Регулиране ъгъл на колелото
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
- Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Регулиране ъгъл на колелото
Здравейте колеги ескортчето ми както съм писал е доста разкрачено отзад , ходих на различни сервизи майстори и т.н. с 2 думи вече ми писна от различни мнения и т.н. сега обаче случайно попаднах на една картинка от където видях че уж може да се регулира ъгъла на колелото от самия амортисор . Въпроса ми е дали някой го е правил това дали има смисъл от това нещо или е по вероятно пружините да са омекнали за мен това са двата варианта колата е кърпена скоро отзаде , казаха ми също че може да не са измерили точното място където са били пружините , но нз вече кой да слушам . Сега искам да пробвам дали ще мога да коригирам този ъгъл на колелата отзад и как точно трябва да го направя ако някой може да ми помогне . Благодаря предварително
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
Ъгъла не може да се регулира от амортисьора (пробвано с обратен резултат), разкрачването идва от умора на пружините и разбиване на тампона на носача. Един е във края на носача и е захванат за пода във средата, сменянето му оправя във голяма степен нещата, а пружини стават предни от Жигула, като се отрежат две витки (това е за Орион, за Ескот може би ще трябва да се отреже повече) . Добре е да се използват стари пружини, ако се ползват нови може да се наложи да се отреже повече. Не бива задницата да се вдига много, защото става нестабилна при д-е направо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
- Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
ясно мерси много но ето все пак да видите картинката http://drive.bg/popup_image.php?pNumImage=1&pID=297551" onclick="window.open(this.href);return false; дано да излезе . А що се отнася до пружините защо ми казваш от жигула да взема всмисал по ефтино и за това или просто са по здрави , щото гледах някви шведски ако не се лъжа за ескорта едната пружина е около 50 лв не , че ми се дават още пари за колата де , просто питам .
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
Това е харакетерен дефект на всичко,що е с независмо задно окачване-като омекнат пружините,се разкрачва.Колкото по-малки са гумите,толова по-ясно ще е изразен ефектът.При 15 и нагоре цола на джантата е едва забележимо.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
Картинката, която си дал не е за форд и няма как да се монтира болт като показания, без да се преработи и главината.
Или направи добри снимки на всички тампони и уши там, или трябва да огледаш нещата сам.
Ако въпросът е за пружините, ползват се стари за да е по-евтино и в някои случаи по-качествено. Имаш и свобода в подбора на размери и характеристики.. Аз карам с пружини от лада, шкода или вартбург от повече от десет години на няколко коли. Има тема за смяна на пружините на ескорт и орион, нещо като "два сантиметра над народа" се казва. Чети там. Ако си от Варна и можеш да работиш с гаечни ключове, мога да ти помогна. Имам и скоби за пружините. Всъщност се сещам, че имам и пружини, дори са оригинални и нелоши. Свалени са заради поставянето на голяма газова бутилка в багажника, и за да се настрои задното окачване и баланса на поднасяне на колата.
Ако вече си карал с много меки пружини и си товарил тежки работи, може да си изкривил главините. Поне има евтини,няма страшно.
Или направи добри снимки на всички тампони и уши там, или трябва да огледаш нещата сам.
Ако въпросът е за пружините, ползват се стари за да е по-евтино и в някои случаи по-качествено. Имаш и свобода в подбора на размери и характеристики.. Аз карам с пружини от лада, шкода или вартбург от повече от десет години на няколко коли. Има тема за смяна на пружините на ескорт и орион, нещо като "два сантиметра над народа" се казва. Чети там. Ако си от Варна и можеш да работиш с гаечни ключове, мога да ти помогна. Имам и скоби за пружините. Всъщност се сещам, че имам и пружини, дори са оригинални и нелоши. Свалени са заради поставянето на голяма газова бутилка в багажника, и за да се настрои задното окачване и баланса на поднасяне на колата.
Ако вече си карал с много меки пружини и си товарил тежки работи, може да си изкривил главините. Поне има евтини,няма страшно.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
За неговите пружини не трябват скоби, просто се откача амортисьора, натиска се носача надолу и пружината излиза, слагаш новата, слагаш подложка под носача, пускаш колата надолу и закачаш амортисьора.
На първо място е цената (от отпадъци 2пружини са 5-10лв), второ както каза Дизела може да си настроиш височината и трето по-качествени са и тъй като са предни са разчетени да носят постоянно по-голям товар са по-жилави. Негативното е че става малко по-твърдо от оргиналното. Но пък ако има газова уредба е задължително, задните пружини не са предвидени да носят постоянно 50кг товар в багажника.driv3r написа:ясно мерси много но ето все пак да видите картинката http://drive.bg/popup_image.php?pNumImage=1&pID=297551" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; дано да излезе . А що се отнася до пружините защо ми казваш от жигула да взема всмисал по ефтино и за това или просто са по здрави , щото гледах някви шведски ако не се лъжа за ескорта едната пружина е около 50 лв не , че ми се дават още пари за колата де , просто питам .
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
Съгласен съм за скобите, бързах да се похваля с новата придобивка - от седмица са. Но аз откачам носача не от страната на амортисьора, а от към средата на колата - там има само един болт. Разхлабват се болтовете на останалите два тампона, за да не се скъсат при прекаленото кривене, и пружината излизаше почти лесно.
По мои наблюдения, най-висококачествени са пружините от Вартбург и Шкода от онез със двигател отзад. Ладовите втора употреба не са много твърди, дори за мене са меки.
Колата виждам, че е 1,6 дизел - тази кола си струва да се вкара в пътя. Много евтина експлоатация има.
По мои наблюдения, най-висококачествени са пружините от Вартбург и Шкода от онез със двигател отзад. Ладовите втора употреба не са много твърди, дори за мене са меки.
Колата виждам, че е 1,6 дизел - тази кола си струва да се вкара в пътя. Много евтина експлоатация има.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
- Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
Ами колега и на мен ми харесва тази кола но има много фалшиви части и вече съм дигнал ръце имам я от почти година , а колко дефектни части съм взимал и то не защото да спестя някой лев просто незнаех че трябва всичко да се копува от МОТОПФОЕ но скоро разбрах и вече само от там ще си копувам неща , или в случая с пружините наистина мога да направя нещо което вече е пробвано и доказано . Не съм човек който разбира много от коли, но яввно и в сервизите има доста такива хора с които вече ми е писнало да се разправям 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
Задния мост на Ескорт '80-90 се регулира сходимост и се решава проблема с наклоните. Ако я закараш на стенд, помоли за разпечатка на данните. Задна сходимост е 2мм. Мъка е регулирането обаче.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
След като го казваш толкова убедено, значи знаеш как, обясни точно как става не крий информацията. Не сме на изпит, човека има проблем за решаване.fordmaniac написа:Задния мост на Ескорт '80-90 се регулира сходимост и се решава проблема с наклоните. Ако я закараш на стенд, помоли за разпечатка на данните. Задна сходимост е 2мм. Мъка е регулирането обаче.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
- Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
А мислите ли че не съм ходил и на стенд
ходих, но ми казаха , че реглаж на заден мост не съществува , после отидох в друг сервиз там ми казаха че може би трябвало да сменя носача и можело да се оправи ама можело и да не се оправи . Като ходих да ми кърпят задницата понеже пружините бяха готови влезнали в купето и ми казаха , че можело да се наложи да се сменят някви тампони ама не разбрах на носача ли на кво ли ама не било задължително можело и така да се кара гарантираха ми че 5 години нямало да има проблем с тва дето го кърпеха , колата се повдигна малко отзаде но сега пак се поразкрачи ходил съм и по др сервизи да питам за задния мост и т.н. обикалял съм отговаряли са ми пълни глупости и така съм се отказал да ги обикалям вече тия сервизи .

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
Колата ти се ремонтира изключително лесно. Може би регулирането на задния мост иска малко да се помисли. Ако минаваш през Варна, пиши да ти я погледна и да ти напиша на един лист кое с какво да смениш. Части менте има много, дори на известни фирми. Заднният мост се регулира, аз имам три ескорта и трите са регулирани.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
- Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
ами да минавам през Варна слабичко за сега , ако може да ми дадеш някакви напътствия от тук ако не здраве да е ще го мисля .
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
Моста се регулира БЕЗ смяна на части! На баща ми е '85 и е с оригиналните тампони. Неговата я преработих както правихме състезателните. Като се регулира сходимостта си идват наклоните и не пречи високи или ниски пружини. Иначе е с нестабилна в завои задница и износва гуми.
За driv3r : Ако можеш закарай я на стeнд, но да е с четири глави. Прати ми разпечатката, за да сметна варианта и ще се опитам да ти помогна. При грешно регулиране колата ходи настрани като ранен ЗиЛ
. Така че без данни няма смисъл. Трябва ми пълна разпечатка на геометрията на двата моста.
Успех
За driv3r : Ако можеш закарай я на стeнд, но да е с четири глави. Прати ми разпечатката, за да сметна варианта и ще се опитам да ти помогна. При грешно регулиране колата ходи настрани като ранен ЗиЛ

Успех
Последна промяна от fordmaniac на 25 окт 2010, 07:45, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Регулиране ъгъл на колелото
Дай снимки на колата отзад и отстрани и на тампомните по задницата в едър план.driv3r написа:ами да минавам през Варна слабичко за сега , ако може да ми дадеш някакви напътствия от тук ако не здраве да е ще го мисля .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта