За турбина с променлива геометрия

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
SIR SLAYTON
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 16 май 2009, 18:29
Модел на автомобила: форд фокус 1.8 tdci 100h.p.
Status: Извън линия

Re: За турбина с променлива геометрия

Мнение от SIR SLAYTON » 25 юли 2010, 11:22

Значи аз направих един изключително прост тест и той проработи. Изваждате маркучето отиващо към вакуумния регулатор от горния му край и засмуквате, тъй като работи с вакуум а не с налягане. Без да се напъвате би следвало лоста да помръдне, ако работи естествено. Това се прави с вакуумна помпа но при липса на такава става и по гореописания начин.

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: За турбина с променлива геометрия

Мнение от Shooter » 25 юли 2010, 12:13

Ianaki написа:Колега, въпросът не е дали е с променлива или не това е ясно:
http://ianaki777.snimka.bg/automobiles/ ... 778865.big" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Както се вижда много ясно от снимката е с променлива геометрия.Вижда се вакумноя регулатор и лоста към турбото за корекция ъгъла на лопадките.
този вакуум не е ли за отваряне на клапата за връщане на част от неизгорелите газове? гледал съм такова турбо и можеш да му смениш геометрията само с чук.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За турбина с променлива геометрия

Мнение от Ianaki » 25 юли 2010, 18:40

Абсолютно всяко турбо се разглобява.Честа практика е да се почиства от полепналия нагар, който реално затруднява или блукира лопадките на променливата геометрия от където и пада налягането в ниските обототи.До 1-2 дни ще ми престигне едно уплатнение на интеркулера от МФ и тогава ще направя тестовете.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За турбина с променлива геометрия

Мнение от DTM » 27 юли 2010, 06:25

Ianaki написа:Колега, въпросът не е дали е с променлива или не това е ясно:
http://ianaki777.snimka.bg/automobiles/ ... 778865.big" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Както се вижда много ясно от снимката е с променлива геометрия.Вижда се вакумноя регулатор и лоста към турбото за корекция ъгъла на лопадките.
Колега, тая турбина не е с променлива геометрия на лопатките.
Освен, ако не е сменяна с такава, но не виждам смисъл понеже няма какво да разбере ефекта от нея и да я управлява съответно, т.е. ЕКУ.
Това е wastegate клапана, които ти пази турбокомпресора и двигатела от високо налягане.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За турбина с променлива геометрия

Мнение от Ianaki » 27 юли 2010, 11:01

Ти си втория който твърди, че е без променлива, затова реших да се разровя на дълбоко и (дано да не го сметнете за спам);
На ескорта се монтира garrett GT1544S.Това лесно се разбира оттук:
http://www.turboost.lt/eng/catalog.php?fam=GT1544S" onclick="window.open(this.href);return false;
Този модел турбо найстина не е с променлива това го разбрах оттук:
http://www.google.bg/search?hl=bg&clien ... f2&spell=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Просто теглите файла от първия резултат и поглеждате ба стр.19.
Много съжалявам, че съм ви подвел.

п.п. а този клапан, как да се разбере дали работи?!

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: За турбина с променлива геометрия

Мнение от Shooter » 27 юли 2010, 14:29

п.п. а този клапан, как да се разбере дали работи?![/quote]

Би трябвало при рязко форсиране да мръдне. но двигателя на празен ход не е натоварен и ефекта ще е незабележим.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта