Джет спарк аванс процесор
- Goshko
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Джет спарк аванс процесор
Колеги тъй като не съм доволен от работата ми на газ искам да ви питам някой от клуба инсталирал ли си е това чудо, http://jethro.viket.net/spark.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? В клуба на Опел доста го хвалят та си мисля да проуча тук има ли някакви отзиви?
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
и все пак никои не си е сложил такъв процесор още.
Аз съм навит за такова нещо,стига да подобри мощността на газ и разхода.Ходих 2 пъти на газанализатор,и разхода под 9 не пада(извън градско при 120км/ч).А на ниските обороти нямам мощност-до 2200об си е направо тромава.Да се чудиш къде са и 105-те коня/магарета/кучета/котки.....
Аз съм навит за такова нещо,стига да подобри мощността на газ и разхода.Ходих 2 пъти на газанализатор,и разхода под 9 не пада(извън градско при 120км/ч).А на ниските обороти нямам мощност-до 2200об си е направо тромава.Да се чудиш къде са и 105-те коня/магарета/кучета/котки.....
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Джет спарк аванс процесор
Никаква работа не ти върши, нямаш нужда от него.Goshko написа:Колеги тъй като не съм доволен от работата ми на газ искам да ви питам някой от клуба инсталирал ли си е това чудо, http://jethro.viket.net/spark.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? В клуба на Опел доста го хвалят та си мисля да проуча тук има ли някакви отзиви?
- Goshko
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 30 авг 2005, 11:45
- Модел на автомобила: Escort 1.8 16v RDA EFI - 92g
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Свързах се с човека, обясни ми, че съм имал 2 бобини и система DIS, при което е нужно закупуването на 2 джетспарка, което идва към 150 лева. Иначе каза че има над 700 инасталации и при всички случаи имало осезаемо подобрение в динамика и разход. Засега, обаче още се чудя дали има смисъл да правя този разход.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Ами, както вече казах, няма абсолютно никакъв смисъл. Както и Брок също каза, при комповете на Форд, това е тотално ненужно, а и вече е коментирано.Goshko написа:... Засега, обаче още се чудя дали има смисъл да правя този разход.
Виж, ако ти се харчат пари, всъщност имаш нужда от ламбда контрол. Доколкото си написал имаш някакви проблеми с газовата. Ако двигателя ти е ок на бензин особено в ел.частта, проблемите ти на газ са свързани със състава на горивната смес, а не с предварението на запалването.
Следователно или трябва да си оправиш настройките на АГУ-то, или ако ти се харчат пари, да добавиш ламбда контрол. Ламбда контрол с-мата осигурява оптимална горивна смес при различните режими на ДВГ, четейки директно сигнала от лабда сондата.
При липса на ламбда контрол с-ма, (обикновена АГУ), обикновено се прави настройката на сместа да е оптимална за около 3000 оборота. При обороти в диапазона 1500-2500 сместа е с около 5% по-обеднена спрямо оптималната, а над 3000 е около 5% по-богата от оптималната. Като резултат това означава, че в ниските обороти мощността е допълнително намалена спрямо работата на бензин (влошена динамика), а във високите обороти има преразход на газ, което като втори ефект има и ускорено запушване на катализатора, поради наличие на неизгоряла газ в изходящите газове. (Изложеното е доста опростено от мен изложение, на информация получена от Еурогаз - Горна баня).
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 яну 2006, 16:32
- Модел на автомобила: Каквото падне
- Status: Извън линия
Джетспарк имам на ладата и определено има ефект от него - двигателят започна да работи по-добре, може и да е субективно, но мощността се увеличи и съответно разхода падна. Купих го от човека, който ги прави (подвизаваше се във форумите на dir.bg с ник Jetro) за 50лв преди повече от 2 години.
За фордовете не знам дали ще има ефект. По пътя на логиката би трябвало мотора да работи по добре...
За фордовете не знам дали ще има ефект. По пътя на логиката би трябвало мотора да работи по добре...
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Няма. На фордовете има ECU - EECIV/V - DIS и управлението на предварението е осигурено. Джетспарк ще внесе подобрение на Zetec двигател, колкото наколенка на доктор Ливайн на ампутиран крак.Alex_77 написа:Джетспарк имам на ладата ......
За фордовете не знам дали ще има ефект. По пътя на логиката би трябвало мотора да работи по добре...
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 яну 2006, 16:32
- Модел на автомобила: Каквото падне
- Status: Извън линия
acj написа:
Няма. На фордовете има ECU - EECIV/V - DIS и управлението на предварението е осигурено. Джетспарк ще внесе подобрение на Zetec двигател, колкото наколенка на доктор Ливайн на ампутиран крак.

Друго исках да кажа - много коли имат ECU, но това не значи, че ECU-то подава получава коректна информация и съответно работи коректно при LPG .
Както и да е, със сигурност ще има ефект при по-старите модели.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
acj, в 2 по-големи сервиза в Пловдив питах за ламбда контрол.И в двата ми казаха че такова нещо не монтират и е излишно.по форумите бях чел за това и ги попитах,но явно много малко сервизи го монтират.Как върви цената на тази джаджа и дали ще ми я свържат правилно ако ида в АГУ-сервиз.
2)Ти казваш че се регулира сместа за около 3000 об и по ниските об.са с 5%по слаба смес,а по-високите с 5% по-обогатена.Този уред как ще регулира изпарителя да подава точното количество газ като тои е вакумен?Е това не ми е ясно!!!Свтни ме моля те!
2)Ти казваш че се регулира сместа за около 3000 об и по ниските об.са с 5%по слаба смес,а по-високите с 5% по-обогатена.Този уред как ще регулира изпарителя да подава точното количество газ като тои е вакумен?Е това не ми е ясно!!!Свтни ме моля те!
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
~200-250лв.mrdds написа:а какви пари са тези работи????????
Ако беше разгледал форума щеше да намериш и отговор на това какво е ламбда контрол, но както и да е - прочети това


-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Относно JetSpark и предварението
При повечето по-стари коли с компютърно управление на двигателя, предварението се определя на база информацията от датчиците за температура на двигателя и въздуха, оборотите и ламбда сондата. При тях компютъра няма как да разбере дали караш на бензин или газ и съответно предварението не се променя. Те имат нужда от аванс процесор или JetSpark.
Някой двигатели (спортните серии) имат и детонационен датчик в главата. По него компютъра настройва предварението оптимално, независимо какво гориво се използва. Те нямат нужда от аванс процесор или JetSpark - и да сложите, компа ще го компенсира автоматично - няма смисъл!
Някой двигатели (спортните серии) имат и детонационен датчик в главата. По него компютъра настройва предварението оптимално, независимо какво гориво се използва. Те нямат нужда от аванс процесор или JetSpark - и да сложите, компа ще го компенсира автоматично - няма смисъл!
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Относно JetSpark и предварението
Е да де, ама ти да си чул детонации (чукане на аванса) на Zetec? Аз не съм. E, регулира ли ECU-то аванса или съм глух (и това е възможно).rossen_s_a написа:По него компютъра настройва предварението оптимално, независимо какво гориво се използва. Те нямат нужда от аванс процесор или JetSpark - и да сложите, компа ще го компенсира автоматично - няма смисъл!

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
acj,
няма да чуеш как чука аванса на Zetec дори и с допълнителен слухов апарат, защото:
на бензин компютърът си дава оптималното предварение
на газ - компютърът си дава същото предварение като на бензин, но то е по-малко от оптималното за газ, а доколкото знам (а може и да се лъжа), аванса чука при по-голямо предварение 
P.S. виж схемата на Zetec, но мисля, че няма детонационен датчик. Защото моя CVH няма. Ако е така си сложи аванс процесор и ще останеш приятно изненадан от резултата.
няма да чуеш как чука аванса на Zetec дори и с допълнителен слухов апарат, защото:



P.S. виж схемата на Zetec, но мисля, че няма детонационен датчик. Защото моя CVH няма. Ако е така си сложи аванс процесор и ще останеш приятно изненадан от резултата.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Апцолутно верно, т.е има самозапалване на сместа преди подаването на искрата, т.нар. детонация.rossen_s_a написа:... а доколкото знам (а може и да се лъжа), аванса чука при по-голямо предварение
По-удачния пример с газта (ако изобщо може да се каже удачен) е наистина обратния, като сипеш 100 октана бензин. Ама и тъй няма проблем.
А колкото до приятната изненада, аз съм си приятно изненадан вече 70 000 км. на газ с перфектна работа на двигателя, та ще се въздържа от повече, да не се из.."самоцензурирано", пардон изкефя съвсем.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта