"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
- Majestic
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 24 сеп 2010, 14:22
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.6 Zetec, 2000, 3 doors.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!
Здравейте!
Фокуса ми се е побъркал.
Паля, тръгвам, всичко точно. Двигателя си достига работната температура и на пръв поглед нищо особено. Карам си, карам си и изведнъж стрелката за температурата потъва в червеното, светва лампата за двигателя, малко след нея светва и удивителната над нея и на мен естествено ми се събират очите. Спирам и вдигам капака... Перката не се е вкключила, няма пушеци и тем подобни, не мирише зле. Слава Богу! Минават 5 мин., паля пак и всичко е нормално. Продължавам да карам и отново същите изпълнения, като този път се случи по-бързо. Покарах го малко така със светнатите лампи и започна да губи мощност и положението не беше добре. Почина си 1 час и след това си беше нормален...
Не съм си правил допълнителни експерименти, дали може да изпуши, но искрено се надявам да не е заминал...
Edit: На тази картинка се виждат по-добре лампичките в долния ляв ъгъл:

Благодаря!
Фокуса ми се е побъркал.
Паля, тръгвам, всичко точно. Двигателя си достига работната температура и на пръв поглед нищо особено. Карам си, карам си и изведнъж стрелката за температурата потъва в червеното, светва лампата за двигателя, малко след нея светва и удивителната над нея и на мен естествено ми се събират очите. Спирам и вдигам капака... Перката не се е вкключила, няма пушеци и тем подобни, не мирише зле. Слава Богу! Минават 5 мин., паля пак и всичко е нормално. Продължавам да карам и отново същите изпълнения, като този път се случи по-бързо. Покарах го малко така със светнатите лампи и започна да губи мощност и положението не беше добре. Почина си 1 час и след това си беше нормален...

Edit: На тази картинка се виждат по-добре лампичките в долния ляв ъгъл:
Благодаря!

Последна промяна от Majestic на 08 окт 2010, 01:39, променено общо 1 път.
- dre55ed
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 20 окт 2008, 22:04
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,6 16v 1995 90 h.p. Nissan Primera P11 GT 1997 150hp
- Местоположение: Ямбол/Бургас/Несебър
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Прегрява заради лош термостат или водата ти е под минимума и термостата не може да отвори големият кръг и да завърти водата през радиатора.Моята прави така понеже ми е пукнат купола на термостата щото умниците от форд го направили пластмасов и така...
успех виж за това което ти казвам.




- Majestic
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 24 сеп 2010, 14:22
- Модел на автомобила: Ford Focus, 1.6 Zetec, 2000, 3 doors.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Не ми се иска да прибързвам, но от няколко дни го карам и всичко е напълно нормално...
Не съм пипал абсолютно нищо. Единственото, което ми идва в главата е, че последно му доливах масло преди да станат въпросните циркове и нещо от това да не е... 


- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Няма как да е от доливане на масло, без диагностика явно няма как да се справиш, може да е сонда, МАФ, запушен катализатор и още други неща които с налучкване ще ти излезят по-скъпо.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Колега, и аз съм със същея проблем, това е фабричен дефект на този мотор. Сменява се тъермостат с по-ниска температура и се прави байпас на маркучите. Знам го от Moto-pfoe. Сега го смагам на моя. Друго по мотора не прави, защото няма да помогне!
- Xplod
- потребител
- Мнения: 527
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:31
- Модел на автомобила: Форд
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
колко ти струваше това ?cvetan.cenkov написа:Колега, и аз съм със същея проблем, това е фабричен дефект на този мотор. Сменява се тъермостат с по-ниска температура и се прави байпас на маркучите. Знам го от Moto-pfoe. Сега го смагам на моя. Друго по мотора не прави, защото няма да помогне!
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
40 лева термостот които отваря на 74 гродуса и два трипътника за маркучите на водата Взех ги от моргата за 10 лв В магазина това нещо струва 300лв
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 окт 2010, 19:14
- Модел на автомобила: FOCUS
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Колега,отскоро имам този модел автомобил и този странен проблем.Решението не знам къде е,но не е в термостата,в датчика на главата или катализатора.Не е и в радиатора и тръбопроводите.Къде е - не знам,но много искам да разбера за да се порадвам на новата си /втора ръка/придобивка.А засега фокусът ми прави успешно фокуси и отмаря в сервиз на "Форд"!Така че аз също очаквам с нетърпение мнения по въпроса от препатили колеги!Колеги,моля помагайте!!!
!!!


- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Това с фабричния дефект са пълни глупости.Във форума има сто човека поне с фокуси един не му се е случвало това.Ето как се създават легендите за фордовете.Термостатите на всички автомобили с времето и работата си изменят функцията и започват да отварят на по висока температура или да остават в някое от положенията.Но това не може да се нарече фабричен дефект.
Преди време имаше една тема с подобен проблем на една фиеста.На човека му бяха изпосменили какво ли не по охладителната система на стойност колкото половината му кола.Видимо колата не прегрява,но стрелката на температурата отива в червеното.
Проблема му излезе в масата от купето към двигателя,тъй като датчика на температура има само + ,а - се връща през двигателя към купето => таблото и уреда,от където идват проблемите с промяната в индикацията на срелката.
За този симптом бих дал няколко предложения за проверка преди да отидете в сервиз:
1.Да се зачистят и проверят всички контакти на масите към купето,буксата на датчика и тази на таблото с уредите.
2.При показание на стрелката в червената зона да се проверят дебелите маркучи към радиатора.Дали термостата е отворил.Трябва и двата да са относително загряти,като единият би трябва да е горещ,а другия топъл(но не студен)
3.Да се провери циркулацията на вода в казанчето за да се изолира проблема с въздух в системата(макар,че тя се самообезвъздушава).Също така може да се извади за момент тънкия маркуч,който връща водата в казанчето за да се види струята му.Ако при форсиране струята е слаба явно има запушване някъде по пътя на водата.При отлично работеща система при изфорсиране струята на водата трябва да стигне поне половин метър.
4.Да се измери температурата на водата в казанчето,като при показание на стрелката в червената зона, тя трябва да е около 98-101 градуса.
Преди време имаше една тема с подобен проблем на една фиеста.На човека му бяха изпосменили какво ли не по охладителната система на стойност колкото половината му кола.Видимо колата не прегрява,но стрелката на температурата отива в червеното.
Проблема му излезе в масата от купето към двигателя,тъй като датчика на температура има само + ,а - се връща през двигателя към купето => таблото и уреда,от където идват проблемите с промяната в индикацията на срелката.
За този симптом бих дал няколко предложения за проверка преди да отидете в сервиз:
1.Да се зачистят и проверят всички контакти на масите към купето,буксата на датчика и тази на таблото с уредите.
2.При показание на стрелката в червената зона да се проверят дебелите маркучи към радиатора.Дали термостата е отворил.Трябва и двата да са относително загряти,като единият би трябва да е горещ,а другия топъл(но не студен)
3.Да се провери циркулацията на вода в казанчето за да се изолира проблема с въздух в системата(макар,че тя се самообезвъздушава).Също така може да се извади за момент тънкия маркуч,който връща водата в казанчето за да се види струята му.Ако при форсиране струята е слаба явно има запушване някъде по пътя на водата.При отлично работеща система при изфорсиране струята на водата трябва да стигне поне половин метър.
4.Да се измери температурата на водата в казанчето,като при показание на стрелката в червената зона, тя трябва да е около 98-101 градуса.
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
колега ако за теб са глупости за производителя на автомобила със сигорност неса Ако изкаш мога да кача раководството което е от завода производител и е от далечната 2001година Аз съм сменял 5 термостата водна помпа температурен датчик но проблема си остава Проблема при мен се получаваше по следния начин На място никакав яд термостата отваря затваря перфектно на 103 гр пуска първа степен на перната Като тръгна да я карам охлажда до затваряне на термостата и след това стрелката в червената зона Прочел сам всичко дето го имо във форума но нищо не става Направих това което го дават във Технически сервизен бюлетин на форд мотор компани от дата 17 05 2001година и сега нямам никакви ядове темпиратурата несе качва повече от95 -96гр
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 окт 2010, 19:14
- Модел на автомобила: FOCUS
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Колега Ценков,благодаря за съвета.За мен той е особено важен,защото се надявам,че ще ми реши проблема!!!
!!!
Колега,моля за повече конкретика и точно описание на необходимото за да премахна проблема на Фокуса!!Трудно ми е да се ориентирам в Технически сервизен бюлетин на Форд от 17.05.01год.Предварително и много благодаря!!!
!!!

Колега,моля за повече конкретика и точно описание на необходимото за да премахна проблема на Фокуса!!Трудно ми е да се ориентирам в Технически сервизен бюлетин на Форд от 17.05.01год.Предварително и много благодаря!!!

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Значи отново стигаме до неотварящ или не винаги отварящ термостат ,но това не е фабричен дефект,пак ти повтарям.cvetan.cenkov написа:.... Проблема при мен се получаваше по следния начин На място никакав яд термостата отваря затваря перфектно на 103 гр пуска първа степен на перната Като тръгна да я карам охлажда до затваряне на термостата и след това стрелката в червената зона Прочел сам всичко дето го имо във форума но нищо не става Направих това което го дават във Технически сервизен бюлетин на форд мотор компани от дата 17 05 2001година и сега нямам никакви ядове темпиратурата несе качва повече от95 -96гр
Намери сервизния блетин да прочетем всички как Форд мотор къмпани признават фабричен дефект.
Това,което си чел може да е ръководство за това как да си установиш неработещ термостат.
А и така и не разбрахме какво си сменил в крайна сметка?
Казваш няколко термостата,маркучи,помпи,тройници и кое най накрая реши проблема ти?
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 окт 2010, 19:14
- Модел на автомобила: FOCUS
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Колеги,разчитам,че в спора ще се роди истината,т.е.ще ми помогнете да реша проблема си,който се оказва че не е само мой.Много ви моля бъдете конкретни в обясненията си по решаването на нелекия казус взет от практиката!!!Може би колегата Ценков ще качи във форума текста на Форд къмпани от 2001 година и всички ще се убедим кой крив,кой прав,а аз ще успея най-накрая да си отремонтирам автомобила!Ще ви бъда безкрайно признателен!!!
...
Между другото аз също смених безрезултатно няколко различни датчика за температурата,три или четири термостата/включително и за отваряне при по-ниска температура/.Беше продухана и проверена цялата охладителна система.Проверихме ауспуховите тръби и катализатора,но не би...Проверихме и клемите за маса ,пак със същия резултат...
мод: Използвай бутона "промени"


Между другото аз също смених безрезултатно няколко различни датчика за температурата,три или четири термостата/включително и за отваряне при по-ниска температура/.Беше продухана и проверена цялата охладителна система.Проверихме ауспуховите тръби и катализатора,но не би...Проверихме и клемите за маса ,пак със същия резултат...

мод: Използвай бутона "промени"
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Имаш предвид , че с този фабричен дефект е карана от 2001 г. досега и въпреки това колата не е прегрялаcvetan.cenkov написа:колега ако за теб са глупости за производителя на автомобила със сигорност неса Ако изкаш мога да кача раководството което е от завода производител и е от далечната 2001година Аз съм сменял 5 термостата водна помпа температурен датчик но проблема си остава Проблема при мен се получаваше по следния начин На място никакав яд термостата отваря затваря перфектно на 103 гр пуска първа степен на перната Като тръгна да я карам охлажда до затваряне на термостата и след това стрелката в червената зона Прочел сам всичко дето го имо във форума но нищо не става Направих това което го дават във Технически сервизен бюлетин на форд мотор компани от дата 17 05 2001година и сега нямам никакви ядове темпиратурата несе качва повече от95 -96гр

Как ги проверихте....напръскахте ли с електротехнически контактен спрей всички букси по цялата верига?Общото между почти всички проблеми от типа " ту го прави ту не го прави" е лош контакт , умалели пластини на някоя букса , проблемно реле или друг електронен елемент.Досадно е , и иска много нерви , ровене и познания кое къде се намираTOFINI написа:...Проверихме и клемите за маса ,пак със същия резултат...![]()
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 161
- Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Нека и аз да опиша моите патила с прегряване на двигателя може да помогне на някого , въпреки че става въпрос за 1.8 Зетек 115 к.с. . Още като я взех от автокъщата забелязах , че губи по малко антифриз около 100-200 грама на месец но постоянно . При оглед на колата видях че сълзи някъде от към водната помпа и реших че помпата е за смяна . Докато се наканя да я сменя минаха 2 години и си карах така с доливане по малко докато един ден не взе да хвърля яко антифриза - директно в гаража на майстора , смяна на помпата събиране палене и .. пак същото антифриза тече . След по щателен оглед и махане на всичко (включително и хидравликата)се оказа че сълзи от гарнитурата на главата точно на в ъгъла над водната помпа . При сваляне на главата майстора каза , че болта на главата който е бил най-близко до мястото на теча е бил явно разтегнат защото докато го е напънал да се развие и той се е скъсал . След смяната на гарнитурата вече няма проблеми .
Защо пиша всичко това - при мен антифриза течеше на вън , но ако си е намерил път навътре към някой цилиндър ще остане незабелязано . Искам да спомена , че течеше само на горещ двигател .При студен двигател нямаше теч , дори при каране на извънградско не течеше , почваше чак след като стрелката мине "R" което се получаваше в градски условия и то не точно теч а едно сълзене .
Не знам как точно е устроена охладителната система , но забелязах един странен момент , нивото в разширителният си остава нормално , а в блока явно няма антифриз защото си отиваше стабилно към червено . Нивото в разширителният съд спадаше след напълно изстиване на двигателя и затваряне на термостата.
Загубата на мощност и отчетливото чукане на аванса( при мен се появяваше само когато стрелката стигнеше "L" и малко след това) са сигурен признак че в блока няма достатъчно антифриз и двигателя е прегрял или отива на прегряване .
За съжаление лечението е сравнително скъпо - нова гарнитура , проверка на главата за кривини , нови болтове и една не малка сума за труд .
Казвам това това като една последна алтернатива след като са сменени термостат , датчици , и са прегледани връзките .
Искам да спомена , че имаше периоди от по 3-4 месеца в които въобще нямах загуба на антифриз .
Дано съм бил полезен на някого .
Защо пиша всичко това - при мен антифриза течеше на вън , но ако си е намерил път навътре към някой цилиндър ще остане незабелязано . Искам да спомена , че течеше само на горещ двигател .При студен двигател нямаше теч , дори при каране на извънградско не течеше , почваше чак след като стрелката мине "R" което се получаваше в градски условия и то не точно теч а едно сълзене .
Не знам как точно е устроена охладителната система , но забелязах един странен момент , нивото в разширителният си остава нормално , а в блока явно няма антифриз защото си отиваше стабилно към червено . Нивото в разширителният съд спадаше след напълно изстиване на двигателя и затваряне на термостата.
Загубата на мощност и отчетливото чукане на аванса( при мен се появяваше само когато стрелката стигнеше "L" и малко след това) са сигурен признак че в блока няма достатъчно антифриз и двигателя е прегрял или отива на прегряване .
За съжаление лечението е сравнително скъпо - нова гарнитура , проверка на главата за кривини , нови болтове и една не малка сума за труд .
Казвам това това като една последна алтернатива след като са сменени термостат , датчици , и са прегледани връзките .
Искам да спомена , че имаше периоди от по 3-4 месеца в които въобще нямах загуба на антифриз .
Дано съм бил полезен на някого .
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Не, че ще ти е от кой-знае каква полза, ама се сещам за един приятел, на когото му се случи тази "коледа" на таблото и доколкото си спомням (беше отдавна) заради почти прекъснат кабел към датчик, ако не се лъжа - ламбда...Majestic написа:Здравейте!
Фокуса ми се е побъркал.
Паля, тръгвам, всичко точно. Двигателя си достига работната температура и на пръв поглед нищо особено. Карам си, карам си и изведнъж стрелката за температурата потъва в червеното, светва лампата за двигателя, малко след нея светва и удивителната над нея и на мен естествено ми се събират очите. Спирам и вдигам капака...
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 04 юни 2008, 19:55
- Модел на автомобила: Ford Focus Turnier I, 1.6 SE, 2000г.
- Местоположение: Gabrovo
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Нямам мнение по въпроса с прегряването, но имам молба към колегата Ценков да намери начин и ние да се запознаем с този "Технически сервизен бюлетин на Форд от 17.05.01год."Може да ни бъде от полза в експлоатацията на автомобилите от любимата ни марка 

-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 окт 2010, 19:14
- Модел на автомобила: FOCUS
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Колега Ценков,толкова приятели на Форд очакват да споделите опита си!Направете го !Ще ви бъдем благодарни!Както и на модераторите... 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Публикувам Ви сервизният бюлетин. Надявам се да съм Ви в помощ! Успех!
TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001
Car and Light/Medium Commercial 17.05.2001
Section: 303-03 (24)
Model: Focus with 1.4L/1.6L Zetec-SE engine
Markets: All
Subject: Temperature gauge reads high, in or close to red zone.
Summary
Should a customer express concern over high readings of the temperature gauge under relatively low ambient driving conditions, the probable cause could be any one of several factors. This bulletin contains a diagnostic procedure which should be followed, in the sequence shown, in order to rectify the concern.
This bulletin supersedes TSB 005/2001 dated 11.01.2001. Please destroy the previous edition of this bulletin.
Parts Required
Description Finis Code
Expantion tank cap 7 370 374
Expantion tank 1 091 364
740 Thermostat 1 138 077
Coolant hose kit 1 139 359
Hose Clamp 25x 40 (two off) 1 032 773
Hose Clamp 25x 32 (two off) 1 032 772
Labour Time
FDS2000/WDS- Preliminary 29 100 0
Check
FDS2000/WDS- Main Check 29 101 1
Thermostat- remove and Install (including revised degas procedure) 1.0 hour
Repair Code
Causal part 33 304
Defect code 41
ACES Condition Code 41
Production Action
A recalibration of the PCM has been carried out in production from 09.2000 (build code YL)
Service Instructions
See Summary
1. Carry out FDS2000/WDS Preliminary and Main Check procedures.
l Check that the fan is functioning correctly.
l Check that the temperature gauge is reading accurately.
l Check the operation of the Heated Oxygen Sensor (HO2S) and Mass Air Flow (MAF) sensor.
l Clear any codes found and replace components as necessary.
2. Using FDS2000/WDS, record the vehicle Lamda reading.
µ 3. Visually inspect the aspirator hose to make sure that it is correclty routed.
l Check the water outlet connector to make sure that the top hose or heater supply hose are not blocked.
Note:
If any damage to the expansion tank or cap has been sustained, in particular damage to the rim of the expansion bottle neck, a new expansion tank or cap (see Parts Required) should be installed.
4. Visually inspect the expansion tank and cap for damage.
5. Visually inspect the expansion tank for fluid discoloration and debris.
Note:
When recalibrating the module, use disc B12 onwards for manual trnasmissions and B13 for automatic transmissions.
6. Recalibrate the module.
l If the recalibration cures the concern, no further action is required.
l If the concern is still apparent, go to next step.
Rework the coolant hoses
7. Drain the coolant (refer to the Drain procedure detailed below).
8. Remove the thermostat from the vehicle. For further information, refer to Section 303-03 (TIS-CD).
Note:
Make sure that the revised thermostat has the number 74 stamped on its base and is operating correctly according to Diagnostic and Testing procedure in Section 303-03 (TIS-CD).
9. Install a revised thermostat (see parts required). For further information, refer to Section 303-03 (TIS-CD).
Note:
The distance between the two points should be approx. 150 mm.
µ 10. Using the hose bypass kit (see part required), determine and mark the locations on the radiator top hose and heater return hose.
CAUTION:
Care must be taken to make the cuts in the hoses as square as possible.
11. Cut the heater return hose and top hose at the marked locations where the connectors will be installed.
Note:
Make sure the hose clamps are put over the existing hoses before the bypass kit is introduced.
µ 12. Install the bypass kit (see parts required).
13. Securely tighten the hose clamps in position.
Degas and Fill Procedure for Service fill of Zetec-SE Powertrain Installation in Focus
Drain
WARNING:
When releasing the system pressure, cover the expansion tank cap with a thick cloth to prevent the possibility of coolant scalding. Failure to follow this instruction may result in personal injury.
CAUTION:
When draining the engine coolant or changing any cooling system components, it is imperative that no coolant comes into contact with the timing or accessory drive belt. If necessary the belt should be removed. Contamination of the belt may result in belt failure.
14. Release the cooling system pressure by slowly turning the expansion tank cap a quarter of a turn.
15. Remove the cap when all the pressure had been released.
Note:
The vehicle MUST remain level. Do NOT raise only the front or back wheels.
16. Raise and support the vehicle on a ramp.
Note:
Drain the coolant into a suitable container.
17. Open the radiator drain valve to drain the coolant.
18. Close the drain valve when all the coolant has been drained from the system.
19. Lower the vehicle.
20. Remove the aspirator line and pass air from an air line through it to remove any debris.
21. Install aspirator line.
Fill
µ 22. Disconnect the heater supply hose from the engine.
23. Using a funnel, fill the cooling system with a 50/50 coolant/water solution through the supply hose until fluid starts to come from the engine.
24. Reconnect the heater supply hose.
Note:
Make sure that the air conditioning (if equipped) is switched OFF.
25. Make sure that the heater temperature control switch is in the HOT position and the heater blower switch is in the OFF position.
26. Fill the coolant expansion tank up to the MAX mark (with the engine switched off).
27. Install the expansion tank cap.
28. Start the engine and warm the engine up at 2750 rev/min until the fan comes on.
29. Increase engine speed to 5000 rev/min and maintain for one minute.
30. Reduce engine speed to 2750 rev/min and maintain for two fan cycles or until the bottom hose feels the same temperature as the top hose, which ever occurs first.
31. Leave the engine to cool down and check the coolant level.
Note:
If the coolant level has to be topped up or additional fluid is required, the system should be filled with a pre-mixed 50/50 coolant/water solution as per Ford specifications.
32. Top up to the coolant level to MAX mark as required.
Note:
It is important to note any Lamda readings below 0.9. If the reading is consistently less than 0.9, it is likely that there is either an air leak before or at the HO2S sensor, or the HO2S sensor is malfunctioning, or the MAF sensor is not working.
33. Test drive the vehicle (100Km/h in fifth gear on a flat road from cold for 15 minutes).
l Record the temperature gauge response.
l Using FDS2000/WDS, record the vehicle Lamda reading.
Note:
If the coolant level has to be topped up or additional fluid is required, the system should be filled with a pre-mixed 50/50 coolant/water solution as per Ford specifications.
l Rectify any identified faults.
TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001
Car and Light/Medium Commercial 17.05.2001
Section: 303-03 (24)
Model: Focus with 1.4L/1.6L Zetec-SE engine
Markets: All
Subject: Temperature gauge reads high, in or close to red zone.
Summary
Should a customer express concern over high readings of the temperature gauge under relatively low ambient driving conditions, the probable cause could be any one of several factors. This bulletin contains a diagnostic procedure which should be followed, in the sequence shown, in order to rectify the concern.
This bulletin supersedes TSB 005/2001 dated 11.01.2001. Please destroy the previous edition of this bulletin.
Parts Required
Description Finis Code
Expantion tank cap 7 370 374
Expantion tank 1 091 364
740 Thermostat 1 138 077
Coolant hose kit 1 139 359
Hose Clamp 25x 40 (two off) 1 032 773
Hose Clamp 25x 32 (two off) 1 032 772
Labour Time
FDS2000/WDS- Preliminary 29 100 0
Check
FDS2000/WDS- Main Check 29 101 1
Thermostat- remove and Install (including revised degas procedure) 1.0 hour
Repair Code
Causal part 33 304
Defect code 41
ACES Condition Code 41
Production Action
A recalibration of the PCM has been carried out in production from 09.2000 (build code YL)
Service Instructions
See Summary
1. Carry out FDS2000/WDS Preliminary and Main Check procedures.
l Check that the fan is functioning correctly.
l Check that the temperature gauge is reading accurately.
l Check the operation of the Heated Oxygen Sensor (HO2S) and Mass Air Flow (MAF) sensor.
l Clear any codes found and replace components as necessary.
2. Using FDS2000/WDS, record the vehicle Lamda reading.
µ 3. Visually inspect the aspirator hose to make sure that it is correclty routed.
l Check the water outlet connector to make sure that the top hose or heater supply hose are not blocked.
Note:
If any damage to the expansion tank or cap has been sustained, in particular damage to the rim of the expansion bottle neck, a new expansion tank or cap (see Parts Required) should be installed.
4. Visually inspect the expansion tank and cap for damage.
5. Visually inspect the expansion tank for fluid discoloration and debris.
Note:
When recalibrating the module, use disc B12 onwards for manual trnasmissions and B13 for automatic transmissions.
6. Recalibrate the module.
l If the recalibration cures the concern, no further action is required.
l If the concern is still apparent, go to next step.
Rework the coolant hoses
7. Drain the coolant (refer to the Drain procedure detailed below).
8. Remove the thermostat from the vehicle. For further information, refer to Section 303-03 (TIS-CD).
Note:
Make sure that the revised thermostat has the number 74 stamped on its base and is operating correctly according to Diagnostic and Testing procedure in Section 303-03 (TIS-CD).
9. Install a revised thermostat (see parts required). For further information, refer to Section 303-03 (TIS-CD).
Note:
The distance between the two points should be approx. 150 mm.
µ 10. Using the hose bypass kit (see part required), determine and mark the locations on the radiator top hose and heater return hose.
CAUTION:
Care must be taken to make the cuts in the hoses as square as possible.
11. Cut the heater return hose and top hose at the marked locations where the connectors will be installed.
Note:
Make sure the hose clamps are put over the existing hoses before the bypass kit is introduced.
µ 12. Install the bypass kit (see parts required).
13. Securely tighten the hose clamps in position.
Degas and Fill Procedure for Service fill of Zetec-SE Powertrain Installation in Focus
Drain
WARNING:
When releasing the system pressure, cover the expansion tank cap with a thick cloth to prevent the possibility of coolant scalding. Failure to follow this instruction may result in personal injury.
CAUTION:
When draining the engine coolant or changing any cooling system components, it is imperative that no coolant comes into contact with the timing or accessory drive belt. If necessary the belt should be removed. Contamination of the belt may result in belt failure.
14. Release the cooling system pressure by slowly turning the expansion tank cap a quarter of a turn.
15. Remove the cap when all the pressure had been released.
Note:
The vehicle MUST remain level. Do NOT raise only the front or back wheels.
16. Raise and support the vehicle on a ramp.
Note:
Drain the coolant into a suitable container.
17. Open the radiator drain valve to drain the coolant.
18. Close the drain valve when all the coolant has been drained from the system.
19. Lower the vehicle.
20. Remove the aspirator line and pass air from an air line through it to remove any debris.
21. Install aspirator line.
Fill
µ 22. Disconnect the heater supply hose from the engine.
23. Using a funnel, fill the cooling system with a 50/50 coolant/water solution through the supply hose until fluid starts to come from the engine.
24. Reconnect the heater supply hose.
Note:
Make sure that the air conditioning (if equipped) is switched OFF.
25. Make sure that the heater temperature control switch is in the HOT position and the heater blower switch is in the OFF position.
26. Fill the coolant expansion tank up to the MAX mark (with the engine switched off).
27. Install the expansion tank cap.
28. Start the engine and warm the engine up at 2750 rev/min until the fan comes on.
29. Increase engine speed to 5000 rev/min and maintain for one minute.
30. Reduce engine speed to 2750 rev/min and maintain for two fan cycles or until the bottom hose feels the same temperature as the top hose, which ever occurs first.
31. Leave the engine to cool down and check the coolant level.
Note:
If the coolant level has to be topped up or additional fluid is required, the system should be filled with a pre-mixed 50/50 coolant/water solution as per Ford specifications.
32. Top up to the coolant level to MAX mark as required.
Note:
It is important to note any Lamda readings below 0.9. If the reading is consistently less than 0.9, it is likely that there is either an air leak before or at the HO2S sensor, or the HO2S sensor is malfunctioning, or the MAF sensor is not working.
33. Test drive the vehicle (100Km/h in fifth gear on a flat road from cold for 15 minutes).
l Record the temperature gauge response.
l Using FDS2000/WDS, record the vehicle Lamda reading.
Note:
If the coolant level has to be topped up or additional fluid is required, the system should be filled with a pre-mixed 50/50 coolant/water solution as per Ford specifications.
l Rectify any identified faults.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 окт 2010, 19:14
- Модел на автомобила: FOCUS
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6 Zetec - странен проблем.
Благодаря на всички участници в дискусията.Смятам,че тя имаше определено практическа насоченост и бе от полза за много притежатели на Форд с указаните повреди и начина за отстраняването им.Разкривайки постепенно симптоматиката достигнахме до единствено възможното решение на проблема.Още веднъж благодаря на всички участници в дискусията за отзивчивостта и навременната помощ!!!
!!!
!!!


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта