Джет спарк аванс процесор

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
Goshko
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
Местоположение: София
Status: Извън линия

Джет спарк аванс процесор

Мнение от Goshko » 26 апр 2006, 12:04

Колеги тъй като не съм доволен от работата ми на газ искам да ви питам някой от клуба инсталирал ли си е това чудо, http://jethro.viket.net/spark.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? В клуба на Опел доста го хвалят та си мисля да проуча тук има ли някакви отзиви?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 26 апр 2006, 12:07


Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 26 апр 2006, 12:33

и все пак никои не си е сложил такъв процесор още.
Аз съм навит за такова нещо,стига да подобри мощността на газ и разхода.Ходих 2 пъти на газанализатор,и разхода под 9 не пада(извън градско при 120км/ч).А на ниските обороти нямам мощност-до 2200об си е направо тромава.Да се чудиш къде са и 105-те коня/магарета/кучета/котки.....

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Re: Джет спарк аванс процесор

Мнение от acj » 26 апр 2006, 15:33

Goshko написа:Колеги тъй като не съм доволен от работата ми на газ искам да ви питам някой от клуба инсталирал ли си е това чудо, http://jethro.viket.net/spark.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? В клуба на Опел доста го хвалят та си мисля да проуча тук има ли някакви отзиви?
Никаква работа не ти върши, нямаш нужда от него.

Потребителски аватар
Goshko
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Goshko » 27 апр 2006, 11:19

Свързах се с човека, обясни ми, че съм имал 2 бобини и система DIS, при което е нужно закупуването на 2 джетспарка, което идва към 150 лева. Иначе каза че има над 700 инасталации и при всички случаи имало осезаемо подобрение в динамика и разход. Засега, обаче още се чудя дали има смисъл да правя този разход.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 27 апр 2006, 11:26

много пари са.150 кинта няма да ги избиеш с този процесор.Според мен този тип много е надул цените.В това устроиство има части за 5-10лв.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 27 апр 2006, 13:16

Може и за 2 лева части да има, но ходи си ги купи - не всичко е в хардуера - има си и софтуер и безсънни нощи да се измисли и да функционира.
На който му е много - да не го купува. Друг е въпросът, че при нашите компове /тея в колите на форд/ това нещо не е нужно, както се каза вече 100 пъти

:twisted:

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 27 апр 2006, 13:43

Goshko написа:... Засега, обаче още се чудя дали има смисъл да правя този разход.
Ами, както вече казах, няма абсолютно никакъв смисъл. Както и Брок също каза, при комповете на Форд, това е тотално ненужно, а и вече е коментирано.

Виж, ако ти се харчат пари, всъщност имаш нужда от ламбда контрол. Доколкото си написал имаш някакви проблеми с газовата. Ако двигателя ти е ок на бензин особено в ел.частта, проблемите ти на газ са свързани със състава на горивната смес, а не с предварението на запалването.

Следователно или трябва да си оправиш настройките на АГУ-то, или ако ти се харчат пари, да добавиш ламбда контрол. Ламбда контрол с-мата осигурява оптимална горивна смес при различните режими на ДВГ, четейки директно сигнала от лабда сондата.

При липса на ламбда контрол с-ма, (обикновена АГУ), обикновено се прави настройката на сместа да е оптимална за около 3000 оборота. При обороти в диапазона 1500-2500 сместа е с около 5% по-обеднена спрямо оптималната, а над 3000 е около 5% по-богата от оптималната. Като резултат това означава, че в ниските обороти мощността е допълнително намалена спрямо работата на бензин (влошена динамика), а във високите обороти има преразход на газ, което като втори ефект има и ускорено запушване на катализатора, поради наличие на неизгоряла газ в изходящите газове. (Изложеното е доста опростено от мен изложение, на информация получена от Еурогаз - Горна баня).

Alex_77
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 яну 2006, 16:32
Модел на автомобила: Каквото падне
Status: Извън линия

Мнение от Alex_77 » 27 апр 2006, 13:45

Джетспарк имам на ладата и определено има ефект от него - двигателят започна да работи по-добре, може и да е субективно, но мощността се увеличи и съответно разхода падна. Купих го от човека, който ги прави (подвизаваше се във форумите на dir.bg с ник Jetro) за 50лв преди повече от 2 години.
За фордовете не знам дали ще има ефект. По пътя на логиката би трябвало мотора да работи по добре...

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 27 апр 2006, 14:04

Alex_77 написа:Джетспарк имам на ладата ......
За фордовете не знам дали ще има ефект. По пътя на логиката би трябвало мотора да работи по добре...
Няма. На фордовете има ECU - EECIV/V - DIS и управлението на предварението е осигурено. Джетспарк ще внесе подобрение на Zetec двигател, колкото наколенка на доктор Ливайн на ампутиран крак.

Alex_77
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 яну 2006, 16:32
Модел на автомобила: Каквото падне
Status: Извън линия

Мнение от Alex_77 » 27 апр 2006, 14:21

acj написа:
Няма. На фордовете има ECU - EECIV/V - DIS и управлението на предварението е осигурено. Джетспарк ще внесе подобрение на Zetec двигател, колкото наколенка на доктор Ливайн на ампутиран крак.
:D кефиш

Друго исках да кажа - много коли имат ECU, но това не значи, че ECU-то подава получава коректна информация и съответно работи коректно при LPG .
Както и да е, със сигурност ще има ефект при по-старите модели.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 27 апр 2006, 14:35

acj, в 2 по-големи сервиза в Пловдив питах за ламбда контрол.И в двата ми казаха че такова нещо не монтират и е излишно.по форумите бях чел за това и ги попитах,но явно много малко сервизи го монтират.Как върви цената на тази джаджа и дали ще ми я свържат правилно ако ида в АГУ-сервиз.
2)Ти казваш че се регулира сместа за около 3000 об и по ниските об.са с 5%по слаба смес,а по-високите с 5% по-обогатена.Този уред как ще регулира изпарителя да подава точното количество газ като тои е вакумен?Е това не ми е ясно!!!Свтни ме моля те!

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 27 апр 2006, 14:40

ламбда контрол регулира дебита на гаста от испарителя кум двигателя ,а не испарителя.
а може и вакумен да ти е пак стаава

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 27 апр 2006, 15:15

а какви пари са тези работи????????

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 28 апр 2006, 09:24

mrdds написа:а какви пари са тези работи????????
~200-250лв.

Ако беше разгледал форума щеше да намериш и отговор на това какво е ламбда контрол, но както и да е - прочети това
:arrow: ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM

:twisted:

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 28 апр 2006, 09:30

Тенкю Brock,много полезна информация.

rossen_s_a
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Относно JetSpark и предварението

Мнение от rossen_s_a » 11 май 2006, 14:06

При повечето по-стари коли с компютърно управление на двигателя, предварението се определя на база информацията от датчиците за температура на двигателя и въздуха, оборотите и ламбда сондата. При тях компютъра няма как да разбере дали караш на бензин или газ и съответно предварението не се променя. Те имат нужда от аванс процесор или JetSpark.
Някой двигатели (спортните серии) имат и детонационен датчик в главата. По него компютъра настройва предварението оптимално, независимо какво гориво се използва. Те нямат нужда от аванс процесор или JetSpark - и да сложите, компа ще го компенсира автоматично - няма смисъл!

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Re: Относно JetSpark и предварението

Мнение от acj » 11 май 2006, 14:21

rossen_s_a написа:По него компютъра настройва предварението оптимално, независимо какво гориво се използва. Те нямат нужда от аванс процесор или JetSpark - и да сложите, компа ще го компенсира автоматично - няма смисъл!
Е да де, ама ти да си чул детонации (чукане на аванса) на Zetec? Аз не съм. E, регулира ли ECU-то аванса или съм глух (и това е възможно). :D

rossen_s_a
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от rossen_s_a » 11 май 2006, 14:37

acj,
няма да чуеш как чука аванса на Zetec дори и с допълнителен слухов апарат, защото:
:idea: на бензин компютърът си дава оптималното предварение
:idea: на газ - компютърът си дава същото предварение като на бензин, но то е по-малко от оптималното за газ, а доколкото знам (а може и да се лъжа), аванса чука при по-голямо предварение :wink:
P.S. виж схемата на Zetec, но мисля, че няма детонационен датчик. Защото моя CVH няма. Ако е така си сложи аванс процесор и ще останеш приятно изненадан от резултата.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 11 май 2006, 14:57

rossen_s_a написа:... а доколкото знам (а може и да се лъжа), аванса чука при по-голямо предварение :wink:
Апцолутно верно, т.е има самозапалване на сместа преди подаването на искрата, т.нар. детонация.

По-удачния пример с газта (ако изобщо може да се каже удачен) е наистина обратния, като сипеш 100 октана бензин. Ама и тъй няма проблем.

А колкото до приятната изненада, аз съм си приятно изненадан вече 70 000 км. на газ с перфектна работа на двигателя, та ще се въздържа от повече, да не се из.."самоцензурирано", пардон изкефя съвсем. :D

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта