Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
Привет колеги,
Купих нов радиатор за климатика и реших да го сменям (Мондео МК1). В един сервиз на Сливница (известен по форумите) ми поискаха 80лв за смяната. Видя ми се безумна цена за 20 мин работа. Проклетото радиаторче се държи на 2 гайки и като се развият само се повдига и излиза самичко под колата. Има обаче 2 връзки за фреона, които не знам как да направя. Съдейки по новия радиатор, сглобката е проста - нанизват се едно в друго и се слага един ограничителен пръстен, обаче ми се вижда слабичко да издържи това налягане. Някой сменял ли е такъв радиатор сам, или пък да ми препоръчате някой майстор около Люлин който не взима 240лв на час за труд?
Поздрави.
Купих нов радиатор за климатика и реших да го сменям (Мондео МК1). В един сервиз на Сливница (известен по форумите) ми поискаха 80лв за смяната. Видя ми се безумна цена за 20 мин работа. Проклетото радиаторче се държи на 2 гайки и като се развият само се повдига и излиза самичко под колата. Има обаче 2 връзки за фреона, които не знам как да направя. Съдейки по новия радиатор, сглобката е проста - нанизват се едно в друго и се слага един ограничителен пръстен, обаче ми се вижда слабичко да издържи това налягане. Някой сменял ли е такъв радиатор сам, или пък да ми препоръчате някой майстор около Люлин който не взима 240лв на час за труд?
Поздрави.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
Колеги никой ли не е сменял радиатор на климатик сам? Днес втори сервиз ми обяви безумна цена за 20 мин работа - този път 70лв
Поспорихме малко със собственика и му пожелах приятен ден.
От това което прочетох, останах с впечатлението че сглобките на тръбичките за фреона са на "клик", но все пак някой може ли да потвърди?

Поспорихме малко със собственика и му пожелах приятен ден.
От това което прочетох, останах с впечатлението че сглобките на тръбичките за фреона са на "клик", но все пак някой може ли да потвърди?
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
Колега инсталирай и си отвори "FORD TIS" програмата - там има подробни описания на операциите за почти всякакви ремонти, в секцията "Workshop manuals"
Със сигурност трябва има и за радиатор-чето.
Със сигурност трябва има и за радиатор-чето.
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
Благодаря колега, в ТИС-а доста лаконично е показано, че тръбичките просто се дърпат в противоположни посоки. Ще ги напъна пък да видим.
Поздрави.
Поздрави.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
От това което прочеох в TIS-a има си специално инструментче (34-001) за разкачане на тръбичките.
Освен това пише да се сменят о-пръстените (зелени ???).
От системата трябва да се източи фреона преди да се прави тази операция.
Освен това пише да се сменят о-пръстените (зелени ???).
От системата трябва да се източи фреона преди да се прави тази операция.
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
О-пръстените наистина са зелени, също трябва и да се намажат с маслото за фреона преди да се прикачат тръбичките. За инструмент не ми стана ясно - показано е на картинката 34-001, но инструмент ли е или някакъв номер на планките не зная.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
Инструмент е (приспособление) 34-001.
Не съм го виждал на живо и не знам какво представлява.
Не съм го виждал на живо и не знам какво представлява.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
И седем лева няма да им даваш тяхната мамаbai_Petko написа:Привет колеги,
Купих нов радиатор за климатика и реших да го сменям (Мондео МК1). В един сервиз на Сливница (известен по форумите) ми поискаха 80лв за смяната. Видя ми се безумна цена за 20 мин работа. Проклетото радиаторче се държи на 2 гайки и като се развият само се повдига и излиза самичко под колата. Има обаче 2 връзки за фреона, които не знам как да направя. Съдейки по новия радиатор, сглобката е проста - нанизват се едно в друго и се слага един ограничителен пръстен, обаче ми се вижда слабичко да издържи това налягане. Някой сменял ли е такъв радиатор сам, или пък да ми препоръчате някой майстор около Люлин който не взима 240лв на час за труд?
Поздрави.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=3657" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Дано не съм закъснял

За фордаджийската солидарност



p.s.

УСПЕХ, ако има нещо звънка 0887710554 , 0878771283 или ми дай тел бтк или вивасом там съм безплатен.
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
Мерси за отговора колега, а и темата ти е супер. Явно има какво да пазят "майсторите" на климатици, за толкова лева на час си е жива далавера "занаята". Жалкото при мен е, че не помръдват тия съединия.. май ще отиде на вариант да я дам в сервиз 

У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
- mutant
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 30 мар 2008, 12:31
- Модел на автомобила: Mondeo MK1 DOHC 1.8i 16V '94
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
bai_Petko, как се справи с този проблем? На мен ми предстои смяна или ремонт на климатичния радиатор, но преди да се впусна в това приключение реших да проверя каква информация има по темата. И на мен един ми обяснява, че демонтажът бил много сложен макар да се въздържа да посочи конкретна цена. Другия ми въпрос е има ли разлика в радиаторите при автоматик и ръчка? Гледам в този сайт: http://www.avto.bim.bg/m174/t24/FORD/MO ... radiatori/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; са различни. При теб каква е ситуацията? С нов ли смени или завари стария?

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
Здравей!
Не мисля че смяната е кой-знае колко сложна... при положиение че тия дни си инсталирах климатик на Мондео, което си нямаше
За да се смени климатичния радиатор се прави следното:
1) Източване на фреона от системата, ако не е избягал сам - това се прави при майстор с машина
2) Демонтаж предпазна кора под бронята - 7 винта "торкс"
3) Демонтаж маска между фарофете - два винта "торкс"
4) Демонтаж предна броня - 4 гайки №13 - по две от двете страни, намират се от вътрешната страна на рогата, достъпът е много шибан
4а) Може да се наложи да свалите фаровете и мигачите за по-лесен достъп, но може и да не се наложи
5) Откачане двата маркуча от воден радиатор и източване на антифриза - съберете си го и ако не е мътен си го използвайте отново. Имайте предвид, че изхвърлянето му в комуналната канализация се води забранено.
6) Откачане на връзките на климатичния радиатор. За целта е най-добре да се сдобиете със специалните инструменти за такива връзки. Комплекта струвал около 10-15лв и се продавал навсякъде.... аз така и не успях да ги намеря, но не съм и търсил много. И с пластинки става, но доста по-трудно, особено ако са запекли уплътненията. Имайте предвид, че от по-дебелата тръба често изпада и се губи пружинката, която е от "мъжката" страна
7) Откачвате буксите от перката(перките) и от резистора на перката - намира се в долния ъгъл от страната на шофьора
8.) Отвивате две гайки №10, които държат панела на перката за водния радиатор. Внимавайте да не изгубите болтовете, закрепени на радиатора, че те са със специфични квадратни глави
9) Издърпвате панела с перката леко нагоре за да излезне от жлебовете в които се държи в долната част
10) Навеждате се и развивате болтовете на двете стойки, които поддържат радиаторната сглобка отдолу. Тук е хубаво да имате втори човек или поне да ползвате някакви подпори под радиаторите
11) Избутвате перката максимално към двигателя и внимателно изкарвате двата радиатора заедно надолу. Тук трета и четвърта ръка също биха били полезни
12) Климатичният радиатор се държи за водния мисля че с два винта от долната страна, а от горната влиза в два жлеба. Не съм 100% сигурен, т.к. на тази позиция аз приспособявах разни работи...
13) Ако "мъжките" части от сглобките на климатичните тръби са надрани при отварянето (все пак много внимавайте да не са, че веднага става потенциално слабо място), трябва да се почистят внимателно с водна шкурка повече от 600. Аз ползвах 600 и след нея полирах с 1200. НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА ВОДА. Почиствате с WD40 и/или спирт за горене и изчаквате да се изпари напълно.
14) Гумените О-пръстени задължително се сменят с нови.
15) Повтаряте от 12 до 1 в обратен ред.
НАМЕРЕТЕ СИ ПОДХОДЯЩИ ТАПИЧКИ ЗА ЗАПУШВАНЕ НА ТРЪБИТЕ, ДОКАТО СА РАЗКАЧЕНИ
Ако системата стои разхерметизирана повече от 15 мин. трябва да се смени дехидратора и там най-евтиния вариант е 110лв марка Nissens.

Не мисля че смяната е кой-знае колко сложна... при положиение че тия дни си инсталирах климатик на Мондео, което си нямаше

За да се смени климатичния радиатор се прави следното:
1) Източване на фреона от системата, ако не е избягал сам - това се прави при майстор с машина
2) Демонтаж предпазна кора под бронята - 7 винта "торкс"
3) Демонтаж маска между фарофете - два винта "торкс"
4) Демонтаж предна броня - 4 гайки №13 - по две от двете страни, намират се от вътрешната страна на рогата, достъпът е много шибан
4а) Може да се наложи да свалите фаровете и мигачите за по-лесен достъп, но може и да не се наложи
5) Откачане двата маркуча от воден радиатор и източване на антифриза - съберете си го и ако не е мътен си го използвайте отново. Имайте предвид, че изхвърлянето му в комуналната канализация се води забранено.
6) Откачане на връзките на климатичния радиатор. За целта е най-добре да се сдобиете със специалните инструменти за такива връзки. Комплекта струвал около 10-15лв и се продавал навсякъде.... аз така и не успях да ги намеря, но не съм и търсил много. И с пластинки става, но доста по-трудно, особено ако са запекли уплътненията. Имайте предвид, че от по-дебелата тръба често изпада и се губи пружинката, която е от "мъжката" страна
7) Откачвате буксите от перката(перките) и от резистора на перката - намира се в долния ъгъл от страната на шофьора
8.) Отвивате две гайки №10, които държат панела на перката за водния радиатор. Внимавайте да не изгубите болтовете, закрепени на радиатора, че те са със специфични квадратни глави
9) Издърпвате панела с перката леко нагоре за да излезне от жлебовете в които се държи в долната част
10) Навеждате се и развивате болтовете на двете стойки, които поддържат радиаторната сглобка отдолу. Тук е хубаво да имате втори човек или поне да ползвате някакви подпори под радиаторите
11) Избутвате перката максимално към двигателя и внимателно изкарвате двата радиатора заедно надолу. Тук трета и четвърта ръка също биха били полезни
12) Климатичният радиатор се държи за водния мисля че с два винта от долната страна, а от горната влиза в два жлеба. Не съм 100% сигурен, т.к. на тази позиция аз приспособявах разни работи...
13) Ако "мъжките" части от сглобките на климатичните тръби са надрани при отварянето (все пак много внимавайте да не са, че веднага става потенциално слабо място), трябва да се почистят внимателно с водна шкурка повече от 600. Аз ползвах 600 и след нея полирах с 1200. НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА ВОДА. Почиствате с WD40 и/или спирт за горене и изчаквате да се изпари напълно.
14) Гумените О-пръстени задължително се сменят с нови.
15) Повтаряте от 12 до 1 в обратен ред.
НАМЕРЕТЕ СИ ПОДХОДЯЩИ ТАПИЧКИ ЗА ЗАПУШВАНЕ НА ТРЪБИТЕ, ДОКАТО СА РАЗКАЧЕНИ


- mutant
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 30 мар 2008, 12:31
- Модел на автомобила: Mondeo MK1 DOHC 1.8i 16V '94
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1
Колега tropper,
Много благодаря за изключително подробното описание и навременния отговор.
Ако живота ни срещне някой ден задължително ще почерпя най-малкото за дето си си направил труда да обясниш всичко с такива детайли. След като прочетох инструкцията обаче окончателно се отказах да свърша тая работа сам. За мен цялата тази работа не ми се вижда толкова проста. Отделно че съществува вероятност дори и да го направя сам след зареждането с фреон да се окаже, че системата изпуска и тогава икономисаното от труда за майстора заминава на кино. Ще си разпечатам обаче твоя manual за да запозная майстора със стъпките по операцията - със сигурност ще му е от полза.
Още веднъж благодаря!
Много благодаря за изключително подробното описание и навременния отговор.
Ако живота ни срещне някой ден задължително ще почерпя най-малкото за дето си си направил труда да обясниш всичко с такива детайли. След като прочетох инструкцията обаче окончателно се отказах да свърша тая работа сам. За мен цялата тази работа не ми се вижда толкова проста. Отделно че съществува вероятност дори и да го направя сам след зареждането с фреон да се окаже, че системата изпуска и тогава икономисаното от труда за майстора заминава на кино. Ще си разпечатам обаче твоя manual за да запозная майстора със стъпките по операцията - със сигурност ще му е от полза.
Още веднъж благодаря!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта