Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Здравейте!
От скоро съм собстественик на Мондео МК1 1,8 ТДИ , и вече започнаха проблемите.
Още като го взех изби тапа на главата, истече антифриз, сменихме я с баща ми след което допулнихме с вода, и се оказа че неможе да се охлажда загрява дори на място. След няколко дни играчка в турсене на проблема остановихме че не трябва да е с вода, а с антифриз купих концентрат смесихме го с вода (50/50 нагласен на -40 градуса) наляхме го, започна да показва някакви подобрения на място вклучва вентилаторите но като го искарам на путя и след 1 , 2 км започва да загрява и съответно да изхвърля течност от казанчето. Сменихме и термостата с чисто нов тей като мислехме че и тои можеше да прави проблеми, но така и не се оправи дори и с новия термостат.
Та почваме да си мислим че ние не го обезвуздусшаваме добре, незнаем и кой е правилният начин тей като никаде не видяхме пробки за това и опитахме мн вариянти сас отворена и затворена капачка на казанчето. Та горедолу забелязах че с колкото по голям концентрат е течноста толкова по добре се държи но не се оправя...
Ако някои е имал подобни проблеми или е запознат със случая моля за помощ, преди да се набутам със излишни пари за течности и можеби глупави и излишни опити.
Благодаря предварително!
От скоро съм собстественик на Мондео МК1 1,8 ТДИ , и вече започнаха проблемите.
Още като го взех изби тапа на главата, истече антифриз, сменихме я с баща ми след което допулнихме с вода, и се оказа че неможе да се охлажда загрява дори на място. След няколко дни играчка в турсене на проблема остановихме че не трябва да е с вода, а с антифриз купих концентрат смесихме го с вода (50/50 нагласен на -40 градуса) наляхме го, започна да показва някакви подобрения на място вклучва вентилаторите но като го искарам на путя и след 1 , 2 км започва да загрява и съответно да изхвърля течност от казанчето. Сменихме и термостата с чисто нов тей като мислехме че и тои можеше да прави проблеми, но така и не се оправи дори и с новия термостат.
Та почваме да си мислим че ние не го обезвуздусшаваме добре, незнаем и кой е правилният начин тей като никаде не видяхме пробки за това и опитахме мн вариянти сас отворена и затворена капачка на казанчето. Та горедолу забелязах че с колкото по голям концентрат е течноста толкова по добре се държи но не се оправя...
Ако някои е имал подобни проблеми или е запознат със случая моля за помощ, преди да се набутам със излишни пари за течности и можеби глупави и излишни опити.
Благодаря предварително!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Може да е прегрявана , и гарнитурата на главата да е прогоряла ! За това , свалете термостата , ако е това , ще загрява по бавно , и няма да създава вътрешно налягане , но проблема се отдалечава във времето . Извадете тънкото маркуче , което влиза от горе в казанчето , и го потопете в съд с вода /антифриз/,ако бълбука, изкарва въздух ,ако не спре , значи е продухана гарнитура на глава !- Това когато е без термостат , или същият е отворен .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Преди време във форума имаше Мондео с подобен проблем, оказа се че турбинката на помпата се е разпаднала и не върти водата.
Концентрацията на антифриза няма особено значение за топлопреноса, напротив с вода трябва да е по-добре отколкото с антифриз. Топлинния коефицент на водата е по-висок от антифриза.
Концентрацията на антифриза няма особено значение за топлопреноса, напротив с вода трябва да е по-добре отколкото с антифриз. Топлинния коефицент на водата е по-висок от антифриза.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
И от водната помпа също може да е проблема .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
ами ние пробвахме и сас отворен термостат, резултатът беше че радиаторът не загрювасше а от казанчето започва да избива вода! И ние сме вече на мнение че наи вероютно е за смяна на гарнитурата, а едвали е водната помпа понеже преди да избие тапата на главата нямаше никакви проблеми със софийско каране в голям трафик. А когато махнем наи горния маркуч на казанчето искарва течността на тласъци не поддуржа постоянен теч.
Благодаря на всички за съдействието!
п.с.: ако някой е запознат с разходите за смяна на глава ще се радвам да знам предварително какви ще са.
Благодаря на всички за съдействието!
п.с.: ако някой е запознат с разходите за смяна на глава ще се радвам да знам предварително какви ще са.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Дай малко газ -1500 оборота , струята антифриз или вода трябва да е постоянна , ако водната помпа е в нормално състояние ,и няма запушване по водната магистрала , и не бързай с главата , тя се изпробва по много начини , - надуване с вода , въздух , рентген дори .
P.S.-И продухай радиатора със вода по силна струя , отдолу на горе , е желателно.
P.S.-И продухай радиатора със вода по силна струя , отдолу на горе , е желателно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Така преди да отворим главата да споделя и последните опити. Когато надуем на 1500 дори и по високи обороти от малкото маркуче на казанчето продалжава да искарва на тласъци мехури и цвета на течността е винаги оранжево кафява ( като преди това беше прочистен блока и радиатора сас силна струя вода до искарване на бистър цвят). Всичко това продалжавали да говори за продухана гарнитура на блока според вас?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Според горенаписаното си на прав път , като свалиш главата огледай хубаво старата гарнитура , за проблема , четвърти цилиндър е проблемния . Успех .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
И въпреки всичко, като започнете да разглобявате, първо свалете водната помпа и после главата.
Ръждивия цвят няма значение, просто някога колата е карана със Вода и колкото и да я промивате винаги ще оцветява новия антифриз в Кафяво.
Ръждивия цвят няма значение, просто някога колата е карана със Вода и колкото и да я промивате винаги ще оцветява новия антифриз в Кафяво.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Благодаря за съветите ви!
А относно това че оцветява отново и отново, ще кажа че е доста сериозно оцветяването, дори и да е останало някаде ръжда от вода мисля си че не би оцветявало чак толкова сериозно... поне така си мисля...
А да сте запознати колко струва нова гарнитура?
А относно това че оцветява отново и отново, ще кажа че е доста сериозно оцветяването, дори и да е останало някаде ръжда от вода мисля си че не би оцветявало чак толкова сериозно... поне така си мисля...
А да сте запознати колко струва нова гарнитура?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Така е ръждяса ли веднъж, чугунения блок, няма оправяне, да не ти пука това не е проблем.mom4ezateb89 написа:Благодаря за съветите ви!
А относно това че оцветява отново и отново, ще кажа че е доста сериозно оцветяването, ......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Здавейте колеги!
Вече може да се похваля, отворихме главата наистина се оказа гарнитурата продухана, и то точно както казахте на 4-и цилиндър, явно не вие за за пръв път да имате този проблем, сега колицата върви мн добре, благодаря за съдействието!
Вече може да се похваля, отворихме главата наистина се оказа гарнитурата продухана, и то точно както казахте на 4-и цилиндър, явно не вие за за пръв път да имате този проблем, сега колицата върви мн добре, благодаря за съдействието!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Браво , че си си оправил колицата , там 4 цилиндър , е най топло , защото антифриза е минал през другите 3 цилиндъра , и четвъртия е критичен ! Успех , и приятно возене . 

Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 юни 2010, 12:15
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Ами значе е някакво последователно охлаждане което май не най-доброто инженерно решение... но за другите колеги които имат този проблем нека знаят че при нормална работа на охлаждащата система, дори и в най-натовареното састояние на двигателя, максималната температура която трябва да подуржа е на буквата "М" (мисля че това са 110 градуса...).
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
На мен са ми се оплаквали , че на М - на сиера 1.8 тд заминава гарнитурата , моята сиера стоеше на O-R .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео MK1 - 1,8 TDI проблем с охлаждането!!!
Друго решение няма при всички двигатели е така, течноста влиза от долу от единия край на блока и излиза от срещуположния край на главата.mom4ezateb89 написа:Ами значе е някакво последователно охлаждане което май не най-доброто инженерно решение...
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост