Тропане при Мондео
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 12 ное 2009, 17:16
- Модел на автомобила: mondeo mk3
- Status: Извън линия
Тропане при Мондео
Здравейте, колеги.
Става въпрос за Мондео МК3 2001г. 2.0 16v GHIA бензин седан - та проблема е следния: преди около година, минах с 60-70км/ч през огромна дупка(в асфалта) с десните две колела. След първия оглед установих само леко изкривена предна джанта. След десетина дни, обаче, започна подозрително притропване отдясно(и отпред и отзад) при преминаване на малки препятствия(не твърдя че е резултат от преминаването на дупката, но най-вероятно е така защото преди това всичко беше наред). И така започнаха ремонтите - започнах(както ме посъветваха) от най-лекото:
1. Смених биалетките отдясно - без резултат.
2. Смених тампоните на предния носач и на задния амортисьор - без резултат.
3. Накрая(след като от сервиза ми казаха, че нищо друго не остава) "вложих" още 500лв и смених двата задни амортисьора(за свед.MONROE REFLEX) - резултат: колата стана доста по-стабилна отзад, но хлопането си остана!
Въпросното хлопане се чува предимно отзад(в дясно) при преминаване на малки(и по-големи) но "резки" препятсвия - като пукнатини на пътя през цяло или малки кръпки на асфалта. Звучи като все едно има лошо закрепване на амортисьора и луфта "тропа".
Вече незнам какво да правя, но това страшно ме изнервя! Моля помагайте!
P.S. Проверявах и дали не тропа някой инструмент в багажника!
Става въпрос за Мондео МК3 2001г. 2.0 16v GHIA бензин седан - та проблема е следния: преди около година, минах с 60-70км/ч през огромна дупка(в асфалта) с десните две колела. След първия оглед установих само леко изкривена предна джанта. След десетина дни, обаче, започна подозрително притропване отдясно(и отпред и отзад) при преминаване на малки препятствия(не твърдя че е резултат от преминаването на дупката, но най-вероятно е така защото преди това всичко беше наред). И така започнаха ремонтите - започнах(както ме посъветваха) от най-лекото:
1. Смених биалетките отдясно - без резултат.
2. Смених тампоните на предния носач и на задния амортисьор - без резултат.
3. Накрая(след като от сервиза ми казаха, че нищо друго не остава) "вложих" още 500лв и смених двата задни амортисьора(за свед.MONROE REFLEX) - резултат: колата стана доста по-стабилна отзад, но хлопането си остана!
Въпросното хлопане се чува предимно отзад(в дясно) при преминаване на малки(и по-големи) но "резки" препятсвия - като пукнатини на пътя през цяло или малки кръпки на асфалта. Звучи като все едно има лошо закрепване на амортисьора и луфта "тропа".
Вече незнам какво да правя, но това страшно ме изнервя! Моля помагайте!
P.S. Проверявах и дали не тропа някой инструмент в багажника!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
По- добре и по-сигурно щеше да е ако беше сменил и левите биалетки...
А тампоните на стабилизиращата щанга смени ли? От тях също се получава подобно тракане...
Ако не си ги сменил смени и двата.
А тампоните на стабилизиращата щанга смени ли? От тях също се получава подобно тракане...
Ако не си ги сменил смени и двата.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Провери си окачването на изпускателната система, особено ако е ремонтирано нещо по нея.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 12 ное 2009, 17:16
- Модел на автомобила: mondeo mk3
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Любо, тампоните на стаб. щанга не съм ги сменял, защото майсторите казаха че са добре.
by_cec, изпускателната уредба при моето мондео се намира отляво и изглежда и звучи добре
by_cec, изпускателната уредба при моето мондео се намира отляво и изглежда и звучи добре

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Пробвай в друг сервиз - да имаш мнение от друг майстор.
Не казвам, че твоя майстор не е читав, но като знам какви хора се пишат "майстори"... не е лошо да имаш второ мнение.
А най добре е и сам да видиш.
Не казвам, че твоя майстор не е читав, но като знам какви хора се пишат "майстори"... не е лошо да имаш второ мнение.
А най добре е и сам да видиш.
- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Жило на ръчната ,тампони на моста(магарето слабо място за седаните)и разбита щанга.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Абсолютно, провери тампоните с който е окачен задния мост към шасито. Всеки струва по 38-40лв., но си струва смяната ако са износени.
Като се вдигне колата на подемник се вижда кой в какво сътояние е.
Аз, заради подобен шум отзад смених биелети и бях готов да сменям стабилизираща щанга, добре че майстора се усъмни в тях и като им обърнахме повече внимание се оказа, че двата са почти на 100% скъсани.
Моста при всяко преминаване на неравност, която е по-рязка така да се каже се е удрял в шасито, като въпросния шум се поражда от там.
Като се вдигне колата на подемник се вижда кой в какво сътояние е.
Аз, заради подобен шум отзад смених биелети и бях готов да сменям стабилизираща щанга, добре че майстора се усъмни в тях и като им обърнахме повече внимание се оказа, че двата са почти на 100% скъсани.
Моста при всяко преминаване на неравност, която е по-рязка така да се каже се е удрял в шасито, като въпросния шум се поражда от там.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
и аз съм за тампоните на моста
- Marian RS
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 19 мар 2009, 16:34
- Модел на автомобила: SIERRA 2.0 DOHC
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Пич провери за луфт в главината(лагер главина).
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 22 юли 2008, 12:23
- Модел на автомобила: Форд Мондео
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Провери жилото на ръчната да не е откъснало щипките дето го държат за носача.
Ако са скъсани връзваш ги към носача със свински опашки и тропането изчезва, иначе бронята на жилото при леки неравности се удря в носача и от там идва металното чукане.
Ако са скъсани връзваш ги към носача със свински опашки и тропането изчезва, иначе бронята на жилото при леки неравности се удря в носача и от там идва металното чукане.
- mondeo 95
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 23 мар 2011, 20:52
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Здравей колега аз имах такав проблем виш смениси макверсона и ки забравиш за проблема аз като теб смених цялото окачване но накрая смених и тях и всичко заспа успех
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 20 окт 2010, 04:46
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 tddi 2002
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
и аз имам същия проблем в момента и тея дни тръгвам по майстори ....колега сигурен ли си че е от макферсона... щото ми казаха че едва ли са за смяна как се разбира кога е за смяна...
- mondeo 95
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 23 мар 2011, 20:52
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
здравей колега най се разбира когато на колата се получава люлеене сиедно да я клатиш ти но като пробваш да я люлееш не може да разбереш нищто по черен пат се разбира най хубаво всеки майстор кити каже че не са те ки смениш всичко и накрая пак ще си чука първо си провери сам да нямаш нещто разбито и ако си сигурен че няма сменявай ги не се чуди моите ги взех по 25 лв бр.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 12 ное 2009, 17:16
- Модел на автомобила: mondeo mk3
- Status: Извън линия
РЕШЕН !!!
Здравейте, преди няколко седмици мисля че успях да реша проблема с тропането!
Решението дойде след друг проблем и след като неуспешно бях смени 'цялата" задница барабар с тампоните на задния мост... и то без резултат!
Новият проблем беше,че ми се скъса предна дясна пружина и това при движение направо с 10-15км/ч ??!!
Та - реших да сменя и двете пружини с нови, но при демонтажа им майстора каза, че тампона и лагера на макферсона на предна дясна пружина са за смяна.
Смених тампоните и лагерите и на двете пружини и О ЧУДО тропането СПРЯ!!!
.
Не знам как е възможно проблема да е бил отпред а аз да го чувах предимно отзад, но е факт!
За съжаление радостта ми трая кратко защото се оказа, че новите пружини( уж германски около 75лв брооя) са или по-меки, или с по-малко навивки
защото колата "клекна" тотално. Разстоянито от горната част на гумата до калника е два пръста??!! Сега и при най-малката неравност по пътя или при
качване на нисък бордюр има съответно тропане на тампон или стържене ...
Като направих рекламация в магазина ми казаха че това са пружините
за всички модели от 1,8 до 2,0л. бензин и дори за 1,8дизел и нямам основание за смяна защото няма грешка (а беше минал и 1 месец...).
Нямало други пружини и единствения вариант бил или оригинални (от МФ за 200лв броя и пак нямам гаранция че няма да е клекнала) или пружини за модела
с двигател 2,5л
Сега не знам какво да правя, но определено ще ги сменям, че така не си е работа. Моля за съвет. Чудя се и за втора употреба...
Но, поне не тропа !!!!
Решението дойде след друг проблем и след като неуспешно бях смени 'цялата" задница барабар с тампоните на задния мост... и то без резултат!
Новият проблем беше,че ми се скъса предна дясна пружина и това при движение направо с 10-15км/ч ??!!

Та - реших да сменя и двете пружини с нови, но при демонтажа им майстора каза, че тампона и лагера на макферсона на предна дясна пружина са за смяна.
Смених тампоните и лагерите и на двете пружини и О ЧУДО тропането СПРЯ!!!

Не знам как е възможно проблема да е бил отпред а аз да го чувах предимно отзад, но е факт!
За съжаление радостта ми трая кратко защото се оказа, че новите пружини( уж германски около 75лв брооя) са или по-меки, или с по-малко навивки
защото колата "клекна" тотално. Разстоянито от горната част на гумата до калника е два пръста??!! Сега и при най-малката неравност по пътя или при
качване на нисък бордюр има съответно тропане на тампон или стържене ...

за всички модели от 1,8 до 2,0л. бензин и дори за 1,8дизел и нямам основание за смяна защото няма грешка (а беше минал и 1 месец...).
Нямало други пружини и единствения вариант бил или оригинални (от МФ за 200лв броя и пак нямам гаранция че няма да е клекнала) или пружини за модела
с двигател 2,5л

Сега не знам какво да правя, но определено ще ги сменям, че така не си е работа. Моля за съвет. Чудя се и за втора употреба...
Но, поне не тропа !!!!

- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Аз в хиляда теми съм писъл ама пак да кажа,ако са ти сложили тампони с лагера на МОНРО те са боза за 100км и почват да тропат.Имам вече една торба такива боклуци направо с изкъртени чашки горе.А за прожините незнам моята е така 2 пръста ама ес ЕЪЙБАХ пружините демек по ниските.Оригинални едва ли ще са по 200лв.бр по вероятно да са към 350-400лв комплекта 4.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 12 ное 2009, 17:16
- Модел на автомобила: mondeo mk3
- Status: Извън линия
Re: Тропане при Мондео
Предполагам, че имаш в предвид лагера на макферсона? Аз не знам какъв лагер беше нито какви са тампоните. Знам само, че в момента не тропа с изключение на случаите, когато има голяма амплитуда на пропадане, но това не го смятам за тропане а по-скоро за опиране. Иначе питах възможно ли е да е толкова ниска отпред заради тампона и лагера, но от две места ми отговориха, че не е. Същото казаха и за регулация на пружината освен с добавяне на подложка, но не било препоръчително...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта