Влошено ускорение на Ескорт

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Светльо
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 08 юни 2007, 09:42
Модел на автомобила: Ескорт 1,6 16V 94г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Влошено ускорение на Ескорт

Мнение от Светльо » 30 юли 2010, 13:53

Здравейте колеги, давайте съвет: Правих смяна на скоростна кутия в сервиз, работата е добра, цената разумна, но като се качих на колата след това, веднага забелязах влошено ускорение - както се казва, няма "ряз", като спъната, все едно даваш газ, а си натискаш и спирачката. Иначе, като я засиля, си качва скорост - с педал до края. Някои пояснения :
1. Не е пипано нищо по двигателя, но са разкачани връзки - вкл. ламбда сондата е сваляна, за да излезе генерацията надолу. Може би и други датчици.
2. Естествено, изключван е акумулатора.
3. Сменен е съединителя с чисто нов комплект Sachs. - но той е добре, не приплъзва.

Първото, което ми дойде наум беше да разкача куплунга на ламбда сондата и да направя проба. Резултат - поразяващ - Ескорта хвръкна като змей. Закачих сондата - като охлюв. Премерих с уред сондата - веригата на отоплението ОК - 7,4 ома. Другата верига - няма никой - безкрайност.
На подаващата страна на куплунга - при контакт има 12 волта - даже свети крушка 5 вата. Друго не съм мерил, но до последния момент преди ремонта Ескорта вървеше перфектно и икономично - 6,8 извънградско.

Дайте съвети - може ли други датчици да влияят въпреки че се "оправя" от ламбдата. Кой знае колко харчи без нея - не съм карал достатъчно, за да го засека.
Ескорт 94 г. 1,6 16V Zetek

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Влошено ускорение на Ескорт

Мнение от tropper » 30 юли 2010, 14:13

Светльо написа:... Премерих с уред сондата - веригата на отоплението ОК - 7,4 ома. Другата верига - няма никой - безкрайност.
...
Другата се мери на напрежение (постоянно), свързана към ЕКУ-то. За съжаление това изисква нарушаване на изолацията на каблите - прави го откъм компютъра, не откъм сондата! Трябва при вдигнати и стабилизирани обороти да дава стойности около 0,5В.

По-подробно за измерване на сондата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 92#p299192" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Колкото до проблема - ако сондата дава нормални стойности, то си мисля че ЕКУ-то може да има нужда от време за самообучение, а пък на изключена сонда да върви в авариен режим с повечко подавано гориво.

Със включена сонда измери разход на извънградско - стотина километра - и сравни с предишни замервания, когато е вървяла нормално. Ако е същия (или даже малко по-малък) има нужда да се самообучи за Performance. Ще натискаш повечко педала и малко-по-малко колата сама ще почне върви повечко. Ако разхода е много повече - има проблем.

При мен имаше подобна простотия до скоро - след смяна на масло колата стана много по-мудна и вдигна разхода, междувреенно сложих и ГИ - същата работа. При това акумулаторът е изключван няколко пъти, а при смяната на маслото не е бил изключван. И изведнъж както си карах нещо се "отпуши" и колата се изстреля като МиГ-29 и нормализира разхода и на газ и на бензин :-/: За съжаление не успях да разбера "къде се крие заека"... :-/:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта