Въпрос TPS Fiesta 1.25
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Въпрос TPS Fiesta 1.25
Здравейте, имам фиеста 1.25 16V 1997 година. Имах проблем с играта на оборотите на празен ход при пуснат климатик, ходих на диагностика и имало грешка на ламда сондата, но нея я смених преди около 2 месеца, откачихме акумолатора и никаква грешка не се появява в последствие. Та закачих я с един колега да гледаме погазанията на колата по газовия компютър (с газов инжекцион съм) да видим дали пък няма да се разбере нещо и ми се видя странно защо при 2000 об/мин (и при др обороти) и пуснат педал на газта ми подава инжекторни времена (по принцип тогава трябва да изпада в режим принудителен празен ход). След писане в др форум за Газови Инжекциони стигнах до там, че може да ми е прецакан TPS-датчика или да е замърсена дроселовата клапа. Смъкнах датчика ама няма как да се почисти (капсулован е), смъкнах с 300 зора дроселовата клапа почистих я (въпреки че при напълно затворена клапа и гледане към слънцето се вижда че има разстояние от кадето може да влиза въздъх при затворена клапа). Като измерих какво е съпротивлението при свален датчик ми дава 500-520 О-ма при поставен на клапата хванат с болтовете ми подава 800 О-ма, максималните стойности са 3920 О-ма като замервам другия крак, приблизително толкова са и при отворена клапа(3870-3880 О-ма).
И искам някой ако може да се каже, какви трябва да са параметрите който отговарят на затворена клапа и дали не ми се е прецакал TPS датчика (странното е, че диагностиката не дава грешки от нея) ? Не знам дали пък проблема не идва от това място около клапата когато е затворена и от там да смуче въздух който не е отчетен (въпреки че процепа е пренебрежимо малък и се вижда срещу слънцето като се гледа и е по цялата окръжност на клапата почти), но баща ми вика че това според него е направено да си влиза малко количество въздух при празни обороти и да не се търка клапата в дроселовата тръба и да не се изхабява. Моля помогнете ?
И искам някой ако може да се каже, какви трябва да са параметрите който отговарят на затворена клапа и дали не ми се е прецакал TPS датчика (странното е, че диагностиката не дава грешки от нея) ? Не знам дали пък проблема не идва от това място около клапата когато е затворена и от там да смуче въздух който не е отчетен (въпреки че процепа е пренебрежимо малък и се вижда срещу слънцето като се гледа и е по цялата окръжност на клапата почти), но баща ми вика че това според него е направено да си влиза малко количество въздух при празни обороти и да не се търка клапата в дроселовата тръба и да не се изхабява. Моля помогнете ?
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
Направи си свястна диагностика. Това, че не ти дава нулеви времена е защото колата е била в покой, на място. От поста не се разбира дали пробема с оборотите е на газ,бензин или на двете.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
Ами не знам колко е свясна диагностиката (за 35 лв и не очаквам много), но теста с газовия компютър си е при движеща се кола (теста е с лаптоп и кабел за ГИ), за което се извинявам, че съм го пропуснал да го напиша. А проблема беше и на газ и на бензин, при не включен климатик понякога задържаше леко по високи обороти (около 1200 по някога) все едно е включен смукача, но при загряла се кола. Сега като, че ли като изтина времето изчезна проблема и само при включен климатик за тест става проблема.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
Може да имаш проблем с Vss сензора и за това да не ти спират инжекторите. Не знам при Фиеста как е , но на Фокус и Мондео съм сигурен, че се гасят. За диагностиката нямах предвид Мотопфое.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
За ТПС датчика най добре се замерва по напрежение при което на затворена клапа отговаря стойност 0.8 до 0.9 волта а при напълно отворена около 4.5 до 4.8 волта.Самото измерване се извършва когато ТПС е на мястото си и колата се даде на контакт ,мисля че средния крак се закача на мултицета а другото пипало се дава на маса.Дроселната клапа започва да се отваря на ръка но много плавно и се следят показанията на мултицета ,не трябва да има никакви по резки или ниски стойности на напрежението а плавно покачване в опоменатите стойности.Това е с което мога да помогна.Диагностиката ще засече само напълно неработеш ТПС а не такъв с леко некоректни показания.А след като почисти дросела не почисти ли и клапана за празен ход.А за принудителния празен ход оборотите не са 900 а са някъде 1200.И отново се уверявам че с тая газ не е работа но какво да се прави като няма средства.Успех.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
baro той датчика е с 3 крака и поне аз както го замерих си е най обикновен потенциометър, единия крак си е масата (в средата), единия дава изменението на съпротивлението (от там се изменя и напрежението), др дава общото съпротивление. Без да се включва към ток и леко отваряне на клапата няма пикове в съпротивлението (така да кажа линейно си расте). Идеята е да хвана на стандартен (да кажем нов или изправен) какво е съпротивлението за да съм наясно дали се е зацапал нещо (т.е. за смяна в моя случай). Ей ама и тея от форд как са го затворили, ако е с капаче и две болченца само едно чистене с контактен спрей и всичко е на 6 а сега кой знае какви кинти ще струва.
by_cec - VSS изобщо има ли работа в принудителния празен ход, то не се ли следи дали не е над 1500 оборота и затворена клапа на дросела. Това не е ли за да не ти пада под 1200 оборотите по енерция за да ти работи хидравликата както е целта.
by_cec - VSS изобщо има ли работа в принудителния празен ход, то не се ли следи дали не е над 1500 оборота и затворена клапа на дросела. Това не е ли за да не ти пада под 1200 оборотите по енерция за да ти работи хидравликата както е целта.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
Правилно си разбрал че ТПС е един прост потенциометър ,но е затворен поради тази причина да не влиза прах и други работи които биха влошили работата му .А компютъра следи потенциала на напрежението което се получава при различно положение на дросела ,поради тази причина ти казах да го мериш по напрежение .На трите крака има подадено + и - а средния е работен тоест отива към компа.Това е най добрия начин за проверка на ТПС .Не каза дали си чистил клапана за празен ход .И друго ще те посъветвам да си правиш рестарт и обучение на компа от време на време.А що се отнася до ВСС датчика той следи дали колата е в движение или е на място просто генерира импулси подавани към компа който разбира че колата е в движение и въздейства на празния ход при движение на автомобила.Също така и на хидравликата има клапан който показва също че волана се върти и налягането се покачва и е нужно да се вдигнат малко уборотите същото го има и при климата мисля
.Поздрави.

-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
Клапана е чистен с обезмаслител няколко пъти, само първия път се получи някакво видима промяна (на студен двигател се качиха оборотите докато загрее), иначе той си работи защото при пускане на климатика показва покачване на налягането на входа на около 500 мБара а ако не е пуснат е около 310-340 мБар, т.е. за мен в него няма проблем. А как подаваш напрежение на трите крака като не са поставени на клемата, защото ми се струва с кабели да стане добър контакт и да има промени не дължащи се на датчика ?
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
Измерването се извършва на място и при подаден контакт.Аз използвах игла като я забих в кабела внимателно и така едното пипало на уреда на иглата а другото на маса и някой плавно подава газ тоест отваря дросела и следиш показанията на уреда и това е процедурата.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
Благодаря, утре по светло ще направя замерванията
лека вечер.

-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
Е за какъв принудителен празен ход ще говорим ако няма движение, а датчика за движение и скорост е VSS.
Последна промяна от by_cec на 01 окт 2010, 09:11, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 15 май 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Fiesta 97 Zetec-1.25 16v
- Status: Извън линия
Re: Въпрос TPS Fiesta 1.25
Ако fiestata е Zetec първо провери маркучите за картерните газове /три маркуча свързани с тройник Ф12 намират се отпред на двигателя под пластмасовите тръби -оригинални са 35 лв.може и на метър да си вземеш Ф12 пак става като са по дълги/това диагностиката трудно ще го хване
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта