Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
mom4ezateb89
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от mom4ezateb89 » 26 сеп 2010, 13:50

Здравейте!
От скоро съм собстественик на Мондео МК1 1,8 ТДИ , и вече започнаха проблемите.
Още като го взех изби тапа на главата, истече антифриз, сменихме я с баща ми след което допулнихме с вода, и се оказа че неможе да се охлажда загрява дори на място. След няколко дни играчка в турсене на проблема остановихме че не трябва да е с вода, а с антифриз купих концентрат смесихме го с вода (50/50 нагласен на -40 градуса) наляхме го, започна да показва някакви подобрения на място вклучва вентилаторите но като го искарам на путя и след 1 , 2 км започва да загрява и съответно да изхвърля течност от казанчето. Сменихме и термостата с чисто нов тей като мислехме че и тои можеше да прави проблеми, но така и не се оправи дори и с новия термостат.
Та почваме да си мислим че ние не го обезвуздусшаваме добре, незнаем и кой е правилният начин тей като никаде не видяхме пробки за това и опитахме мн вариянти сас отворена и затворена капачка на казанчето. Та горедолу забелязах че с колкото по голям концентрат е течноста толкова по добре се държи но не се оправя...
Ако някои е имал подобни проблеми или е запознат със случая моля за помощ, преди да се набутам със излишни пари за течности и можеби глупави и излишни опити.

Благодаря предварително!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от ЯЛТА » 26 сеп 2010, 17:42

Може да е прегрявана , и гарнитурата на главата да е прогоряла ! За това , свалете термостата , ако е това , ще загрява по бавно , и няма да създава вътрешно налягане , но проблема се отдалечава във времето . Извадете тънкото маркуче , което влиза от горе в казанчето , и го потопете в съд с вода /антифриз/,ако бълбука, изкарва въздух ,ако не спре , значи е продухана гарнитура на глава !- Това когато е без термостат , или същият е отворен .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от HACKO » 26 сеп 2010, 19:41

Преди време във форума имаше Мондео с подобен проблем, оказа се че турбинката на помпата се е разпаднала и не върти водата.
Концентрацията на антифриза няма особено значение за топлопреноса, напротив с вода трябва да е по-добре отколкото с антифриз. Топлинния коефицент на водата е по-висок от антифриза.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от ЯЛТА » 26 сеп 2010, 19:58

И от водната помпа също може да е проблема .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

mom4ezateb89
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от mom4ezateb89 » 28 сеп 2010, 11:10

ами ние пробвахме и сас отворен термостат, резултатът беше че радиаторът не загрювасше а от казанчето започва да избива вода! И ние сме вече на мнение че наи вероютно е за смяна на гарнитурата, а едвали е водната помпа понеже преди да избие тапата на главата нямаше никакви проблеми със софийско каране в голям трафик. А когато махнем наи горния маркуч на казанчето искарва течността на тласъци не поддуржа постоянен теч.

Благодаря на всички за съдействието!

п.с.: ако някой е запознат с разходите за смяна на глава ще се радвам да знам предварително какви ще са.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от ЯЛТА » 28 сеп 2010, 14:14

Дай малко газ -1500 оборота , струята антифриз или вода трябва да е постоянна , ако водната помпа е в нормално състояние ,и няма запушване по водната магистрала , и не бързай с главата , тя се изпробва по много начини , - надуване с вода , въздух , рентген дори .
P.S.-И продухай радиатора със вода по силна струя , отдолу на горе , е желателно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

mom4ezateb89
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от mom4ezateb89 » 04 окт 2010, 13:24

Така преди да отворим главата да споделя и последните опити. Когато надуем на 1500 дори и по високи обороти от малкото маркуче на казанчето продалжава да искарва на тласъци мехури и цвета на течността е винаги оранжево кафява ( като преди това беше прочистен блока и радиатора сас силна струя вода до искарване на бистър цвят). Всичко това продалжавали да говори за продухана гарнитура на блока според вас?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от ЯЛТА » 04 окт 2010, 13:34

Според горенаписаното си на прав път , като свалиш главата огледай хубаво старата гарнитура , за проблема , четвърти цилиндър е проблемния . Успех .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от HACKO » 04 окт 2010, 14:22

И въпреки всичко, като започнете да разглобявате, първо свалете водната помпа и после главата.
Ръждивия цвят няма значение, просто някога колата е карана със Вода и колкото и да я промивате винаги ще оцветява новия антифриз в Кафяво.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

mom4ezateb89
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от mom4ezateb89 » 04 окт 2010, 15:48

Благодаря за съветите ви!
А относно това че оцветява отново и отново, ще кажа че е доста сериозно оцветяването, дори и да е останало някаде ръжда от вода мисля си че не би оцветявало чак толкова сериозно... поне така си мисля...
А да сте запознати колко струва нова гарнитура?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от HACKO » 04 окт 2010, 19:41

mom4ezateb89 написа:Благодаря за съветите ви!
А относно това че оцветява отново и отново, ще кажа че е доста сериозно оцветяването, ......
Така е ръждяса ли веднъж, чугунения блок, няма оправяне, да не ти пука това не е проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

mom4ezateb89
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от mom4ezateb89 » 10 окт 2010, 22:15

Здавейте колеги!
Вече може да се похваля, отворихме главата наистина се оказа гарнитурата продухана, и то точно както казахте на 4-и цилиндър, явно не вие за за пръв път да имате този проблем, сега колицата върви мн добре, благодаря за съдействието!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от ЯЛТА » 11 окт 2010, 15:15

Браво , че си си оправил колицата , там 4 цилиндър , е най топло , защото антифриза е минал през другите 3 цилиндъра , и четвъртия е критичен ! Успех , и приятно возене . *00133*
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

mom4ezateb89
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от mom4ezateb89 » 11 окт 2010, 20:51

Ами значе е някакво последователно охлаждане което май не най-доброто инженерно решение... но за другите колеги които имат този проблем нека знаят че при нормална работа на охлаждащата система, дори и в най-натовареното састояние на двигателя, максималната температура която трябва да подуржа е на буквата "М" (мисля че това са 110 градуса...).

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от ЯЛТА » 11 окт 2010, 21:08

На мен са ми се оплаквали , че на М - на сиера 1.8 тд заминава гарнитурата , моята сиера стоеше на O-R .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!

Мнение от HACKO » 11 окт 2010, 23:41

mom4ezateb89 написа:Ами значе е някакво последователно охлаждане което май не най-доброто инженерно решение...
Друго решение няма при всички двигатели е така, течноста влиза от долу от единия край на блока и излиза от срещуположния край на главата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта