Масло за двигателя
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колега, смешки говориш. Недей бърка хората.diesel1.6 написа:15в40 и 10в40 са еднакво гъсти.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Вискозитетът (гъстотата) е еднакъв. Освен ако не правиш преходи по две-три минути със студена кола само, което е ненормална ситуация. Като се позатопли маслото, няма никаква разлика.
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Равен е при достигната работна температура, нали? Но при пускане на мотора особено при минусови температури - не е много еднакъв. Освен това минералното масло губи по-бързо качествата си и изобщо не добър вариант за ТД.diesel1.6 написа:Вискозитетът е еднакъв. Освен ако не правиш преходи по две-три минути със студена кола само, което е ненормална ситуация.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Има разлика с кое масло в какъв студ може да се пали (някъде към -25), но това няма връзка с гъстотата на маслото и приложимостта му за кола с турбо. С турбо или не, всяко масло си е до определен студ, а след като запали двете са еднакво гъсти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Във нашите географски ширини първата цифра не е толкова съществена, температурите рядко достигат такива стойности, че да влияят.vvasilev написа:Колега, смешки говориш. Недей бърка хората.diesel1.6 написа:15в40 и 10в40 са еднакво гъсти.
Масово се предлага и се твърди, дори от хора които се занимават с продажба на масла (това не е гаранция че разбират), както е в примера че 15W40 е по-гъсто от 10W40, като го наливат в мотора при 20градуса да, но мотора работи при 100 и тогава вискозитета е еднакъв, даже може минералното заради по-нестабилните характеристики може да е и по-рядко.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Като сме взели да пишем за тези неща, да кажа какво видях в Германия.HACKO написа: Масово се предлага и се твърди, дори от хора които се занимават с продажба на масла (това не е гаранция че разбират), както е в примера че 15W40 е по-гъсто от 10W40, като го наливат в мотора при 20градуса да, но мотора работи при 100 и тогава вискозитета е еднакъв, даже може минералното заради по-нестабилните характеристики може да е и по-рядко.
За каране на магистрала с умерена скорост (до 130) правят следното. Слагат хубаво минерално масло от висок експлоатационен клас с виск. клас 10/15W40 вместо 5W30. Така при по-натоварен но равномерен режим на номинални обороти (където няма извънредно силни инерционни сили и други ненормалности) маслото се поопържва и понеже е минерално си намалява леко вискозитета. Така печелят икономия на гориво, добро разпръскване на маслото с цел охлаждане на буталата, и купуват евтино масло вместо скъпите редки синтетики.
Монтьорски трик, изглежда да има малко разум в него. Очаквам да дойде леко изкривен и опорочен и до Бг след някоя година. С 10-15 години изоставане и доза неразбиране и неправилно ползване.
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ами според мен зимата имаш поне 20 дни сутрин с темература под -10 градуса и сигурно поне 10 дни с темература по -15 градуса. С минерално масло колата развърта изключително трудно при запалване, а да не говорим за мазане - то липсваHACKO написа:Във нашите географски ширини първата цифра не е толкова съществена, температурите рядко достигат такива стойности, че да влияят.vvasilev написа:Колега, смешки говориш. Недей бърка хората.diesel1.6 написа:15в40 и 10в40 са еднакво гъсти.
Масово се предлага и се твърди, дори от хора които се занимават с продажба на масла (това не е гаранция че разбират), както е в примера че 15W40 е по-гъсто от 10W40, като го наливат в мотора при 20градуса да, но мотора работи при 100 и тогава вискозитета е еднакъв, даже може минералното заради по-нестабилните характеристики може да е и по-рядко.

В следствие мъчиш акумулатор, стартер и не на последно място цакаш яко мотора, а конкретно във въпроса на колегата ставаше въпрос за двигател с турбина. Там просто мисля, че изобщо не удачен варианта с минералното. Ама като всеки като хвърли турбината или почне да пуши яко синьо през аспуха и си вика - ко стана, аз редовно сменях минералката

Хубавото на форума е,че в нашите спорове хората си набавят информация, а как да я използват и коя е вярната, всеки сам си преценява

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Не ставаше ли дума за вискозитет, а не за минерално/синтетично? И как ще липсва мазането когато било студено? Липса може да има, като замръзне маслото - а то става при -25 за 10в
Между другото, в поста, с който колегата с предното мнение не се съгласи нещо, съм препоръчал да се сложи полусинтетика или синтетика... Та кой срещу какво възрази??
Тук има добра статия за маслата, на английски е. Не е много къса и не е съвсем завършена - защото работата с маслата не е много проста. http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil#Grades" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Пише интересни неща, като например, че последните класове масла от рода на SM били с по-лоши качества от старите заради редица екологични изисквания, и че метал-органичните добавки унищожавали катализаторите. А тук във форума един продаваше "уникална" добавка, която явно просто е забранена и неприложима съставка на маслата.
По въпроса за вискозитетите, маслата 10В/15В са за -20 -25 градуса студ и ако сме честни, в такива условия до ползване на турбото на двигателя не всеки стига поради неползване на целия двигател
Ето и таблица с температурите на сгъстяване над приетото за допустимо (30000 сТ) http://www.roymech.co.uk/Useful_Tables/ ... osity.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Между другото, в поста, с който колегата с предното мнение не се съгласи нещо, съм препоръчал да се сложи полусинтетика или синтетика... Та кой срещу какво възрази??
Тук има добра статия за маслата, на английски е. Не е много къса и не е съвсем завършена - защото работата с маслата не е много проста. http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil#Grades" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Пише интересни неща, като например, че последните класове масла от рода на SM били с по-лоши качества от старите заради редица екологични изисквания, и че метал-органичните добавки унищожавали катализаторите. А тук във форума един продаваше "уникална" добавка, която явно просто е забранена и неприложима съставка на маслата.
По въпроса за вискозитетите, маслата 10В/15В са за -20 -25 градуса студ и ако сме честни, в такива условия до ползване на турбото на двигателя не всеки стига поради неползване на целия двигател

Ето и таблица с температурите на сгъстяване над приетото за допустимо (30000 сТ) http://www.roymech.co.uk/Useful_Tables/ ... osity.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колеги имам един малко относителен въпрос, на който едва ли ще може да се отговори еднозначно:
Смених маслото от 5W30 на 10W40. И двете фордовски, пълна синтетика. Имам чувството че сега с 10-ката колата е малко по-мудна. По-трудно ускорява двигателя (дори без товар - на свободна) и по-бавно падат оборотите като пусна педала.
Дали може да има връзка с маслото? Смених го, щото със 5-цата двигателя беше шумен. Сега е една идея по-тих. Решил съм след като му мина километрите на това 10W40 да пробвам пак с 5W30 да видим дали колата ще си върне пъргавината.
Смених маслото от 5W30 на 10W40. И двете фордовски, пълна синтетика. Имам чувството че сега с 10-ката колата е малко по-мудна. По-трудно ускорява двигателя (дори без товар - на свободна) и по-бавно падат оборотите като пусна педала.
Дали може да има връзка с маслото? Смених го, щото със 5-цата двигателя беше шумен. Сега е една идея по-тих. Решил съм след като му мина километрите на това 10W40 да пробвам пак с 5W30 да видим дали колата ще си върне пъргавината.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Мисля, че за двигателя е по-добре да е по-безшумен и да се намаляват траканията със 10W-40, отколкото да ти е пъргав, но да гори масло и да трака.tropper написа:Колеги имам един малко относителен въпрос, на който едва ли ще може да се отговори еднозначно:
Смених маслото от 5W30 на 10W40. И двете фордовски, пълна синтетика. Имам чувството че сега с 10-ката колата е малко по-мудна. По-трудно ускорява двигателя (дори без товар - на свободна) и по-бавно падат оборотите като пусна педала.
Дали може да има връзка с маслото? Смених го, щото със 5-цата двигателя беше шумен. Сега е една идея по-тих. Решил съм след като му мина километрите на това 10W40 да пробвам пак с 5W30 да видим дали колата ще си върне пъргавината.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Буталата ти се охлаждат по-малко, незнам дали това ще има значение. Може да опиташ да намериш разлика в топло и в студено време.
- lorinzar
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
- Модел на автомобила: продаден
- Местоположение: montana
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
един въпрос в момента карам с TITAN 10W 40 с молибденова добавка при следващата смяна пак ли да сипя такова или обикновено полусинтетично . че има мнения една смяна с добавка следващите 2 обикновено мотора е 1.8тди
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ако не го гори и си бачка колата си карай с него. Истината е, че най-важното е маслото да не е ментак.
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Днес видях на промоция двигателно масло Carlube, 10w40, API SL/ CF ACEA A3, B3, B4, произведено в Англия. Някой ползувал ли е тази марка?
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 20 ное 2007, 23:27
- Модел на автомобила: форд C Max 1.8 бензин 125 к.с
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Някой знае ли колко точно масло се налива при смяна на форд фокус 1999г. 1.6 16v. Не купувайте от турския мобил в метро и кауфланд, голям боклук сега сменям сегменти, според майстора били "спечени" и затова ми харчеше 500 мл. на 1000 км.
- nipresi
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 02 окт 2009, 20:57
- Модел на автомобила: Ford Focus Turnier 1.6 Zetec
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
4,25 литра.dizhel написа:Някой знае ли колко точно масло се налива при смяна на форд фокус 1999г. 1.6 16v. Не купувайте от турския мобил в метро и кауфланд, голям боклук сега сменям сегменти, според майстора били "спечени" и затова ми харчеше 500 мл. на 1000 км.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Моята кочинка от както съм я купил я карам с Фордовското 10W40.Разход за 8-9000 км на масло не съм имал и за това реших за експеримент тоя път да налея 5W30.За уточнение двигателя ми е Zetec 1,6, 97 набор
Купих от Метро Mobil 5W30, Ford specification, в промоция за 52 лв тубата.Чак като го смених видях,че е произведено в Турция - просто имаше 2 лепенки една върху друга на производителя.Не мога да кажа за сега дали е "Боклук",както колегата в по-горният пост,но за близо 3000 км не е изгорила грам.Ще видя след 5-6000 как ще е,но определено съм много доволен за сега.Мотора работи доста по-тихо,особено сутрин когато е студен а и незнайно как се появи и малко повече мощност.Това е за сега от мен като впечателние >:D<:

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 май 2009, 11:25
- Модел на автомобила: ford Puma 1,4
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колеги, дайте съвет.
Имам Форд Пума който е на 100000 км. и ще сменям маслото, досега бях със 5w40 а сега съм взел valvoline 10w40 max life.
Ще сгреша ли ако го сложа. мерси предварително.
Имам Форд Пума който е на 100000 км. и ще сменям маслото, досега бях със 5w40 а сега съм взел valvoline 10w40 max life.
Ще сгреша ли ако го сложа. мерси предварително.
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ако е истински Валволина няма да е чак толкова фатално ама не ми е ясно защо не питаш първо, пък тогава да купуваш. Що не си купуваш от маслата на Мото Пфое?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта