Регулиране ъгъл на колелото

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
driv3r
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от driv3r » 22 окт 2010, 21:17

Здравейте колеги ескортчето ми както съм писал е доста разкрачено отзад , ходих на различни сервизи майстори и т.н. с 2 думи вече ми писна от различни мнения и т.н. сега обаче случайно попаднах на една картинка от където видях че уж може да се регулира ъгъла на колелото от самия амортисор . Въпроса ми е дали някой го е правил това дали има смисъл от това нещо или е по вероятно пружините да са омекнали за мен това са двата варианта колата е кърпена скоро отзаде , казаха ми също че може да не са измерили точното място където са били пружините , но нз вече кой да слушам . Сега искам да пробвам дали ще мога да коригирам този ъгъл на колелата отзад и как точно трябва да го направя ако някой може да ми помогне . Благодаря предварително

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от HACKO » 22 окт 2010, 22:40

Ъгъла не може да се регулира от амортисьора (пробвано с обратен резултат), разкрачването идва от умора на пружините и разбиване на тампона на носача. Един е във края на носача и е захванат за пода във средата, сменянето му оправя във голяма степен нещата, а пружини стават предни от Жигула, като се отрежат две витки (това е за Орион, за Ескот може би ще трябва да се отреже повече) . Добре е да се използват стари пружини, ако се ползват нови може да се наложи да се отреже повече. Не бива задницата да се вдига много, защото става нестабилна при д-е направо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

driv3r
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от driv3r » 22 окт 2010, 23:57

ясно мерси много но ето все пак да видите картинката http://drive.bg/popup_image.php?pNumImage=1&pID=297551" onclick="window.open(this.href);return false; дано да излезе . А що се отнася до пружините защо ми казваш от жигула да взема всмисал по ефтино и за това или просто са по здрави , щото гледах някви шведски ако не се лъжа за ескорта едната пружина е около 50 лв не , че ми се дават още пари за колата де , просто питам .

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от S_C » 23 окт 2010, 00:23

Това е харакетерен дефект на всичко,що е с независмо задно окачване-като омекнат пружините,се разкрачва.Колкото по-малки са гумите,толова по-ясно ще е изразен ефектът.При 15 и нагоре цола на джантата е едва забележимо.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от diesel1.6 » 23 окт 2010, 09:14

Картинката, която си дал не е за форд и няма как да се монтира болт като показания, без да се преработи и главината.
Или направи добри снимки на всички тампони и уши там, или трябва да огледаш нещата сам.
Ако въпросът е за пружините, ползват се стари за да е по-евтино и в някои случаи по-качествено. Имаш и свобода в подбора на размери и характеристики.. Аз карам с пружини от лада, шкода или вартбург от повече от десет години на няколко коли. Има тема за смяна на пружините на ескорт и орион, нещо като "два сантиметра над народа" се казва. Чети там. Ако си от Варна и можеш да работиш с гаечни ключове, мога да ти помогна. Имам и скоби за пружините. Всъщност се сещам, че имам и пружини, дори са оригинални и нелоши. Свалени са заради поставянето на голяма газова бутилка в багажника, и за да се настрои задното окачване и баланса на поднасяне на колата.
Ако вече си карал с много меки пружини и си товарил тежки работи, може да си изкривил главините. Поне има евтини,няма страшно.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от HACKO » 23 окт 2010, 09:52

За неговите пружини не трябват скоби, просто се откача амортисьора, натиска се носача надолу и пружината излиза, слагаш новата, слагаш подложка под носача, пускаш колата надолу и закачаш амортисьора.
driv3r написа:ясно мерси много но ето все пак да видите картинката http://drive.bg/popup_image.php?pNumImage=1&pID=297551" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; дано да излезе . А що се отнася до пружините защо ми казваш от жигула да взема всмисал по ефтино и за това или просто са по здрави , щото гледах някви шведски ако не се лъжа за ескорта едната пружина е около 50 лв не , че ми се дават още пари за колата де , просто питам .
На първо място е цената (от отпадъци 2пружини са 5-10лв), второ както каза Дизела може да си настроиш височината и трето по-качествени са и тъй като са предни са разчетени да носят постоянно по-голям товар са по-жилави. Негативното е че става малко по-твърдо от оргиналното. Но пък ако има газова уредба е задължително, задните пружини не са предвидени да носят постоянно 50кг товар в багажника.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от diesel1.6 » 23 окт 2010, 10:05

Съгласен съм за скобите, бързах да се похваля с новата придобивка - от седмица са. Но аз откачам носача не от страната на амортисьора, а от към средата на колата - там има само един болт. Разхлабват се болтовете на останалите два тампона, за да не се скъсат при прекаленото кривене, и пружината излизаше почти лесно.
По мои наблюдения, най-висококачествени са пружините от Вартбург и Шкода от онез със двигател отзад. Ладовите втора употреба не са много твърди, дори за мене са меки.
Колата виждам, че е 1,6 дизел - тази кола си струва да се вкара в пътя. Много евтина експлоатация има.

driv3r
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от driv3r » 23 окт 2010, 10:38

Ами колега и на мен ми харесва тази кола но има много фалшиви части и вече съм дигнал ръце имам я от почти година , а колко дефектни части съм взимал и то не защото да спестя някой лев просто незнаех че трябва всичко да се копува от МОТОПФОЕ но скоро разбрах и вече само от там ще си копувам неща , или в случая с пружините наистина мога да направя нещо което вече е пробвано и доказано . Не съм човек който разбира много от коли, но яввно и в сервизите има доста такива хора с които вече ми е писнало да се разправям :?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1624
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от fordmaniac » 23 окт 2010, 12:51

Задния мост на Ескорт '80-90 се регулира сходимост и се решава проблема с наклоните. Ако я закараш на стенд, помоли за разпечатка на данните. Задна сходимост е 2мм. Мъка е регулирането обаче.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от HACKO » 23 окт 2010, 13:20

fordmaniac написа:Задния мост на Ескорт '80-90 се регулира сходимост и се решава проблема с наклоните. Ако я закараш на стенд, помоли за разпечатка на данните. Задна сходимост е 2мм. Мъка е регулирането обаче.
След като го казваш толкова убедено, значи знаеш как, обясни точно как става не крий информацията. Не сме на изпит, човека има проблем за решаване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

driv3r
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от driv3r » 23 окт 2010, 15:50

А мислите ли че не съм ходил и на стенд :D ходих, но ми казаха , че реглаж на заден мост не съществува , после отидох в друг сервиз там ми казаха че може би трябвало да сменя носача и можело да се оправи ама можело и да не се оправи . Като ходих да ми кърпят задницата понеже пружините бяха готови влезнали в купето и ми казаха , че можело да се наложи да се сменят някви тампони ама не разбрах на носача ли на кво ли ама не било задължително можело и така да се кара гарантираха ми че 5 години нямало да има проблем с тва дето го кърпеха , колата се повдигна малко отзаде но сега пак се поразкрачи ходил съм и по др сервизи да питам за задния мост и т.н. обикалял съм отговаряли са ми пълни глупости и така съм се отказал да ги обикалям вече тия сервизи .

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от diesel1.6 » 23 окт 2010, 18:55

Колата ти се ремонтира изключително лесно. Може би регулирането на задния мост иска малко да се помисли. Ако минаваш през Варна, пиши да ти я погледна и да ти напиша на един лист кое с какво да смениш. Части менте има много, дори на известни фирми. Заднният мост се регулира, аз имам три ескорта и трите са регулирани.

driv3r
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от driv3r » 24 окт 2010, 12:48

ами да минавам през Варна слабичко за сега , ако може да ми дадеш някакви напътствия от тук ако не здраве да е ще го мисля .

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1624
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от fordmaniac » 24 окт 2010, 17:03

Моста се регулира БЕЗ смяна на части! На баща ми е '85 и е с оригиналните тампони. Неговата я преработих както правихме състезателните. Като се регулира сходимостта си идват наклоните и не пречи високи или ниски пружини. Иначе е с нестабилна в завои задница и износва гуми.
За driv3r : Ако можеш закарай я на стeнд, но да е с четири глави. Прати ми разпечатката, за да сметна варианта и ще се опитам да ти помогна. При грешно регулиране колата ходи настрани като ранен ЗиЛ :D . Така че без данни няма смисъл. Трябва ми пълна разпечатка на геометрията на двата моста.
Успех
Последна промяна от fordmaniac на 25 окт 2010, 07:45, променено общо 2 пъти.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Регулиране ъгъл на колелото

Мнение от diesel1.6 » 24 окт 2010, 18:43

driv3r написа:ами да минавам през Варна слабичко за сега , ако може да ми дадеш някакви напътствия от тук ако не здраве да е ще го мисля .
Дай снимки на колата отзад и отстрани и на тампомните по задницата в едър план.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта