Проблем с температурата
- sake
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
- Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Проблем с температурата
Здравейте,
Моят автомобил е Ford Escort RS 2000 (1996г.). Имам проблем с температурата на двигателя - много бързо стига до червеното поле и се включва вентилатора. Това се случва след като автомобила се кара на първа, втора скорост в продължение на 10-15мин. по градските улици. Когато обаче се движа из града на трета, четвърта няма проблем, а на баир надолу температурата си пада до нормалното положение. Когато се движа извънградско също няма проблем. С две думи - има ли въздух и когато може да "диша" колата, няма проблеми. Започна ли да я мъча на малки скорости започва бързо да прегрява - няма значение дали е лято или зима.
Датчика е сменен преди 4 години, когато купихме автомобила. Когато включа климатика не прегрява, а дори температурата пада (един приятел ми каза, че това е абсолютно нормално, защото вентилатора започва да работи на "втора степен" за да охлажда и двигателя и радиатора на климатика). Според този приятел проблема е в термостата, но ако си го купя и ако не се оправи проблема ще разбера, че съм си дал парите на вятъра
. Искам да ви попитам според вас ако не е проблема в термостата или в датчика в какво може да бъде и дали има голяма вероятност проблема да не се оправи след като си сменя термостата? Забравих да спомена, че целогодишно използвам антифриз, а не вода. Какъв по-точно не мога да ви кажа ... най-обикновен според мен.
Надявам се тук да чуя още едно мнение. Аз така или иначе ще послушам този приятел, който ме посъветва да сменя термостата, но ми е интересно дали и вие сте имали подобни проблеми и как сте се справяли с тях.
Поздрави,
А.Д.
Моят автомобил е Ford Escort RS 2000 (1996г.). Имам проблем с температурата на двигателя - много бързо стига до червеното поле и се включва вентилатора. Това се случва след като автомобила се кара на първа, втора скорост в продължение на 10-15мин. по градските улици. Когато обаче се движа из града на трета, четвърта няма проблем, а на баир надолу температурата си пада до нормалното положение. Когато се движа извънградско също няма проблем. С две думи - има ли въздух и когато може да "диша" колата, няма проблеми. Започна ли да я мъча на малки скорости започва бързо да прегрява - няма значение дали е лято или зима.
Датчика е сменен преди 4 години, когато купихме автомобила. Когато включа климатика не прегрява, а дори температурата пада (един приятел ми каза, че това е абсолютно нормално, защото вентилатора започва да работи на "втора степен" за да охлажда и двигателя и радиатора на климатика). Според този приятел проблема е в термостата, но ако си го купя и ако не се оправи проблема ще разбера, че съм си дал парите на вятъра

Надявам се тук да чуя още едно мнение. Аз така или иначе ще послушам този приятел, който ме посъветва да сменя термостата, но ми е интересно дали и вие сте имали подобни проблеми и как сте се справяли с тях.
Поздрави,
А.Д.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
При мен горе- долу по същия начин се движи температурата. Работата ми е на 5 километра и в края на пътуването вече се е включила перката. По принцип датчика задейства перката на 105 градуса и я изключва на 100. Щом не ти влиза в червената скала, значи бъди спокоен. Има и голяма вероятност датчика да те лъже с 10 - 20 градуса с показанията си. Буквата N е 60 градуса, О -70, R -80, M -90, А 100, L-110. Моята перка се включва, когата стрелката е между A и L. Може и термостата да не отваря напълно и затова циркулацията на водата да е затруднена. Извади го и го свари на котлона като мериш температурата на водата. На тялото има щампа на каква температура отваря. Успех!
- sake
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
- Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
Т.е. според теб не трябва да се занимавам да предприемам каквото и да било, така ли? Аз дори и да извадя термостата и да го "сваря" и да разбера кога отваря/затваря това не променя факта, че колата много бързо ми загрява. Това според мен не е нормалното, но все пак реших да питам именно вас защото разбирате повече от мен със сигурност. При мен се включва перката ето тук:
http://img826.imageshack.us/img826/7513 ... ksfron.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img826.imageshack.us/img826/7513 ... ksfron.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
Нещо не се зарежда снимката. Казваш, че и зимата загрява за 10-15 мин? При мен зимата на четвъртия километър е на 90 градуса, а перката при температури под 10 градуса не съм я чувал да се върти. Щом смяташ, че загряването не е в норма си вземи термостат но оригинален. Струва 36 лева с гарнитурката.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
Значи от това, което показваш излиза, че перката ти се включва на около 120 градуса, което е невъзможно. Включва точно на 105 и изключва на 100. Значи уреда те лъже поне с 15 градуса.
- sake
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
- Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
Точно там се включва всеки път, а в действителност каква е температурата не зная 

- lazarkk
- потребител
- Мнения: 195
- Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
при мен има същия резултат, как мога да разбера реалната температура каква е?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
Мериш с химически термометър в казанчето на охладителната система, но пак измерването няма да е съвсем точно. Все пак ще придобиеш представа. Другият вариант е да отидеш на компютърна диагностика и да свериш получените данни от ECT датчика и показанията на таблото, това е и най- точния начин!
- sake
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
- Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
Да, но дори и да разбера при каква температура се включва перката, отново няма да разбера защо толкова бързо вдига температурата. Ако разбера кой е първоизточника на проблема (кои фактори обуславят покачването на температурата) сигурно изобщо няма да ми се налага да разбирам при каква температура се случват тези процеси защото няма да ми прегрява изобщо колата. Знам ли и аз вече?! Обърках се 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
Няма нищо лошо, че загрява бързо, колкото по-бързо толкова по-добре, проблема на повечето Фордове е че загряват бавно, особенно през Зимата. Провери все пак датчика за включване на вентилатора, моя близо 2г включваше почти в червеното, един ден го свалих и го сварих и се оказа че включва на 127градуса. Както те съветва Nebhotep, не става температурата в разширителния съд е значително по-ниска а и при разхерметизирана система изкипява при 95градуса. Проверката става като датчика се свали, контактите му се свързват с оммер, слага се в съд с масло и се загрява, със живачен термометър (поне до 150градуса) се отчита на каква температура ще включи.sake написа:Да, но дори и да разбера при каква температура се включва перката, отново няма да разбера защо толкова бързо вдига температурата. Ако разбера кой е първоизточника на проблема (кои фактори обуславят покачването на температурата) сигурно изобщо няма да ми се налага да разбирам при каква температура се случват тези процеси защото няма да ми прегрява изобщо колата. Знам ли и аз вече?! Обърках се
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
само да попитам тея 105 градуса на Л-то ли ще се падат ( L ) ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- sake
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
- Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
Добре, Наско. Ще имам предвид и датчика, който може да включва доста късно. Все пак не ми се иска да изгарям цялата инсталация. А след като се установи на каква температура се е включвал и излезе, че не е наред просто ще трябва да се закупи нов и да се смени, нали? Или може да се оправи?
- lazarkk
- потребител
- Мнения: 195
- Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
аз смених и двата датчика, този дето отчита на таблото и този за перката и няма никаква разлика, вярно не съм ги купил от moto-pfohe... но отчита и включва по едно и също време, както преди
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Статия по въпроса за ЗЕТЕК.
Статия по въпроса за ЗЕТЕК.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
???essex написа:само да попитам тея 105 градуса на Л-то ли ще се падат ( L ) ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
При мен е между А и L!
- sake
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 01 юли 2009, 16:37
- Модел на автомобила: Ford Escort RS 2000
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с температурата
Ще споделите ли с мен вашето мнение за моите "консумативи" и от друга страна да ми кажете вие какви използвате и от кои сте доволни?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 32 госта