Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Покрай лукас мондеото си стигнах до идеята за монтиране на помпа бош вместо лукас-а.
Май тази 0460494218 R299 може да даде малко части като донор.
Засега само виждам едно филмче в нета http://www.youtube.com/watch?v=yx2B4ljl8ac" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, почти нищо по темата, но споменават преустройване на 1,8тд двигателя.
Някой да е напреднал с този въпрос? Във Варна в сервиз Моторконсулт имат направено такова мондео. Не можах да намеря собственика, ще питам пак.
Май тази 0460494218 R299 може да даде малко части като донор.
Засега само виждам едно филмче в нета http://www.youtube.com/watch?v=yx2B4ljl8ac" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, почти нищо по темата, но споменават преустройване на 1,8тд двигателя.
Някой да е напреднал с този въпрос? Във Варна в сервиз Моторконсулт имат направено такова мондео. Не можах да намеря собственика, ще питам пак.
...сложена е помпа VE на бош от не-турбо двигател. Дюзите са оригиналните, само им е вдигнато налягането за подобряване на разпръскването. Тръбопроводите са стандартни, Ползвам диафрагма от перкинс двигател - ?????? старт и лесно настройване със шайби.....
what is done is you get a ve pump from a non turbo engine. ford fitted these pumps to tne non turbo engines. the injectors are the standard ones. you modify the spring pressure for better atomization hence lower smoke. fuel pipes are from the bosch pump as standard. the diaphragm i use is of a perkins engine. thich shaft and easily adjustable with shims. well i understand that you have smoke. but for street use surely you don't want the smoke as that of the vids
това цитираното е от тук http://www.pakistan.tv/videos-fiesta-tu ... 7iQ%5D.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;....фиеста 1,8тд - сложил е бош с бутало от исузу 3,6 с размери 12х13 мм... 150 кс след това...
i have i fiesta with a 1.8 turbo diesel engine. i am from malta. it has minimal turbo lag. at 1500 rpm its on 10 psi. i have modified the fuel pump. its a bosch with an isuzu 3.6 litre plunger (12*13mm). it runs about 150 bhp. the only smoke i get is the moment at which the diapragm is opened and the turbo is not on full boost. however as soon as the diaphragm kicks in, the boost gauge literally slams up. you get smoke if your injection pump is not calibrated correctly according to your needs
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Тъкмо мислех подобна тема да пускам и аз.А е ли възможно без никакво преправяне да "цопна" една помпа от Сиера ТД в мондеото.Някой пробвал ли е.Вървежа как ще е?Паленето?Интересува ме с цел да се елиминират всички тея ненужни "електроники".Сега на работното мондео помпата е малко побългарена от два дни.В смисъл клапан-авансатора прокапа.От старата помпа имах болт със същата резба и дължина с дупчици.Навих него уж за временно.Но за момента не намирам разлика в колата.Пали и върви без проблем.Има турбо,еластична е на всички предавки и във всякакви обороти.Та за тва се чудя една такава помпа от сиера би било добра идея.Все пак е 3 пъти по евтина и всичко ще е механично (за мен по-добрия вариант).
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Сиерата е с лукас, може би ще стане добре. От каква помпа е болта ти?
Не знам защо монтьорите не предлагат ликвидиране на авансатора като услуга - хем лесно, хем един неясен проблем ще се ликвидира. Аз от една година питам за тази операция, накрая ще се наложи сам да се хвана.
Аз обмислям профилактика на моята помпа и покрай това в един сервиз ме накараха да намеря разни бош помпи и да съберем една за мондео. Засега ще стегна лукас-а, и ще събера малко бош парчета.
Днес няколко часа си мислх как ще е ако се сложи една бош от 1,8 д. Без турбокоректор. Като трябва, ще се натиска повече газта. Преди седмица си правих оглед и почистване на колата, и забравих откачен маркуча от турбото към турбокоректора. Въобще не се усетих, забелязах да лъщи щуцера и се светнах.
Според мен, за закъсали колеги може да се окаже чудесен вариант да се сложи една стара сигурна и евтина бош помпа. Примерно колегата Хасан.... май имаше проблем с лукас и може да пробва да видим какво ще стане
Не знам защо монтьорите не предлагат ликвидиране на авансатора като услуга - хем лесно, хем един неясен проблем ще се ликвидира. Аз от една година питам за тази операция, накрая ще се наложи сам да се хвана.
Аз обмислям профилактика на моята помпа и покрай това в един сервиз ме накараха да намеря разни бош помпи и да съберем една за мондео. Засега ще стегна лукас-а, и ще събера малко бош парчета.
Днес няколко часа си мислх как ще е ако се сложи една бош от 1,8 д. Без турбокоректор. Като трябва, ще се натиска повече газта. Преди седмица си правих оглед и почистване на колата, и забравих откачен маркуча от турбото към турбокоректора. Въобще не се усетих, забелязах да лъщи щуцера и се светнах.
Според мен, за закъсали колеги може да се окаже чудесен вариант да се сложи една стара сигурна и евтина бош помпа. Примерно колегата Хасан.... май имаше проблем с лукас и може да пробва да видим какво ще стане

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Не виждам причина да си усложнявате живота.Верно е че ще се намери по-ефтино помапа Бош
От Фиеста или Ескорт.Помпата трябва да е с зъбното колело и зъбите трябва да отговарят на зъбите на ремъка.Диаметъра на колелото трябва да е с диаметъра на другото колело на разпределителния вал.После помпата е без турбо коректор.За да стане с турбо коректор трябва да се направи хибридна помпа като се ползва една част от Фордовата а друга от подходяща за целта(донор),накрая като резултат ще има кола която ще работи доста шумно,а за разхода си е индивидуално.Ина и настройки които трябва да се направят на стенд.С две дуни става но дали си заслужава.Какво им са плашите на тия Лукаси незнам.За всяка болка си има билка.
Поздрави!!!
От Фиеста или Ескорт.Помпата трябва да е с зъбното колело и зъбите трябва да отговарят на зъбите на ремъка.Диаметъра на колелото трябва да е с диаметъра на другото колело на разпределителния вал.После помпата е без турбо коректор.За да стане с турбо коректор трябва да се направи хибридна помпа като се ползва една част от Фордовата а друга от подходяща за целта(донор),накрая като резултат ще има кола която ще работи доста шумно,а за разхода си е индивидуално.Ина и настройки които трябва да се направят на стенд.С две дуни става но дали си заслужава.Какво им са плашите на тия Лукаси незнам.За всяка болка си има билка.



Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
И аз не знам какво е страшното на лукас, но от 10 сервиза 9 отказват дори да погледнат такъв двигател. И лукас си късат валовете, а бош не.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
diesel1.6 написа:И аз не знам какво е страшното на лукас, но от 10 сервиза 9 отказват дори да погледнат такъв двигател. И лукас си късат валовете, а бош не.
Тук определено става въпрос за някакъв гаражен фолклор!!!
От много години разглобявам ГНП-та и мога да кажа и да се подпиша под думите си че по скоро биха се накъсали десетки ремъци ,ама да се скъса вала на помпата си граничи с научна фантастика!!!
Това което ми се е налагало няколко пъти да правя е точно на "великите" помпи Бош,смяна на скъсан помпен елемент.Повечето след престой на вода в помпата и то зимно време,сещаш се в какво се превръща водата




Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Лукас късат валове. При сгъстяване на горивото по някаква причина, или според обяснения из интернет "задира роторът и затяга".
Имам една лукас с вероятно скъсан вал, все ще я разглобявам, но не съм започнал. На един приятел е и той искаше също да види какво има вътре
Има и друг факт, за който не знам дали е верен - лукас могат да поддържат налягане до 400 бар, докато бош над 1500 (за бош прочетох от документациа на помпата, за лукас от недостоверен източник). Това се вписва в представата за бош като по-узтойчива на простотии като замръзване и гъсто гориво.
Та въпросът е кой как сменя лукас с бош и какви настройки би направил. Бих пробвал с моята кола, но ако някак се сменяха по-лесно или поне да имаше нужда... но съм си доволен от лукавия лукас, само малки номера прави понякога
Имам една лукас с вероятно скъсан вал, все ще я разглобявам, но не съм започнал. На един приятел е и той искаше също да види какво има вътре

Има и друг факт, за който не знам дали е верен - лукас могат да поддържат налягане до 400 бар, докато бош над 1500 (за бош прочетох от документациа на помпата, за лукас от недостоверен източник). Това се вписва в представата за бош като по-узтойчива на простотии като замръзване и гъсто гориво.
Та въпросът е кой как сменя лукас с бош и какви настройки би направил. Бих пробвал с моята кола, но ако някак се сменяха по-лесно или поне да имаше нужда... но съм си доволен от лукавия лукас, само малки номера прави понякога
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
90% от моторите на Форд 1.8TD са с Lukas - аз не знам за такива проблеми, както и не знам за ескорт с помпа Bosh, а който каже, че има такова животно искам снимка! В Българя, ако не е Мерцедес, БМВ, Бош и т.н. не може. Всичко друго било чупливо и скапано, а монтьорите го псуват, просто защото не го разбират. Извън това всичко са просто градски легенди!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
За лукас легендите не са легенди, ами факти. Специалиста да каже имал ли части и колко струват, според колегите около мен на бош са по-евтини. Лукас със скъсания вал е в в къщи, а другия лукас на форд, който скъса вал е в моргата. Този в моргата скъса след многократни паленета в студ (оригинален шведски). Мисля, че две помпи в ръцете ми не са мит а факт. Поинтересувах се и из нета какво пише, и пише точно това - лукас са съвсем правилно работещи помпи, но са по-сложни, капризни, и ремонтът им е по-труден поради политиката на лукас. Перфектни докато са в ред. И не са презапасени със здравина 10 пъти като бош (ако вземем максималното налягане примерно - 400 срещу над 1500 - 1600 атмосфери)
Форд 1,8ТД са лукас 100 % според опита засега. В каталозите е предвидена помпа бош, но не съм видял или чул някъде да има монтирана. Ако случайно знаеш такава, ни трябват данните и - пише ги отстрани, няколко реда са. Много хора търсят да купят таква помпа.
Не съм правил такива помпи, иначе щях да съм още по-конкретен.
Форд 1,8ТД са лукас 100 % според опита засега. В каталозите е предвидена помпа бош, но не съм видял или чул някъде да има монтирана. Ако случайно знаеш такава, ни трябват данните и - пише ги отстрани, няколко реда са. Много хора търсят да купят таква помпа.
Не съм правил такива помпи, иначе щях да съм още по-конкретен.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Казваш че имаш две помпи със скъсан вал.Интересно ми е да видя какво се е счупило.Само не казвай ,че като я въртиша ръка не усещаш никакво съпротивление.(така е устроена).Аз в моята практика не съм срещал подобен проблем(скъсан вал).Ако както казваш проблема е дошъл в студено палене,на всеки му е ясно на какво се превръща водата зимата.Така че мазалото не е защото е произведено от Лукас!!!
Това за налягането също е мит!!! Имам манометър до 1600бара.Всекидневно е в употреба и то най вече заради комън рейл системата.Ползвам го разбира се и когато търся проблем в някоя помпа.Точно преди седмица се наложи да премеря налягането на един Бош от Транзит.Ще останеш изненадан ,но налягането не е 1600 бара!!!
Помисли само защо му е да е толкова?Не бъркайте различните системи за впръскване на гориво!Има такива произведени от Лукас и те също си вдигат колкото трябва.Ако пък познаваш устройството на една обикновена помпа Лукас и нейния клонинг за комън рейл системата ще се учудиш отново.Принципа на работа и механизмите са запазени същите!!! Как ли тогава успяват да вдигнат голямо налягане?Хубав въпрос,нали.
На въпроса дали и как да се замени едната с другата,ще отговоря така.На Ескорт от по-старите 1.8 Д помпите са Бош.На тази помпа може да се направи промяна за да има турбо коректор,т.с. да може да дръпа по-яко под товар.Иначе ще върви все едно без турбо.С помпа от Транзит няма смисъл да се пробва,там е доста по-голяма порцията гориво и ми се струва че ще има бая чернилки от зад,но и ще върви.
Стига толкова ,че сигурно ще ме намразите.
Поздрави!!!
Ето и една стара формулка за преценка дали нагнетателната част на помпата е зле.
За износена се смята тогава когато не може да вдигне налягане по-голямо от това на колкото отварят дюзите плюс още сто и петдесет бара.Щом казваш че са 400 бара аз не виждам никаква причина да се притеснявам за здравето на тази помпа.
Това за налягането също е мит!!! Имам манометър до 1600бара.Всекидневно е в употреба и то най вече заради комън рейл системата.Ползвам го разбира се и когато търся проблем в някоя помпа.Точно преди седмица се наложи да премеря налягането на един Бош от Транзит.Ще останеш изненадан ,но налягането не е 1600 бара!!!
Помисли само защо му е да е толкова?Не бъркайте различните системи за впръскване на гориво!Има такива произведени от Лукас и те също си вдигат колкото трябва.Ако пък познаваш устройството на една обикновена помпа Лукас и нейния клонинг за комън рейл системата ще се учудиш отново.Принципа на работа и механизмите са запазени същите!!! Как ли тогава успяват да вдигнат голямо налягане?Хубав въпрос,нали.
На въпроса дали и как да се замени едната с другата,ще отговоря така.На Ескорт от по-старите 1.8 Д помпите са Бош.На тази помпа може да се направи промяна за да има турбо коректор,т.с. да може да дръпа по-яко под товар.Иначе ще върви все едно без турбо.С помпа от Транзит няма смисъл да се пробва,там е доста по-голяма порцията гориво и ми се струва че ще има бая чернилки от зад,но и ще върви.
Стига толкова ,че сигурно ще ме намразите.
Поздрави!!!
Ето и една стара формулка за преценка дали нагнетателната част на помпата е зле.
За износена се смята тогава когато не може да вдигне налягане по-голямо от това на колкото отварят дюзите плюс още сто и петдесет бара.Щом казваш че са 400 бара аз не виждам никаква причина да се притеснявам за здравето на тази помпа.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Коментирам само механичните помпи за които е темата. Бош ВЕ ако не греша и ДПЦ/ДПЦН на лукас. Нужната помпа изглежда да е от 1,8д.
Едната помпа със скъсания вал е в мен, но собственика, който също е техник монтьор държи да я отваряме заедно. Няма да забравя да направя снимки.
Ти като човек с пресен опит можеш да кажеш полезни неща. Ясно, че само от ограничена документация и мнения на други хора е трудно да се извлече и преработи точна информация - а ти може да кажеш кое е плява и кое не.
В Швеция не си карат колите с вода, а с нафта. Филтрите се проверяват понякога и запълване с вода и пропуск към горивната система не съм видял. Ако е имало проблем, е било с повишен вискозитет на горивото и това съвпада с мнението за лукас - че имат по-често проблеми с механично разрушаване от бош (т.е. за бош не съм чел и чувал такова нещо). Версиите за лукас чупенето са две - затягане на ротора поради ограничено проникване на горивото с висок вискозитет в хлабините за мазане, и вдигане на свръхналягане от хидравличното съпротивление. Като отворя помпата, ще мога да коментирам с реален пример.
Едната помпа със скъсания вал е в мен, но собственика, който също е техник монтьор държи да я отваряме заедно. Няма да забравя да направя снимки.
Ти като човек с пресен опит можеш да кажеш полезни неща. Ясно, че само от ограничена документация и мнения на други хора е трудно да се извлече и преработи точна информация - а ти може да кажеш кое е плява и кое не.
В Швеция не си карат колите с вода, а с нафта. Филтрите се проверяват понякога и запълване с вода и пропуск към горивната система не съм видял. Ако е имало проблем, е било с повишен вискозитет на горивото и това съвпада с мнението за лукас - че имат по-често проблеми с механично разрушаване от бош (т.е. за бош не съм чел и чувал такова нещо). Версиите за лукас чупенето са две - затягане на ротора поради ограничено проникване на горивото с висок вискозитет в хлабините за мазане, и вдигане на свръхналягане от хидравличното съпротивление. Като отворя помпата, ще мога да коментирам с реален пример.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Тези версии които казваш са плод пак на хора които немогат да се справят с даден проблем а пък иначе имат име на майстори и се почва една .....
Повечето Лукаси са със лагери (търкалящи съчмени).Затяганто на тези лагери се дължи на факта че има хора които не познават устройството на помпата и почват да на лагат с чука зада избият колелото например.Не че не е възможможно да се скапе лагер!Лагерите са фиксирани много точно и всяко вмешателство с чука може да доведе до голяма повреда.Последно имах една помпа която пареше при пипане.в крайна сметка и смених лагерите които зорлен бяха доведени до това дередже.
Повечето Лукаси са със лагери (търкалящи съчмени).Затяганто на тези лагери се дължи на факта че има хора които не познават устройството на помпата и почват да на лагат с чука зада избият колелото например.Не че не е възможможно да се скапе лагер!Лагерите са фиксирани много точно и всяко вмешателство с чука може да доведе до голяма повреда.Последно имах една помпа която пареше при пипане.в крайна сметка и смених лагерите които зорлен бяха доведени до това дередже.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Затягане на ротора, и по-точно изразът беше "задиране". Не става дума за лагерите. Ще намеря текста да видим в какво е затягало това чудо.
- pachev83
- потребител
- Мнения: 79
- Регистриран: 20 фев 2008, 21:03
- Модел на автомобила: ESCORT 96 1.8 TD SEDAN
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
здравеите.ЗА СПЕЦИАЛИСТА специално...............каквото и да говоришза лукас колко са хубави почти всеки колега е обран и разорен от пишман майстори на тези помпи и резултати никакви...и сме скиптично настроени затова нямаме вяра...............ти може да си добър........................си имаме мнение вече.аз лично в БУРГАС се видях в чудо тука.не ми гаснеше колата.каза майстора че е от помпата отвори я смени всичко на стенд после и така.прибирам се и не гасне................оказа се от имобилаизера...............послке уборотите си играеха кат си искат разход се качи ..........................след 8 месеца протече и при липса на други майстори които да се захванат с ЛУКАС пак при него и естествено вината не е в неговия труд............................и след 7 8 месеца сега пак е дроб колата..............придрапва с голям разход..........а си подържам като хората..филтрите се сменят на 5 хил км.подгрев свещи............и тк нататък.............нафта от бензиностанция..................ти ни разбери.........защо ни е такова мнението
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Bosh ГНП за 1,8 тд - как става?
Съжалявам за неволите ви! Аз затова споделям тук.Ако погледнаш реално неби трябвало да казвам кое как може да се направи в домашни усповия.Само че знам каква е стойноста на парите и колко трудно се изкарват.Затова мисля че всеки би могъл с малко помощ да свърши повече за колата си от колкото
както се оказва ако плати на някой за това.Разбира се когато е нещо елементарно.Ако има нужда от специални умения и инструменти тогава е по-добре човек да се довери на професионалист.
Темата беше за тунинг на мотора май,или поне в началото така започна.Лукас помпата също може да се променя и мотора пощурява,но това него препоръчвам за домашни експерименти.Трябва да се вижда какво става след намесата,и за това са измислени стендовете.
Поздрави!
както се оказва ако плати на някой за това.Разбира се когато е нещо елементарно.Ако има нужда от специални умения и инструменти тогава е по-добре човек да се довери на професионалист.
Темата беше за тунинг на мотора май,или поне в началото така започна.Лукас помпата също може да се променя и мотора пощурява,но това него препоръчвам за домашни експерименти.Трябва да се вижда какво става след намесата,и за това са измислени стендовете.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта