мисля е се казваше "ресурс" , но има доста противоречиви мнения за нея.ivel написа:............Много съм доволен от колата.
Незнам как са разбрали и дали наистина могат, без да разглобят двигателя. В петък я вкарвам в сервиз за смяна на ходова част + да ми сменят маслото и да ми сложат някаква руска добавка за изчистване на цилиндрите от нагар. Надавям се това да нормализира работата на двигателя.
Re:
Моля,кажете на"непросветените" името на тази магическа руска добавка.
-"Ще изчисти нагара от цилиндрите"... Въпрос: Къде по цилиндрите има нагар? По стените където се движат сегментите ли? Нагара обикновено е по челото на буталото или по изпускателните клапани./Поне аз там съм виждал/. И къде ще я слагат тази добавка? В маслото или в горивото?
За ниската компресия...
Имах "Орион" 1.4 CVH и 3 месеца го карах със спукана глава на втори цилиндър."Изгори" ми 30 литра антифриз,но не пресече маслото и си вървеше както обикновено.Мерих компресията във два сервиза и в двата ми показа 9-8-10-10 съответно за 1-2-3-4 цилиндър/на студен двигател/.
Не претендирам,че съм разбирач,но когато колата ми не "върви" ми е ясно,че нещо не е наред.
Нормално е старите ни коли да горят масло.-100-200 мл.на 1000 км.
Нормално е от капачката за наливане на маслото да"духа".
И какво казват "майсторите"??? За части 1000 лева и за работа още толкова.
От кофти масло също може да ти падне малко компресията , видял съм го със собствените си очи.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта