Парно на форд фокус
-
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
- Status: Извън линия
Парно на форд фокус
Колеги днес ми се наложи да ползвам вентилацията на колата и понеже валя пуснах да духа на предното стъкло само и като включих вентилатора на 1 и климатика се включи. помислих че е защото е на студено и завъртях на топло но като позагря пак се включваше. На другите позиции не се включва а само на обдухването на предното стъкло. Това нормално ли е според вас и какъв е принципа на включване ако е така на другите степени работи ли?
фокуса е 1.8 TDdi 2000 година
фокуса е 1.8 TDdi 2000 година
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
И все пак какво му е на топлото за да е такова заглавието?
Нормално е да пуска климатика когато насочваш въздуха на предния джам.
Екстра си е за да суши джама от изпотяване.
Нормално е да пуска климатика когато насочваш въздуха на предния джам.
Екстра си е за да суши джама от изпотяване.
-
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
а изключва ли се след като загрее до оптимална температура двигателя и колко време работи.
- XN3K
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 22 юли 2007, 15:55
- Модел на автомобила: Fiesta Trend 1.25 (82 HP), 2017
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
paci го е написал много добре. Климатика изсушава въздуха много по-добре от обикновенната вентилация на колата, затова е направено така - когато пуснеш да духа само към челното стъкло и климатика се включва автоматично. Това няма нищо общо с температурата на двигателя и с продължителността на обдухване. Презумпцията е, че щом пускаш вентилация само към стъклото, то е запотено. Ако не искаш климатик - просто го изключваш ръчно 
Това е екстра на почти всички нови Форд-ове от последните десетина години. Тази екстра със сигурност я има на Фиеста, Фокус и Кънект (в такива коли съм я виждал). Би трябвало и Мондео-то да я има.

Това е екстра на почти всички нови Форд-ове от последните десетина години. Тази екстра със сигурност я има на Фиеста, Фокус и Кънект (в такива коли съм я виждал). Би трябвало и Мондео-то да я има.
-
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
но лампата на бутона не ми светва като е на позиция на предното стъкло само чувам как включва компресора
- villain
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 29 ное 2006, 11:31
- Модел на автомобила: FORD FOCUS COMBI 2002 (DuraTorq-TDCi 1.8L 115PS)
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
И при мен е така. Включва си сам когато въздуха е към предното стъкло без да свети лампичката. Явно така са го направили поради причини написани по-горе от колегата.
- XN3K
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 22 юли 2007, 15:55
- Модел на автомобила: Fiesta Trend 1.25 (82 HP), 2017
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Да, лампичката и на моята кола не светва, но на Фокус МК2 и на Фиеста светва 

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 май 2010, 12:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16V, Zetec
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Здравейте колеги!
Включвам се в темата с проблем
.
Спря да ми работи вентилатора и климатика.
При опит да включа вентилатор, било то за охлаждане или затопляне, няма никой!!!! При натискане на копчето за климатика е същото, лампичката не светва. Единствено, което дава признаци за живот е лампичката на бутона за завъртане на въздуха в купето (не знам дали има връзка с останалите неща), тя свети при даване на контакт.
Проверих бушоните, които са за климатика и при тях няма проблем... Опитах се да сваля панела, за да проверя кабелите на бутоните, но срещнах трудности със демонтажа му.
Някой срещал ли е подобен проблем??
Включвам се в темата с проблем

Спря да ми работи вентилатора и климатика.
При опит да включа вентилатор, било то за охлаждане или затопляне, няма никой!!!! При натискане на копчето за климатика е същото, лампичката не светва. Единствено, което дава признаци за живот е лампичката на бутона за завъртане на въздуха в купето (не знам дали има връзка с останалите неща), тя свети при даване на контакт.
Проверих бушоните, които са за климатика и при тях няма проблем... Опитах се да сваля панела, за да проверя кабелите на бутоните, но срещнах трудности със демонтажа му.
Някой срещал ли е подобен проблем??
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Имай пред вид че климатика ти е свързан с вентилатора - не работи вентилатора, не включва и климатика, така че като начало не е добра идея да се хвърляш направо на климатика. Провери първо защо не ти работи вентилатора - от бушон ли, от някоя връзка, ключа може да е заминал, самия вентилатор... и когато проработи тогава вече ще видиш и самия климатик как е.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 май 2010, 12:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16V, Zetec
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Да, и аз натам бях тръгнал, но не мога да сваля панела, за да проверя ключовете и бутоните на вентилатора и климатика. Дали е на щипки (т.е. да напъна са отверката
) или първо трябва да сваля радиото (така е показано за ФОКУС ІІ).
Във всеки случай, довечера ще направя още една ревизия на бушоните и се хвърлям на таблото
.
Благодаря за съвета!

Във всеки случай, довечера ще направя още една ревизия на бушоните и се хвърлям на таблото

Благодаря за съвета!
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 15 дек 2007, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Focus SW '00 1.6 Zetec 100hp
- Местоположение: София - Бургас
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Здравей колега,
Наскоро и на мен ми се случи същото и проблема беше в ключа на вентилатора - aко е това ремонта е лесен - различните степени(1-4) са различни пластини, които са наредени в полукръг и при завъртане ключа прави контакт с тях. При мен се бяха огънали навътре и само ги изправих леко.
До ключа се стига като свалиш радиото и зад него има 4 види - след това таблото се вади с леко дръпване. Най вероятно ще трябва да разкачиш часовника, за да имаш място да бръкнеш с отвертката, за да развиеш видичката която държи ключа - оправяш го и след това по обратния ред... като свършиш, си пускаш климатика и отваряш една бира
Успех
Наскоро и на мен ми се случи същото и проблема беше в ключа на вентилатора - aко е това ремонта е лесен - различните степени(1-4) са различни пластини, които са наредени в полукръг и при завъртане ключа прави контакт с тях. При мен се бяха огънали навътре и само ги изправих леко.
До ключа се стига като свалиш радиото и зад него има 4 види - след това таблото се вади с леко дръпване. Най вероятно ще трябва да разкачиш часовника, за да имаш място да бръкнеш с отвертката, за да развиеш видичката която държи ключа - оправяш го и след това по обратния ред... като свършиш, си пускаш климатика и отваряш една бира

Успех
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 май 2010, 12:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16V, Zetec
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Благодаря за съветите!QA написа:Здравей колега,
Наскоро и на мен ми се случи същото и проблема беше в ключа на вентилатора - aко е това ремонта е лесен - различните степени(1-4) са различни пластини, които са наредени в полукръг и при завъртане ключа прави контакт с тях. При мен се бяха огънали навътре и само ги изправих леко.
До ключа се стига като свалиш радиото и зад него има 4 види - след това таблото се вади с леко дръпване. Най вероятно ще трябва да разкачиш часовника, за да имаш място да бръкнеш с отвертката, за да развиеш видичката която държи ключа - оправяш го и след това по обратния ред... като свършиш, си пускаш климатика и отваряш една бира![]()
Успех

Сега се прибирам и се хвърлям в боя с Фокуса и, дай боже, с бирата....

Ще споделя опита.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 18 яну 2011, 17:50
- Модел на автомобила: Форд Сиера 2.0i Dohc
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Здравейте колеги. Имам проблем с вентилаторите в купето. Както и да включа парното не духат. Само ми духа към предното стъкло. Ако може съвет. За форд фокус 1.8 tdci 2002 се отнася.
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Най-вероятно е развалена врътката долу, май се случваше чат пат и това, ако не се лъжа имат някакво жило.
- Slayer
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 22 дек 2014, 17:07
- Модел на автомобила: Focus
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
На моя Фокус 2, 2008-ма се включва климатика и светва обаче лампичката, когато духа към предното стъкло също...Тъй като това е първата кола, която карам и прави така ми беше малко некомфортно първоначално, особено зимата, ама се свиква вече да го изключвам ръчно сутрин...villain написа:И при мен е така. Включва си сам когато въздуха е към предното стъкло без да свети лампичката. Явно така са го направили поради причини написани по-горе от колегата.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Колега, вентилатора е само един а за това накъде да духа се грижи клапа задвижвана от жило. Наведи се до педала за газта и виж дали жилото се движи съответно дали се дижи клапата, когато въртиш превключвателя на посоката.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 28 яну 2016, 19:53
- Модел на автомобила: Форд фокус 2005 1, 6tdci
- Местоположение: враца
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Здр имах такъв фокус и комрпесора на климатика се фключва сам когато го настроиш да обдухва предното стъкла бес да свети лампата сега имам по новия модел и тои прави същото но и светва копчито несе притесняваи 

- Gladiator_BG
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 07 апр 2010, 20:55
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 115ph 02 Ghia
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
При мен средната врътка, която разпределя въздушната струя, преклено трудно започна да превключва в крайно дясно /към прозореца / и крайно ляво /към шофьора и пасажера/ положение. Дори по някога въобще не успявам да превключа. Усеща се напрежение в жилото при завъртане. Съответно и обратно - когато съм пуснал да духа само на прозореца после трудно завъртам към краката. 6-тото ми чувство казва че клапана който се управлява от жилото заяжда по някаква причина и може би причината е че тази есен в един от дъждовните дни се бяха запушили дренажите до филтъра и водата преливаше през филтъра и влезе в купето под пасажерската седалка.
Обичам да чопля по колата и да си оправям дребните проблеми сам но свободното ми време става все по малко. Как най бързо да се добера до тази клапа и какво трябва да демонтирам от таблото за да й направя една проверка за някое листенце или цяло клонче което да я спъва.
Всъщност може ли да се издири монтьорското ръководство с последователността и начина на разглобяване на всички елементи в автомобила.
Колата е от профила ми.
Лек и успешен ден на всички

-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 27 юли 2015, 13:21
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 2001
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Здравейте.Gladiator_BG написа: ↑05 дек 2017, 11:39При мен средната врътка, която разпределя въздушната струя, преклено трудно започна да превключва в крайно дясно /към прозореца / и крайно ляво /към шофьора и пасажера/ положение. Дори по някога въобще не успявам да превключа. Усеща се напрежение в жилото при завъртане. Съответно и обратно - когато съм пуснал да духа само на прозореца после трудно завъртам към краката. 6-тото ми чувство казва че клапана който се управлява от жилото заяжда по някаква причина и може би причината е че тази есен в един от дъждовните дни се бяха запушили дренажите до филтъра и водата преливаше през филтъра и влезе в купето под пасажерската седалка.
Обичам да чопля по колата и да си оправям дребните проблеми сам но свободното ми време става все по малко. Как най бързо да се добера до тази клапа и какво трябва да демонтирам от таблото за да й направя една проверка за някое листенце или цяло клонче което да я спъва.
Всъщност може ли да се издири монтьорското ръководство с последователността и начина на разглобяване на всички елементи в автомобила.
Колата е от профила ми.
Лек и успешен ден на всички![]()
Колега, аз имах същия проблем, но за жалост по едно време нещо щракна вътре и сега духа само на прозореца колкото и да въртя копчето. Предполагам,че жилото се е скъсало или самата клапа се е счупила.
Ако някой може да даде съвет как да се ремонтира това ще съм му много благодарен.
PS: Става дума за Focus MK1 2001 1.6 16v
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Парно на форд фокус
Жилото на врътката се е прецакало, скъсано, или излязло от ролките.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта