Дали е каре?
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дали е каре?
Колеги от известно време като карам и завивам от дясно има едно туп-туп... Интентересното е ,че се губи от време на времел Гумите са ми нови и са проверенил Не носи ?Какво може да е освен каре:?:
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...туп-туп-туп...това може да е от спирачните ти апарати (ако е глухо, ама предполагам сам се сещаш за какво говоря, щото туп-туп не е като чуто и видяно
), другия вариант е нещо по окчването и по-специално на връзките - шарнири, стабилизираща, някой лагер на главината, или да ти подава я хидравликата, ч някой тампон...

- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
keFi
Благодаря с ваша помощ стигнах до някакъв резултат. Дясната биалетка смених ама мисля да сменя и лявата. Остава да проверя и лагера и карето.
p.s.
Да знаете приятели, това тупане може да го прави и лагер на предната главина. Сминих го и всичко заспа. Мисля, че няма какво да коментираме вече по въпроса.
p.s.
Да знаете приятели, това тупане може да го прави и лагер на предната главина. Сминих го и всичко заспа. Мисля, че няма какво да коментираме вече по въпроса.
- Murphy
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
- Местоположение: PA City
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
Колеги при мен е същото, но се чува леко так-так-так и при пълен ляв и пълен дясен...
Мисля, че е каре? Какво ще кажете?
Мисля, че е каре? Какво ще кажете?
Russian Roulette is not the same without a gun!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
Правилно, но щом е леко и само при пълно завиване има още време докато станат за смяна.Murphy написа:Колеги при мен е същото, но се чува леко так-так-так и при пълен ляв и пълен дясен...
Мисля, че е каре? Какво ще кажете?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
При мен е подобно, при ляв завой на скорост, с натисната газ, дясното колело (или около него нещо там) започва да тресе в такт с оборотите на гумата (може и да е като туп-туп на колегата, сякаш гумата минава по бабуни). Ако отнема газта няма такова чудо. Също когато карам над 80 км/ч с газ, при лягане на предницата пак се чувства това тресене от дясната страна. Тоест ефекта го има само когато давам газ и когато купето натиска надолу предницата в дясната страна. Нямам обаче характерното щракане на карета, но какво е господ знае (майстора не знае).
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
при карето се чува по-остро щракане, а при лагера както съм написъл по-горе е глухо и се чува постоянно и когато караш направо най-явно при по-висока скорост!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
И при мене го има същото, предполагам че е от вътрешно каре ама му свикнах и не ми се занимава. Ще го чакам да се счупи и тогава ще го мисля. Получава се само при интензивно ускоряване, обаче при настоящите цени на бензина избягвам всякакви интензивни режими.tankovbg написа:При мен е подобно, при ляв завой на скорост, с натисната газ, дясното колело (или около него нещо там) започва да тресе в такт с оборотите на гумата (може и да е като туп-туп на колегата, сякаш гумата минава по бабуни). Ако отнема газта няма такова чудо. Също когато карам над 80 км/ч с газ, при лягане на предницата пак се чувства това тресене от дясната страна. Тоест ефекта го има само когато давам газ и когато купето натиска надолу предницата в дясната страна. Нямам обаче характерното щракане на карета, но какво е господ знае (майстора не знае).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
Да бе HACKO ще свикваме, но все пак може и да си прав за вътрешно каре. При мен на Фиестата, в дясната страна от диференциала (скоростната) излиза вал който лагерува на опорния лагер закрепен с опора на двигателя, след него е вътрешно каре, полуоска и външно каре. Предположението ми е или това вътрешно каре или опорния лагер.
Дали ще се намери само тази чаша (тяло ли да го нарека), ще проуча.
Всичко това обаче не изключва и външното каре да има такъв луфт.
Ще вадя тази полуоска барабар с каретата и ще видя точно къде е, но май струват солено тези шибани чаркове, както разбирам от някои колеги.
На тази картинка се вижда, под номер 2 е междинния вал, под номер 3 е опората с лагера, следва въпросното каре, 4 е полуоската. В нормално състояние тази полуоска е наклонена към колелото, когато купето легне надолу полуоската заема по хоризонтално положение (както е например на картинката) при което се проявява това биене. Предполагам Италианците са товарили колата, и в чашата на карето на това място се е образувал луфт който предизвиква това биене. По малко вероятно е опорния лагер, защото биенето ще го има винаги ако е той.
Ето това представлява вътрешно каре, точно тази чаша в която е тройника с лагерите прави белите вероятно. не вярвам да са лагерите защото ще го прави винаги.Дали ще се намери само тази чаша (тяло ли да го нарека), ще проуча.
Всичко това обаче не изключва и външното каре да има такъв луфт.
Ще вадя тази полуоска барабар с каретата и ще видя точно къде е, но май струват солено тези шибани чаркове, както разбирам от някои колеги.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
При мене няма лагер (с две различни по дъжина полуоски е), така че лагера отпада. Вътрешното каре е същото (като конструкция), може да се смени само външната част, но така и иначе навсякъде върви комплект така че няма смисъл. Външните карета ми са добре а и конструкцията им е по друга и първо почва да щрака на завой.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
При тебе даже може и да не е каре, а щом полуоската ти е дълга да е леко крива и при въртенето да замята и тресе.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
Тогава ще е във всички режими.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
Ако е вътрешно каре би трябвало да се чува по всяко време, а не само при ляв или десен завой.
При това положение тракането идва от външно каре и мисля че трябва да се сменя на време, защото ако се счупи си оставаш на пътя.
При това положение тракането идва от външно каре и мисля че трябва да се сменя на време, защото ако се счупи си оставаш на пътя.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Дали е каре?
HACKO, при крива полуоска биенето е пропорционално на въртенето - центробежните сили зависят от скороста (оборотите) на въртене, при ниски го има но не го чувстваш.
Моят случай, както писах по горе е специфичен и се проявява само когато купето се снишава по отношение на ходовата част и когато карета и полуоски са под тяга (с газ на скорост). Локализирал съм, че е в дясната страна защото при ляв завой, на скорост, с газ купето под въздействие на центробежните сили ляга на дясно и тогава този ефект е най силен, при завой на дясно го няма. Освен това при праволинейно движение с газ на скорост и снишаване на купето пак го има. Най вероятни според мен са, десни вътрешно или външно каре или опорния лагер. Именно тези детйли са под тяга и променят съосието си спрямо полуоската. Но не изключвам и лагер на главината на предно дясно колело. Общо взето ще правя проверка на всички детайли по окачване и задвижването на дясното предно колело.
Но първо трябва да си оправя (сменя) лагерпомпата на съединителя която протече яко и колата не се движи.
Моят случай, както писах по горе е специфичен и се проявява само когато купето се снишава по отношение на ходовата част и когато карета и полуоски са под тяга (с газ на скорост). Локализирал съм, че е в дясната страна защото при ляв завой, на скорост, с газ купето под въздействие на центробежните сили ляга на дясно и тогава този ефект е най силен, при завой на дясно го няма. Освен това при праволинейно движение с газ на скорост и снишаване на купето пак го има. Най вероятни според мен са, десни вътрешно или външно каре или опорния лагер. Именно тези детйли са под тяга и променят съосието си спрямо полуоската. Но не изключвам и лагер на главината на предно дясно колело. Общо взето ще правя проверка на всички детайли по окачване и задвижването на дясното предно колело.
Но първо трябва да си оправя (сменя) лагерпомпата на съединителя която протече яко и колата не се движи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта