Проблем с температурата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Проблем с температурата

Мнение от sake » 25 юли 2010, 21:54

Здравейте,

Моят автомобил е Ford Escort RS 2000 (1996г.). Имам проблем с температурата на двигателя - много бързо стига до червеното поле и се включва вентилатора. Това се случва след като автомобила се кара на първа, втора скорост в продължение на 10-15мин. по градските улици. Когато обаче се движа из града на трета, четвърта няма проблем, а на баир надолу температурата си пада до нормалното положение. Когато се движа извънградско също няма проблем. С две думи - има ли въздух и когато може да "диша" колата, няма проблеми. Започна ли да я мъча на малки скорости започва бързо да прегрява - няма значение дали е лято или зима.
Датчика е сменен преди 4 години, когато купихме автомобила. Когато включа климатика не прегрява, а дори температурата пада (един приятел ми каза, че това е абсолютно нормално, защото вентилатора започва да работи на "втора степен" за да охлажда и двигателя и радиатора на климатика). Според този приятел проблема е в термостата, но ако си го купя и ако не се оправи проблема ще разбера, че съм си дал парите на вятъра :). Искам да ви попитам според вас ако не е проблема в термостата или в датчика в какво може да бъде и дали има голяма вероятност проблема да не се оправи след като си сменя термостата? Забравих да спомена, че целогодишно използвам антифриз, а не вода. Какъв по-точно не мога да ви кажа ... най-обикновен според мен.
Надявам се тук да чуя още едно мнение. Аз така или иначе ще послушам този приятел, който ме посъветва да сменя термостата, но ми е интересно дали и вие сте имали подобни проблеми и как сте се справяли с тях.

Поздрави,

А.Д.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от Nebhotep » 25 юли 2010, 22:36

При мен горе- долу по същия начин се движи температурата. Работата ми е на 5 километра и в края на пътуването вече се е включила перката. По принцип датчика задейства перката на 105 градуса и я изключва на 100. Щом не ти влиза в червената скала, значи бъди спокоен. Има и голяма вероятност датчика да те лъже с 10 - 20 градуса с показанията си. Буквата N е 60 градуса, О -70, R -80, M -90, А 100, L-110. Моята перка се включва, когата стрелката е между A и L. Може и термостата да не отваря напълно и затова циркулацията на водата да е затруднена. Извади го и го свари на котлона като мериш температурата на водата. На тялото има щампа на каква температура отваря. Успех!

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от sake » 25 юли 2010, 22:44

Т.е. според теб не трябва да се занимавам да предприемам каквото и да било, така ли? Аз дори и да извадя термостата и да го "сваря" и да разбера кога отваря/затваря това не променя факта, че колата много бързо ми загрява. Това според мен не е нормалното, но все пак реших да питам именно вас защото разбирате повече от мен със сигурност. При мен се включва перката ето тук:

http://img826.imageshack.us/img826/7513 ... ksfron.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от Nebhotep » 25 юли 2010, 22:49

Нещо не се зарежда снимката. Казваш, че и зимата загрява за 10-15 мин? При мен зимата на четвъртия километър е на 90 градуса, а перката при температури под 10 градуса не съм я чувал да се върти. Щом смяташ, че загряването не е в норма си вземи термостат но оригинален. Струва 36 лева с гарнитурката.

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от sake » 25 юли 2010, 22:58

Да,а и през зимата го имам този проблем. Изключително бързо ми загрява, при положение, че все пак използвам и парното през зимата. Нека кажем, че минутките са над 20.

Заповядай друг линк на снимката:

Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от Nebhotep » 25 юли 2010, 23:06

Значи от това, което показваш излиза, че перката ти се включва на около 120 градуса, което е невъзможно. Включва точно на 105 и изключва на 100. Значи уреда те лъже поне с 15 градуса.

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от sake » 25 юли 2010, 23:15

Точно там се включва всеки път, а в действителност каква е температурата не зная :|

Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от lazarkk » 25 юли 2010, 23:17

sake написа:Да,а и през зимата го имам този проблем. Изключително бързо ми загрява, при положение, че все пак използвам и парното през зимата. Нека кажем, че минутките са над 20.

Заповядай друг линк на снимката:

Изображение

при мен има същия резултат, как мога да разбера реалната температура каква е?
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от Nebhotep » 25 юли 2010, 23:22

Мериш с химически термометър в казанчето на охладителната система, но пак измерването няма да е съвсем точно. Все пак ще придобиеш представа. Другият вариант е да отидеш на компютърна диагностика и да свериш получените данни от ECT датчика и показанията на таблото, това е и най- точния начин!

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от sake » 25 юли 2010, 23:35

Да, но дори и да разбера при каква температура се включва перката, отново няма да разбера защо толкова бързо вдига температурата. Ако разбера кой е първоизточника на проблема (кои фактори обуславят покачването на температурата) сигурно изобщо няма да ми се налага да разбирам при каква температура се случват тези процеси защото няма да ми прегрява изобщо колата. Знам ли и аз вече?! Обърках се :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от HACKO » 25 юли 2010, 23:54

sake написа:Да, но дори и да разбера при каква температура се включва перката, отново няма да разбера защо толкова бързо вдига температурата. Ако разбера кой е първоизточника на проблема (кои фактори обуславят покачването на температурата) сигурно изобщо няма да ми се налага да разбирам при каква температура се случват тези процеси защото няма да ми прегрява изобщо колата. Знам ли и аз вече?! Обърках се :)
Няма нищо лошо, че загрява бързо, колкото по-бързо толкова по-добре, проблема на повечето Фордове е че загряват бавно, особенно през Зимата. Провери все пак датчика за включване на вентилатора, моя близо 2г включваше почти в червеното, един ден го свалих и го сварих и се оказа че включва на 127градуса. Както те съветва Nebhotep, не става температурата в разширителния съд е значително по-ниска а и при разхерметизирана система изкипява при 95градуса. Проверката става като датчика се свали, контактите му се свързват с оммер, слага се в съд с масло и се загрява, със живачен термометър (поне до 150градуса) се отчита на каква температура ще включи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от essex » 25 юли 2010, 23:56

само да попитам тея 105 градуса на Л-то ли ще се падат ( L ) ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от sake » 26 юли 2010, 00:02

Добре, Наско. Ще имам предвид и датчика, който може да включва доста късно. Все пак не ми се иска да изгарям цялата инсталация. А след като се установи на каква температура се е включвал и излезе, че не е наред просто ще трябва да се закупи нов и да се смени, нали? Или може да се оправи?

Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от lazarkk » 26 юли 2010, 08:07

аз смених и двата датчика, този дето отчита на таблото и този за перката и няма никаква разлика, вярно не съм ги купил от moto-pfohe... но отчита и включва по едно и също време, както преди
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от S_C » 26 юли 2010, 08:41

http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Статия по въпроса за ЗЕТЕК.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от sake » 26 юли 2010, 14:26

Искам само да ви дам снимки на консумативите, които използвам - спирачна течност, моторно масло и антифриз за да си кажете мнението. Ето ги и снимките:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от essex » 26 юли 2010, 15:51

essex написа:само да попитам тея 105 градуса на Л-то ли ще се падат ( L ) ?
???
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от Nebhotep » 26 юли 2010, 16:15

При мен е между А и L!

Потребителски аватар
sake
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от sake » 26 юли 2010, 17:31

Ще споделите ли с мен вашето мнение за моите "консумативи" и от друга страна да ми кажете вие какви използвате и от кои сте доволни?

Потребителски аватар
lazarkk
потребител
потребител
Мнения: 195
Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с температурата

Мнение от lazarkk » 26 юли 2010, 21:23

Nebhotep написа:При мен е между А и L!
ти си добре, при мен е след L :?
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 32 госта