сериозен проблем при студен двигател...:-(
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 13 апр 2006, 13:43
- Модел на автомобила: мондео
- Местоположение: софия
- Контакти:
- Status: Извън линия
сериозен проблем при студен двигател...:-(
здравейте, колеги...! от както се помня карам все Фордове...! преди два месеца взех едно Мондео 97г. 1.8i 16v zettek широкия фар...! имам следния проблем всеки път когато я запаля поизстинала...!! запалвам я без никакъв проблем...работи около минута и угасва...ако веднага се опитам да я запаля върти все едно няма свещи...!!!:-( изчаквам около 30 сек. и тя пали все едно нищто не е станало...пак работи около минута и пак гасне (абсурдно е да тръгна,гасне веднага) !!!??? ако и подавам газ работи но като на два три цилиндъра и така , докато не ПОЗАГРЕЕ малко (около30 градуса)след това няма проблеми...! колата е с метан, но говоря само за проби на бензин (на газ е същото)....
много ви моля, ако някои е имал същия проблем или е чувал за него, нека ми отговори...! вече тотално съм полудял, омръзна ми да ходя и да плащам на майстори и никой да не ми дава логично обяснение..
много ви моля, ако някои е имал същия проблем или е чувал за него, нека ми отговори...! вече тотално съм полудял, омръзна ми да ходя и да плащам на майстори и никой да не ми дава логично обяснение..
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
А да чуваш гърмежи в изпускателната система (в ауспуха)?
Питам те, защото може да ти е много богата сместа и да се дави, за това да гасне. И после трудно да пали докато не изкара това с което се е задавила.
Ако това ти е проблема най-вероятното решение ти е смяна ламбда сензора. Но е най-добре преди да предприемеш смяна на каквото и да било да я закачиш на ковпютър и да се убедиш, че наистина е това.
Питам те, защото може да ти е много богата сместа и да се дави, за това да гасне. И после трудно да пали докато не изкара това с което се е задавила.
Ако това ти е проблема най-вероятното решение ти е смяна ламбда сензора. Но е най-добре преди да предприемеш смяна на каквото и да било да я закачиш на ковпютър и да се убедиш, че наистина е това.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 13 апр 2006, 13:43
- Модел на автомобила: мондео
- Местоположение: софия
- Контакти:
- Status: Извън линия
бих се съгласил с теб, но вартенето като на без компресия не си го обясниавам, освен това я качвах вече 4 пъти на стенд ...
на скоро ми дадоха едно разумно обяснение...! хидравличните повдигачи на клапаните...! понеже колата е италянска, зацапаното масло затлачва отворът им и те се пренапомпвали и остават отворени клапаните.... има логика пък и обяснява въртенето като на без свещи
...ло6ото е, 4е аз ги свалях и 4истих колкото можах, колата работи един ден без ядове и после пак....

на скоро ми дадоха едно разумно обяснение...! хидравличните повдигачи на клапаните...! понеже колата е италянска, зацапаното масло затлачва отворът им и те се пренапомпвали и остават отворени клапаните.... има логика пък и обяснява въртенето като на без свещи

- kurshuma
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
- Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
- Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
- Контакти:
- Status: Извън линия
След като се е оправила за ден значи това е провлема може да има още грез в мотора тоест старо масло от нередовна смяна в италия можеби трябва да промиеш мотора
звучи налудничево но жабчовците си мразят колите явно докарахме берлинго произведено 2002 с оргинално масло втъре то си беше грес е нема такива ядове деиствието се развива2005,6м

Купи си Форд и бъди щаслив
- shark
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
- Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това за италианците, че не си сменят маслото е обществена тайна! Аз съм бил свидетел как в един сервиз се наложи да махат капака на картера и на клапаните, за да чистят маслото, което беше станало като клей. Направо се чудя как е работил този двигател и не е изтракал.
Използвай някоя добавка за почистване на мотора, може би тя ще ти помогне и след това си смени филтъра и маслото с подходящото за твоя двигател.
Използвай някоя добавка за почистване на мотора, може би тя ще ти помогне и след това си смени филтъра и маслото с подходящото за твоя двигател.
- Паци
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 20 мар 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16V Zetec S 90Hp
- Status: Извън линия
Тва с добавката за почиствнае се оказа, че няма да свърши работа. Имаше веднъж дискусия на тази тема и fiestaracing (извинявам се ако съм написал ника грешно) каза, че е минал по този път и е безмислено. Така като се почистили капака е трябвало да свалите и почистите и картера. Клапаните залепват според мен.
Виж темата на disc за клапаните на CVH то не е за твоя мотор но информативно хвърли едно око
И му сипи 5w30 на тоя Zetec.
Виж темата на disc за клапаните на CVH то не е за твоя мотор но информативно хвърли едно око
И му сипи 5w30 на тоя Zetec.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 13 апр 2006, 13:43
- Модел на автомобила: мондео
- Местоположение: софия
- Контакти:
- Status: Извън линия
:-)
благодаря, пичове, страшни сте...!:-) не съм мислил,че някой ще се отнесе така кък моят проблем...!
..аз вече промих двигателя един път, с масло за промивка на Приста, и сипах AC DELCO 5w40 ...на 1000 км маслото е отново 4ерно...мислех да сипя една консерва STP и след тожа да сложа 5/30 ...?!?!
имам едно питане към тези, (ако има такива) които са сваляли такива хидравлични повдигачи... те разглобяват ли се или , както ми се струва са капсуловани..???? защото на Голф-овете и някакви други гледах , с почукване изпадат от корпуса....!!!!
..аз вече промих двигателя един път, с масло за промивка на Приста, и сипах AC DELCO 5w40 ...на 1000 км маслото е отново 4ерно...мислех да сипя една консерва STP и след тожа да сложа 5/30 ...?!?!
имам едно питане към тези, (ако има такива) които са сваляли такива хидравлични повдигачи... те разглобяват ли се или , както ми се струва са капсуловани..???? защото на Голф-овете и някакви други гледах , с почукване изпадат от корпуса....!!!!
- Goshko
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Давайте инфо за развитието
Имам точно същия проблем 1 към 1. Много ме кефи кат загасне на някой светофар и после въртя като обезумял, а то кат че ли изобщо не прави компресия и не ще да припали. Мамка му и моя е каран в Италия. Правих промивка на двигателя, не се оправи. Следващия път ще си сложа 5W30, ама дайте съвет преди това трябва ли да я чистя по някакъв начин, къде и как? Че тая синтетика си е скъпа.
- cybernone
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: Давайте инфо за развитието
Пишете ме и мене към мистериозно гаснещите Зетеци, при мен вече все по-рядко (вече съм на 4 смени на маслото) се случва, но в началото колата въобще не вървеше, че дори и като загрее, а като сменях гарнитура на капака - стените и всичко вътре яко черно...Goshko написа:Имам точно същия проблем 1 към 1. Много ме кефи кат загасне на някой светофар и после въртя като обезумял, а то кат че ли изобщо не прави компресия и не ще да припали. Мамка му и моя е каран в Италия. Правих промивка на двигателя, не се оправи. Следващия път ще си сложа 5W30, ама дайте съвет преди това трябва ли да я чистя по някакъв начин, къде и как? Че тая синтетика си е скъпа.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 13 апр 2006, 13:43
- Модел на автомобила: мондео
- Местоположение: софия
- Контакти:
- Status: Извън линия
пичове , имам информация :-)
...6те ви кажа на кратко тук какво става, пък виа ако искате ми звъннете 0899 806 990, ще ви разкажа по-подробно!!!
...проблемът ни е в едно единствено клапанче за разтоварване на налягането на маслото в главата
...! лошото е , 4е то е набито, вади се със специален инструмент номер 15-053 (който за жалост не мога да откриа на картинка никаде) и не се продава като резервна 4аст
...намира се между клапаните на 2 и 3 цилиндър под разпределителния вал...ако ползвате ТИС-а за форд има го описан целия проблем в гаранционните кампании...
...проблемът ни е в едно единствено клапанче за разтоварване на налягането на маслото в главата


- cybernone
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Re: пичове , имам информация :-)
A ти каде отстрани проблема и как?tety написа:...6те ви кажа на кратко тук какво става, пък виа ако искате ми звъннете 0899 806 990, ще ви разкажа по-подробно!!!
...проблемът ни е в едно единствено клапанче за разтоварване на налягането на маслото в главата...! лошото е , 4е то е набито, вади се със специален инструмент номер 15-053 (който за жалост не мога да откриа на картинка никаде) и не се продава като резервна 4аст
...намира се между клапаните на 2 и 3 цилиндър под разпределителния вал...ако ползвате ТИС-а за форд има го описан целия проблем в гаранционните кампании...
- apock
- потребител
- Мнения: 374
- Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
- Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Goshko написа:А, това клапанче, защо проработва 5-6 минути след като колата се запали? Ако маслото е 5W30, както съветват колегите за Zetec двигател, туй клапанче пак ли ще прави тез мизерии?
Малко

По време на разговора човека каза, че на такива стари двигатели да се слага 5W30 е безумие. Склонен съм да му вярвам, защото го познавам, освен това не е провъзгласил се "разбирач".
- cybernone
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Добре ама, пък навсякаде, по вси4ки каталози единственото масло за Зетек е 5в30....дори да е на 500 000км, тва е.apock написа:Goshko написа:А, това клапанче, защо проработва 5-6 минути след като колата се запали? Ако маслото е 5W30, както съветват колегите за Zetec двигател, туй клапанче пак ли ще прави тез мизерии?
Малко, но преди 5 дена успях да се видя с един истински инжинер ДВГ, майстор и собственик на работилница и гараж.
По време на разговора човека каза, че на такива стари двигатели да се слага 5W30 е безумие. Склонен съм да му вярвам, защото го познавам, освен това не е провъзгласил се "разбирач".
Айде стига че много оф топик стана.
П.С. Мом4ето да каже каде успя да ремонтира този клапан...
- Goshko
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не мисля, че е офф-топик, ами напротив. Хидравличните повдигачи на клапаните се пълнят със същото масло с което се маже двигателя. Поради "детска болест" при първите Zetec-и се проявява дефекта залепващи клапани, което е причината за проблема описан в самото начало. Затова съм склонен да мисля, че при неправилно масло повдигачите клеясват или не работят както трябва. При достигане на дадена по-висока температура - тогава вискозитета дори на 15W40 ще спадне до необходимото и проблема ще изчезне. Но за да не се появи изобщо проблем маслото трябва да е "рядко" и при студен двиател - което се постига само от синтетиката. Така разсъждавам аз :)
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 13 апр 2006, 13:43
- Модел на автомобила: мондео
- Местоположение: софия
- Контакти:
- Status: Извън линия
:-)
не се караите бе, пичове...! ще се опитам да обясня ниакои неща , които видях и разбрах...!(не сам инжинер, но съм грамотен...!
)
5в30 е масло с много нисък вискозитет, то4но заради скапаната система с хидравлиците(не случайно, 98 година двигателите са с класическите пулове) за да могат по-лесно да се разтоварват през мъничките си отвори...!
както вси4ки които имат zetec-и знаят, 4е те загряват доста бързо , както каза колегата ,около5-6 мин не работи докато стигне около 30 градуса,тогава маслото оредява о6те пове4е и задръстеният клапан за разтоварване (pressure relief valve...) мойе да разтовари по-жисокото налягане....но освен това олуфтяват вси4ки лагери, валове и така нататък, през които същто се освобождава налягане...и така нашите zetec-и проработват...
...колеги, има гаранционна кампания на Мotorcraft то4но за този проблем(ако отворите ТIS-а и се поровите малко , ще го видите)...гаранционно са се сменяли повдига4ите с по-къси (нашите са 14мм , а новите са 11мм...)също така се сменя разтоварващия клапан, но незнам дали е разли4ен или просто слагат нов...!!! .............но това е минало...!
...аз днес взех ново масло 5в30 и една консерва STP за промвка на двигателя ....смених маслото(на 1200 км е и бе6е наистина много 4ерно) и 6те ви кажа утре дали има ниакакъв ефект или пак стигам до смянятя на проклетиа клапан

5в30 е масло с много нисък вискозитет, то4но заради скапаната система с хидравлиците(не случайно, 98 година двигателите са с класическите пулове) за да могат по-лесно да се разтоварват през мъничките си отвори...!
както вси4ки които имат zetec-и знаят, 4е те загряват доста бързо , както каза колегата ,около5-6 мин не работи докато стигне около 30 градуса,тогава маслото оредява о6те пове4е и задръстеният клапан за разтоварване (pressure relief valve...) мойе да разтовари по-жисокото налягане....но освен това олуфтяват вси4ки лагери, валове и така нататък, през които същто се освобождава налягане...и така нашите zetec-и проработват...
...колеги, има гаранционна кампания на Мotorcraft то4но за този проблем(ако отворите ТIS-а и се поровите малко , ще го видите)...гаранционно са се сменяли повдига4ите с по-къси (нашите са 14мм , а новите са 11мм...)също така се сменя разтоварващия клапан, но незнам дали е разли4ен или просто слагат нов...!!! .............но това е минало...!

...аз днес взех ново масло 5в30 и една консерва STP за промвка на двигателя ....смених маслото(на 1200 км е и бе6е наистина много 4ерно) и 6те ви кажа утре дали има ниакакъв ефект или пак стигам до смянятя на проклетиа клапан

- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Логично! Но все пак колата на колегата е 97г. и се предполага че проблема с "детската болест" трябва да е решен.След ноември 96 материала на клапаните е променен,откъдето пък идва проблема с поставенето на газ. Моята също е от Италия,с масло 10 на 40 полусинтетика съм и едва вчера на 9000км.от последната смяна чух леко притракване при палване на студен двигател.Та мисълтта ми е, че колегата е попаднал на кола лошо стопанисвана от предният собственик и карана (недай си боже) с кой знае какви бози. И моля ви,не слагайте присадки в маслото на Зетек-той ще ви се отблагодариGoshko написа:........Хидравличните повдигачи на клапаните се пълнят със същото масло с което се маже двигателя. Поради "детска болест" при първите Zetec-и се проявява дефекта залепващи клапани, което е причината за проблема описан в самото начало. Затова съм склонен да мисля, че при неправилно масло повдигачите клеясват или не работят както трябва. При достигане на дадена по-висока температура - тогава вискозитета дори на 15W40 ще спадне до необходимото и проблема ще изчезне. Но за да не се появи изобщо проблем маслото трябва да е "рядко" и при студен двиател - което се постига само от синтетиката. Така разсъждавам аз


-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
Хайде и аз да се присъединя към гаснещите Зетеци. Само че при мен е малко по-различно - като я запаля студена и я оставя на место ( на обороти на празен ход ) не гасне. Ако обаче я изфорсирам (нормално се изфорсирва) макар и на място , след това угасва. Също угасва и ако тръгна, но мина на свободна след първата предавка, ако мина на втора продължавам без проблем. И в двата случая след изгасване пали без проблем. Някой има ли мнение по въпроса.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мойта е със същия двигател и се държи по абсолютно същия начин. Също като сменям нормално скоростите в движение като отпусна съединителя и за момент забива нос и после си набира нормално. Проблема го има само докато позагрее малко (2-3 мин.)веден написа:Хайде и аз да се присъединя към гаснещите Зетеци. Само че при мен е малко по-различно - като я запаля студена и я оставя на место ( на обороти на празен ход ) не гасне. Ако обаче я изфорсирам (нормално се изфорсирва) макар и на място , след това угасва. Също угасва и ако тръгна, но мина на свободна след първата предавка, ако мина на втора продължавам без проблем. И в двата случая след изгасване пали без проблем. Някой има ли мнение по въпроса.
Понеже и мойта е внос от Италия, някой беше споменал, че жабарите не си стопанисват добре колите и често не сменяли маслото докато стане на грес. Като я взех беше карана около година в България. Смених си маслото и отначало беше съвсем бистро и прозрачно. Сега след около 2-3 хил.км. е потъмняло. Възможно ли е да е потъмняло от мизериите които са останали евентуално от италия?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта